![]() |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Det siste du skriver er vel det viktigste for vanlige folk. Hva du gjør tilgjengelig via facebook, google+ og dropbox er viktigere å passe på en telefonlisten på mobilen. Særlig google+ er ivrige på å gjøre alt delbart.
|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen som har opplevd økt smerte "under huden" ved vektnedgang? Jeg har vanligvis veldig lite følsom, nesten nummen, hud, men nå når vann og noen kilo forsvinner har jeg fått veldig smertefulle punkter rundt leddene. Som f.eks albuene. Jeg kan nesten ikke komme borti området over albuen uten å rykke til og nesten hyle. Det kjennes som et stort blåmerke. Gjelder også knær, ankler og noen flere plasser. Er det midlertidig?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har alltid hatt tynne bein, og nå er det altså ingen polstring igjen på området rundt knærne. Har alltid hatt dyne mellom knærne-rutine når jeg sover på siden. ;)
|
Det sies at når vekttapet har stoppet opp, vil det som er igjen av fett på kroppen fordele seg slik at vi igjen får beskyttende fettputer på knærne, rumpa etc.
Veldig spent på om det skjer med meg. Slitsomt å ikke kunne ligge i forvorittstilingen fordi den nå gjør for vondt.:p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hadde ikke vært dumt. Har litt ryggfett som jeg gjerne skulle ha dyttet ned i rompe- og hofteområdet. :D
|
Jeg har målt blodsukkeret mitt i det siste. Ligger som regel rundt 3.5-4.5 på dagen og 5-5.5 på natten.
Har aldri målt over 5.3, selv etter inntak av skikkelig dårlige karbohydrater. I natt målte jeg 2 timer etter å ha spist pose-tomatsuppe og et fint rundstykke. Er ikke det litt lavt? Trenger ikke sette i gang med noe utredning for diabetes type 2 da, eller kan jeg være insulinresistent likevel? |
Sitat:
Ut i fra det jeg ser her, er du så absolutt ikke i faresonen for noen dia2, men insulinresistens kan man vel aldri helt utelukke uten å måle c- peptid. |
Kan man gifte seg kirkelig selv om den ene av paret ikke er med i statskirka? Hvis ikke, kan en prest velsigne oss etter en borgelig vielse?
|
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Jeg gifta meg i kirka, ingen av oss var medlem :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
tror nok ikke at de fleste som gifter seg i kirka er så himla religiøse at det gjør noe. har vel like mye med tradisjon og at "sånt gjør man i kjerka". sorenskriverkontoret er jo temmelig trøstesløst i forhold.
selv om mamma sitt andrebryllup der var ok, så var det alt annet enn fancy. pluss plass til kanskje 10 personer... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Bryllup er noe man forhåpentligvis gjør en gang i livet, i allefall en sjelden gang, og hvis vi skal se så forbannet logisk på det så er det jo i dag, med skilsmissestatistiskkene vi har, en irrasjonell nok handling. At man viker fra sine religiøse/politiske standpunkter den dagen er akkurat like selvfølgelig som at man VANLIGVIS aldri ville spandert middag og alkohol på sånn masse folk, og at kvinner som vanligvis aldri går i skjørt bruker lang hvit kjole. Etc. At Langaard skal måtte grunngi hvorfor...*riste på hodet* |
Sitat:
|
Sitat:
For meg er det et standpunkt å være medlem av statskirken, og å legge de store hendelsene i livet dit. |
Vi giftet oss i kirken og det var kun jeg som var medlem i statskirken.
Sånn ellers, så må jeg få si meg helt enig med Prettypony. Ville gi deg en fiiin grønn prikk, men må visst vente. ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er veldig enkelt å ikke være medlem av statskirken. Du kan ha foreldre som ikkehar døpt deg, også kan du ha valgt borgerlig komfirmasjon. Voila, ikke medlem. Men å gifte seg i en kirke, ha en kristelig vielse, ser jeg ikke komme i noen som helst konflikt med ikke å være medlem. Man kan fint si ja til hverandre i Guds navn uten å være medlem av statskirken. Personlig ville jeg ikke ha giftet meg i kirken, nettopp fordi jeg ikke er troende innenfor statskirkens rammer. Men om andre velger dette, og velger den formen, stilen, høytideligheten eller for familiefredens skyld, bare det føles rett for vedkommende, så er jo det flott. Helt supert, og jeg er i alle fall ikke den som kan dømme andre for deres handlinger i eller utenfor kirken. |
Jeg var hvit "uskyldig" brud i kirken, uten og være medlem:eek: Kill me:p
|
Man blir ikke automatisk meldt ut av statskirken om man velger borgelig konfirmasjon.
Du trenger ikke melde deg inn i Humanetisk forbund for å bli konfirmert borgelig. Det er dyrere for ikke- medlemmer, men det er jo en annen sak. |
Sitat:
|
Sitat:
Ene poden min er døpt... den andre er "hedning". Jeg anser meg selv som troende, mens sambo er for lengst utmeldt av kirken og er troende til litt av hvert. Vi vil egentlig begge konvertere til katolismen. :p |
Han irske musikeren som jeg har prøvd å tvinge Ciss til å oppsøke skal nemlig komme på besøk og være "weddingsinger"; han har sogar sagt ja til å være forloveren min... han tar på seg kilten..:rolleyes: :lol:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ting kan ha forandret seg, men da vi giftet oss i -83 giftet vi oss i statskirken, selv om jeg er utmeldt derfra.
Siden jeg absolutt ikke er religiøs, ville jeg ikke ha bryllup i kirken, men for gubben var det viktig (slekta hans). Kompromisset vi da gjorde var at vi giftet oss i kirken, UTEN noen som helst gjester. Gjestene traff vi på festen senere. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52. |