![]() |
Sv: Augustskravletråd for 30+
Ikke nok til en drastisk slankekur mener jeg heller. Men det er som oftest du selv som synes verst om deg. Så det er forklaringen på min mor :) Men til hennes forsvar så var hun kjempetynn, og var det hele livet helt til hun fikk min søster.
I morgen får jeg lønning og skal gå litt wild på helsekost og meny på jakt etter sukkerfritt snadder :D og bacongull er et must. |
Kjenner til den paneringen der :) har brukt den når jeg lager kyllingnuggets. Har ikke kommet så langt at vi har brukt det på fisk enda. Men jeg er sikker på at det er godt :)
Er det forresten noen som savner pommes frites, eller chips eller hva dere kaller det? Legg bacongull i en ildfast form, ta gjerne ost over og inn i ovnen. Det er nydelig! Da har du plutselig fish and chips eller hva enn du brukte å ha pommes frites til tidligere :) |
Sitat:
Vet du noe mer om det med skattefradrag? Jeg vil regne med at jeg også vil kunne få igjen noe på det da. |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har både kokosmel og mandelmel, men jeg må si at jeg liker mandelmelet bedre. Jeg elsker mandler! 8 kh i 100 g er jo strålende... sjelden jeg bruker 100 g av det. I dag lagde jeg Jamies pannekaker og byttet ut hvetemelet med en blanding av spelt, mandelmel og fiberhusk. Jeg bommet grovt, da jeg tok like mye mel som i oppskiften; mandelmel utvider seg voldsomt, akuratt som kokosmel! Så neste gang prøver jeg helt uten spelt, med mindre mandelmel og litt mer fiberhusk. Men pannekakene ble supergode etter å ha hatt i litt ekstra fløte og vann i røra. Datteren min og mannen min spiste dem også! :D |
Jeg bruker den lappe/svelerøra som pannekakerøre, man tilsetter bare mer kremfløte. Jeg syns de er nydelige! Typen elsker de også :D
|
Sitat:
Blir vel ikke noe skattefradrag på meg da, siden jeg ikke slanker meg innenfor offentlig helsevesen. Synd.. |
Sitat:
Det jeg gjorde var å føre opp summen av alle utgiftene til ED-produkter og legetimer under pkt 3.5.4 - Særfradrag for store sykdomsutgifter, og da selvsagt lagt ved legeattest som bekrefter at jeg har diabetes2. Kravet er at en har en sykdom eller svakhet som varer i mer enn 2 år, at utgiftene er merutgifter i forhold til friske(????!!!!), at de overstiger (for 2009) 9180,-, at de kan dokumenteres/sansynliggjøres på forespørsel og at du har legeattest. Hvis sykdommen er kronisk trenger en ikke sende inn legeattest hvert år. Send ikke inn kvitteringene, men sett opp en oversikt med de ulike typer utgifter hvor totalsummene står. Kvitteringene må oppbevares i 10 år (mener jeg), i tilfelle du får krav om ettersyn. |
Ja, kravet om sykdom tror jeg at ikke er noe problem, ettersom jeg måtte gå ned i vekt på grunn av spiserørsbrokk og komplikasjoner rundt det. Så gjenstår det bare å se om slankekurs på treningssenter kvalifiserer da, siden det ikke er henvist av lege (selv om han ga meg beskjed om å slanke meg da). Jeg får snakke med legen om det neste gang jeg er der, kanskje han vet mer om det. Hadde vært veldig greit å få dekket litt altså, for det har gått med en del penger i kurs og i nye klær og undertøy.
|
Får slenge meg på i denne tråden, skal ned 35kg, har 11 igjenn. Kjører Xtravaganza og er fornøyd med det :)
|
Da har du gått ned mye da :) gratulerer!
Fikk endelig kjøp meg fiberhusk i dag. Jeg la merke til at på nettet stod det at det er 80 kh pr 100 gr. Men på pakken jeg kjøpte står det 0. Hva stemmer? Noen som vet? Jeg fikk beskjed om at magen var blitt mindre i dag. Så jeg gikk ut og kjøpte meg en kebabsalat! :) Kuttet ut maisen og brødet. Meget godt! |
Velkommen hit Leifeinar. :) Du har kvitta deg med mer enn du har igjen!! :heia:
Å jeg er såå fersk enda merker jeg.. Mandelmel? (Og nok en gang, jeg spørr før jeg leter etter svar..typisk meg). Tusen takk for link, skal bli gøy å prøve ut nye oppskrifter etterhvert. Hvor mange karb er det i kokosmelet? Hva har dere på pannekakene? Jeg brukte bacon og sukker før.. (savn), men det går jo ikke lenger. Bacon ja, sukker nei. ;) |
Du kan jo bruke kunstig søtning da :) bruker bacon. Kokospannekakene er søte på smak pga kokoset så du trenger egentlig ikke noe særlig søtt :) Litt bringebær eventuelt. Men jeg bruker seterrømme og bacon. Og nå begynner jeg å sikle.... :P
|
Kokosmelet har 64,8 karber pr 100 gram... Men du bruker bare et par ss hver gang :)
|
Sitat:
|
Jeg har snusa litt på en Menybutikk i dag, og fant både fiberhusk og pølser fra Jacobs. Pølsene inneholder kun 0.1 g kh/100g. Rimelig lite nok tenker jeg ;) Prisen var ikke liten :(, de kostet kr 44,90 for 260g. Heldigvis er ikke pølser favorittmaten min. Fiberhusken kosta 70,- for 300g; billigere enn på helsekosten. Jeg fant også en kruskakli med bare 9 g kh fra Regal. Den jeg bruker fra Mølleres er det 18,5g/100 g. Alt i alt har jeg hatt en god shopperunde:)
Kom på å stikke innom et par apotek for å kjøpe Ketostix; tenker å se om de har noe for seg. Har noen av dere prøvd det? Var også på en helsekostbutikk og spurte etter johannesbrødkjernemel. De var utsolgt men hun bak disken spurte hva det var; de to siste dagene har veldig mange spurt etter det sa hun. Hun skulle ta inn ekstra ladning;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Uff, nå kommer det 3 innlegg på en gang fra meg.. sorry, skal ikke gjenta seg!! Jeg leser ikke godt nok, men raser avgårde med et svar. :S Rømme og bacon, DEN kan jeg kjøpe. Da settes pannekaker på menyen straks jeg får tak i kokosmel. :D
|
Hei Leifeinar, velkommen hit og gratulerer med flott nedgang allerede.
Denne kruskakli og meldisk. generelt må jeg bare holde meg unna for jeg aner ingenting om dette ift lavkarbo. Det er det som er deilig med ED, stort sett er alt ferdig produsert og man trenger kun å bekymre seg over hvilke grønnsaker man skal ha og bestemme seg om man skal ha egg, kylling, fisk eller kjøtt. Deilig temperatur ute nå. Jeg koser meg varmegradene og nå gikk solen ned for en time siden. Men det er tragisk å lese om brannene i Russland og flommen i Asia. Stakkars folk. |
Sitat:
Skravlebøtte :lol: Neida, dette er jo en skravletråd så det er bare å fortsette. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ser at flere spekulerer på søtstoffene. Heldigvis sier jeg, har jeg ikke lyst på noe søtt. Dog er det psykiske higet til en viss grad til stede....
Jeg har alltid brukt å ta en Extratyggis etter måltidene, for å rense munnen og for å få bedre ånde (liker hvitløk:rolleyes:). Det var en del karb. i form av sukkeralkoholer/polyoler i den... Savner virkelig tyggisen min:hylgrine:, og har sett at enkelte mener den kan ødelegge ketosen. Torkil (lege) sier at vi på LK ikke skal ha disse søtstoffene:veitikke:. Hva gjør dere andre? For øvrig prøvde jeg ketosestixen i kveld og i følge den er kroppen i gang:visemuskl. Håper inderlig det vises på vekta og snart. Klærne er merkbart videre:p:p |
Sitat:
Neste gang blir det myyyye mindre mel og jeg skal prøve med kun mandelmel og se om det funker. Mandelmelet har 8 kh/100 g og kokosmelet jeg har tror jeg er nede i 5 kh/100g ( Aman Prana ). |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38. |