![]() |
Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder
Han Dr.Andrew Weil som skrev boka"8 uker til bedre helse" anbefaler for kvinner som er over 40 år dose på 600mg,naturlig E vitamin som heter Ido-E,og kjøpes på apoteket.Har brukt den for lenge siden,men til slutt var den for dyr for meg.:(
|
Pokker altså. Her har jeg skrytt av at E-vitaminene har fjernet svettetoktene mine også har jeg hatt noen av dem i dag :(
Ikke sånn veldig plaget, men har hatt noen svake hetetokter og det har jeg ikke hatt på lenge nå. Har øket på dosen min i dag så får jeg se om det hjelper. Tør ikke øke for mye uten forhøre meg på apotek, men har doblet dosen foreløpig. Ser ikke fram til en ny hetetoktperiode altså, blir kvalm bare jeg tenker på det :eek: |
Sitat:
|
Sitat:
I tillegg har jeg fått beskjed om å ta: 1 omega3, og en multivitamin daglig. Jeg må også få satt B12 sprøyte hver 3 mnd resten av livet og jern hver vinter |
Doblet E-vitamindosen min i går, ingen hetetokter i dag. Håp om at dette fungerer likevel :)
|
Sitat:
Foreløpig ingen effekt her - men har jo bare holdt på siden mandag kveld. Lever fortsatt i håpet :o |
Angående overgangsalder, det er egga som går ut på dato, ikke høna:p
|
Sitat:
You made my day!!! :lol: |
Sitat:
Høna er som god vin - blir bare bedre med årene ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Kapslene er på 350 mg, og jeg tar en morgen og en kveld. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Apropos e-vit så sa helsekostdama at jeg ikke burde knaske mer en 50 mg om dag siden e-vit er blodfortynnende og jeg allerede går på albyl-e.
Så da lurer jeg på; HVORDAN blodfortynnende er e-vit? Er det ala albyl-e eller ala maravan? De funker jo på to forskjellige måter. |
Apropos e-vit så sa helsekostdama at jeg ikke burde knaske mer en 50 mg om dag siden e-vit er blodfortynnende og jeg allerede går på albyl-e.
Så da lurer jeg på; HVORDAN blodfortynnende er e-vit? Er det ala albyl-e eller ala marevan? De funker jo på to forskjellige måter. |
Marevan - hemmer vitamin K
Albyl-e - ??? en cox inhibitor, dvs at den gjør noe med et ensym i kroppen iallfall...Beskrives som blodplatehemmende. Når det gjelder vitamin e finner jeg ingenting om hvordan den virker blodfortynnende foreløpig, men jeg finner det heller IKKE som kontradiksjon til albyl-e i legemiddelkatalogen... (kun mot marevan). Fant dog denne, som antakelig betyr at du bør være obs om du muligens må ned i dose etter en stund på vitamin e...? http://www.vitamindoktor.com/debat262/ Edit: http://www.helium.com/items/1148160-...in-blood-blood Antyder at vitamin E påvirker "klisterbarheten" til blodplatene... Etter detsom står vil du ta vitamin E i doser som kan gi blodfortynnende virkning dersom du skal oppi de dosene som anbefales mot hetetokter. Hadde jeg trodd at legen kan noe vesentlig om vitamin E i dette forholdet hadde jeg anbefalt deg å diskutere dette med ham... Eller iallfall få kontrollert deg rimelig hyppig under opptrappingen sånn at du kan justere albys-e dosen ned om nødvendig. |
Sitat:
Spurte på apoteket i dag ang det med styrken på E-vitaminer. De hadde både 30 mg som jeg bruker og 350 mg som du bruker. Men dama på apoteket kunne ikke råde meg til verken det ene eller det andre. Måtte snakke med legen, sa hun. Har prøvd å ta opp dette med E-vitaminer med han før jeg, men han har ikke store troen på at det virker så han mener det er bortkastet. Vel, jeg tror hva jeg vil om det til det motsatte er bevist, så jeg fortsetter med E-vitaminene mine. Har hatt et par svake hetetokter i dag, men det er jo ingenting i forskjell til hva jeg bruker å ha når det er som verst :) |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:15. |