Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Den store film-tråden! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4589)

Iset 02-05-05 08:33

Hehe ser ikke ut som det er så mange ekte skrekkfilm-entusiaster her inne. KJEDELIGE FOLK!!!! :snurt:

Fedonisten 02-05-05 08:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Albertine
Noen som har sett Gudene må være gale? Advarsel; du kommer til å gå rundt med vondt i magen i DAGESVIS etterpå! :lol:

:ja: :lol: :lol:

Den er fantastisk hysterisk ekstremt vannvittig rasende morsom!!

:lol: :lol:

Albertine 02-05-05 08:34

Ti ville hester får ikke meg med på skrekkfilm! Den skumleste filmen jeg har sett er Ghostbusters. Og skumlere filmer akter jeg ikke å se. Nemlig.

Marianne 02-05-05 08:37

Gudene må være gale er kjeempemorsom! :D :D :D

Men en annen film jeg ikke tror er nevnt her - en film med blant annet Jodie Foster : Anna og Kongen - den syntes jeg var vanvittig god!

Iset 02-05-05 08:44

Sitat:

Ti ville hester får ikke meg med på skrekkfilm! Den skumleste filmen jeg har sett er Ghostbusters. Og skumlere filmer akter jeg ikke å se. Nemlig.

:eek: Ghostbusters er jo ikke skrekkfilm, det er jo komedie!! :confused: :p Pyseræv. :D

Nei, jeg elsker filmer som får meg til å bli mest mulig psykisk skadet av redsel, så redd at jeg ikke får sove på flere netter og blir helt paranoid og ødelagt på hjernen!! DA snakker vi om grøsser. :D The Grudge var slik, samme med The ring 1 og The eye!

Albertine 02-05-05 08:45

Jeg satt med jakka helt oppunder øynene da jeg så den filmen, og hadde mest lyst til å GÅ på det verste. Den var skummel ja! :ja:

mofe 02-05-05 08:46

En av de verste skumleste filmene jeg har sett er en norsk en. Den er "kjempegammel".. lagd på 60 eller 70-tallet eller noe sånt. Husker jo ikke hva den heter da.. Men det er noe med "vann". Handler om en gjeng "ungdommer" som er på tur på en hytte, også er det et vann i nærheten.. også husker jeg bare glimt.. noe med en kråke? Og en dame som stuper uti vannet og ikke kommer opp?

Lurer på om Henki Kolstad var med i den.. noen som husker hva den heter?

Albertine 02-05-05 08:48

Filmen heter De dødes tjern. Fantastisk bok! Bernhard Borge skrev den, alias André Bjerke. Turde nesten ikke legge meg da jeg leste boka, var sikker på at det lå noe under senga. Men jeg klarte meg gjennom filmen da, pussig nok.

Albertine 02-05-05 08:50

...og den kom i 1958. Det kule er at André Bjerke spilte i den selv, sånn som Alfred Hitchcock gjorde.

mofe 02-05-05 08:57

Sitat:

Filmen heter De dødes tjern. Fantastisk bok! Bernhard Borge skrev den, alias André Bjerke. Turde nesten ikke legge meg da jeg leste boka, var sikker på at det lå noe under senga. Men jeg klarte meg gjennom filmen da, pussig nok.

Ahhhh... jeg fryser på ryggen bare jeg hører du nevner tittelen....

*hutre*

Iset 02-05-05 09:00

Sitat:

Ja den har jeg sett. Grei nok, holdt på å sovne men det var kanskje fordi jeg var veldig trøtt. :p
Det eneste jeg ble skremt av, var den ekle kråka på taket, den med ett ben. :eek:

Aline 02-05-05 09:33

hrmf... skrekkfilmer... synes det var artig på ungdomskolen, så fikk jeg skikkelig skrekken... :eek:

de dødes tjern tror jeg at jeg har sett... og la vita e bella vil jeg se :) :) :)

:klem:

elian 02-05-05 13:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LindaSD
Har du ikke sett "The Rock" eller "National treasure" da???? De erbegge sinnsykt bra! Digger også Cage ;)

At du ikke har sett Grease synes jeg er litt :eek: men skal kanskje ikke snakke.... for jeg har ikke sett Dirty Dancing eller Forrest Gump :rolleyes:

Joda, sett "The Rock"!! Bare glemte den i farta!! Kjempe film!!!!! :) Men "National Treasure" har jeg desverre ikke fått sett enda.... :(

Men DU!! Kjære deg, du må da SE Dirty Dancing!!!! :p

Tidligere bruker 02-05-05 15:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elian
Joda, sett "The Rock"!! Bare glemte den i farta!! Kjempe film!!!!! :) Men "National Treasure" har jeg desverre ikke fått sett enda.... :(

Men DU!! Kjære deg, du må da SE Dirty Dancing!!!! :p

Ja du det er nok flere enn deg som har sagt det :rolleyes:
Men jeg har faktisk ikkenoe behov for det...tror jeg. Er ikke så fan av dansefilmer... og alle filmer som er "lenge siden de er laget" er jeg heller ikke så glad i. Uff ja... jeg er kanskje bare sta :lol: Vi får se......

Må skynde deg å leie National Treasure da!! Jeg klør i kroppen etter å få sett den en gang til. Sinnsykt bra historie! Og veldig overrasket over Cage's rolle som er uvanlig hva han ellers spiller, men POSITIVT overrasket.

mofe 03-05-05 15:41

Nå har jeg sett "A love song for Bobby Long" med John Travolta og Scarlett Johansson - nydelig, stemningsfull film..

Daizy 03-05-05 17:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe
Nå har jeg sett "A love song for Bobby Long" med John Travolta og Scarlett Johansson - nydelig, stemningsfull film..

Så flott, har skrevet den på listen min allerede men ikke fått hentet den... *gleder meg*

Summer 03-05-05 19:05

Hva handler den om da?

mofe 03-05-05 19:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise
Hva handler den om da?

Tja.. tror ikke jeg skal si så mye, i frykt for å spoile noe.. :) Men veldig stemningsfull, som sagt.

Daizy 03-05-05 19:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lise
Hva handler den om da?

Filmen i korte trekk...
http://www.filmguiden.no/kunder/images/spacer.gif
Dette er en historie om toleranse, samhold og det å komme seg videre og å få en ny sjanse!

Historien begynner når Purslane, en viljesterk og påståelig ung kvinne, returnerer til hjembyen New Orleans, akkurat for sent til å delta i sin ukjente mors begravelse. Hun regner med å kunne flytte rett inn i sin mors hus, men oppdager til sin forbauselse at huset allerede er bebodd av to alkoholikere, den slitne litteraturprofessor Bobby og hans protesjè Lawson, som hevder at huset er deres. Purslane hevder sin rett og flytter inn i huset. Dette starter et merkelig og anstrengt trekantdrama som sakte, men sikkert, utvikler seg til et nært og varmt vennskap, samtidig som Purslane oppdager sjokkerende hemmeligheter fra sin mors og hennes eget liv. Sammen utgjør de tre etter hvert en sammenknyttet, om enn noe, uortodoks familie.

Fra filmguiden.no :)

Daizy 03-05-05 19:20

oopps... :rolleyes:

Kalorine 04-05-05 00:21

For inspirasjon når man har mistet motivasjonen for å spise sunt: SUPER SIZE ME! :D

Albertine 04-05-05 07:00

Får laste ned noen av disse til helga!

konepone 04-05-05 08:59

Skrekkfilm ja.....hmmmm

Siste jeg så var The Ring 1 og ALDRI mer om jeg skal se skrekkfilmer - jeg har fått den store skrekken, og får hetta når jeg ser vann på gulvet fremdeles - og det er 2 år siden jeg så den (de som har sett den vet sikkert hva jeg mener med vannet på gulvet).
National Treasure så vi for et par måneder siden, har en mann som laster ned alt av Lost episoder og nye filmer - synes National Treasure var kul, jeg. Litt sånn eventyr/action a la Indiana Jones. Har sansen for Nicholas Cage også - synes også The Rock var veldig bra, kjempebra soundtrack.

Hadde tenkt oss å se Tolken på kino, noen som har sett den?

Og er strålende enig i at La Vita e Bella er helt fantastisk - et mesterverk av en film!(Er veldig glad i italienske og franske filmer)

Tidligere bruker 04-05-05 10:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av konepone
Siste jeg så var The Ring 1 og ALDRI mer om jeg skal se skrekkfilmer - jeg har fått den store skrekken, og får hetta når jeg ser vann på gulvet fremdeles - og det er 2 år siden jeg så den (de som har sett den vet sikkert hva jeg mener med vannet på gulvet).

Jammen akkurat sånn hadde jeg det også!!! (egentlig enda) http://www.nybaktmamma.com/plassen/i...lies/angst.gif
Men likevel er jeg så "dum" at jeg mååååå se nr.2 også http://www.nybaktmamma.com/plassen/i...ballaballa.gif

Hehe... neida. synes det er verdt å se de. For selv om de er j..... skumle!! så er det gode filmer ;)

Tidligere bruker 04-05-05 21:49

På lørdag må dere se MUMIEN på tvnorge!!! Skikkelig bra film! Anbefaler den og nr.2 (mumien vender tilbake) på det varmeste! Oppfølgere er som vanlig dårligere, men ikke denne. De er like bra :D
Kategorien er actioneventyr, men den har så utrolig mange andre momenter også. Spesielt humor-replikker som man husker for livet og ler seg ihjel av. Knallfilm!

Mumien:
"Under Egypts stekende ørkensol stiger en 3000 år gammel ond kraft opp av sanden. Vekket til live av en liten flokk mennesker på skattejakt reiser Mumien seg. Han er bare et skall av sitt gamle jeg, men griper til metoder som får skattejegerne til å ønske at de hadde latt skatten bli liggende i sanden..."
Skuespillere: Brendan Fraser, John Hannah og Rachel Weisz

Mumien vender tilbake:
"En rekke begivenheter gjør at liket av Imhotep gjenoppstår i British Museum, og mumien Imhotep vandrer igjen på jorden, fast bestemt på å oppnå udødelighet. Men en enda mektigere kraft født av det gamle Egypts mørkeste ritualer er også sluppet løs i verden. Når disse to kraftene støter sammen, vil verdens skjebne henge i en tynn tråd, og O'Connell-familien sendes ut i et desperat kappløp for å redde verden fra ubeskrivelig ondskap".

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.