![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men det hadde selvfølgelig vært ok om den passa i mer enn en sesong! |
1 Vedlegg
Ja, forresten. Her er genseren jeg strikket til min fem år gamle nevø i omvendt raglan!
Omvendt raglan er genialt, forresten! Anbefales. :) |
Å, den var tøff! Jeg elsker jo striper :o
Bunaden var flott! :ja: |
Takk takk! I know you do! :D Det er tantes forsøk på å innføre litt pønk samtidig som jeg ivaretar preferansene til nevø (Lynet Mcqueen-fargene. ;)) Ikke minst matcher den monsterbuksa han fikk i fjor! :)
|
Noen som vet hvilken garntype på sparkjøp som tilsvarer senjagarn på nille?
|
Sitat:
|
Sitat:
Mønsteret er laget til et garn som passer til pinner nr 5 ser jeg, og garnet er 85 meter på 50 gram. Det er tykkere enn f.eks. Rubin fra Sparkjøp (som er 100 meter på 50 gram) Dette mønsteret er veldig greit sånn også da - det er utrolig elastisk, så om du bruker tynnere garn og tynnere pinner så kan det godt hende det passer likevel. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det er i alle fall Gjestal som lager både silja og senja :) og det er samme lengde og 80%ull,20%nylon-superwash. Jeg fant begge på ravelry.
|
Woop! Endelig somlet meg til å lage nytt innlegg i garnbloggen min, denne gangen om sjal. :)
Her! |
Sitat:
Jeg er snart ferdig med babyteppe nr. 2, takk og pris for nå vil jeg lage noe helt annet. Eller kanskje ta fram en UFO eller to..... |
Takk takk! :)
|
Hiver meg litt inn jeg hehe :p
I en alder av 31 har jeg faktisk begynt å strikke :D Er jo faktisk gøy (likte det ikke før, var 14 da...) og avslappende. Strikker tøfler og sjal i ull som toves :) Etter tøfla mine er ferdig, strikka til alle andre først :rolleyes:, tenkte jeg å prøve meg på grytekluter, tova da, også et lappeteppe jeg må fortsette på hmm.. prosjekt hehe! Ellers har jeg noe broderier liggende jeg må se på snart :) |
Her går det i restesokker om dagen, må rydde opp etter julegave-strikkinga :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er mange som har laget denne i ulike farger og mønstre - det ligger masse på Ravelry, men denne er i særklasse! Har så lyst til å strikke den, men er usikker på om jeg ville brukt den noe særlig. Er litt "allergisk" mot farger... |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg er temmelig allergisk mot farger selv, og går i sikkert 98% svart, i spedd litt mørk rød/grønn/blå/lilla. Men stort sett svart med eventuelt en eller to kontrastfarger om noen. Jeg skulle liksom live opp all svartheta med regnbuesjalet, men har ikke turt å gå med det ennå! :lol: Men uansett, om jeg skal bruke sjalet mitt, så må det bli den eneste kontrastfargen og resten svart, ellers blir det overkill for meg. |
Sitat:
Jeg har lyst å strikke den mer pga. teknikkene som blir brukt enn mønster og farger :) Jeg er nok også flink til å bruke svart pluss litt grått... men prøver å bli flinkere til å friske opp med litt farger. |
Sitat:
Men med litt planlegging burde det jo gå an å få det fint. Damask-mønsteret er jo egentlig til en pute, og jeg lurer på om det passer bedre på en pute enn på en jakke :D |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14. |