![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Akrylgarn? De har billig på TGR! :)
|
BenteR for noen råstilige solskjermer!! :heia: Frister til kopiering! :rodme:
Tenk å kunne ha overrasket sambo med tre solskjermer til soverommet vårt som ser ut som skummende ølglass?? :ivrig: |
Sitat:
De har fått et bomull/akrylgarn på Drops nå forresten, Cotton Light, tilbud nå. Tenkte på det evt. Men blir litt tjukt for mitt prosjekt, tror jeg ... Kanskje til nytte for noen andre :) En del av det å være kreativ er jo å eksperimentere med teknikker og materialer og se hva som funker ;). Så går nok for bomullsgarn med impregnering, så får jeg bare se hvordan det går! |
Ja, jeg har sett at cotton light har kommet tilbake, det er perfekt, for jeg har så lyst til å strikke meg en bomullsgenser, men i ren bomull så blir den gjerne iltt tung og den mister den så lett formen.
Men skjønner hva du mener. Mulig det finnes noe du kan sette inn garnet med etter det er ferdig også. Noe olje e.l. for å gjøre det mer vannavstøtende. |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har noen gode triks for å skille rent ullgarn fra ullgarn med akryl i seg? Har en haug med restegarn liggende, som jeg tenkte å strikke sitteunderlag av og tove, men selv om mesteparten nok er ren ull, så aner jeg at også noe av det er akryl, og det er jo litt uheldig ...
|
Kutt opp noen biter på ca 30 cm og knyt fast i en eller annen ting. Kjør dem igjennom en vask i vaskemaskinen. Da tror jeg de enkelte garnbitene avslører hva de er laget av :)
|
Sitat:
|
Vil også tro de oppfører seg forskjellig om du tenner på dem... Acryl er jo plast.
|
Sitat:
|
Har du prøvd å håndtove med varmt såpevann, eller er det for mye jobb om du har veldig mange?
Jeg har ikke tovet med garn, men tovet noen bilder i ull for mange år siden. Og trooor at om du tar en tråd og legger i varmt såpevann og bretter litt sammen eller ruller mellom hendene så vil du raskt se om det tover litt... Vil jo anta at du fort ser om det tover - og du har full kontroll på hvilke nøster som tover/ikke tover om du er litt systematisk i fremgangsmåten. |
Jeg har sikkert et femtitalls nøster, så jeg hadde vel håpet på et litt enklere tips, ja! :p Men takk for tipset! Jeg må vel finne ut av det. :)
|
Sitat:
|
Hahahahaha XD
Jeg er helt borte vekk for driver med andre ting samtidig, så feil tråd:P Bare og slette x) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ravelry rocks !!!!! |
Sitat:
|
Jeg laget noe så enkelt som en sutteklut som gave til babyen av kompisen til ungene venter i disse dager
http://i676.photobucket.com/albums/v...2009/001-2.jpg Oppskriften fant jeg på ....trommevirvel...ravelry http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-blanket-55 |
|
1 Vedlegg
Jeg lurer på om noen har en enkel forklaring til hvordan denne røde og hvite borden lages?
Eller hva jeg skal google på for å finne en forklaring? |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03. |