![]() |
Sv: Bra kommentarer om lavkarbo på NRK.no
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ser du at de sier at kjøtt kan føre til endetarmskreft? Er du enig i det? Som lavkarber er det kanskje litt vanskelig å sluke slike utsagn.... Er du lavkarber eller veggis har du ikke same meninger, holdninger eller tror på de samme forskningsresultater...fordi det ikke passer inn i ditt syn...... Kan en få lov til å bruke hvilke ord en vil, eller er det restriksjoner på ordbruken ? :D |
"Fakta" basert på observasjonsstudier kan fint endres over tid, ettersom nye studier gjennomføres og ny informasjon oppdages. Dette er tilfelle med linken mellom mettet fett og hjertesykdom.
Fakta som er vitenskapelig bevist gjennom kontrollerte kliniske studier, vil ikke endres. Et eksempel på dette er tyngdekraften, eller at vi er avhengig av å få i oss essensielle næringsstoffer gjennom kosten. |
Sitat:
Du kan få bruke akkurat de ordene du vil, men når du er så bastant og bruker ord du åpenbart ikke forstår betydningen av, så vil det oppstå misforståelser. Du må skille mellom dokumenterte fakta og meninger/observasjoner. At kjøtt gir økt risiko for utvikling av kreft, er noe vi tror, ikke vet. |
Det hadde vært greit om man var enig om hva man diskuterer i hvert fall.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Det hadde hjulpet diskusjonen om du satte deg inn i hva som faktisk står i anbefalingene, og ikke vrir på ord og uttrykk slik at meningen blir en annen. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg er enig i at du får bruke de ordene du vil, men velger du og "forstå" ordene på en annen måte enn den gemene hop, gjør du det ikke akkurat enkelt for deg selv når du ønsker og provosere til å tenke nytt eller forklare hva du mener... det vanskeliggjør diskusjonen ganske mye. Nå tror jeg faktisk du bare tuller for å terge på deg andre - du om det, men vær nå heller ærlig om at det er det som er målet ditt så vi lettere kan velge og ignorere utsagnene dine... |
Sitat:
|
Sitat:
Uansett om man finner ut at ting kan bevege seg raskere enn lysets hastighet, vil ting falle nedover når man slipper de fra en viss høyde til ytre påvirkning bestemmer otherwise ;) |
Sitat:
Og ikke mye struttepupp her i gården... :lol: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg foreslår at de som ikke tror på essensielle næringsstoffer snarest avstår fra c-vitamin (noe som ikke er vanskelig, bare å spise kun kjøtt og kornvarer), man kan også avstå fra alle omega 3 kilder ved å spise kjøtt, kornprodukter, maisolje, solsikkeolje, peanøtter, cashewnøtter etc. Se hvordan helsa blir da de nevnte næringsstoffene inneholder nær sagt alt annet du trenger. Det er vell bare en myte at tusenvis av sjøfolk døde av sjørbuk noen hundre år tilbake ;) I dare you Ray Peat!
La evolusjonen gå sin gang! Gjør det man tror\vet inni seg selv er riktig! |
Sitat:
|
Jepp, helst GMO med hveteforet NRF ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Joda, den var helt seriøs....det er bare å vente lenge nok det så ser du selv at chipen kommer den.....:) |
Jeg har falt av denne diskusjonen for lenge siden. Hva diskuteres her egentlig? Om vi har behov for mat eller ei? Og hva har tyngdekraften med alt dette å gjøre?
Jeg skjønner egentlig ikke helt poenget ditt Bestemamma, stille spørsmål ved endel fakta er vel og bra, men jeg synes du gjør det hele på en vanskelig måte. Jeg er enda mer forvirret nå enn før jeg. Hva er essensielt å få i seg, via mat og kosttilskudd, og hva er ikke? |
Sitat:
Det er essensielt å få i seg ren og frisk mat.....Sånn er det bare:) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21. |