Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19833)

Titti 21-10-10 16:43

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Hei. :)

Dette er min 31. dag på fase 1, skulle vel egentlig begynt på fase 2 i går, men drøye den til i morgen, da er det fredag og helg.

Men hva skal jeg spise til måltid i morgen. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg. :lol: Kyllingfilet er jo veldig godt, men blir jo fort litt tørt uten saus, rømme osv...

Noen tips? :heia:

tuddelu 21-10-10 19:10

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Stek kyllingfileet på svak varme og den blir kjempesaftig!:)

Titti 21-10-10 21:02

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Var det ikke en slags saus vi kunne lage på fase 2, hvor er nå den linken...;)

arkine 21-10-10 21:09

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
du kan jo også tomater på boks ,der er det jo god saus

tuddelu 21-10-10 23:58

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Monica31 (Innlegg 951932)
Hei alle ED'ere!

Jeg er nesten litt vemodig idag, for idag begynte jeg i fase 2, selv om jeg har gledet meg veldig til det også!!!!

Skal vi ikke bare ha en EURODIETT-TRÅD, SOM ALLE KAN KOMME Å FÅ OPPMUNTRING, skravle og få "ettervern". Eller må jeg hoppe mellom trådene for å holde kontakt med de jeg "kjenner" mest? Blir det kanskje for lange og for mange innlegg om mye forskjellig på ett sted?!?!?!?!?!?

Jeg bare lurer :confused: :confused: :confused:

.....ellers en GLEDENS DAG!!!!! Jeg hadde gått ned 8 kilo på veiing idag etter endt fase 1, hadde ikke mistet noe muskelmasse engang!!! Veldig fornøyd med det. Smakte herlig med stekt kyllingfilet idag til middag... Da er jeg fornøyd! Syntes fase 1 varte og rakk, men nå er jeg plutselig ferdig...rart!!!
Keep on going. Nå er målet 5kg. på 60 dager....da når jeg mitt første delmål på 80kg!!!!

Stor klem til alle...for jeg er glad trallala.... :D :D :D :D

Gratulerer med kjempegode resultater! Deilig å kunne spise ett vanlig måltid igjen:)

Titti 22-10-10 11:24

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 952556)
du kan jo også tomater på boks ,der er det jo god saus

:ja:

Titti 22-10-10 11:29

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Da er jeg offisielt over på fase 2, kan ikke si jeg merker så mye enda. ;)
Men skal bli godt med et ordentlig måltid til fredagskos. :ja:
Nå er jeg liksom så godt inne i det, at det hadde ikke vært krise å la være å spise mat denne helgen heller. ;)

Ellers var jeg på vekta i dag, resultat etter 31 dager på fase 1: minus 5.2 kg. :)
Hadde som mål å gå ned 5.1 kg før jeg skulle tilbake til Hexenberg den 28.okt, så jeg
er kjempefornøyd. :D

Grubbeline 22-10-10 14:26

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 952837)
Ellers var jeg på vekta i dag, resultat etter 31 dager på fase 1: minus 5.2 kg. :)
Hadde som mål å gå ned 5.1 kg før jeg skulle tilbake til Hexenberg den 28.okt, så jeg
er kjempefornøyd. :D

Gratulerer Titti!!! Så gøy å nå et delmål - og til og med klare mer enn planlagt innen legetimen!:_punk:

arkine 22-10-10 16:29

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
veldig bra Titti . håper mine mål går i boks også.mine mål er store :D

men er realist så håper på 6 kilo når disse fire ukene er over ,,er allerede 3 kilo ned den første uke ,men vet jo at den gevisten kommer nok ikke hver uke,,men sist jeg gikk på ED gikk jeg jo ned 9 kilo på fire uker ,krysser fingre og tær jeg da,men da veide jeg mer også

Titti 22-10-10 16:36

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 953011)
veldig bra Titti . håper mine mål går i boks også.mine mål er store :D

men er realist så håper på 6 kilo når disse fire ukene er over ,,er allerede 3 kilo ned den første uke ,men vet jo at den gevisten kommer nok ikke hver uke,,men sist jeg gikk på ED gikk jeg jo ned 9 kilo på fire uker ,krysser fingre og tær jeg da,men da veide jeg mer også

Ja, jeg gikk også ned 3 kilo første uka, men så var det bare 400 gram neste uka og så ei uke som det sto stille, men nå har det endelig løsnet igjen.
Sist jeg gikk på ED hadde jeg mindre å ta av, men da gikk jeg ned 7,3 på fase 1. Men i løpet av dietten går vi ned det vi skal uansett, så det jevner seg jo ut, men enig i at det er deilig med pangstart. Håper du når målet ditt. :D

arkine 22-10-10 18:00

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
er i grunn gledesdreper du ,,hehe :D
er fint at du deler også sånne erfaringer ,er ikke lurt og ha for store forhåpninger
neida er klar over at kroppen gjør som den vil, bare jeg følger dietten så henger nok kroppen med ettervert

tuddelu 22-10-10 18:20

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Titti (Innlegg 952837)
Da er jeg offisielt over på fase 2, kan ikke si jeg merker så mye enda. ;)
Men skal bli godt med et ordentlig måltid til fredagskos. :ja:
Nå er jeg liksom så godt inne i det, at det hadde ikke vært krise å la være å spise mat denne helgen heller. ;)

Ellers var jeg på vekta i dag, resultat etter 31 dager på fase 1: minus 5.2 kg. :)
Hadde som mål å gå ned 5.1 kg før jeg skulle tilbake til Hexenberg den 28.okt, så jeg
er kjempefornøyd. :D

Gratulerer!:):)

Titti 22-10-10 18:43

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 953042)
er i grunn gledesdreper du ,,hehe :D
er fint at du deler også sånne erfaringer ,er ikke lurt og ha for store forhåpninger
neida er klar over at kroppen gjør som den vil, bare jeg følger dietten så henger nok kroppen med ettervert

He he. Sorry. :D

Mille89 23-10-10 02:56

Ny på både forum og eurodiet
 
Jeg er ny på både forumet og i lavkarboverden. I sommer dro jeg til lege og fikk påvist PCOD. Etter det har jeg etter beste evne prøvd å leve lavkarbo, uten særlig resultater (annet enn at jeg sluttet å gå opp i vekt, det er jo faktisk noe).

Fant ut at om eurodiett er så bra som den sies å være, er det faktisk verd det! Er nå på 5 dagen i fase 1. Den skal jeg gå på vel 29 dager. Har hittil gått greit. Har ikke veid meg siden jeg var hos legen for to uker siden(har de siste årene skydd vekter som pesten), så hvordan vekten ligger ann vet jeg ikke helt.

Igår var den værste dagen hittil tror jeg. Gud som jeg hadde lyst på ALT! Jeg gikk rundt i butikken i sikkert 20 minutter. Ringte min mor som har gått gjennom det samme. Endte opp med å kjøpe selleri (noe jeg virkelig ikke liker!) og spise en pakke bringebærkjeks. Da ga det seg. Stolt! I natt drømte jeg at jeg spiste chips og drakk øl. Tok noen minutter før jeg innså at jeg ikke hadde sprukket. Knis. Idag har det gått virkelig bra og jeg skal nå prøve meg på creme bruleen til kvelds. Har hørt at den er noe herk, men føler meg modig idag.

Grunnen til at jeg har meldt meg inn her er fordi jeg tenker på mat hele tiden disse dagene, men det gjør ikke alle rundt meg. Puh,,,,dette ble en lang tråd.....

streber 23-10-10 09:00

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Velkommen Mille 89, vi har laget en tråd for oss alle sammen,uansett fase som du kan ta en titt på også om du vil. Groteling la ut en link til tråden lengre oppå siden her:)

grotingeling 23-10-10 09:06

Sv: Ny på både forum og eurodiet
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mille89 (Innlegg 953214)
Jeg er ny på både forumet og i lavkarboverden. I sommer dro jeg til lege og fikk påvist PCOD. Etter det har jeg etter beste evne prøvd å leve lavkarbo, uten særlig resultater (annet enn at jeg sluttet å gå opp i vekt, det er jo faktisk noe).

Fant ut at om eurodiett er så bra som den sies å være, er det faktisk verd det! Er nå på 5 dagen i fase 1. Den skal jeg gå på vel 29 dager. Har hittil gått greit. Har ikke veid meg siden jeg var hos legen for to uker siden(har de siste årene skydd vekter som pesten), så hvordan vekten ligger ann vet jeg ikke helt.

Igår var den værste dagen hittil tror jeg. Gud som jeg hadde lyst på ALT! Jeg gikk rundt i butikken i sikkert 20 minutter. Ringte min mor som har gått gjennom det samme. Endte opp med å kjøpe selleri (noe jeg virkelig ikke liker!) og spise en pakke bringebærkjeks. Da ga det seg. Stolt! I natt drømte jeg at jeg spiste chips og drakk øl. Tok noen minutter før jeg innså at jeg ikke hadde sprukket. Knis. Idag har det gått virkelig bra og jeg skal nå prøve meg på creme bruleen til kvelds. Har hørt at den er noe herk, men føler meg modig idag.

Grunnen til at jeg har meldt meg inn her er fordi jeg tenker på mat hele tiden disse dagene, men det gjør ikke alle rundt meg. Puh,,,,dette ble en lang tråd.....

Hei og velkommen Mille89 :)
(her er forøvrig link til den store felles ED-tråden http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37530)
Ser du har veldig lik situasjon som meg selv, og jeg kan skrive under på at ED fungerer :D
Den har selvsagt sine utfordringer, men når en har funnet fram til de produktene som passer så går det stort sett veldig greit for de fleste.
Og så er det så kjekt med dette forumet hvor vi kan utveksle råd, tips, trøst og støtte :klem:
Ser deg i felles-tråden ;)

Titti 23-10-10 16:10

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Lykke til, Mille. :heia:

arkine 23-10-10 23:11

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
hvordan lager dere pannekaka i vaffelgjerne ,jeg prøvde men ble helt mislykket,
hvor mye veske bruker dere,
takknemlig for svar ,,men må ha det inn med teskjeer

grotingeling 24-10-10 09:03

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Lenge siden jeg lagde vaflene, men jeg mener å huske at jeg brukte ca 50ml væske og tilsatte 1 egg

tuddelu 24-10-10 16:04

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 953666)
hvordan lager dere pannekaka i vaffelgjerne ,jeg prøvde men ble helt mislykket,
hvor mye veske bruker dere,
takknemlig for svar ,,men må ha det inn med teskjeer

Jeg brukte også 50 ml. væske og bittelitt formfett så det var mulig å få vaflene av vaffeljernet igjen;)

streber 24-10-10 16:28

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Er det "lov" å tilsette et egg i pannekaken? Hadde nok mettet adskillig mere da...

arkine 24-10-10 16:51

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
lov og lov ,, tror ikke det gjør så mye galt for kuren i tilfelle
så et egg om dagen eller en gang i blant skulle nok gå bra

jeg har ikke brukt det enda ,prøver å unngå alt som ikke er etter forskriftene

streber 24-10-10 16:55

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
ok:)

tuddelu 24-10-10 18:48

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
det er fullt mulig å tilsette ekstra egg i pannekakene hvis man er veldig sulten:) kan også tilsette ekstra egg i omeletten, om du spiser det.

arkine 24-10-10 19:14

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
men da får man vel i seg mer proteiner en en skal i fase 1 da

i fase to er jo et måltid to egg,,

tuddelu 24-10-10 19:43

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Det skal jeg ikke si sikkert.
Men fase 1 er mye proteiner og lite karbo/fett, så det er hvertfall ok å tilsette 1 egg, litt skinke eller ost i et måltid hvis man er veldig sulten. Legen tipset meg om dette, det står også i informasjonsbrosjyren til ed:)
Når jeg har vært ekstra sulten så har jeg måtte tilsette ett ekstra egg i ett måltid, har da ikke hatt behov for mer proteinpåfyll i form av egg til de andre måltidene:)

streber 24-10-10 21:12

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
hmmm, skjønner ikke dette:confused:, har lest og lest og finner ikke noe om at man kan tilsette egg i mine brosjyrer fra ED, heller ikke ost og skinke. Doktoren har heller ikke nevnt noe om det, ingen melkeprodukter før fase 3 sier hun. Jeg tenkte å lage en kake som er mest mulig ED vennlig til en bursdagsfeiring her i heimen i november, det er et unntak, men jeg vil ikke gjøre noe "galt" i hverdagen, dumt jeg ikke spurte da jeg hadde tlf time på fredag..Pannekaken er kjempegod, men metter svært lite, så det hadde vært veldig bra hvis det var ok med et egg:o

grotingeling 24-10-10 21:42

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Har du produkthefet som fulgte med første bestilling?
I så tilfelle kan du på side 4 lese om ulike tilberedingstips, og disse skal være tillatt i alle faser.
Her står det om omelettene; Tilsett gjerne en ss cottage cheese..... Ved økt proteinbehov kan 1 ekstra egg, 1-2 skiver rent kjøttpålegg eller litt revet hvit ost tilsettes.
Dette kan også overføres på f.eks. pannekakene

streber 24-10-10 21:48

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Dæsken Groteling!!! DER fant jeg det JIPIIIII:DDet produktheftet har jeg jo ikke bare så vdt kikket i, lagt vekk og siden glemt... Bare brosjyrene fra klinikken jeg har lest i:oflaut....

grotingeling 24-10-10 21:52

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Nei da - og du kan trøste deg med at da jeg startet på ED første gang i 2005, så fikk vi ikke en gang tilsendt noe slikt hefte.
Da var det bare brosjyrene (som så helt annerledes ut) samt muntlig informasjon som gjalt.
Jeg har derfor en hel notatbok med tips og råd som stadig kommer til nytte.
Men dette heftet har jeg også lest fra perm til perm, mulig jeg har litt i overkant behov for å vite alt om ED - kontrollfriken slår til igjen :p

arkine 24-10-10 21:58

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
da blir det egg i pannekaka i morgen

i sta fikk jeg sinnsyk lyst på 2 skiver brød stekt i panna med ost i mellom og stekt egg på toppen..før ville jeg hivd meg rundt og laga det med en gang,
nå ventet jeg ca et kvarter, så var trangen over ..heldigvis

lurer på hva som rører jeg seg oppe i hjernen nr sånne lyster plutselig detter ned i hodet på en.. og rett før var jeg helt klar på at jeg ikke skulle ta noen fristelser...var jo egentlig ikke sulten heller

noen andre som har hadde det sånn..

grotingeling 24-10-10 22:09

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 954281)
da blir det egg i pannekaka i morgen

i sta fikk jeg sinnsyk lyst på 2 skiver brød stekt i panna med ost i mellom og stekt egg på toppen..før ville jeg hivd meg rundt og laga det med en gang,
nå ventet jeg ca et kvarter, så var trangen over ..heldigvis

lurer på hva som rører jeg seg oppe i hjernen nr sånne lyster plutselig detter ned i hodet på en.. og rett før var jeg helt klar på at jeg ikke skulle ta noen fristelser...var jo egentlig ikke sulten heller

noen andre som har hadde det sånn..

Rekker ivrig opp hånden her :D, dette er et veldig kjent fenomen hos meg.
Men hva som forårsaker det.... ja si det du.
Av og til er det lukten av "forbudt" mat som utløser trangen, men ofte kommer den helt ute av det blå.
Kan det være gammel vane som fortsatt henger i.... jeg vet ikke :o

arkine 24-10-10 22:16

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
det er jo en trøst å høre at det ikke bare er meg som har det sånn,
men hva det kommer av ,ikke godt å si

tuddelu 25-10-10 00:17

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 954281)
da blir det egg i pannekaka i morgen

i sta fikk jeg sinnsyk lyst på 2 skiver brød stekt i panna med ost i mellom og stekt egg på toppen..før ville jeg hivd meg rundt og laga det med en gang,
nå ventet jeg ca et kvarter, så var trangen over ..heldigvis

lurer på hva som rører jeg seg oppe i hjernen nr sånne lyster plutselig detter ned i hodet på en.. og rett før var jeg helt klar på at jeg ikke skulle ta noen fristelser...var jo egentlig ikke sulten heller

noen andre som har hadde det sånn..

Kjenner meg igjen her jeg også arkine! Du er ikke aleine;)

tuddelu 25-10-10 00:18

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av streber (Innlegg 954258)
Dæsken Groteling!!! DER fant jeg det JIPIIIII:D

Så bra, er veldig greit å kunne putte oppi litt ekstra når man er veeldig sulten!

tuddelu 25-10-10 00:19

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 954266)
.
Men dette heftet har jeg også lest fra perm til perm, mulig jeg har litt i overkant behov for å vite alt om ED - kontrollfriken slår til igjen :p

Hehe .. jeg også har et VELDIG behov for å vite hvordan alt virker, hvorfor det virker på den måten og ja .. Men i forhold til ED så er det bare fint å være nyskjerrig :D

Pearl 25-10-10 07:33

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Jeg bruker ekstra egg både i omelett og pannekake. Da smaker det faktisk mye bedre også. Jeg pleier faktisk også å ha oppi litt fiberhusk + litt ekstra vann, for å forebygge mageplager.

Monica31 25-10-10 10:45

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Hva er fiberhusk og hvor kjøper man det?

streber 25-10-10 10:54

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Overalty, hvertfall mange butikker som har det. Mange sorter, den jeg har står det glutenfritt,fiberhusk utenpå. Det er noe som ikke smaker noe, men som sveller ut og gjør rører,sauser etc tykkere, psyliumhuskfrøskall mener jeg det er.

grotingeling 25-10-10 10:56

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
 
Fiberhusk eller husk fåes i velassorterte butikker (Helgø vil nok ha, samt noen Meny og de store ICA-butikkene), men også i de fleste helsekostbutikker.
Er et vannoppløselige fiber fra en plante som heter Psyllium Husk. Brukes til baking for å gjøre deigen fyldigere, mer fiberrikt og holdbart.
Selv har jeg brukt det til å lage vafler og knekkebrød - smaker ingenting.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no