Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42887)

manne 10-04-11 22:27

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26 (Innlegg 1080587)
Jeg føler meg så ekstremt mye mere vel når jeg har litt farge.. Solariums timen min hver 14. dag kommer jeg nok aldri til å klare å legge helt fra meg:D

Jeg er altfor redd for hudkreft til å ta noe solarium fast... Tenk om jeg faktisk skulle fått kreft og VISST at det var selvforskyldt? :eek:

Trj 10-04-11 22:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26 (Innlegg 1080587)
Jeg føler meg så ekstremt mye mere vel når jeg har litt farge.. Solariums timen min hver 14. dag kommer jeg nok aldri til å klare å legge helt fra meg:D

Kjære deg ! Betakarotin og soltime ? Mine kritthvite legge venter på sola ! Det blir eventuelt litt selvbruning. Kast betakarotinen iallfall:D. Tenk på levra !

Maylinn26 10-04-11 22:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Trj (Innlegg 1080594)
Kjære deg ! Betakarotin og soltime ? Mine kritthvite legge venter på sola ! Det blir eventuelt litt selvbruning. Kast betakarotinen iallfall:D. Tenk på levra !

Se på bilde mitt kjære deg, sånn er jeg HELE ÅRET! Men ja, betakarotenen skal rett i søpla;)

Vibeke-67 10-04-11 22:40

Vil bare ønske deg lykke til hos legen! Håper du finner ut av hvorfor du blir så dårlig :heia:

manne 10-04-11 22:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26 (Innlegg 1080600)
Se på bilde mitt kjære deg, sånn er jeg HELE ÅRET! Men ja, betakarotenen skal rett i søpla;)

Føler du deg ikke litt merkelig som gyldenbrun blant vinterbleke nordmenn? Eller er det standardfarge på gol'ere? :p

Maylinn26 10-04-11 22:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av manne (Innlegg 1080605)
Føler du deg ikke litt merkelig som gyldenbrun blant vinterbleke nordmenn? Eller er det standardfarge på gol'ere? :p

Nei det skal sies at jeg er ganske mørk uten å sole meg i det hele tatt... Så har jeg bare solet meg litt for å ha litt ekstra gylden hud;) Nå er ikke jeg fra Gol da, men fra Spydeberg;) Å der er det vel ganske mange bleke vel! Hehe! Bare bor her opp på grunn av forloveden min:)

Maylinn26 10-04-11 22:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1080604)
Vil bare ønske deg lykke til hos legen! Håper du finner ut av hvorfor du blir så dårlig :heia:

Tusen takk søte du!:klem:

manne 10-04-11 22:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26 (Innlegg 1080616)
Nei det skal sies at jeg er ganske mørk uten å sole meg i det hele tatt... Så har jeg bare solet meg litt for å ha litt ekstra gylden hud;) Nå er ikke jeg fra Gol da, men fra Spydeberg;) Å der er det vel ganske mange bleke vel! Hehe! Bare bor her opp på grunn av forloveden min:)

Jeg tenkte du kanskje brunet deg for å passe inn der oppe... :cool:

langaard 10-04-11 22:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26 (Innlegg 1080616)

Sambo er også sånn gyllen i huden, og blir brun etter kort stund i sola:mad:
Jeg er så misunnelig!!:cool:

Maylinn26 10-04-11 22:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av manne (Innlegg 1080618)
Jeg tenkte du kanskje brunet deg for å passe inn der oppe... :cool:

Haha! Nei jeg skiller meg vel heller litt ut:p Men nå har jeg aldri vært redd for å gå mine egne veier her i livet;)

Maylinn26 10-04-11 22:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1080620)
Sambo er også sånn gyllen i huden, og blir brun etter kort stund i sola:mad:
Jeg er så misunnelig!!:cool:

Her er det omvendt! Forloveden min er er så blek som en engelskmann!:D Når jeg legger armen min over armen hans ser vi ut som ying og yang:p

langaard 10-04-11 22:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26 (Innlegg 1080624)
Her er det omvendt! Forloveden min er er så blek som en engelskmann!:D Når jeg legger armen min over armen hans ser vi ut som ying og yang:p

Høres kjent ut:lol:

Zalah 11-04-11 08:18

Be dem teste deg for Cushing. Hårtap og dårlige leververdier og nedsatt humør KAN være symptomer på det. Sikkert ikke det, men alltid greit å utelukke evnt. årsaker!

Lillemy71 11-04-11 09:12

Jeg blir fort uggen og tung i kroppen om jeg ligger for lavt i kh inntak. Jeg ligger mellom 30-50 g kh daglig, er fortsatt i ketose men føler meg bedre enn om jeg halverer mengden. Ligger på 60-70% fett daglig, har ikke fettfobi men det passer bare å spise sånn. Føler meg vel med det og er tilfreds.

Jeg har mista uhorvelige mengder med hår det siste året og jeg har flere ganger måttet frå frisøren til å sjekke for skalla flekker. Jeg har også blitt sjekka hos legen, men de har ikke funnet noen spesiell grunn til håtapet. Det er en tråd her inne som går på dette og der blir dette hårtapet forklart med stress. Ketsoe og slanking blir stress for kroppen og da mister man hår, akkurat slik ammende kvinner gjør. Nå ser det endelig ut som om det har stabilisert seg for min del, mister ikke mer enn normalt og jeg har en glorie med korte hår som stikker gjennom det lange - lekkert :D

Ser du har bestilt time hos legen, er jo greit å få seg en sjekk for å se om det er noe galt. Sånn ellers vil jeg anbefale deg og øke kh-inntaket fortrinnsvis i form av ekstra grønnsaker. Kanskje du trenger et større innatak av mat i det store og hele?

Har du forresten glutenintoleranse eller laktoseinntroleranse. Det kan jo være noe som slår ut?

Maylinn26 11-04-11 10:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1080782)
Jeg blir fort uggen og tung i kroppen om jeg ligger for lavt i kh inntak. Jeg ligger mellom 30-50 g kh daglig, er fortsatt i ketose men føler meg bedre enn om jeg halverer mengden. Ligger på 60-70% fett daglig, har ikke fettfobi men det passer bare å spise sånn. Føler meg vel med det og er tilfreds.

Jeg har mista uhorvelige mengder med hår det siste året og jeg har flere ganger måttet frå frisøren til å sjekke for skalla flekker. Jeg har også blitt sjekka hos legen, men de har ikke funnet noen spesiell grunn til håtapet. Det er en tråd her inne som går på dette og der blir dette hårtapet forklart med stress. Ketsoe og slanking blir stress for kroppen og da mister man hår, akkurat slik ammende kvinner gjør. Nå ser det endelig ut som om det har stabilisert seg for min del, mister ikke mer enn normalt og jeg har en glorie med korte hår som stikker gjennom det lange - lekkert :D

Ser du har bestilt time hos legen, er jo greit å få seg en sjekk for å se om det er noe galt. Sånn ellers vil jeg anbefale deg og øke kh-inntaket fortrinnsvis i form av ekstra grønnsaker. Kanskje du trenger et større innatak av mat i det store og hele?

Har du forresten glutenintoleranse eller laktoseinntroleranse. Det kan jo være noe som slår ut?

Takk for interesse i saken min lille my:)

Jeg har bestemt meg for å legge meg mellom 25 og 30 karber i en periode over to uker for å se om det kan hjelpe. Jeg skal ligge litt høyere i hvertfall til jeg har vært hos legen:)

At jeg har vært utsatt for mye stress siste par årene er ingen underdrivelse. Vi har hatt ikke mindre enn 5 dødsfall i familien, hvor et av de var under utrolig tragiske omstendigheter. Jeg har også bodd 7 måneder på sykehuset med ekstrem prematur født sønn (24+6), å alt som det følger med seg også etter hjemkomst. Jeg er fortsatt sykmeldt etter alt som har skjedd. Så at dette kan prege meg, absolutt!

Å øke karbohydrat inntaket med grønnsaker alene er helt uaktuelt! Å øke noe med grønnsaker er ok, men ikke ene og alene. Jeg spiser masse grønnsaker fra før av, å noe av saken er at jeg trenger noen nye matvarer i kosten min.

Har verken gluten eller laktose intoleranse, dette sjekket jeg opp for en stund tilbake:)

Maylinn26 11-04-11 10:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zalah (Innlegg 1080740)
Be dem teste deg for Cushing. Hårtap og dårlige leververdier og nedsatt humør KAN være symptomer på det. Sikkert ikke det, men alltid greit å utelukke evnt. årsaker!

Skal nevne dette for legen min, takk for interessen:) Men leververdiene mine vet jeg allerede hva kommer av. Jeg har hatt alvorlige spiseforstyrrelser i mange mange år. Dette har ført til en mild leversvikt....

mama67 11-04-11 19:02

Ser du ivrer for suppe/sykehusdietten. Hold deg for all del unna den! Jeg har prøvd, og har vel knapt vært så syk i hele mitt liv - og det etter bare en dag! Fikk en hodepine jeg aldri har kjent maken til, og på kvelden den første dagen spydde jeg som en gris. Suppa tømte jeg i do, og jeg kommer aldri til å prøve meg på noe liknende igjen. Blir kvalm bare jeg leser om den dietten :P

Ser du prøver å øke karbene litt, kutte betakaroten og snakke med legen din. Det er fornuftige grep alt sammen. God bedring og lykke til :)

Maylinn26 11-04-11 19:39

Oppdatering:

I dag har jeg prøvd meg på en ny vri på kostholdet mitt.

Frokost: 1 carbrite bar ( 1 karber)

Lunsj: 2 lavkarbo knekkebrød med kokt skinke, majones og agurk ( 5 karber)

Middag: 1 løvstek med ost, salat, avokado og CC ( 4 karber)

Kvelds: 2 knekkebrød med koktskinke, majones og agurk ( 5 karber)

I tillegg har jeg spist 100 gram skyr med 40 gram bringbær, friskt og godt. (6 karber)

Jeg har i dag faktisk spist mer enn jeg har gjort noen dag de siste 3 ukene. Jeg har spist litt mindre kalori messig, men har kjørt opp karbohydrat inntaket til 21 fra 15. Jeg føler meg betraktelig bedre, så jeg kommer til å forsøke å ligge mellom 20 og 30 i karbohydrat inntak de neste 2 ukene. Fungerer dette så kommer jeg til å fortsette slik! :)

mama67 11-04-11 20:25

Så flott! Da tror jeg nok at du er på rett spor :)

Maylinn26 11-04-11 20:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mama67 (Innlegg 1081400)
Så flott! Da tror jeg nok at du er på rett spor :)

Ja det håper jeg virkelig.....:)

langaard 11-04-11 20:30

Så bra da:D
Masse lykke til:heia:

Maylinn26 11-04-11 20:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1081410)
Så bra da:D
Masse lykke til:heia:

Tusen takk:D

Minni1 11-04-11 20:37

:heia:

Håper det er det som skal til.
Lykke til videre

Maylinn26 11-04-11 20:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Minni1 (Innlegg 1081418)
:heia:

Håper det er det som skal til.
Lykke til videre

Ja jeg håper at det rett og slett kun er noen få endringer som skulle til.... Jeg vet vel ikke noe mere før om noen dager, men det ser i hvertfall positivt ut:)

Lillemy71 11-04-11 20:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26 (Innlegg 1081346)

Jeg har i dag faktisk spist mer enn jeg har gjort noen dag de siste 3 ukene. Jeg har spist litt mindre kalori messig, men har kjørt opp karbohydrat inntaket til 21 fra 15. Jeg føler meg betraktelig bedre, så jeg kommer til å forsøke å ligge mellom 20 og 30 i karbohydrat inntak de neste 2 ukene. Fungerer dette så kommer jeg til å fortsette slik! :)

Så godt å høre, det jo ingenting i veien for å ligge så høyt i kh så lenge du føler deg vel. Blir veldig mye fokus på nok fett her inne (og ja det er viktig) men vi er alle forskjellige og det er ikke alle som fungerer skikkelig på for lite kh. Det er her vi alle, dessverre, må bruke tid på eksperimentere. Skulle ønske det fantes en fasit for alle, sukk...

Uansett, masse lykke til håper du får det bedre fremover og at det løsner:klem:

Edit: Ser du nevner løvstek i menyen din. Hvilken type bruker du? De jeg har funnet så langt inneholder jo 4-5 kh per 100 g. Ikke at det er så mye, men jeg bare spør av nysgjerrighet.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.