![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Sitat:
|
Sitat:
|
Åh ja, jeg så ikke nøye nok etter, trodde det var et bånd ... :flau:
|
Jeg er usikker... Kan være flammabånd også. Kanskje det går an å se på baksiden om det er sydd eller utenpåliggende bånd? Enklere å tippe da. ;)
|
Sitat:
Kan kanskje se ut som det er ment å se ut som et vevd bånd, men at det er sydd? |
Sitat:
|
1 Vedlegg
Tusen takk begge to :)
Jeg har liksom tenkt at det er noe man gjør med strikkepinnene jeg - men har absolutt ikke forstått hvordan. Og har sett det på forskjellige vottebilder - men ikke fått se på baksiden siden det ikke har vært lagt ut bilder av det. Men kan jo vurdere å kjøpe et mønster og finne ut av det helt sikkert :p Det er ikke så moro om det er sydd, men ser jo at det er det mest sannsynlige. Har sett det samme båndet er på deep in the forest vottene også, og synes det er en fin detalj. Og så liker jeg å forstå ting, selv om jeg nok har tenkt i gal retning her. |
Sitat:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...W7_crNbZTxA57u Om du bruker flere tråder med ulik farge vil det se ut slik som på vottebildet.:) |
|
Bunaden er ferdig forresten :D
Jeg har ikke sett den selv enda, men fikk bilde med den stolte eier i dag [IMG]http://i1215.photobucket.com/albums/...mg38677438.jpg[/IMG] |
Sitat:
Veldig praktiske votter, mao, og kul lue :D |
Sitat:
Jeg er mektig stolt av den lua, for ikke å snakke om eieren av den! Han bærer den med hodet høyt hevet! :D |
Sitat:
Jeg har laget noen liknende et par ganger. Geniale både til gubben når han kjører bil (vi har dårlig varmeapparat:rolleyes:) og til jegerne i familien. Selvsagt er de supre som røykevanter også:) Har liksom ikke tenkt hello kitty som herrelue, men det var megatøft, altså |
Sitat:
Lua ble jeg kjempefornøyd med! Jeg er ikke egentlig noen kløpper til å hekle, da jeg ikke har gjort det så lenge. men jeg ble veldig fornøyd! Jeg holdt på å le meg i hjel da jeg fikk forespørselen. Men det funka jo som fy! Han har fått MASSE komplimenter på den. :) |
Sitat:
Og etter å ha postet spørsmålet mitt her og kikket på noen halvferdige votter så så fant jeg ut at det er en strikket kant - kalt "braided edge" - fant begrepet i en kommentar på ravelry, og da er det mye lettere å google litt :cool: |
Sitat:
Mamma har fôra jakka med en gammel nylonskjorte, og bruker den som vårjakke! Hun er kjempefornøyd, og kler den veldig godt! |
Sitat:
Sitat:
Uansett artig med slikt detektivarbeid! Når man snakker om å overse ting som postes i tråden her (som nok mange har opplevd), så må jeg si at bunaden er helt fantastisk, Frk Marge!! Helt utrolig flott, altså :ja: |
Sitat:
|
Wow, er det du som har sydd den Frk.Marge?
Fikk ikke det med meg. Kjempeprestasjon! |
Sitat:
Og så siterte jeg denne fordi jeg plutselig forstod hva du mente :p det tok litt tid.. |
Sitat:
Photo: Vottene og lua var tøffe:p, men hvorfor ha hette på tommelen???:confused: |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg lurte på hvorfor den ikke var hel jeg:confused: |
Sitat:
|
Sitat:
Mønster fremkommer ofte med vrangmasker (krokmasker) og slike border som på bildet. Skal man strikke større prosjekter i tvebandsstrikk bør man ha Z-tvunnet garn (vanlig garn er S-tvunnet) fordi teknikken fører til at garnet tvinner seg mot høyre, og S-tvunnet garn kan da blir veldig hardt tvunnet etter hvert. Knitty.com har mønster på vanter i tvebandsstrikk, men linken til artikkelen med teknikken er feil... Jeg lette etter mønster på norsk for en stund siden, men fant ikke noe. Jeg fikk mønster på votter i tvebandsstrikk på husfliden i Drammen for noen år siden. Der fikk jeg også kjøpt garn som var Z-tvunnet. Morsom teknikk, men kjedelig å snurre opp nøstene hele tiden :p |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13. |