![]() |
Sv: Dere som stenger bloggene deres... En liten ting å tenke på...
Sitat:
Ja ja, jeg må si at jeg lurer litt på hva slags avsløringer dere egentlig har i disse hemmelige bloggene deres. Jobber dere på slottet, eller sitter i regjeringa, eller er det industrispionasje? Eller driver dere med dyneløfting ala Se & Hør? Og hvorfor skal dette nettstedet stille plass til disposisjon for den slags aktiviteter? Det lurer jeg litt på. Ar naboen eller mora deres logger på, den er for teit. Trenger dere å identifisere dere da? Da er jo neste steg å pleie kontaktene utenfor nettstedet. Til slikt bruker man mail, messenger, telefon, buss.. Jeg har ingenting imot noen av dere her, det finnes ikke noe personlig i det jeg sier. Men jeg liker ikke det dere gjør med dette stedet. Ja, det er dere som skader stedet, ikke oss som er for å beholde åpenheten. Jeg forstår litt av begge sider, men reagerer vanvittig sterkt på mobbing, eller kall det utestengelse eller hva som helst. Dette er noe så uvesentlig som et nettsted, kun ett blandt mange. Det er vel bare et tegn på at jeg har vært her for mye, siden jeg sitter her og bekymrer meg for forskjellige ukjente nicks ve og vel. Selv gir jeg en viss F... i det hele :) Takk, det var alt fra meg :D |
Sitat:
:: Jeg synes det er å dra det for langt når man begynner å sammenligne dette med å bli holdt utenfor. Folk blir ikke stengt ute på grunn av at de er de personene de er, men fordi at man ikke har blitt kjent med dem (ennå?). Derfor er det heller ikke personlig. De aller, aller fleste er veldig personlige i journalen sine også. Det ganske naturlig, siden det er der grunnlaget for vennelistene er blitt lagt. |
Sitat:
|
Tussa: Jeg ser den biten... og du gjør det ikke. Er ikke så mye mer å si om den saken. Er ikke noe å FORKLARE det ;)
Syns egentlig du vrir og vender veldig her jeg.. og som jeg også sier... JEG bryr meg ikke... ville bare prøve å hjelpe til å se flere sider. :) Jeg ønsker ikke diskutere her... ville som sagt bare prøve å oppklare litt :) |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Det er lett å bruke egne referanserammer når man skal definere hva som er rett eller galt. Jeg vil bare minne om at vi som har lukka bloggen benytter en mulighet som ligger i systemet. Å kalle det mobbing opplever jeg derfor veldig sårt og urettmessig. Hadde jeg istedet for venneliste brukt ignoreringsliste og bare hatt noen få på den lista var jeg mer enig i å kalle det utestengelse. Lavkarbo.no er ikke et uvestentlig nettsted for meg. Hadde det ikke vært for forumet og den støtten jeg har fått her hadde jeg ikke vært den jeg er i dag: 35 kg lettere, mer reflektert, mer trygg, mer tydelig og flere venner rikere. Derfor kommer jeg til å fortsette å bruke journalen min, og forhåpentligvis kan jeg ogsåesupplere med bloggen min (om de tyngsete og mest personlige og private problemene)i kampen for å nå målvekta på 70 kg og sørge for å holde meg rundt den resten av livet. Med all respekt, jeg synes det var vondt og urettferdig å bli beskyldt for mobbing og for å skade stedet. |
Sitat:
|
Litt vanskelig å være konsekvent her, ha ha. Må bare kommentere dette også :)
Sitat:
Var det noe spesielt du siktet til? Dessuten: Jeg føler for å forlare noe for dere som ikke forstår hva tråden handler om. Hvis A har en journal og en blogg, og B har en journal og en blogg, så skriver A en kommentar i B's blogg. B vil takke A for den flotte kommentaren og klikker på A's egen blogg. Der kommer hun ikke inn. B står ikke på A's venneliste, så B har derfor bare lov å komme inn i A's journal. Da får altså B lov til å komme inn i A's journal og takke for A's flotte kommentar i B's blogg. A synes da at det er greit at A har adgang i B's blogg, men at B ikke får komme inn i A's blogg. A begrunner dette med at hun ikke kjenner B godt nok til å slippe henne inn. Men A følte at hun kjente B godt nok til å skrive i B's blogg. Da synes jeg at A har tråkket på B's følelser. B blir lei seg. Konsekvensen av dette kan være at B stenger A ute fra sin blogg. Eller at B logger ut og kommer ikke tilbake til lavkarbo.no -- Jeg håper ingen følte seg angrepet av denne forklaringen, for det var ikke vondt ment. Og så vil jeg opplyse at 95% av mine egne innlegg er lagt inn i forumet, ikke i journalene eller bloggene. Jeg pleier ikke å gå på besøk til noen uten å være invitert. |
JEG mener ikke noe jeg ;) fortsatt... :D
|
Sitat:
mvh BiB |
Sitat:
Sitat:
Jeg bare minner om en veldig gyllen regel her i livet: alle har ansvar for sine egne følelser og handlinger. Med det mener jeg å si, på en veldig pen måte, at B kan ikke komme og skylde på A sine handlinger for at B blir lei seg. A har ikke ansvar for B sine følelser. Punktum finale. |
Huff, nu skreiv æ et laaangt innlegg og brukte så lang tid at æ måtte logge mæ inn på nytt (snakka i tlf også).
Hovedessense var at jeg synes Chia var tøff som turte å starte dette. At noen føler seg tråkka på er dumt. Vi bør kunne diskutere alt. At noe som er skrevet her inne er misbrukt er ILLE, og jeg forstår derfor at noen trenger blogg. At en blir møtt med en beskjed er dumt, bedre at de stengte bloggene ikke vises for oss som ikke er invitert dit. Syns det er helt greit at jeg ikke snakker med alle, klarer ikke det heller. Tar for mye tid, tid jeg heller vil bruke til andre ting. Til deg som føler deg såra og utestengt: ikke bry deg om det, bruk energien på det positive som er her. Uten alle innleggene som jeg har lest og de som har gitt meg tilbakemelding i min journal, hadde jeg ikke klart å gå ned NI kilo siden 4.juni!!! TUSEN TAKK til dere som er her og som hjelper meg gjennom det dere skriver i innleggene deres og til dere som gir meg både ros og ris i min journal. Dette forumet har JEG bruk for, så je blir nok her ei stund til!!! |
Sitat:
|
Sitat:
Moderator |
Sitat:
Klem fra Nannah:) |
Sitat:
Sitat:
Til ALLE : Kan dere ikke slutte fred alle sammen.. finn noe hyggelig å bruke energien deres på. GÅ til 2 journaler du aldri har vært innom før og gi en positiv tilbakemelding til de personene.. mye mer fornuftig enn å sitte fast i denne tråden.;) |
Syns faktisk ikke jeg fortjente den... men takk allikevel. Nå ble jo alt mye hyggeligere :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Vi har alle ansvar for at forumet blir et bra sted å være, og jeg synes du oppsummerer fint! |
Sitat:
Dette gjør ikke ting bedre iallefall..Men det var vel kanskje ikke intensjonen... |
Nå tar vi en sang dere! Den roooooosa sangen!
|
Sitat:
Jepp! Og så kan hver og en ta et lite krafttak for å få litt liv og god stemning i forumet igjen ;) Jeg starter med å legge ut en oppskrift :ja: |
Hihihihiii...
Er du forsanger?? |
Sitat:
|
Sitat:
Dette handler ikke om meg. Støttemedlem |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15. |