![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Sitat:
Tacosuppen er litt fettfattig ja. Jeg gjorde en vri en gang med litt fetaost og fetaostolje i suppen, ost på toppen og en god dæsj rømme i. Hvis du er streng med karbene nå, så kommer du raskt inn i ketose igjen. Det er i alle fall min erfaring. Etter søndag var jeg i ketose i går kveld. Det kjente jeg på den guddommelige ånden. Hadde bare to stix igjen, så tenkte vente til dag 2. Jeg boosta med dansk salami (4-5 skiver) og soooolid med majones på :P Der har du mye fett ;) Hva med eggesalat på ostekjeks? |
For første gang leser jeg i Ketolyseboka. :rolleyes:
Jeg hadde en hensikt, og det var å finne ut dette ang. proteiner - for det har plaget meg mer enn jeg ville innse. Det står følgende: "Protein er således svært viktig for å holde kroppens funksjoner intakt. Når kroppens protein brytes ned spaltes det på nytt til aminosyrer som kan "gjenbrukes" av kroppen ved å kjede aminosyrene sammen i nye kombinasjoner til nye proteintyper. På bakgrunn av denne gjenbruksordningen er kroppens behov for nytt protein normalt lite. Kanskje så lite som 20-40 gram påfyll per dag nok for å holde kroppens proteinbalanse intakt" Side 23. |
Pruttilutt: Ja, akkurat det jeg også har lest. Når vi bytter ut brøskive med syltetøy med egg og bacon, snaks som sjokolade og chips med ost eller nøtter og i tilleg spiser mye egg, fisk og kjøtt, tror jeg ikke det er noen som hels fare for at vi skal få for lite proteiner på dette kostholdet. Jeg får mer proteiner i dag enn jeg gjorde da jeg drev aktivt med idrett som tenåring, og langt mer enn de som har et valig høykarbo kosthold har. Derfor mener jeg også at det viktige å fokusere på for å opprettholde vektnedgang er å holde karbene lavt og fettprosenten oppe:):)
Nå skal jeg prøve å ta kvelden, nattinatt dere, sove godt :sove: |
Sitat:
|
Hei alle sammen :)
Eg begynte på ketolysekur 20 Juni, og er veldig spent på hvordan dette kommer til å gå! Gleder meg uendelig masse til resultatene begynner å vise! Kan jo fortelle litt om meg selv først: Er ei jente på 22 år, 173 høy, og veier 113 KG. Eg har hatt ekstra kilo på kroppen siden barndommen egentlig. Gått mye opp og ned i perioder. Har prøvd litt av hvert innen slankeverden, og prøver nå ketolysekuren. Kjøpte ketolyse startpakke. Er i full gang med lavkarbo, leser på oppskrifter og planlegger middagsmenyer :) Kjekt å kunne utveksle erfaringer, og så er det jo en opptur å dele gode resultater med andre i samme situasjon :) |
Velkommen majo1 :blomster:
Og god morgen alle sammen=):syklubb: Etter 10 timer søvn måtte jeg tvinge meg selv til å stå opp nå.. Litt streng må jeg være for at kroppen skal skjønne hva som er opp og ned på døgnet=) Veiedag.. Ingen sensasjon akkurat nei.. +0,2kg.. MEN er fornøyd jeg, for heldigvis målte jeg meg også før jeg dro ut og har mista 3cm rundt magen og 2cm i livet.. Ja, og en på låret trur jeg, men jeg knoter sånn med målebåndet opp og ned, og liker og ta det dårligste resultatet jeg finner og det endte med 0=) Nå er det straks kaffe, og må finne meg no mat her og.. Lurer på hva det blir til frokost :rolleyes: Kikke litt her inne tror jeg :ja: |
Godmorgen kjære venner:)
Velkommen til deg majo1! RikkemOr: Å miste flere cm i en situasjon der du ikke selv har kontroll på maten, er jo kjempebra :heia: Vekta betyr jo mindere en målene, og den følger nok etter etter hvert skal du se:) Valgte å gå på jobb i dag, men har definitivt tenkt å roe ned her og la være å stresse meg opp over ting - det får ta den tiden det tar. Har også en del ferie tilgode som jeg ikke hadde tid til å ta ut i fjor, så jeg planlegger å ta en lengere ferie enn jeg egentlig hadde tenkt - bare være hjemme og slappe av det meste av tiden:) |
Mornings!
100 gram opp siden i går, og det har sine naturlige forklaringer: - 1 liter vann i går - Ikke vært på do siden søndag Stresser ikke, er så vant med å være på 92-tallet. Regner med denne fadesen av en kropp gir etter for hodet snart ;) |
Sitat:
Sitat:
Hjemme og slappe av ferie er herlig! Det er min plan i år også, så håper jeg været er litt på min side, ja og din og selvsagt :) For å variere litt blei det lapper til frokost og.. Hihi :p Så herlig å få i seg skikkelig med fett igjen!=) |
Vedder på at noen dager på kjøkkenet nå der du har mer kontroll gir STORE utslag på vekta. Men cm i seg selv er jo vanvittig bra! Synes du kan være stolt over innsatsen din ute på jobb, du fikk en utfordring jeg ville slitt med:rolleyes:
|
Vi skal pusse opp badene, og jeg våknet av at to snekkere stod på døra for å starte på arbeidet. Jeg er igang med å bake boller, tror snekkere jobber best på nytraktet kaffe og noe godt å spise.
Blir rart å utsette meg selv for baking, men hverdagen skal jo rulle og gå. Det er gått sport i dette med lavkarbo, så det er nesten moro å utsette meg selv for små hinder bare for å se at jeg lykkes. 4-0 til Batillip liksom. :o |
Sitat:
|
Rart det der med cm. I går var det fire uker siden jeg startet med ketolyse, og jeg har gått ned 16 cm rundt livet. Egentlig er jeg ferdigslanket rundt livet nå, så da er det bare å bevege seg over til neste felt.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Pruttilutt, er du her?=) Jeg tenkte å prøve meg på muffinsene dine, så lurte jeg på denne landlord tacosausen( regner med det er type salsa?=) ).. Er det rema som har den eller hvor? Jeg er normalt kun på kiwi eller meny, for det er nærmest for meg, og der vet jeg de ikke har..
|
Og noe helt annet.. Noen som har peil på geleshots?:D Jeg skal i bursdag 9 juli og har lyst å lage geleshots.. Har aldri gjort det før så ha ingen peil på hvordan jeg skal gjøre det.. Noen som kjenner til ferdig sukkerfri gele, eller må jeg lage den av fun light?? Skal bli en gøy kveld :p
|
Jeg har kjøpt kokeboka til dr Hexeberg, den en kjempe bra, innholder lette oppskrifter for både frokost, lunch og middag, mellommåltid, hvor mye kan en spise, handlelister og menyer. Tipp topp:)
Har stokost meg til alle måltidene:) Er i ketose og grammene forsvinner:D |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
I går sprakk jeg NESTEN. Var i klubb, og det ble servert en nyyyyyyyyydelig gulrotkake, og jeg hadde sååå lyst på :sikle: Veide for og i mot i evigheter, men sto i mot til slutt. I kveld er det en ny tilstelining med kake, og det blir hardt!!
Sånne dager tenker jeg alltid på om det er verdt det. Å ofre så "mye" for noen usle kilo. Masse negative tanker og nada motivasjon. Gikk derfor på vekta idag for litt oppløftning, og den viser 400 gram ned siden mandag. Det betyr at dette FUNKER. Jeg gir meg IKKE ennå! En dag når kroppen og hodet er på plass skal jeg kunne få nyte et lite kakestykke en gang i blant, men tiden er ikke inne ennå. Iallefall ikke denne uka, når utskeielsene står i kø, og jeg er redd om jeg først begynner så baller det på seg. I morgen er det st.hans og jeg tror jeg skal bake en lavkarbokake å ta med. Så slipper jeg fristelsene der! :nikker: og jeg craver på gulrotkake!!!! :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ja, kanskje jeg prøver den, evt ostekaka til karbomamma, den så også snadder ut! :D |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Har shoppa meg ny stekepanne og diverse andre kjøkkenting og idag, føler meg så seriøs og nesten litt husmor når jeg er så fornuftig :p |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18. |