Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Annen mat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=122)
-   -   Våre fantastiske lavkarbosauser (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4534)

toppsimor 01-01-11 17:33

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Filakia (Innlegg 740874)
Jeg har prøvd å finne bearnaiseessens både på Meny og Obs, uten resultat. Dette i Drammensområdet, dersom det har noe å si. Noen som har konkrete tips om hvilke butikker som fører bearnaiseessens? Ica Maxi kanskje?


Hvis du ikke har funnet det ennå så har de det hvertfall på Meny i Åmot.. selv om det er langt, så kan det kanskje hende du er i nærheten :)

nøstis 15-01-11 17:50

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Jeg har veldig lyst til å lage Bernaisesausen, men finner ikke Bernaiseekstrakten? Vi har ikke meny her jeg bor, kun Rema 1000, Bunnpris og Kiwi..:(

Photobscura 15-01-11 17:58

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nøstis (Innlegg 1002666)
Jeg har veldig lyst til å lage Bernaisesausen, men finner ikke Bernaiseekstrakten? Vi har ikke meny her jeg bor, kun Rema 1000, Bunnpris og Kiwi..:(

Trenger ikke det. Det holder lenge med noen dråper sitron og estragon. Eventuelt en liiiten skvett hvitvinseddik.

Taran 18-01-11 14:25

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Min favorittsaus til fisk og gratenger:

Monas snaddersaus:

Like deler med creme fraiche og kremfløte kokes inn til ca. 2/3 igjen i kjelen - tilsett Knorr kjøtt og grillkrydder (det må være dette krydderet for å få til smaken) til sausen er gul (ganske skarp i smaken) Pisk inn meierismør til passe saltsmak. Smakes til med litt søtningstoff og litt pepper.:D
Denne er knallgod på skinke/broccoli grateng, fiskegrateng, stekt og kokt fisk.

tvillingmamma2010 17-02-11 21:23

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Supergod tomatsaus;
Tomatpure
Fløte
Buljongpulver
Salt & Pepper

Jabba 17-02-11 22:03

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Noen som har tips til saus med 0 karber?

Supera 18-02-11 11:54

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Jabba (Innlegg 1033170)
Noen som har tips til saus med 0 karber?

0 karber? Olje eller smeltet ghee f.eks. :geip: Hvis du løsner bittelitt på karbokravet, så åpnes det en hel verden av muligheter. :geip:

RockAngel 18-02-11 22:18

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Hvor i butikken står denne essensen? Jeg finner den ikke på meny, rema eller ultra :(

Photobscura 18-02-11 22:20

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av RockAngel (Innlegg 1034045)
Hvor i butikken står denne essensen? Jeg finner den ikke på meny, rema eller ultra :(

Hvilken essens?

kirami 18-02-11 22:34

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1034047)
Hvilken essens?

Tror rockangel tenker på bearnaiseessens:)

Photobscura 18-02-11 22:48

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kirami (Innlegg 1034068)
Tror rockangel tenker på bearnaiseessens:)

Åh, haha. Men det trenger du ikke. Så lenge du har estragon og sitron, og kanskje også litt hvitvinsedikk så er essensen fullstendig overflødig! :)

TrineG 19-02-11 11:38

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
I dag skal jeg lage saus til lammefile, jeg gruer meg :o Jeg er så utrolig dårlig på sauser enda, jeg trenger trening. Toro har ødelagt livet mitt:(:p

Jeg har lest alle oppskriftene,(tror jeg ) men finner ingen jeg syntes passer.Trenger en god fløtesaus. Noen som har et bra tips å komme med ?

prøvermegfram 03-04-11 15:35

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Litt sterk peppersaus:

Ca 1 dl helmelk, en halv boks Tine urteost, ca 3 ss seter rømme. Varmes opp og blandes godt sammen. Så tilsatte jeg ca 1 ss rosa helpepper og 1 ts sambal oelek. Lot det hele småputre ett par minutter, før jeg smakte det hele til med ca 1 ts soyasaus.... Silte av helpepperen før jeg serverte

Denne blir bittelitt hot, for en enda hottere saus, smak til med litt ekstra sambal oelek....

lingje84 29-05-11 22:25

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nannah (Innlegg 741689)
Enkel hvit saus.

3dl grønnsaksbuljong
2 dl kremfløte
noen smørklatter
2 ts JBK
salt og noen dråper flytende natren.

Visp alt sammen i en kjele og kok opp...smak til.
Flott basis til alle slags lyse sauser:)

hva stå JBK for????

aurorawilma 09-06-11 19:19

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Tenkte å tipse om en peppersaus fra Christopher Sjuve. Denne er RÅGOD og de eneste ingrediensene er fløte, smør, pepper, salt og litt cognac :D har alltid vært glad i rosépeppersaus og savnet det nå, men synes denne er bedre! :p
Vi har pleid å doble pepperinnholdet i oppskriften.

INGREDIENSER

15 stk svarte pepperkorn, eventuelt noen grønne og noen hvite også
5 ss cognac
2 dl fløte
salt
2 ss smør

FREMGANGSMÅTE

Knus pepperkornene grovt i en morter (har ikke morter? Legg pepperkorn i et rent kjøkkenhåndkle og knus dem med en stekepanne).

Ha pepperkornene i en tørr stekepanne på middels varme til det begynner å dufte livlig. Ha i cognacen. Nå det begynner å dampe, sett fyr på den med en lang fyrstikk. La det brenne ut.

OBS! Det er lurt å trekke platen vekk fra vifta, for å unngå at flammene setter fyr på fettet.Og ikke mer enn én kork - det blir fort høy flamme!

Ha i fløte og la det koke inn til det blir tykt. Smak til med salt.

Sausen kan gjøres klar i forveien. Rett før servering koker du den opp, trekker til siden og rører inn smøret.:cool:

Her er artikkelen til Sjuve om sausen: http://www.klikk.no/mat/spise/article676450.ece

Supera 09-06-11 23:33

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aurorawilma (Innlegg 1134238)
Tenkte å tipse om en peppersaus fra Christopher Sjuve. Denne er RÅGOD og de eneste ingrediensene er fløte, smør, pepper, salt og litt cognac :D

Takk for tips, den hørtes god ut. :snill:

Aline 10-01-12 14:56

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Jeg finner bernaiseessens på min lokale ICA :)

Småspiseren 17-10-12 18:51

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
i dag lagde jeg min første hjemmelagde saus :D takket være alle de gode oppskriftene her!

Yrla 04-12-12 14:03

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
har ikke prøvd denne men http://www.yummly.com/recipe/Carolina-Style-Low-Carb-Barbecue-Sauce-Allrecipes?columns=5&position=3/36

Nemo78 25-07-13 12:28

Kan noen hjelpe meg meg oppskrift til en god karrisaus?
 
Tusen takk :-)

Moogie 06-05-14 15:40

Sv: Våre fantastiske lavkarbosauser
 
Her var det mange gode oppskrifter! Kan ikke denne tråden klistres så den blir lettere å finne?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no