Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Ingen vektoppgang julen 2011! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49952)

Peppa Gris 30-12-11 11:33

Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lille34 (Innlegg 1273503)
Jeg føler at jeg virkelig har kost meg i jula med både lavkarbogodteri og annen lavkarbomat i tillegg til ED-produkter. Har også spist både kålstappe, litt vanlig saus, pølsegrateng og ei skål riskrem. Vekta står ganske så rolig, men jeg krymper faktisk i cm:eek: Yndlingsbuksa har blitt for stor:eek:

Dette hadde jeg virkelig aldri trodd:D

Flinka! :D

nellie 30-12-11 11:34

Nå har jeg snart trena bort alt overskuddet fra jula. Eller. I teorien da.:p Meget fornøyd med å være nede på 92-tallet igjen.

Photobscura 30-12-11 11:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1272962)
Nei, ser den, det var nok rimelig talentløst av meg å bruke det ordet. Men, at jeg er en talentløs person, der må jeg protestere. Har aldri og kommer aldri til å kalle noen personer talentløse. Har aldri møtt noen som er talentløse faktisk. Men har sett mange gjøre talentløse ting, og det er jo lov så lenge man ikke gjør de igjen og igjen og igjen....:)

Om du ikke er talentløs, så er du i det minste taktløs. Det kan være greit å ha i bakhodet at du snakker om og til folk som du ikke kjenner historien til. Jeg regner med at du er oppegående nok til å vite at overspising er en spiseforstyrrelse på linje med bulemi og anorexia. Ville du også kalt en person som sulter seg selv på grunn av en spiseforstyrrelse talentløs?

ToreH 30-12-11 13:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1273512)
Om du ikke er talentløs, så er du i det minste taktløs. Det kan være greit å ha i bakhodet at du snakker om og til folk som du ikke kjenner historien til. Jeg regner med at du er oppegående nok til å vite at overspising er en spiseforstyrrelse på linje med bulemi og anorexia. Ville du også kalt en person som sulter seg selv på grunn av en spiseforstyrrelse talentløs?

Nei nå må du slutte å ødelegge tråder med å spørre spørsmål du ikke vil ha svar på ;) Send PM istedetfor du photo. Det er det mange andre som gjør til meg også når de vil ha svar på noe utenfor tråden.

VSB 30-12-11 13:08

Opp 2kg hittli, satser på at det er vannvekt. I løpet av jula har det blitt 2 marsipangriser og litt annet høykarbo, men overall har jeg holdt meg til lavkarbo godt. Bare altfor mye. Ikke at magen setter helt pris på det heller...:mad:

Lille34 30-12-11 15:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1273534)
Nei nå må du slutte å ødelegge tråder med å spørre spørsmål du ikke vil ha svar på ;) Send PM istedetfor du photo. Det er det mange andre som gjør til meg også når de vil ha svar på noe utenfor tråden.

Det er vel ikke Photobscura som ødelegger denne tråden, hypah... Det overrasker meg at noen har liten innsikt i spiseproblemer som det du har.

Peppa Gris: takk:D

Nellie: Så flink du er!

VSB: Er nok bare vann! Dessuten er jula snart over, og hverdagskosten overtar igjen :) Stå på videre, lykke til!

Marella77 30-12-11 15:25

Jeg har så langt gått ned 1,9 kg i jula, siden julaften. Det har aldri før skjedd... Jula har alltid vært høysesong for å legge på seg for meg. Ett år gikk jeg opp 5 kg på en jul!!! Så nå har jeg på en måte gått ned 6,5 kg. hehe... Gratulerer til alle andre som har klart å begrense seg i julen :) Nå starter snart et herlig nytt år med masse spennede vektnedgang. Kjenner jeg går med spenning i kroppen nesten hver dag. ELSKER Å GÅ NED, OG IKKE OPP!

Lille34 30-12-11 15:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1273570)
Jeg har så langt gått ned 1,5 kg i jula, siden julaften. Det har aldri før skjedd... Jula har alltid vært høysesong for å legge på seg for meg. Ett år gikk jeg opp 5 kg på en jul!!! Så nå har jeg på en måte gått ned 6,5 kg. hehe... Gratulerer til alle andre som har klart å begrense seg i julen :) Nå starter snart et herlig nytt år med masse spennede vektnedgang. Kjenner jeg går med spenning i kroppen nesten hver dag. ELSKER Å GÅ NED, OG IKKE OPP!

WOW! Gratulerer med en fantastisk vektnedgang:D

Photobscura 30-12-11 15:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1273534)

Så se på det som retorisk, og ta det til etteretning. Det er uansett ikke ditt anliggende å fortelle meg hvordan jeg skal operere på dette nettstedet som moderator. Sånn generelt, uten at jeg vet om du klarer å se det fra ditt ståsted, så er det en fordel for forumet og dets brukere at vi som moderatorer er synlige i "feltet", og kniper ting der det begynner å utarte seg.

Marella77 30-12-11 19:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lille34 (Innlegg 1273574)
WOW! Gratulerer med en fantastisk vektnedgang:D

tusen takk Lille :)

nellie 01-01-12 22:06

Klarte meg nok ikke igjennom jula uten oppgang, nei. Må justere tickeren rundt 500 gram opp.

Menmen. It's over now. Thank God!
Nytt år, nye muligheter.:heia:

Marella77 01-01-12 22:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1274415)
Klarte meg nok ikke igjennom jula uten oppgang, nei. Må justere tickeren rundt 500 gram opp.

Menmen. It's over now. Thank God!
Nytt år, nye muligheter.:heia:

ja, nytt år!! :) Men 0,5 kg er jo ingenting på en jul da Neillie :)

nellie 01-01-12 22:14

Nei, det vanlige før var 5-6 kg:p

Marella77 01-01-12 23:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1274422)
Nei, det vanlige før var 5-6 kg:p

Me too ;)

Bik 01-01-12 23:22

Blir spennende i morgen. Ble litt karbohydrater både i går og i dag. Litt vin, likør, en liten sjokolade og et kakestykke.
Ellers hadde vi koldtbord, og det var jo greit bortsett fra at jeg spiste så alt for mye. Var kvalm etterpå :(

ftdmia 01-01-12 23:44

Har muligens lagt på meg max et kilo tipper jeg, men gud som jeg har kost meg med god mat og drikke, men det ble mest på selve julaften og ikke dagene rundt da jeg jobbet masse i jula.

Har fått inn et par treningsøkter mellom slagene også så alt i alt er jeg fornøyd med julens strabaser i år :) Så lenge jeg ikke tar med meg sjokoladespisingen inn i hverdagen så er jeg happy happy happy.

Señora 02-01-12 09:29

Mål nådd, ingen vektoppgang. Ei heller særlig nedgang utfra minstenotering, men stabilt. Stabil vekt er bra!

Ergo er jeg veldig fornøyd. Nå har jeg levd veldig nøkternt altså med lite utskeielser.

Peppa Gris 02-01-12 09:56

Jeg har vært på total høykarbo, men likevel ikke gått opp mer en 1 kg. Nå er det slutt på sukker og skit, pluss litt mer trening, så skal den vel forsvinne igjen.

Det var faktisk deilig befriende med en uke der jeg bare stappet innpå alt hjertet begjærte.

timich 02-01-12 10:01

Ingen oppgang her, ingen nedgang heller, men så lenge jeg ikke har gått opp så er jeg superhappy:) Men har ikke hatt noen store utskeielser i julen da.

Maissa89 02-01-12 13:03

Jeg veier meg 4. januar :) Siden det er den tiden av måneden akkurat nå så venter jeg et par dager for å være sikker på at jeg ikke sitter med ekstra vannvekt :)

Mariann S 02-01-12 13:15

Eg har hatt den flottaste jula eg kan huske, har ikkje en dag følt med stinn og stappa som ei julepølse.
Har kosa meg masse.... med lavkarbosnop og masse god julemat. Har spist pittelitt potet til enkelte middager og kålrabistappe til pinnekjøttet.
Men ikkje sukkerholdig snop og julekaker :D Ikkje har eg savna det heller.
Vekta mi: 65 før jul, og 65 i dag - JIPPI :)

Marella77 02-01-12 13:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariann S (Innlegg 1274770)
Eg har hatt den flottaste jula eg kan huske, har ikkje en dag følt med stinn og stappa som ei julepølse.
Har kosa meg masse.... med lavkarbosnop og masse god julemat. Har spist pittelitt potet til enkelte middager og kålrabistappe til pinnekjøttet.
Men ikkje sukkerholdig snop og julekaker :D Ikkje har eg savna det heller.
Vekta mi: 65 før jul, og 65 i dag - JIPPI :)

jippi, hurra for deg Mariann!! Herlig følelse!! :) Well done girl!

Marella77 02-01-12 13:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av timich (Innlegg 1274640)
Ingen oppgang her, ingen nedgang heller, men så lenge jeg ikke har gått opp så er jeg superhappy:) Men har ikke hatt noen store utskeielser i julen da.

Gratulerer!!! :) :)

Makat 02-01-12 13:49

Vel...jeg veide meg i morges, og har altså klart å legge på meg 2 kg siden vi tok juleferie. Var ikke særlig glad for det, men håper at neste veiing viser tilnærma det samme som før jul! Har heller ikke stappa i meg i ferieuka, ungene fikk ha godteriet i fred, og har ikke spist marsipan en gang, men likevel; et stk kake her, litt dessert der, vin og champis - det var nok til at karbo-tallene hoppa i været og vekta like så. Det var deilig å starte hverdagen igjen idag!!
Den første jula i mitt nye liv var ikke lett, men det blir vel bedre neste år:ja:

silia 02-01-12 18:15

Status etter tur på vekta i dag, var -1,1kg!! Er strålende fornøyd:). Har spist litt sjokolade med "juksesukker" når jeg har vært fysen på noe godt. Ellers noen få twistbiter og etpar småkaker og rabbestappe. Synes ikke at jeg har ofret noe spesielt i jula, og er veldig motivert til å gå ned 7 kg til!!! Mange flinke folk som har holdt seg gjennom jula herinne, og for de som ikke har klart det, er det viktig å klare å nullstille, slik at man kommer inn i rett spor igjen.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.