![]() |
Sv: 10 kg eller mindre?
Selv sitter visst vekta mi litt fat, men samtidig så er jeg blitt litt slurven og ekpsrimenterer med å spise ting jeg vet jeg ikke burde. Sliter i helgene da, og har spist en del karber denne helga som sist. Må rett og slett ikke omgås særlig med andre om dette skal gå, blir jo servert boller og kaker overalt om dagen- og når man er sulten så...
Men, det jeg tror funker er å ha en bakedag, lage opp noen opsi brød eller rolls. Lage noe som kan ta søtsuget kanskje også, og så skal jeg lage kjøttboller- det er god snacks det. En bakedag er alltid godt, det å lage maten fremfor å spise den er god terapi. Altså, isteden for å bukke under å sette seg å spise noe en ikke burde, bake noe som en kan spise og lett ta med seg når suget melder seg. |
kjenner veldig godt i gjen dette ja...er nesten mer fokusert på mat, spising og kh nå enn når jeg aktivt slanka meg..
|
Jeg har blitt skikkelig matlei. Orker nesten ikke å tenke på hva jeg skal spise. Kjedelig..
|
Sitat:
Akurat nå er mannen på vei til butikken for å shoppe litt kveldkos, han var litt sugen på noe. Kjøper stort sett sånn nøtteblanding fra den lille nøttefabrikken, de har en blanding som er skikkelig god og lav på karbo. |
har dere prøvd macadamia nøtter fra den lille nøtte fabrikken? de nøttene
er kjempegode og også nøttene med mindst karbo i... små blå bokser..lettsaltet.. ;) |
Nei, nå trenger jeg en ny pangstart. Merker at jeg har begynt å lure meg selv, spise litt av det jeg kanksje ikke burde, beveger meg ut i en gråsone. Var så utrolig flink i starten, med gode resultat, men nå har jeg ikke fått til stort i det nye året.
Har jo ikke brukt en spesiell filosofi, vet ikke helt hva jeg skal gå for. Tenkte sånn mellom 30 til 50 karber pr dag, eller bare å holde karbnivået så lavt så mulig, så lavt som ketolyse er jeg litt usikker på. Men samtidig kjenner jeg at jeg trenger noe pang her, så lurer på å kjøpe ketolyseboken, følge den noen uker sånn at jeg får satt meg litt på plass igjen, glir altfor mye ut med ting jeg ikke burde spise. Får se om jeg finner den boka i bokhandelen i morgen, er klar for å starte NÅ mens motivasjonen ennå er der, så smått. Skal laeg oopsie rolls og holde meg langt unna det som kan inneholde et snev av karber- har spist fullkornsbrød denne uka, og alt for mange peanøtter:o |
Ingen som skriver her eller- halloooo...?
Jeg har uansett gått ned 1,3 denne uken, hurra :D |
Sitat:
|
Ja vekta mi har stått stilt lenge, så det var på tide. Gjorde det som i Rema 1000 reklamen, det enkel er ofte det beste. Sist uke spiste jeg det samme på jobb hver dag, en fullkornsskive med rekesalat til frokost, en stor salat til lunsj. Ellers vanlig lavkarbo middag og mye grønn te- det drikker jeg alltid får å få varme i hendene her på jobb :o
Denne uken går frokostene i oopsie rolls med div. pålegg, og igjen, salat til lunsj. Tror den store salaten til lunsj får det hele til å funke yppertlig. Ost er mellommåltid- babyost :D |
Sitat:
- |
Sitat:
|
Jeg vil gjerne joine her. Har 10 til jeg vil ta av. Skal lese meg gjennom tråden i kveld (nå er jeg på jobb og burde gjør ALT annet enn å surfe på Lavkarbo.no :-) ) Håper å få noen tips av flere i samme båt som meg.
|
jeg har også litt under 10 kg igjen til målet og målet ser lenger unna ut en noen gang! sukk. kan jeg henge meg på?
|
Vil også henge meg på her!:D
Har leste hele tråden også;) har gått ned 35kg nå,20kg på ketolyse,er fornøyd med det,man har noen kg igjen da.. Er 172h og vil ned til 68kanskje:confused: ser mange på min høyde som har lavere mål enn det igjen.Men tar det som det kommer:o Vekta ligger rundt 75kg nå.. Skriver blogg også hvis noen vil kommentere det jeg spiser:rolleyes: |
Sitat:
|
Har lest litt på andre nettsider, der folk sier at kondisjonstrening ikke gir samme effekt for de på lavkarbo diett. Har noen erfaring med dette? Jeg trener ganske variert. Styrke, spinning, step, kondisjon/høypuls timer.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har bestilt ketolyse boka, og skal se om jeg kan gjøre noen endringer som kan få litt fart på kroppen. Jeg syns jeg er flink, men jeg kan så absolutt gjøre feil jeg ikke vet om :o |
Sitat:
Tusen takk:) ja sliter sikkelig med de siste kiloene nå,ha ligget rundt 74-75kg i 2mnd ca,hadde en sprekk og var oppe i 77,men er nede på 75igjen.. Ligger bilde av meg i bloggen min;) Du har ikke et bilde da??Prøver å forstille med hvordan jeg vil se ut som 65,lov å håpe liksom,men blir fornøyd å komme ned til 70 i første omgang:) Lykke til deg også:) |
Jeg har fått en del kviser etter jeg startet med lavkarbo. Har lest litt om at det er vanlig. Men vil det gå over etter en stund, eller vil det vedvare så lenge man går på lavkarbo? Noen som har gjort seg noen erfaringer?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Bare 40 gram den siste uken, men nå er jeg hvertfall over halveis- woho :D
Mamma87: jeg er 166 og har som mål 65 kg, ser mange på min høyde som skal ned mye mer. Vi er alle forskjellige, jeg vet at min kropp trives best på ca 65, jeg er litt tung i skrotten, men vekta er ikke så viktig, mer hvordan en føler seg og ikke minst, hvordan klærne passer |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37. |