![]() |
Sv: Januarstart 2013 for generell lavkarbo
Sitat:
|
Halloi!
Å, her ble det mange utskeielser i helga :( Startet fredag da jeg dro på besøk til ei venninna, det var en planlagt utskeielse (sjokolade og potetgull... ). Jeg hadde tenkt å stramme inn igjen på lørdag, men lørdag?! Næh, det gikk ikke. Ikke i går heller, da ble det brownies osv. i kaffeselskap, gitt. Skikkelig selvsabotasje. Men mandag, nye muligheter! :D Jeg spiser gjerne to tynne lavkarboskiver med enten hvitost og smør eller fårepølse og majones til frokost. Lunsj er det gjerne Nannahs knekkebrød med div. pålegg (hvitost, smør, makrell i tomat, krydderost med skinke og cherrytomater osv.). Middager er litt vanskelige, da hverken mann eller barn spiser lavkarbo, men det går nå stort sett greit, er bare å kutte ut noe av tilbehøret og heller fylle på med linser og grønnsaker. Det er veldig viktig å bruke målbåndet også, ikke bare vekta. For en følelse når magen krymper da gitt! :D |
Sitat:
Jeg bare veier :eek: |
Etter sykdom, mandeloperasjon og samlivsbrudd er jeg tilbake igjen!
Gått ned noen kg siden før jul, men det er kun pga lite mat ;) Har gått greit idag da, her er mitt inntak så langt: Frokost - 3/4 atkinsbar Lunsj - salat med reker, skinke, fetaost, ost, litt rødløk, litt mais, agurk, litt cashewnøtter, kinakål og hvitløksdressing (kjøpt i salatbar så egentlig fornøyd!) Middag - tacosalat med kjøttdeig, ost, rømme, egen krydderblanding, cherrytomater, agurk, litt mais, hjertesalat og tacosaus. Mellommåltid - litt kylling og ketchup Kvelds - blir nok noe kyllingsalat med restene fra middagen Kveldssnack -litt lettis fra butikk ( 16 karb. Per 100 g), peanøtter og en liten sjokolade fra sjokoladeprinsen. |
Da har nok ei uke gått og synes denne uka har gått veldig bra. Ikkje noen spesielle utskeielser. Har fått trenet en del. Startet med litt hardtrening, men har gått over til å bare gå 8 km i raskt tempo noe eg trur passer bra til lavkarboen.
Mannen derimot sliter litt. Han fant pluttseleg ut at han ville slutte med snusingen og da vart det litt tøft og ikkje ha muligheten til å unne seg noe godt. Det vill si han rører ikkje snop eller brus, men vi er blitt enig i at han skal få unne seg litt frukt nå trangen melder seg. Så foreløpigt så fortsetter eg åleine. I dag skal eg prøve noe nytt aqua zumba :D Meg: Startvekt 70,6kg Uke 1: 69,1kg (Totalt -1,5) Uke 2. 68,4kg (Totalt -2,2) |
Slenger meg inn her jeg og. Gikk ned 25 kg i perioden nov 2011 - aug 2012, og har siden august vært litt mindre flink til å passe på hva jeg har puttet i munnen... Heldigvis har jeg likevel ikke gått opp noe, for jeg har nok vært "flink" innimellom og er dessuten ganske mye i aktivitet. Jeg har ikke gått ned noe heller, men jeg er fornøyd så lenge vekta har stått stille der den var, kroppen tåler et platå innimellom:)
Nå er jeg klar for å ta et tak på de siste 12 kiloene. Stresser ikke og veier meg når jeg har lyst (som blir ca en gang i mnd tenker jeg).:D |
Skulle på vekta, men den er jo helt koko. Viser opp til 9 kilo forskjell når jeg flytter den rundt på gulvet... hihi... Har iallefall gått ned, men gudene vet hvor mye :heia:
|
Nå er jeg klar for å ta et tak på de siste 12 kiloene. Stresser ikke og veier meg når jeg har lyst (som blir ca en gang i mnd tenker jeg).:D[/quote]
Arhh...du er go som klarer å holde veiinga til en gang i mnd....her tropper jeg opp på vekta flere ganger i uka...får lyst å kaste den innimellom!! Men har vert flink å måle etter at jeg la om til lavkarbo! |
Hei!
Jeg startet med lchf på mandagen. Må si at jeg merker forskjell allerede, er diabetiker (type1) og bludsukkeret har vært på samme nivå, ingen svingninger i det hele tatt, fantastisk følelse :) jeg har en plan om å gå ned 25 kg, men starter med delmål 5-10-15-20-25 Klarte ikke å holde meg fras vekta idag og har gått ned 3 kg siden søndag!!! Er dette normalt? spiser jeg for lite? |
Henger meg på her jeg også, startet med lavkarbo på mandag, har gått ned tidligere med ketolyse, men gått opp igjen noe siden den gang (ikke alt, heldigvis). Ønsker ned rundt 10 kg, og så stabilisere. :)
21.01.13 - 82,4 kg |
God morgen, alle sammen.
Det var en kilo ned siste uka, og det må man da si seg fornøyd med. Selvfølgelig vil man kanskje ned til målvekta så fort som mulig, men klarer man 1 - 1,5 kilo i uka så tror jeg kanskje det kan vere sunnere. Hodet skal jo også vere med på denne omstillinga. Vekta er i dag 95,2 og håper på vere under 90 til utgangen av februar. Tror ikke det er et urealistisk mål. Klapper meg selv og alle andre flinke dere på skuldra og ønsker dere en riktig god helg :heia: :heia: |
Sitat:
Lykke til videre :heia: :heia: |
Ha ein fin dag, alle januarstarterar!
|
Nå er jeg komet hjem etter et flott opphold på rehabilitering, kan anbefales for alle som har en stor eller liten utfordring i hverdagen.
Å har endelig fått gått på vekten, startvekt 1 jan 102,2 og i dag 27 jan 96,5:D Kan trykt si jeg er fornøyd med det. Hadde egentlig ikke trodd det før vi har spist 4 gode måltider hver dag, å ikke alltid alt var like lavkarbo vennlig. Å jeg måtte gå veldig stilt i dørene med min lavkarbo, det var ikke noe som ernæringsfysiologen var noe positiv til. Jeg hadde bakt Nannahs gode knekkebrød å hadde med meg. Sa som sant er at jeg hovner opp i føttene av hvetemel, og derfor ikke skiver å sånt. Men det var utrolig mange som smakte knekkebrødene og jeg delte ut oppskriften til mange :p |
Litt nedfor i dag....ikke gått ned noe i kg denne uka ser det ut som...kanskje noen gram!:( Men har gått ned 2 cm til på mage og 1 på lår. Totalt altså 3kg på 4 uker, 10 cm rundt mage og 4 cm rundt lår.
Men seriøst 3 kg synes jeg er LITE!!Argh...jaja...smører meg med tolmodighet og håper på bedre resultat neste uke:kadetgaar:ja: |
Sitat:
|
Da har jeg endelig fått pcen på plass og kan endelig begynne å skrive ordentlig her! :)
Forrige uke funket ikke så bra.. Ble en del utskeielser med tanke på bursdager og slikt, samt ei skikkelig utskeielseshelg! Men, nå er jeg tilbake igjen og vekta er tilbake til der den va på fredag før utskeielsene så nå er jeg klar for fight igjen! :) Går mye i salater for tiden, helt hekta! (Oppskrift på bloggen min: http://www.nadjamichelle.no/min-beste-salat/) Ellers har jeg fått meg ny leilighet å gleder meg enormt mye til å flytte inn :D Hvordan går det med dere da? |
Etter å ha kviet meg siden jeg begynte på det nye kostholdet har jeg tatt de første bildene som skal brukes til å sammenligne vektnedgangen.. Ikke mye morro, men angrer på at jeg ikke gjorde det når jeg var på mitt største! Jaja, nå er de hvertfall tatt og nå har jeg motivasjon til å gå enda mer inn for å få et bedre kosthold! :)
Og GLEDER meg til å se forskjellen om noen måneder! |
Sitat:
Jeg har mistet litt motet denne uka....ikke gått noe ned...heller noen gram OPP:eek:....vet ikke hva jeg har spist galt...men må nok begynne å veie alle grønnsakene for å se om jeg får i meg for mye! Ingenting nøtter på meg heller denne uka tenker jeg... |
Sitat:
Jeg stresset litt i går, mannen ble lagt inn på sykehuset med hjerteproblem. Då stresset jeg men ikke han, han satt å holdt på med et byggesett til modelljernbanen mens vi ventet på ambulanse :eek: er det mulig. Han er jo roen selv. Det var heldigvis bare angina i går, å var til utredning i dag, å de kunne ikke blokke denne gangen, de kom ikke til. Å da hadde legen sagt det hadde vært bedre med infarkt for da hadde "proppen" løsnet. Tenk å si noe sånt:confused: Men nå skrev jeg meg helt bort, det jeg ville frem til var at jeg merket det på hevelsen på bena at jeg stresset i går. Hovner opp å samler vann med en gang då |
Sitat:
Stakkars mannen din! Bra det gikk godt da! huff! |
Helt enig, det verste man gjør er å stresse! Da går man mye lettere opp i vekt, og mister motivasjonen mye lettere! Sist jeg prøvde meg på lavkarbo gikk jeg ned 30 kg, og det jeg tror var det son gjorde susen var at jeg var så avslappet i forhold til alt. Passet på å spiste sunt, men veide ingen mat, veide meg også kun EN gang i uka :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Men da prøver vi igjen og vet litt mer hva man burde gjøre og hva man ikke burde gjøre :) |
Jeg har plutselig fått det for meg at jeg må kose meg- altså med noe godt til kaffen eller ja rett og slett: Jeg får ikke nok kos. Og det går meg helt på nervene. Jeg vil ikke ha det sånn lenger men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det bort. Joda jeg kan jo kose meg med noe litt sunnere sådan for eks bocca eller noe lavkarbo godt. Men jeg får liksom aldri nok. Av en eller annen merkelig grunn. SUKK. Flere som har det sånn?
Hadde bursdags feiring her på søndag og jeg hadde et ganske så avslappet forhold til kakene. Laget kaker hele fredag og lørdag. Men når søndag kom så laget jeg meg lavkarbo dessert og spiste av den. Når gjestene gikk så gikk jeg løs på kakene jeg. Hvorfor? Kos. Har tenkt som så at nå har jeg totalt mangel på motivasjon. Ikke en gang det at buksene mine er for små og magen har begynt å rulle ut er motivasjon nok i bunn og grunn. I tillegg så er jeg forferdelig mat lei. I sted tok jeg meg to krom for å se om det kan hjelpe. Dette er og blir håpløst det. What to do??:confused: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43. |