![]() |
Sv: Et litt anderledes syn på lavkarbo
Sitat:
The China Study er 30 års studering av alle folkegrupper som er dokumentert og hva de spiste osv. :D verdt å lese |
Sitat:
|
Sitat:
Tror vi har fått et av våre forumtroll på besøk jeg :p |
Sitat:
|
Du har Gary Taubes som praktiserer det han mener er rett? http://api.ning.com/files/mHJu*77erJ...besDoughy.jpeg
vs en annen "guru" som praktiserer det han mener er rett http://api.ning.com/files/DfEagAs7sl.../IMG_6751.jpeg 58 år, bilde er tatt i mars 2011 |
Sitat:
Vet hvem jeg ville hørt på av de 2 |
Sitat:
|
Sitat:
|
[quote=Lillemy71;1112769]
Sitat:
Ikke arrester meg, arrester de som har undersøkt det. Herregud du kan drepe 3 av 7 unger og fremdeles ha unger men mer melk |
:spisesnak
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Baconsvor ;) Smake?
|
[quote=dydde;1112773]
Sitat:
Regner med at "ungene" du snakker om er kalver? At man slakter kalver er ikke noe nytt, kalv er godt kjøtt det :p Er helt i orden at du velger å være vegeterianer, så håper og tror jeg du vil respektere oss som velger å spise kjøtt :) |
Sitat:
Hva f*en sammenligner du morra di med ei ku :eek:? Er du sikker på at det er bare "sunn" mat du får i deg og at du ikke sper på med litt vekstfremmende hormoner? De lite gjennomtenkte svarene dine tyder på det. Sitat:
Sitat:
Det stemmer nok at kua må kalve regelmessig for å få en optimal melkeproduksjon. Men dette varierer fra rase til rase og melkeproduksjonene opprettholdes også vha regelmessig melking, så dette blir en slags sirkel. Er ikke dermed sagt at alle kalver blir drept slik som trådstarter her påstår, kyrne må jo også byttes ut etterhvert. Sitat:
Sitat:
|
The China Study er vel ganske omdiskutert :)
Jeg har lest at det er en observasjonsstudie. Det gir vel ikke noen klare årsaker til sammenhenger. I tillegg til at resultatene skal være ganske håndplukkede... |
[quote=Charlott;1112798]
Sitat:
|
Sitat:
|
Budskapet: Man kan lykkes på høg karbo og lavkarbo. Les om begge hvorfor begge fungerer i steden for å støtte seg til hva den ene siden mener om det andre. Utforsk begge sider. Siden alle her har lest low carb bøker, vil jeg anbefale folk til å lese The China Study, Rip Esseltyn, Dr McDougall, osv. osv. slik at man forstår begge sider og hva de mener om vekt, helse osv.
Jeg tråkkår ikke på noen kostholds teorier, bare les om begge før man utaler seg om høykarbo. |
Sitat:
For meg høres det ut som du har gått fra et sett guruer - til et annet sett - og det ganske ukritisk. Snedig at du prøver og få OSS til å sjekke grundig og orientere oss om alternativene mens du selv tror blindt på din nye guru ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har ikke lest den, men bra. Kritikk er kanon, les også dem som kritiserer høy fett lavkarbo så er du i mål :) men også les bøkene fra hver
|
Jeg er faktisk klar over at om alle mennesker på jorden skulle spist slik jeg gjør, så ville det ikke være nok til alle.
Men jeg vil tro at om man får diabetes, og har mulighet til å kunne fungere normalt uten å bruke store mengder insulin, og bare trenger å begrense karbohydratene, ja da tror jeg de fleste ville velge bort sukker, fint mel, poteter og ris. Jeg gjør det iallefall og helt uten skrupler. Jeg spiser ikke mer proteiner enn tidligere. Proteinbehovet forandrer seg ikke om man går på lavkarbo. Men fett spiser jeg mer av nå enn før. Jeg bruker masse oljer fra planteriket, smør istedet for margarin og mer fløte og rømme. Jeg spiser mer grønnsaker enn før. Pga diabetesen er en del av fruktene jeg spiste før byttet ut med bær, men jeg spiser begge deler, den dag i dag. Har en voksen sønn som spiser det samme som meg, med unntak på intervalldager og løpsdager. Da spiser han mer karber. Han er ikke i verdenstoppen enda, men høyt her i Norge og har ambisjoner om å bli bedre. Så langt denne sesongen har han persa på fire distanser, selv om han spiser mindre karber dette året (han ligger mellom 50 og 100 karber pr dag) enn noensinne før. |
Vel, det finnes nok av leger bøker osv. om folk som kurerer diabetes med høy karbo kosthold. Let litt så får du se selv :D
http://www.amazon.com/Neal-Barnards-...6021542&sr=8-3 Der har du en alelrede gitt :) happy hunting |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57. |