![]() |
Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Vil bare ønske deg lykke til hos legen! Håper du finner ut av hvorfor du blir så dårlig :heia:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg er så misunnelig!!:cool: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Be dem teste deg for Cushing. Hårtap og dårlige leververdier og nedsatt humør KAN være symptomer på det. Sikkert ikke det, men alltid greit å utelukke evnt. årsaker!
|
Jeg blir fort uggen og tung i kroppen om jeg ligger for lavt i kh inntak. Jeg ligger mellom 30-50 g kh daglig, er fortsatt i ketose men føler meg bedre enn om jeg halverer mengden. Ligger på 60-70% fett daglig, har ikke fettfobi men det passer bare å spise sånn. Føler meg vel med det og er tilfreds.
Jeg har mista uhorvelige mengder med hår det siste året og jeg har flere ganger måttet frå frisøren til å sjekke for skalla flekker. Jeg har også blitt sjekka hos legen, men de har ikke funnet noen spesiell grunn til håtapet. Det er en tråd her inne som går på dette og der blir dette hårtapet forklart med stress. Ketsoe og slanking blir stress for kroppen og da mister man hår, akkurat slik ammende kvinner gjør. Nå ser det endelig ut som om det har stabilisert seg for min del, mister ikke mer enn normalt og jeg har en glorie med korte hår som stikker gjennom det lange - lekkert :D Ser du har bestilt time hos legen, er jo greit å få seg en sjekk for å se om det er noe galt. Sånn ellers vil jeg anbefale deg og øke kh-inntaket fortrinnsvis i form av ekstra grønnsaker. Kanskje du trenger et større innatak av mat i det store og hele? Har du forresten glutenintoleranse eller laktoseinntroleranse. Det kan jo være noe som slår ut? |
Sitat:
Takk for interesse i saken min lille my:) Jeg har bestemt meg for å legge meg mellom 25 og 30 karber i en periode over to uker for å se om det kan hjelpe. Jeg skal ligge litt høyere i hvertfall til jeg har vært hos legen:) At jeg har vært utsatt for mye stress siste par årene er ingen underdrivelse. Vi har hatt ikke mindre enn 5 dødsfall i familien, hvor et av de var under utrolig tragiske omstendigheter. Jeg har også bodd 7 måneder på sykehuset med ekstrem prematur født sønn (24+6), å alt som det følger med seg også etter hjemkomst. Jeg er fortsatt sykmeldt etter alt som har skjedd. Så at dette kan prege meg, absolutt! Å øke karbohydrat inntaket med grønnsaker alene er helt uaktuelt! Å øke noe med grønnsaker er ok, men ikke ene og alene. Jeg spiser masse grønnsaker fra før av, å noe av saken er at jeg trenger noen nye matvarer i kosten min. Har verken gluten eller laktose intoleranse, dette sjekket jeg opp for en stund tilbake:) |
Sitat:
|
Ser du ivrer for suppe/sykehusdietten. Hold deg for all del unna den! Jeg har prøvd, og har vel knapt vært så syk i hele mitt liv - og det etter bare en dag! Fikk en hodepine jeg aldri har kjent maken til, og på kvelden den første dagen spydde jeg som en gris. Suppa tømte jeg i do, og jeg kommer aldri til å prøve meg på noe liknende igjen. Blir kvalm bare jeg leser om den dietten :P
Ser du prøver å øke karbene litt, kutte betakaroten og snakke med legen din. Det er fornuftige grep alt sammen. God bedring og lykke til :) |
Oppdatering:
I dag har jeg prøvd meg på en ny vri på kostholdet mitt. Frokost: 1 carbrite bar ( 1 karber) Lunsj: 2 lavkarbo knekkebrød med kokt skinke, majones og agurk ( 5 karber) Middag: 1 løvstek med ost, salat, avokado og CC ( 4 karber) Kvelds: 2 knekkebrød med koktskinke, majones og agurk ( 5 karber) I tillegg har jeg spist 100 gram skyr med 40 gram bringbær, friskt og godt. (6 karber) Jeg har i dag faktisk spist mer enn jeg har gjort noen dag de siste 3 ukene. Jeg har spist litt mindre kalori messig, men har kjørt opp karbohydrat inntaket til 21 fra 15. Jeg føler meg betraktelig bedre, så jeg kommer til å forsøke å ligge mellom 20 og 30 i karbohydrat inntak de neste 2 ukene. Fungerer dette så kommer jeg til å fortsette slik! :) |
Så flott! Da tror jeg nok at du er på rett spor :)
|
Sitat:
|
Så bra da:D
Masse lykke til:heia: |
Sitat:
|
:heia:
Håper det er det som skal til. Lykke til videre |
Sitat:
|
Sitat:
Uansett, masse lykke til håper du får det bedre fremover og at det løsner:klem: Edit: Ser du nevner løvstek i menyen din. Hvilken type bruker du? De jeg har funnet så langt inneholder jo 4-5 kh per 100 g. Ikke at det er så mye, men jeg bare spør av nysgjerrighet. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56. |