![]() |
Sv: Oktoberstarterne!
Sitat:
|
Jeg bruker å steke kjøttdeig, paprika, championg, og litt hvitløk, og så har jeg en dæsj fløte oppi. nyyydelig :)
Noen som har middagstips å komme med?? |
Vi bruker å lage middagsplan for en uke i gangen, denne uka:
kjøtttkaker med grønnsaker, laksewok, kyllingfilet med brokkoli/blomkålmos, svinefilet med soppstuing, spaghetti (til de andre) og kjøttdeig med champignon, løk, fløte og knuste tomater, fiskeboller, grønnsaker med laksebiter (bruker løk, aubergin, squash, tomat og hvitløk) og grøt.. jeg spiser restemat når de andre har grøt. greske kjøttboller eller texmex, taco (jeg bruker ikke hele krydderposen..), lasagne med aubergine i stedet for pasta. Jeg bruker også å lage "tagerhvamanhaver"-middag med kjøttdeig. blander i hvitløk, løk og ymse grønnsaker, kanskje litt knuste tomater og surr i sammen. |
Gratulerer med bra tall Nupsida!
Hvor ofte veier folk seg? Jeg får inntrykk av at mange veier seg hver dag? Jeg prøver å veie meg kun en gang i uka, ellers blir jeg så frustrert av alle små nedturer... eller oppturer, da :) Vekta mi varierer en del fra dag til dag, men totalen blir nedgang en dog. |
Jeg skal egentlig kun veie meg på tirsdager, men så ender det opp med en god del snikveiinger innimellom :p
|
Jeg prøver å holde meg til en veiedag i uka, men det er sannelig ikke lett!! Jeg ender vel igrunnen opp med å veie meg flere ganger i uka. Jeg er alt for nysjerrig til å la vær :p men jeg merker at jeg fort stresser hvis jeg veier meg alt for ofte. Så det er jo ikke bare positivt :o
|
Hei hei!
Jeg meldte meg inn på forumet i går, og selv om det er sist i oktober sniker jeg meg inn her ;) Jeg er ei gift tobarnsmor på 25 år. Fra februar til mai gikk jeg ned 10 kilo, fra 84-74, og jeg mistet enda to kilo til juli. Så ble det en helvetes sommer med en hel drøss problemer, og det først nå ting begynner å falle på plass. Desverre har vekta økt til 79 kilo igjen, og jeg er skikkelig lei meg for det. Jeg har nettopp funnet ut at jeg har lav toleranse for gluten, og kuttet rett og slett ut alt som har med gluten å gjøre. Da skjønte jeg at jeg kunne jo lese litt om lavkarbo, siden jeg heller ikke er noen storspiller av pasta, ris og poteter. Jeg havner nok godt innen for sjangeren, selv om jeg må lære meg å spise mer fett. Men jeg føler meg megagrønn på hva som kan spises og hvor mye man kan spise. Bare for å spørre om dagens måltid ser greit ut: frokost- to stekte egg, stekt brokkoli og paprika, tre skiver baconfilet og tre små skiver gräddost. Middag- en svinefilet med grønnsaksblanding og rømmesaus Gnafset for så vidt i meg fire osteskiver med fårepølse i stad. Fårepølse skal jeg kanskje ikke ha i meg....? Såååå... Jeg håper i alle fall å nå delmålet mitt på 70 blanke innen utgangen av året, og da skal jeg prioritere mer styrketrening enn jeg gjør per i dag. Fortsatt god oktober til alle :) |
Idag viste vekten 100 kg!! LYKKE! Ned 8 kg på 3 uker :D
|
Woooow! Imponert!!
|
Har planer om å veie meg hver fredag, men nå har det vel blitt annenhver dag.. Men har vært mest for å sjekke at det jeg gjør fungerer, og det har det gjort :) Gått ned 1 kg på 5 dager :) Så heretter skal jeg prøve å veie meg sjeldnere ;) Lettere sagt enn gjort! :p
|
Velkommen Aequitas! Synes forsåvidt maten din ser ok ut, og hvis det er vanlig fårepølse kan du vel spise det? Sjekk karboinnholdet, du.
Gratulerer Melissa90! Jeg har vært i basseng i dag. Jeg er ikke spesielt glad i å vise meg i badedrakt, altså.. Men hva gjør man ikke for barna? Jeg og minsten har vært to ganger denne uka, og skal tilbake på torsdag igjen. |
Hei! Jeg slenger meg på dere selv om jeg kanskje ikke får startet helt før vi bikker november. Jeg venter på startpakken til Ketolysedietten og setter for fult igang med en gang den er i hus.
Jeg er veldig snart 35 år, gift, har to barn og en hund. Har slanket meg utallige ganger før og håper at dette er den siste. ;) Jeg elsker karbohydrater så dette er egentlig stikk i strid med mine egne følelser, men jeg må ta tak. Jeg skal ned 20 kg. Det er 2 år siden jeg var der sist og jeg vet at jeg trives så mye bedre med meg selv om jeg når det målet. Jeg er veldig spent på hvordan de neste ukene blir, jeg har jo aldri vært i nærheten av å prøve en slik livsstilsendring før. |
Lykke til, du vil ikke tro hvor mye bedre du får det når du blir kvitt karbosuget. jeg som elsket brød, pasta og poteter tenker ikke på denslags engang lenger! Brød? Næh, gi meg en kotelett i stedet;-)
|
Sliter med å komme i ketose..!! Tips til ting å spise i løpet av en dag bortsett fra egg og brokkoli??
|
Sitat:
|
Noen her som vet om sopp (championg) kan hindre å gå ned i vekt, eeller gjør sånn at man blir oppblåst i magen? Synes å ha lest det en plass.
|
Sitat:
|
Sitat:
Tusen takk for tips - jeg prøver videre!!!:) sikkert bare uvant siden jeg klarte meg fint på 1-2 måltider før...og nå mspiser jeg 4-5... Redd for å feile og gjøre det vondt verre;);) |
2 kilo ned på tre dager! Jeg vet det er vannvekt, men bare det at det faktisk skjer noe gjør meg overlykkelig! Gleder meg nesten til å gå på vekta neste fredag ;)
Det er deilig å spise så vanvittig god mat hele tiden, og aldri er jeg sulten heller! Etter frokosten trenger jeg ikke spise før til middag (men sørger for litt enkle mellommåltid, da). Kan ikke skjønne jeg var skeptisk til dette før :-P |
Jeg startet i dag og må si at jeg er ganske skeptisk ennå. Jeg tror liksom ikke at det fungerer før jeg virkelig ser at vekta går nedover.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
haha.. Nå har jeg kjøpt meg ei god gammeldags vekt der man ser pilen går oppover. Men den viser jo forskjellig utifra hvordan jeg står. står jeg beint opp å ned føler jeg den viser mest korrekt. Er digital kanskje bedre?
Et til spm; Jeg er invitert på halloween fest på lørdag å har veldig lyst å dra. Uten å ødelegge ketosen. Men har hørt hvis man drikker feks vodka og lett brus/saft så går det bra. selv om forbrenningen blir utsatt litt. Noen erfaringer? |
Eneste erfaringen jeg har med å drikke alkohol under ketose, var at jeg ble skikkelig full av nesten ingenting, og dagen etterpå hadde jeg KJEMPEVONDT i magen.
Men tror det er ganske individuelt :P |
I dag kom jeg på at jeg ikke har spist sjokolade på 10 dager! Normalen har vært hver dag.. Tildels ganske mye sjokolade hver dag. Jeg har ikke savnet det et øyeblikk :)
|
Sitat:
|
Huff, mye som skjer her og rekker derfor ikke være så aktiv!
Idag har vi vært på shopping hele dagen og derfor ble det et måltid som var langt fra lavkarbo. Det ble en fajita på egon med masse kjøtt. Men, i forskjell til tidligere så lot jeg det bli med det måltidet! Tidligere har jeg tenkt at nå er hele dagen ødelagt uansett og fyrer igang et skikkelig etegilde. Denne turen var dårlig planlagt og jeg tror derfor at det ble som det ble, men idag har jeg kjøpt meg verdens søteste matboks til slike turer :D http://cdn1.bigcommerce.com/server19....1280.1280.jpg Er den ikke søt? :D Får plass til mye godt oppi den og perfekt til lengre kjøreturer, shoppingturer og på jobb :) |
Sitat:
Er rett og slett superfornøyd! :D |
Sitat:
Som mellommåltid kan jeg rulle ost og skinke (eller trønderfår) sammen og spise det. Enkelt,o g faktisk godt :) I dag skal jeg ha fylt paprika til frokost. Da steker jeg kjøttdeig med det krydderet jeg vil ha, koker inn litt matfløte, skjærer toppen av en paprika og fjerner frøene, fyller oppi kjøttdeigen, topper med litt ost og putter i ovnen til osten har smeltet. Vanvittig mettende, og knallgodt ^^ har også tenkt å blande jalapenos og/eller chili i kjøttdeigen for ekstra mye smak. |
Jeg datt visst helt ut etter helgeturen sist uke :( jeg mistet fokuset helt, og gikk opp i vekt igjen. "Litt her og litt der" funker ikke for meg, selv om jeg spiser ganske fornuftig tross alt. Når skal jeg lære egentlig? :confused: Jeg burde iallefall lært av den magevondten jeg får. Det er forferdelig å ha så vondt i magen! Bare det burde være grunn god nok til å la være…
Nå skal jeg jobbe hardt for å hente meg inn igjen!! Tror jeg skal gjøre klart det jeg kan av mat i forveien, og planlegge litt bedre. Jeg er nemmelig overbevist om at mange av mine feil kunne vært unngått hvis jeg visste hva jeg skulle spise på forhånd (iallefall dagen før) jeg er nemmelig håpløs når det kommer til å lage mat når jeg er sulten. Det går bare ikke. Da spiser jeg enten mer enn det jeg skal, eller så spiser jeg det samme flere ganger på rad - helt til jeg blir så matlei at jg ikke klarer å spise det samme igjen på flere uker :o |
Vet hvordan det er... Litt her og litt der funker ikke for meg heller...
Og magevondt... Huff, den er kanskje verst med det hele! |
Nutta: Reis deg opp og kost av deg støvet. Dette greier du bare fint! Nå vet du hva du må gjøre annerledes og at det ikke funker å spise slik du gjorde før :)
Jeg har hatt noen muffins liggende i en pose på benken siden vi hadde besøk på lørdag. Skjønner virkelig ikke hvorfor jeg ikke bare kasta de med en gang. Jeg har sirklet rundt de og gitt meg selv grunner for og i mot... I dag gikk de på hodet rett i søpla, urørte fra min side. Og det føles fantastisk å si nei takk! Jeg vet at muffins ikke er bra for meg, og helt ærlig tror jeg heller ikke de smakte særlig godt. Hurra :) |
Jepp! det skal jeg absolutt gjøre *bretter opp armene* :)
Så flink du er som ikke spiste muffins! :heia: |
Hei!
Jeg vet at oktober er over.. jeg er snart 17 og har begynt med lavkarbo. Har i tillegg påvist lavt stoffskifte og det siste åre gått opp 20 kg :(( skikkelig deprimerende. Jeg begynte med lavkarbo for to uker siden. Den ene uken fikk jeg hjelp av søsteren min og gikk ned to kilo (YEY) men så slakket jeg av.. og har gått de to opp igjen den siste uka. Sånn spiser jeg: froksot= et kokt egg, eller skyr (er det lov?), lunsj=tunfisk med masse majones og en gulrot som jeg skjærer oppi. Så spiser jeg middag, fesk fisk/kjøtt med saus og grønnskaer. Er ikke så glad i grønnsaker, men vet jeg må lære å spise, så det er vanskleig :(( men søsteren min hjelper meg, og vi tar en grønnsak av gangen!! Etter det er jeg ganske mett en stund. Vet ikke hva jeg skal spise til kvelds, noen tips? Hva er reglene, fines det noe nettside med regler for maten? eller på denne siden? Takk for hjelp!! :-D |
Og ja, og så jogger jeg ca en halvtime hver kveld.. er det bra trening? Evt. bør jeg trene noe annet kanskje?
|
Sitat:
Jogging er fint, men tren gjerne styrke et par ganger i uka istedet for å jogge hver dag. 3 joggeturer + 2 styrkeøkter er fint. :) |
Sitat:
Hei Trill trall! takk for svare! Det er ikke alltid jeg holder meg mett til lunsj, men da bare tjuvstarter jeg litt på lunsjen, men føler to egg kan bli litt for mye, orker ikke så mye på morran! kan slenge på smør/majones hvis det er greit? Da skal jeg begynne med styrke, men hvordan skal jeg trene styrke? og hva trener man da? Jeg går ikke på sats og sånt, må være noe jeg kan gjøre hjemme/ute! |
Opp 1,1 kg denne uka. Veldig skuffa, men jeg VET jo hvorfor. Skeia ut både torsdag og søndag med fajitas på torsdagen og kaker i bursdagselskap på søndag. Tok meg inn begge gangene med at det kun ble med det og fortsatte som normalt resten av dagen, men jeg skeia jo ut allikevel.
Fra nå av MÅ jeg bli flinkere til å skrive ned ALT jeg spiser og ligge under 15 karber til dagen. Jeg må komme inn i ketose igjen. Jeg SKAL klare målet mitt, å være under 100 kg innen bursdagen min (14.januar) og da må jeg skjerpe meg! |
Sitat:
Det du spiser er forsåvidt fint og bra :) Litt avhengig av hvilke grønnsaker du spiser og hvor mye skyr er det en mulighet for at du kommer over 15-20 gram karbohydrater pr dag. Det er det som kalles ketolyse-kosthold. Men du kan fint spise den typen mat du gjør nå og gå ned i vekt :) Jeg synes at du kanskje spiser litt lite i løpet av dagen, du skal slippe å være sulten med lavkarbo :) Kanskje du kan spise litt kjøttpålegg og ost sammen med egget på morningen? Noen velger å ha en fløteskvett i skyren, da det er veldig lite (om noe?) fett i den. Til kvelds kan du spise lignende som til frokost, eller middagsrester. Det finnes også mange oppskrifter her på forumet som du kan se på og la deg inspirere av. Lykke til! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38. |