Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Maistarternes veietråd! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33414)

Majanne 26-05-10 08:13

Sv: Maistarternes veietråd!
 
4.mai: 106,5 kg
17.mai: 104 kg
25.mai: 103 kg ( -3,5 kg ) :D

Ikke kommet i gang med trimmen,men det skjer I DAG!

meretely 26-05-10 09:17

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Litt deppa i dag, vekta viste 700 gram opp !?!?! :(
Men, jeg drev litt eksperimenter sist uke med Cocosa, laga sjokolade, bakte kake osv., og det måtte jo smakes og spises....
Det skal det jaggu bli slutt på! Nå er det full skjerpings igjen :mad:

Paris 26-05-10 12:21

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av meretely (Innlegg 882000)
Litt deppa i dag, vekta viste 700 gram opp !?!?! :(
Men, jeg drev litt eksperimenter sist uke med Cocosa, laga sjokolade, bakte kake osv., og det måtte jo smakes og spises....
Det skal det jaggu bli slutt på! Nå er det full skjerpings igjen :mad:

Det kan bare være bare en liten svingning - i forhold til syklusen din eller noe? Håper du får full motivasjon videre og ser at det funker:) Masse lykke til :klem:

Paris 26-05-10 12:24

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Majanne (Innlegg 881957)
4.mai: 106,5 kg
17.mai: 104 kg
25.mai: 103 kg ( -3,5 kg ) :D

Ikke kommet i gang med trimmen,men det skjer I DAG!

Du har jo vært kjempeflink!

Lykke til med treningen! Jeg og skal begynne på igjen med trening. Tok en pause nå når jeg begynte på lavkarbo igjen - med fare for at jeg ikke hadde nok energi til å fullføre og at kroppen skal venne seg på lavkarbo. Men neste uke da begynner jeg med bodypump og step igjen :love:

Zoila 26-05-10 13:54

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Begynte i dag!
Startvekten min er 106 kg og målet er 80kg. Har et delmål på 10 kg innen august.
Dette klarer vi!:)

Hevingen 26-05-10 14:30

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Stå på! Klart du kan!!:D

Paris 26-05-10 15:15

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Veldig bra!! Velkommen i maistarerne og lykke til :klem:

emgra 26-05-10 15:31

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Veide meg idag.
-1,3kg
Endel mindre enn jeg hadde håpt den første uka på ketolyse. Men, men... Det går jo nedover! :D

Marianne2 26-05-10 15:36

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Alouis (Innlegg 881761)
Da er jeg på igjen - falt veldig utpå hos svigers i 17.mai helga - og deretter rett på besøk i nesten en uke. Så det var to uker på tulltur. Men jeg er klar for dyst igjen, og merker hvor godt fornøyd kroppen er i dag når jeg er tilbake på lavkarbokuren.

Håper det ikke tar for lang tid før jeg er i ketose igjen da - noen som har sprukket og vet hvor lang tid det tar å komme i siget igjen?

Hei!

Jeg gjorde det samme som deg og sprakk så det sang 17 maihelga.. :) heldigvis var jeg i svak ketose allerede etter en dag med kur! Vet ikke om det er sånn for alle, men for meg ble det sånn..

Før jeg sprakk viste stixen sterk ketose, men har lest her at det ikke skal bety
noe hvilken valør stixen har, bare det er utslag! Stoler på det.. ;-) jeg har
kanskje også vært flinkere å drikke masse i det siste..

Håper du kommer raskt inn i sporet igjen! :)

*Mali* 26-05-10 20:41

Sv: Maistarternes veietråd!
 
I dag har jeg hatt min første veiing :)

18 mai: 60.1
26 mai: 58.1 Har aldri hatt problemer med å fly opp og ned to kilo, så det er nå kampen begynner, i`m ready :cool:

Kasiopeia 26-05-10 21:00

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Hei,

Slenger meg på her jeg også...hadde noen fantastiske måneder på ketolyse rundt juletider, men havnet litt sånn halvveis tilbake i karbohydratene...nå er det full sjerpings og strammere tider fremover mot bikinisesongen. :cool: Blir litt lettere og følge kuren når jeg skal ha to måneder lang "lærerferie" også ;D

Begynner i morgen...har ca 10 kg som skal av. Eller som en venninne av meg sier så fint, hadde vi bare vært ca 20 cm lenger så hadde vi hatt matchvekta inne ;D hehe!:D

Så da er salaten til lunch imorgen i matboksen og eggene til frokost er kokte! På an igjen!

hanne42 27-05-10 08:34

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Da er jeg godt inne i fjerde uke. Vekta star stille, eller det vil si, jeg gar opp og ned den samme kiloen hele tiden:høh: Men jeg er allerede over halvveis til malet, sa jeg er godt fornoyd. Det er viktig a ikke stirre seg blind pa vekta. Jeg har gatt ned seks cm i livet og merker stor forskjell.
Na kommer jeg inn i alle de gamle klaerne mine og har fatt "ny" garderobe. Det er deilig!:stortsmil

Jeg har godt inne i et nytt styrketreningsprogram, med lose vekter hjemme. Merker at det gir resultater etter bare en ukes tid. Dette er programmet mitt, som jeg tar tre ganger i uka:

1. magen/core:
Planke, oker ett sekund hver gang
Sideplanke, oker ett sekund
Rumpehev, oker en hver gang
Skjeve situps, oker en
Planke, oker ett sekund

2. rygg/core:
Hunden, oker en
Rygghev, oker en

3. skuldre og armer:
Skulderhev med vekt i hver hand, oker vekt hver gang
Triceps med vekter, oker vekt hver gang
Biceps med vekter, oker vekt hver gang
Pushups pa knaerne, oker en
Benkpress med vekter, oker vekt hver gang

4. Bein
Kneboy med vekter

I tillegg ror jeg tre ganger i uka pa romaskinen min, vanligvis en langtur og to intervaller eller kortere turer.

Maten gar fint, har ikke hatt noen sprekker. Jeg har okt litt pa karboene denne uka og lagt pa enda mer gronnsaker. Prover a komme opp i ca 20g. Er i ketose. Drikker na bortimot 3 liter vann om dagen og det er ny rekord for meg:blomster: Sover godt om natta og er fin og jevn i humoret. Kan det bli bedre?

Alouis 27-05-10 15:24

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Klarte ikke å vente til mandag - måtte sjekke vekta - og nå er jeg tilbake der jeg var før utskeielsen - huh - det gjorde godt å se. Utrolig hva de kiloene med vann gjør - enten det er opp eller ned. Er ikke kommet i ketose enda da - selv om jeg har vært veldig nøye og veid all mat. Men det kommer vel.

Lois Lane 28-05-10 12:15

Sv: Maistarternes veietråd!
 
startvekt: 84,5kg (antagelig mer, siden jeg har brukt to forskjellige vekter)
22 mai: 81kg
28 mai: 80kg (og det til tross for at jeg spiste taco i går, med vanlig taco krydder, og spiste en liten tacolefse)

Jeg merker at jeg har problemer med å få i meg mat i løpet av en dag. Flere som sliter med det? Jeg har ikke matlyst, og går til det begynner å rumle i magen. Frokosten i dag, skal jeg spise nå.... Blir jo ikke riktig det da? Vet at jeg skal spisenår jeg er sulten, men jeg er litt sånn "BAH" når det kommer til mat for øyeblikket. Får bake meg ett godt brød, for merker jeg savner noe å ha pålegget på

hanne42 30-05-10 10:39

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Startvekt 68 kilo
Uke 1: ned 3,5 kilo
Uke 2: ned 400 gram
Uke 3: ned 500 gram
Uke 4: ned 300 gram
I alt 4,7 kilo. Nå-vekt 63,3 kilo:p

Går sakte og pent nedover. Veldig fornøyd.
Etter at jeg regnet ut sammensetningen av fett-protein-karbo i maten jeg spiser har jeg kuttet litt ned på fettet og proteinene og økt karbohydratene; har gått ned hver dag siden det.

Ha en fin søndag og god veiing!

Hanne

Vatti 30-05-10 22:10

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Bra vektnedgang, og fint å lese at dere som også datt av i forbindelse med 17. mai nå er tilbake.

linnkri 31-05-10 07:30

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Veiedag idag; ny vekt: 74,1 kg, ned ca 700 gram til tross for en sprekk i helgen. Ikke dårlig ! :) God mandag:)

Frøkengiraldriopp 31-05-10 09:58

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Kan jeg være med her?? :)

Startet 18. mai - da veide jeg 88,6 kg - grøss og gru (er bare 155 cm høy). Nå, etter to uker (eller egentlig halvannen uke) på ketolyse, veier jeg 85,3 kg og har mistet flere cm på veien :)

Jeg gjør dette for andre gang, forsøkte meg på ketolyse for to år siden, da falt jeg av etter et bryllup og fant aldri tilbake. Denne gangen har jeg et kurs i kognitiv tenkning i ryggen, og merker at motivasjonen er en helt annen, jeg tenker annerledes - jeg øver meg nemlig på å tenke som en slank person ;)

Merker at også er utrolig inspirerende å være del av et forum, å se andre suksesser er utrolig moro.

Ha en fin dag alle sammen :)

Fisken 31-05-10 17:01

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Hei, hei. Svært dårlig veiedag. Opp 1,6 kg.... :eek:
Kan være vann, eller resultatet av en uke med noe alkohol (lite-øl og tørr hvitvin), brøderstatning, nøtter, generelt mye salt. Tar en tur på vekta i morgen også, er det like galt får jeg revurdere solsikkebrødet og/eller nøttene (blir nok ikke noe alkohol denne uken). :forstoikk

Majanne 01-06-10 10:14

Sv: Maistarternes veietråd!
 
4.mai: 106,5 kg
17.mai: 104 kg
25.mai: 103 kg ( -3,5 kg ) :D
1.juni: 102,9 kg (-3,6 kg)

Bare bittelitt ned, men det er jeg fornøyd med!For jeg spiser riktig og så har jeg mensen. I helgen blir det noen utfordringer for meg i forhold til masse festligheter, men tror det skal gå bra! Skal drikke vin, men ellers prøve å få tak i den riktige maten. Og ha litt på lur i vesken! Snop og sånt frister anyway ikke!!

Paris 01-06-10 11:29

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hanne42 (Innlegg 883734)
Startvekt 68 kilo
Uke 1: ned 3,5 kilo
Uke 2: ned 400 gram
Uke 3: ned 500 gram
Uke 4: ned 300 gram
I alt 4,7 kilo. Nå-vekt 63,3 kilo:p

Går sakte og pent nedover. Veldig fornøyd.
Etter at jeg regnet ut sammensetningen av fett-protein-karbo i maten jeg spiser har jeg kuttet litt ned på fettet og proteinene og økt karbohydratene; har gått ned hver dag siden det.

Ha en fin søndag og god veiing!

Hanne

Hvilken "formel" bruker du på fett-protein-karbo inntak? Jeg er så lat at jeg ikke orker å veie maten...men spørs om jeg må begynne med det:p

Paris 01-06-10 11:33

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Uke 1: -2,1 kg
Uke 2: -500 g

Altfor lite andre uke. Tror ikke jeg har gått ned noe før de siste to dagene. Mulig jeg spiser for lite fett. Og så kan det hende jeg spiser for lite karbo. Men hvor mye karbo gjør at blodsukkeret stiger? Jeg er livredd for insulin-nivået skal øke og lagre ting som fett:confused:

Paris 01-06-10 11:38

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp (Innlegg 884185)
Kan jeg være med her?? :)

Startet 18. mai - da veide jeg 88,6 kg - grøss og gru (er bare 155 cm høy). Nå, etter to uker (eller egentlig halvannen uke) på ketolyse, veier jeg 85,3 kg og har mistet flere cm på veien :)

Jeg gjør dette for andre gang, forsøkte meg på ketolyse for to år siden, da falt jeg av etter et bryllup og fant aldri tilbake. Denne gangen har jeg et kurs i kognitiv tenkning i ryggen, og merker at motivasjonen er en helt annen, jeg tenker annerledes - jeg øver meg nemlig på å tenke som en slank person ;)

Merker at også er utrolig inspirerende å være del av et forum, å se andre suksesser er utrolig moro.

Ha en fin dag alle sammen :)

Velkommen til veie-tråden! Jeg er også på for andre gang, og denne gangen skal jeg klare det!! Men jeg har allerede sprukket litt to ganger... det er ikke så enkelt syns jeg når omverdenen ser rart på deg og du ikke får fred for å gjøre det du vil selv.

Det med kurs i kognitiv tenkning hørtes veldig interessant ut! Jeg har lest endel om det, men er nokså lei og nedfor om dagen, så det gjør at jeg har en litt tung hverdag i tillegg til at jeg bare mååå gjøre noe med kostholdet.

Masse lykke til!! Dette klarer du!:)

hanne42 01-06-10 16:09

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Hei Paris

jeg regnet ut hva jeg spiste en vanlig dag i forrige uke og kom fram til 79% fett (bor ligge mellom 70-75%) og over 100 g protein (bor vare 1g per kroppsvekt, maks 1,5, noe som betyr 64g/96g for min del) og bare 3% karbo (under 20 g). Dessuten spiste jeg nesten 200kcal mer enn jeg forbrenner daglig.

Na har jeg kuttet ned pa fettet og proteinene og kaloriene og okt karboene. De siste dagene har jeg spist 35-40g karbo, det er det eneste jeg har regnet ut noye. Sa har jeg kuttet ut bacon til frokost, kuttet ned pa olje over gronnsaker og salat, og kuttet ut notter. Jeg spiser ogsa litt mindre kjott og bytter ut med fisk og skalldyr der jeg kan.

Resultatet er at jeg droppet 300 gram med en gang og sa 400 gram dagen etter.

Jeg har ikke regnet ut hvor mye jeg spiser av fett/proteiner/kcal na. Som deg er jeg litt lat fordi det krever litt utregning:rolleyes:

Hanne

Paris 01-06-10 17:05

Sv: Maistarternes veietråd!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hanne42 (Innlegg 884870)
Hei Paris

jeg regnet ut hva jeg spiste en vanlig dag i forrige uke og kom fram til 79% fett (bor ligge mellom 70-75%) og over 100 g protein (bor vare 1g per kroppsvekt, maks 1,5, noe som betyr 64g/96g for min del) og bare 3% karbo (under 20 g). Dessuten spiste jeg nesten 200kcal mer enn jeg forbrenner daglig.

Na har jeg kuttet ned pa fettet og proteinene og kaloriene og okt karboene. De siste dagene har jeg spist 35-40g karbo, det er det eneste jeg har regnet ut noye. Sa har jeg kuttet ut bacon til frokost, kuttet ned pa olje over gronnsaker og salat, og kuttet ut notter. Jeg spiser ogsa litt mindre kjott og bytter ut med fisk og skalldyr der jeg kan.

Resultatet er at jeg droppet 300 gram med en gang og sa 400 gram dagen etter.

Jeg har ikke regnet ut hvor mye jeg spiser av fett/proteiner/kcal na. Som deg er jeg litt lat fordi det krever litt utregning:rolleyes:

Hanne


Hei Hanne!

Tusen takk for svar. Jeg begynte så fint idag og veie maten...men når man ikke gjør det på alt så kommer det for skevt ut. Jeg trodde det var problem å få i seg nok fett, men kan se ut som om det ikke er det? Jeg bare må bli flinkere... skal se i morgen:cool:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no