Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kanutten 06-05-10 21:06

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 873385)
Hvis du har to x-kromosomer, så har du også en syklus og i perioder lagrer kroppen vann. ;) Men mulig at kroppen lagrer før den blir syk også, det vet jeg ingenting om.
"Vannstanden" varierer med saltinntak, hvor mye væske du fikk i deg dagen før, karbeinntak (høykarbo gjør at kroppen lagrer mer vann), syklus. Drikker du mye vann, så skjønner kroppen at den ikke trenger å lagre vannet, fordi den har god tilgang.

:lol: Denne måten å referere til kjønnet på har jeg aldri sett før! :lol:

Photobscura 06-05-10 23:03

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Beste måten å rengjøre en stoffsofa? Sofaen er svart og grovvevd, trekket er ei avtagbart, og er nå full av nedtråkket støv og skit etter litt hurt sturt oppussing (og bruk, forsåvidt) ...!

Orkide 07-05-10 06:46

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 873510)
Beste måten å rengjøre en stoffsofa? Sofaen er svart og grovvevd, trekket er ei avtagbart, og er nå full av nedtråkket støv og skit etter litt hurt sturt oppussing (og bruk, forsåvidt) ...!

Vi bruker Turtle nano-tec tekstil rens for bil. Har veldig gode resultateter av dette.
Den kan også brukes på tepper.

Ferskenbeinet 07-05-10 08:02

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
De leier ut slike støvsugere til å rense tepper med på fargehandler osv, der får en og med et munnstykke som er til møbelrens. Har bare prøvd det på tepper jeg, men det funker som bare juling hvertfall!

Photobscura 07-05-10 08:52

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Orkide (Innlegg 873553)
Vi bruker Turtle nano-tec tekstil rens for bil. Har veldig gode resultateter av dette.
Den kan også brukes på tepper.

Oi, takk! Hvor får man kjøpt sånt noe? Biltema, kanskje? Eller Claes Ohlson?
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet (Innlegg 873571)
De leier ut slike støvsugere til å rense tepper med på fargehandler osv, der får en og med et munnstykke som er til møbelrens. Har bare prøvd det på tepper jeg, men det funker som bare juling hvertfall!

Oi, kult. Er det dyrt?

Jeg fikk bort en del ved å gå hardt til verks med en mikrofiberklut, men får jo ikke bort det som sitter dypt.
Det er ikke minst snakk om en skikkelig desingersofa som opprinnelig kosta 19 000 (men jeg fikk den nesten ny for fire på grunn av en revne som var lett å fikse :)!!!), så den er jo verdt det!

Ferskenbeinet 07-05-10 09:14

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
her koster det 150kr i døgnet, + såpe så absolutt overkommelig! Det renser jo litt dypere en bare på overflaten også...

Photobscura 07-05-10 09:25

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet (Innlegg 873599)
her koster det 150kr i døgnet, + såpe så absolutt overkommelig! Det renser jo litt dypere en bare på overflaten også...

Oi, ja. Det er jo mer enn overkommelig! Det skal jeg jammen meg gjøre når jeg har litt ekstra kronasjer til overs.

Hvor leier du? Er det bare en fargehandel, eller er det en kjede? Har en to tre fargehandler her på Løkka, så det er jo fort gjort å finne ut av, forsåvidt.

Ferskenbeinet 07-05-10 10:08

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Jeg tror flere malebutikker leier ut sånne maskiner, jeg leier hos en butikk i Fargerike kjeden. Ellers er det jo flere slike byråer som leier ut alskens maskiner og utstyr, de har det nok og!

Flippy 07-05-10 11:28

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 873385)
Hvis du har to x-kromosomer, så har du også en syklus og i perioder lagrer kroppen vann. ;) Men mulig at kroppen lagrer før den blir syk også, det vet jeg ingenting om.
"Vannstanden" varierer med saltinntak, hvor mye væske du fikk i deg dagen før, karbeinntak (høykarbo gjør at kroppen lagrer mer vann), syklus. Drikker du mye vann, så skjønner kroppen at den ikke trenger å lagre vannet, fordi den har god tilgang.

Hehe, ja, jeg har to x-kromosomer ;) Skulle hatt eggløsning denne uka, men har ikke merka no - og de siste 8 årene har det vært store smerter involvert ved eggløsning.....kan jo være at den har skjedd uten smerter da...... Ellers har jeg spist og drukket stort sett det samme hver dag nå i tre uker - med unntak av at jeg har kutta ut Nannahs knekkebrød siden mandag..... Gikk ned 500g i går og 500g i dag :)

Orkide 07-05-10 12:44

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 873590)
Oi, takk! Hvor får man kjøpt sånt noe? Biltema, kanskje? Eller Claes Ohlson?

Det er jo egentlig et bilpleie produkt så jeg tipper Biltema eller bensinstasjon. Det er gubben så gjør sånne innkjøp hos oss:)

StegforSteg 07-05-10 12:58

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Æsj - hva kan man gjøre når man egentlig er drittlei av jobben sin?

Orkide 07-05-10 14:13

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg (Innlegg 873680)
Æsj - hva kan man gjøre når man egentlig er drittlei av jobben sin?

Skriv en liste over negative og positive ting ved den jobben du har.
Og det er jo lov å se litt på andre muligheter, man må jo ikke skifte jobb for det.

Jeg har skiftet yrke helt for 5 år siden, angrer ikke en dag.
Men det er jo ikke alle dette passer for.
Jeg tenkte meg om i hvert fall i 2-3 år, så det var ingen impuls handling.

Carisma 08-05-10 00:14

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 873609)
Hvor leier du? Er det bare en fargehandel, eller er det en kjede? Har en to tre fargehandler her på Løkka, så det er jo fort gjort å finne ut av, forsåvidt.

Fargehandelen på Torshov som ligger i samme bygg som Rema leier ut alt mellom himmel og jord, så de har det helt sikkert.

hanne42 11-05-10 07:35

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Balkongen var har lysegule murvegger og helt lyse gulvfliser. Markisene er ogsa gule. Hva slags farger bor jeg ha pa duker og puter for at dette skal bli en god match? Hvitt er lekkert, men litt upraktisk. Bygget er i funksjonalistisk stil, sa jeg tenkte a kjope inn gronne planter, gressplanter og kanskje noen fine steiner... Jeg er haplos pa innredning og vil gjerne ha tips fra noen som har litt fargesans :)

Hanne

Photobscura 11-05-10 08:12

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hanne42 (Innlegg 874928)
Balkongen var har lysegule murvegger og helt lyse gulvfliser. Markisene er ogsa gule. Hva slags farger bor jeg ha pa duker og puter for at dette skal bli en god match? Hvitt er lekkert, men litt upraktisk. Bygget er i funksjonalistisk stil, sa jeg tenkte a kjope inn gronne planter, gressplanter og kanskje noen fine steiner... Jeg er haplos pa innredning og vil gjerne ha tips fra noen som har litt fargesans :)

Hanne

Komplementærfargen til gul er jo lilla. Du vil fort se at de står godt sammen og utfyller hverandre perfekt!
Ellers, om du er litt into søttitallsfarger, ville jeg gått for varme rød- og orangefarger :).

hanne42 11-05-10 08:21

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Hei Photo

jeg tenkte ogsa pa rodt og oransje, men gulfargen er ganske kjolig. Bor jeg da velge noen kjolige rodfarger? Jeg bor i Hellas, sa lyset er sterkt her.

Ellers lurte jeg pa en slags lavendel eller kjolig lys bla?
Eventuelt en gressgronn.

Som du ser er jeg veldig usikker pa dette. Lilla hores sprekt ut!:D

Hanne

Photobscura 11-05-10 08:26

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hanne42 (Innlegg 874946)
Hei Photo

jeg tenkte ogsa pa rodt og oransje, men gulfargen er ganske kjolig. Bor jeg da velge noen kjolige rodfarger? Jeg bor i Hellas, sa lyset er sterkt her.

Ellers lurte jeg pa en slags lavendel eller kjolig lys bla?
Eventuelt en gressgronn.

Som du ser er jeg veldig usikker pa dette. Lilla hores sprekt ut!:D

Hanne

Hmmm ... Ja, nå er det ikke så lett å finne kjølige f.eks orangefarger. Men det vil alltid være noe varme i gult, så det kan hende at orange og rødt vil hente fram litt varme i fargen. Du kan jo velge røde og orange farger med litt hvitt i?! Grønt tror jeg ikke kommer til å bli så veldig fint, og du kommer muligens til å bli fort lei.
Hva med å gå på en fargehandel og plukke med deg noen fargekart og holde opp mot innredningen som er der alt?
Lilla og gul is never wrong!

Hehe, gøy å kunne bruke flere år med fargelære til noe :p.

hanne42 11-05-10 08:49

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Hei igjen

jeg skal se etter noen fargekart. Det var en god ide.:p

Og det noe varmt i de gule veggene, ja.

Takk igjen! Godt a ha litt ekspertise a vende seg til;)

Hanne

Photobscura 11-05-10 08:51

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hanne42 (Innlegg 874971)
Hei igjen

jeg skal se etter noen fargekart. Det var en god ide.:p

Og det noe varmt i de gule veggene, ja.

Takk igjen! Godt a ha litt ekspertise a vende seg til;)

Hanne

Hehe, ekspertise og ekspertise :p. Men jeg så veldig for meg det med å dra inn rødt og gult. Om du har sett sånne snøkulelykter, eller terasselykter som det også kalles, som ''alle'' kafeer i hvert fall i Oslo har på uteserveringene sine, f.eks, de finnes i både gult, orange og rødt! Sånne er veldig koselige å ha på verandaen! Det er jo veldig ålreit ha det lunt på verandaen med innbydende farger!

Ferskenbeinet 11-05-10 10:42

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Hva er forskjellen på vanlig utendørs maling og den som heter dør/vindu?

Om jeg skal male en dør som nå er lakket, holder det å pusse den lett med sandpapir for å få den matt, dermed bruke heftgrunn og så maling? Eller må jeg pusse lakken HELT bort? Lakken er ikke slitt eller avflasset.

Lill-B 11-05-10 11:53

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Flippy (Innlegg 869007)
Kan man tilsette litt lime eller sitron i vannet?
Jeg kan ikke fordra vann, men tenker at det kanskje blir lettere å få i seg, om man kan klemme ut litt lime eller sitron i det..... blir jo ikke mengder uansett.....

Et lite tips til de som syns det er vanskelig å "pøse" store mengder vann ila. en dag. Det er lettere å drikke vannet romtemperert enn iskaldt fra springen, i allefall når det er en kjølig årstid. Jeg setter et litermål med vann på kjøkkenbenken. Har god kontroll på hvor mye jeg har fått i meg og det er mye lettere å få i seg. (Lime el. agurk dråper kan også gjøre det lettere.)
Det at det er romtemperert virker i allefall for meg og jeg klarer å drikke det jeg skal. :)

Flippy 11-05-10 11:55

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lill-B (Innlegg 875114)
Et lite tips til de som syns det er vanskelig å "pøse" store mengder vann ila. en dag. Det er lettere å drikke vannet romtemperert enn iskaldt fra springen, i allefall når det er en kjølig årstid. Jeg setter et litermål med vann på kjøkkenbenken. Har god kontroll på hvor mye jeg har fått i meg og det er mye lettere å få i seg. Lime el. agurk dråper kan også gjøre det lettere.
Dette virker i allefall for meg og jeg klarer å drikke det jeg skal. :)

Vi har dårlig vann i brønnen, så jeg må kjøpe flaskevann.....synes det smaker enda værre temperert, og med kullsyre er det jo helt grusomt :o

LineJM 11-05-10 17:17

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Er det noen som vet hva sånn streng som man setter på rundt omkring rundt vinduer og sånt så ikke duene skal kunne sette seg og gjøre fra seg heter?

Carisma 11-05-10 20:31

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 874951)
Lilla og gul is never wrong!

*kremt* Jeg kan ikke fordra den kombinasjonen jeg da... :flau: Hvertfall hvis det er kalde lillafarger.
Men med gult ville jeg definitivt også skygget unna hvitt, rødt og blått!
www.jotun.no kan du laste ned en fargevelger og prøve farger mot hverandre.
Selv er jeg svak for jordfarger og metaller. Fra 70-tallsgrønt til mørk oransje, men pass på så de ikke blir for knalle for da blir det påske hele året sammen med det gule :D

Photobscura 11-05-10 20:53

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Jeg ville aldri funnet på å brukt gult og lilla sammen i f.eks klær, men det er fordi jeg ikke ville blitt funnet død i gult ... :rolleyes:. Men jeg mener fortsatt at de går utrolig bra sammen. Og gult og rødt går også veldig godt sammen i den settingen som beskrives, særlig om det er med orange for å dempe ned inntrykket.

Supera 11-05-10 22:12

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 874951)
Hehe, gøy å kunne bruke flere år med fargelære til noe :p.

Da har du kanskje ikke noe imot flere farge-spørsmål? :snill: Jeg skal snart begynne å male og innrede huset mitt (som skal kjøpes straks). Jeg skal forresten kjøpe ALT nytt, så foreløpig er det ingen farger der allerede man må ta hensyn til. Eller, gulvet har jeg ikke tenkt å gjøre så mye med. Gammelt og solid tregulv som de har hatt teppe over.

Jeg liker metallfarger, slik som Carisma. Særlig gull, jeg er forferdelig glad i gull. Så jeg hadde lyst å ha en hvit-ish farge med litt gull i på veggen i stua. Og så hadde jeg lyst til å ha knall rødt og gull som pynt-farger. Kan det funke? Hvilken hvitnyanse bør jeg i så fall velge? Kanskje litt ferskenfarget?

Og så synes jeg også det er veldig kult med en fond-vegg, men det blir kanskje for mye når jeg allerede har gull og rødt?

Søkte litt nå, og fant en som kunne vært interessant som fondvegg i stua:
http://www.agerup.no/files/billeder/...ntisktapet.jpg
Knall rød og gull! Hehe!

Og en ting jeg synes er dumt er at tapeten som allerede er der har utstikkende barokkmønster i det ene rommet, men ikke i det andre. Jeg skal slå ned veggen mellom der. Jeg liker vanligvis ikke barokkmønster, men akkurat det var litt kult, og tenkte at det hadde vært kult å male over. Men det ser jo ikke så fint ut når bare halve rommet er sånn... Det er falmet som søren, så jeg kan ikke ha det slik det er. Det er noe sånt som dette (men litt simplere, tror jeg):
http://ike.bloggplatsen.se/bild/filn...becec1c734d9c/

Photobscura 11-05-10 22:30

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Nå kan jeg bare snakke ut fra min egen smak, men jeg ville gått for mest mulig hvite vegger, og det er rett og slett fordi jeg er anser vegger som lerreter! Det blir ryddig, det blir lettere å innrede, og det gjør det i alle fall lettere for en maksimalistisk eklektiker som meg :D.
Gull og knallrødt ... Jeg ville nok gått for en litt dypere rødfarge sammen med gull, ellers tror jeg de vil slå i hjel hverandre. Det blir lett litt sånn barokkaktig, da, men det synes i hvert fall bare jeg er kult! Hva du skal gjøre med den veggen aner jeg ikke, jeg er virkelig ikke en interiørarkitekt :p. Leiligheten min ser ut som et loppemarked, men det er jo hva jeg liker, da.
Når det gjelder hvitfarge så ville jeg gått for en varm men nøytral. Det er en helt nydelig en som heter beinhvit! Den er hvit, men den er varm tidlløs. Både søstra mi og mamma og pappa har malt veggene sine i denne fargen, og den går til hva som helst av andre farger. Skulle gått for den fargen selv her jeg bor, jeg driver nemlig og maler, men her er det huseierene som bestemmer, de betaler også malingen. Men de har takk og pris valgt en hvitfarge som ikke er fullstendig hvit, men mer eggeskall. Finfint!

Carisma 11-05-10 22:45

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
125g fruktose, hvor mye er det i Sukrin? og i splenda?

Supera 11-05-10 22:47

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Ja, jeg vil ikke ha kritthvitt, men ganske hvitt. Men beinhvit med litt gull kan da høres ut som en plan. :snill:

Jeg tenker vel egentlig på en rød som er litt dypere enn knallrød, ja. :ja: :snill: Ca som den rødfargen på tapet-bildet. Jeg har et gullfarget dekkefat (som jeg bruker til lysfat) og har hatt noen røde lys på der og syntes det ble riktig så fint. Det var der jeg fikk inspirasjonen til fargekombinasjonen.

Og jeg tror nok vi har litt forskjellig interiørsmak. :geip: Jeg er absolutt ingen maksimalist... Ikke minimalist heller da... Men jeg liker ikke dilldall. Pynten skal være nyttig eller bety noe, synes jeg. Alle mine bilder på veggene er enten kollage av fotoer av venner og familie (men skulle gjerne blåst opp noen fine fotoer også) eller konsertplakater med autografer som jeg jobbet backstage på. Og pynten er bilder, stearinlys og planter. Ganske klassisk, men samtidig som jeg kan gå litt utenfor de normale rammene. Sikkert ett navn for den stilen også, men jeg har ingen artistisk utdannelse og ei heller er jeg flink med interiør og sånt.

Spank you. :snill:

Carisma 11-05-10 23:03

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 875481)
Gull og knallrødt ... Jeg ville nok gått for en litt dypere rødfarge sammen med gull, ellers tror jeg de vil slå i hjel hverandre.

Eller rett og slett bli litt for mye jul... :o Forrige leiligheta mi hadde hvit og knallrød gang da jeg kjøpte den, og det var som å komme inn i julenissens verksted! :D
Men dyprød og gyldent funker. Selv er jeg ikke glad i hvite vegger da det blir så sterilt og kaldt (og likt alle andre sitt... ;)) men pass hvertfall på å få litt varme i den. Selv har jeg Lys toscana, liker den godt fordi den skifter helt karakter fra dag (nesten hvit) til kveld (varm beige), men vet ikke hvordan den er sammen med rødt. Passer fint til brunrødt om ikke annet.
Den gamle tapeten var utrolig kul, kan du kanskje la det sitte igjen på en vegg bare, og male den i en annen farge enn resten?

Jeg elsker å innrede og planlegge og fikse! Hadde jeg kunnet velge på nytt hadde jeg blitt interiørarkitekt tror jeg.... :rolleyes:

Photobscura 11-05-10 23:15

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 875490)
Og jeg tror nok vi har litt forskjellig interiørsmak. :geip: Jeg er absolutt ingen maksimalist... Ikke minimalist heller da... Men jeg liker ikke dilldall. Pynten skal være nyttig eller bety noe, synes jeg.

Der er vi nok hundre prosent like. Jeg har ikke dilldall fordi om jeg er maksimalist, altså. Det jeg eier har også enten en funksjon eller affeksjon. Men det blir kanskje litt maksimalt når jeg har tretti kvadrat å boltre meg på også. Det som er det mest maksimalistiske sånn sett er at jeg gjerne har tett i tett med bilder på veggene. Og det er stort sett bare gamle familiebilder, bilder jeg har tatt selv eller innramma plakater som betyr noe for meg; kunstplakater, bandplakater eller ligndende.

Supera 11-05-10 23:41

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 875499)
Eller rett og slett bli litt for mye jul... :o Forrige leiligheta mi hadde hvit og knallrød gang da jeg kjøpte den, og det var som å komme inn i julenissens verksted! :D
Men dyprød og gyldent funker. Selv er jeg ikke glad i hvite vegger da det blir så sterilt og kaldt (og likt alle andre sitt... ;)) men pass hvertfall på å få litt varme i den. Selv har jeg Lys toscana, liker den godt fordi den skifter helt karakter fra dag (nesten hvit) til kveld (varm beige), men vet ikke hvordan den er sammen med rødt. Passer fint til brunrødt om ikke annet.
Den gamle tapeten var utrolig kul, kan du kanskje la det sitte igjen på en vegg bare, og male den i en annen farge enn resten?

Jeg elsker å innrede og planlegge og fikse! Hadde jeg kunnet velge på nytt hadde jeg blitt interiørarkitekt tror jeg.... :rolleyes:

Hehe, jeg vet at knallrødt blir litt julete, men det gjør meg ikke så mye. Jeg liker kombinasjonen rødt og gull. Så forresten en saccosekk i gull i en møbelbutikk her, hehe. Men saccosekk er ikke det fineste møbelet akkurat... Men god å sitte i, så det kan hende at jeg kjøper en sånn en. :snill:

Lys toscana ble kanskje litt for beige til at jeg føler at det passer til rød-gull, men fin farge. Rød-gull er jo ganske sterke farger, så jeg tror nok jeg må ha veggen ganske nøytral hvit eller med litt av de fargetonene.

Hm, hvis tapeten skal sitte igjen på én vegg så blir det i så fall en fondvegg, men det var ikke den jeg hadde tenkt som fondvegg... Men det kan jo kanskje gå. Eventuelt rundt "baren" (skal ha halvåpen løsning mellom kjøkken og stue med kjøkkenbenk og skap med hull i midten og barstoler på stue-siden). Jeg likte også det mønsteret godt. Tenkte litt på å ha sånt mønster på fondvegg på soverom, men i svart-hvitt. Jeg er ganske fan av klassisk svart-hvitt. :snill:

Furine 12-05-10 09:01

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Fins det noko slags kontantkort for mobil i Norge som er OK prismessig å også surfe litt på nettet med, sjekke nyhende/mail? Nokon som veit?

Supera 14-05-10 03:45

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Nå har jeg vært og tatt bilde av tapeten, og den var finere enn jeg husket. :snill: Jeg synes den var finere enn den tapeten jeg la ut som lignet.
http://supera.blondie.no/files/2010/...-spisestue.jpg
Men man ser på nærbildet at den er falmet. Jeg tok bilde ett sted som det hadde hengt noe lenge, og man ser forskjellen...

Jeg synes likevel det blir litt for mye når det er den tapeten i hele rommet...
http://supera.blondie.no/files/2010/05/14-Spisestue.jpg

Men tapeten i andre rommet (og så skal jeg jo slå ned veggen mellom dem) har jeg ikke mye til overs for:
http://supera.blondie.no/files/2010/...Tapet-stue.jpg

Men hm, er litt fristet til å beholde den kule tapeten på én vegg og kanskje male over. :ja:

Photobscura 14-05-10 10:45

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Kul tapet! Og ... herregud, jeg forguder den taklampa på stua di! For ikke å snakke om tallerkenhylla :hearts:

Flippy 14-05-10 11:39

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Lurer på om antibiotika kan være partystopper?
Jeg er i ketose fortsatt, men vekta har ikke rørt seg på en uke.......og jeg spiser/drikker akkurat det samme som de første tre ukene......

Ferskenbeinet 14-05-10 11:44

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Flippy (Innlegg 876720)
Lurer på om antibiotika kan være partystopper?
Jeg er i ketose fortsatt, men vekta har ikke rørt seg på en uke.......og jeg spiser/drikker akkurat det samme som de første tre ukene......

jeg har en mann som har gått på 4 antibiotikakurer det sista halve året. Han lever ikke lavkarbo altså, men de gangene han går på kur raser vekta nedover! Ville bare si det, selv om det ikke egentlig er noe sammenligningsgrunnlag!

Flippy 14-05-10 12:21

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet (Innlegg 876724)
jeg har en mann som har gått på 4 antibiotikakurer det sista halve året. Han lever ikke lavkarbo altså, men de gangene han går på kur raser vekta nedover! Ville bare si det, selv om det ikke egentlig er noe sammenligningsgrunnlag!

Men, det er kanskje litt annerledes når man er i ketose? De fleste går jo ned i vekt av å spise sukkerfritt godteri og brus også, for mange i ketose er det også partystopper :)

Photobscura 14-05-10 14:54

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
Jeg tror nok at dersom man har en infeksjon i kroppen så vil den jobbe med å bekjempe den framfor å forbrenne fett, så jeg vil heller tro det er dét framfor antibiotikaen.

Vettel 14-05-10 14:54

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
 
SYKDOM som også oppleves som stress på kroppen er definitivt en dårlig tid for slanking. Så mulig det har større påvirkning enn selve antibiotika?
JEG blir iallefall uansett oppblåst og uggen i magen ved en god del antiobiotika, og har aldri (før) pleid og gå ned i vekt ved sykdom...


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no