![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Dessuten står det i dagens Klassekampen at kirken taper i dagens samfunn. Det er færre bryllup, dåp, konfirmasjoner og begravelser i kirken. Så de er sikkert glade de, for at noen fortsatt vil gifte seg i kirken, hvit eller ei:cool: |
Enkelte ganger er det helt greit og gi blaffen i hva andre tenker og mener, ja:)
|
Hvem handler egentlig et bryllup om? Slektningene? Gjestene? Nei, det handler faktisk om de to som velger å vie livet til hverandre. Da er det vel naturlig at disse to også bestemmer hvordan det hele skal foregå.
Selv valgte jeg å konfirmere meg kristelig for min farmors skyld, den kan jeg by på (jeg ventet sågar til etter hun ikke lenger var blant oss før jeg meldte meg ut av statskirka også), men skulle jeg finne på å gifte meg, skal det gå på meg og min kjæres premisser, ingen andres. |
Sitat:
Om jeg skal gifte meg igjen så blir det ikke kirkebryllup en gang til nei. Med mindre Lille Gubben insisterer, men det tviler jeg på. ;) Når det gjelder konfirmasjon har mine barn fått beskjed om at jeg synes de skal velge enten borgerlig eller kirkelig, men ikke droppe det helt - for jeg vil gjerne ha en seremnoi for dem. :) |
Om man velger å la andre styre hvordan "den store dagen" skal være, så er det også et valg, men man kan ikke gå ut fra at folk flest ønsker det sånn.
|
Hva gjør man om man finner ut at noen driver og chatter med ungjenter og utgir seg for å være en helt annen enn han virkelig er? Noen vits å varsle politiet? Om man virkelig er sikker altså.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg kjøpte meg for en tid tilbake ansiktspeeling med 24 karat gull i. Dette er den beste peelingen jeg har brukt, men nå finner jeg ikke tak i tilsvarende! :eek: Noen som har tips hvor/hva jeg kan kjøpe?
|
Er det andre som opplever å få frysninger med ujevne mellomrom dagen gjennom i perioder de går ned i vekt? Prøver å finne en korrelasjon her ...
|
Sitat:
|
Kanutten ; Sjekk hos hudakutten.no å send de mail om du ikke finner det på siden demmers. Det gjorde jeg å uken etter hadde de bestilt inn å sendt produktene til meg :)
|
Sitat:
Har notert både Røde Kors, Redd Barna og politiet, men må undersøke og følge med litt mer før jeg evt. kontakter noen. Blir kvalm dersom dette er fakta og ikke bare oppspinn. |
Jeg fant en pose bacon gull bakerst i skapet og den gikk ut i juli 2012. Jeg er ikke hysterisk på utløpsdatoer, men er det trygt å spise den?
|
Sitat:
|
Sitat:
Men... smaker ikke like godt. Åpne posen og smak selv. |
Sitat:
Sitat:
|
Noen som har blitt lurt i dag?:D
|
Sitat:
|
Jeg har fått en Guess veske av venninna mi. :D Dvs, en litt sliten en... Den er nesten like fin, men er litt slitt her og der. Noen som har noen tips om hvordan pusse den opp litt? Jeg tenkte detb kanskje kunne funke med litt skokrem (den er svart) men har ingen erfaring med sånt. :cool:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Er det snøfritt rundt Sognsvann nå?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har barn som ønsker seg hund! Jeg er desverre litt skeptisk... Liker ikke at de slikker seg i rompa og deretter på oss. Jeg liker ikke tanken... Vet at det ikke er skadelig.
Jeg ønsker å bli mindre fisefin! Og så vet jeg at barna hadde blitt så glad!! Noen med gode råd til meg? |
Sitat:
Begynn med å sette dere NØYE inn i hva det innebærer å ha hund, og sørg for at dere er enige om avgjørelsen. Sjekk gjerne om det er en hund i vennekretsen eller nabolaget dere kan låne, enten bare gå turer med eller passe noen dager. Når det er sagt mener jeg alle barn bør vokse opp med dyr, og jeg ville aldri vært uten de hundene (og en haug med andre dyr) vi hadde da jeg vokste opp. |
Veldig enig med Carisma! Å ha hund innebærer veldig mye ansvar, så tenk nøye over alle aspekter, og lån gjerne en hund en uke eller to for å prøve. Hvem skal passe hunden om dere er på ferie? Borte en helg? For min egen del så ser jeg at hundehold vil ta såpass mye tid at jeg foreløpig har satt det på vent et par år.
Kunne aldri tenke meg å vokse opp uten dyr, og den erfaringen jeg fikk av å ha både hund og katt hjemme gjennom hele oppveksten min. Skal jeg noengang ha barn så skal de iallefall få vokse opp med dyr! :) |
Signerer Carisma.
Hvor hunden slikker seg er omtrent det siste du bør ta i betraktning. Det er så mye å ta høyde for når det kommer til anskaffelse av hund at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. En hund er ikke en barneleke. Å få seg hun er som å få seg et barn. Det krever tid, kunnskap, plass, tålmodighet, dedikasjon, morsjon og rundt 14 år med forpliktelse. Det er ikke bare å dra på ferie, helgetur eller å gå ut en ettermiddag når man har hund. Tenk om dyret har vært hjemme hele dagen mens familien har vært på skole og jobb. Da skal det virkelig høre til sjeldenheten at en må være innestengt på ettermiddagen også. Å ha hunden i selskap med barn uten voksentilsyn kan gi hunden et dårlig forhold til barn og som konsekvens gjøre den farlig for barn. Da vi skaffet oss hund for første gang siden vi var smårollinger var jeg og søsteren min 11 og 9 år. Et fantastisk vesen jeg savner kjempemye, men hun ble farlig å ha i nærheten av unger, rett og slett fordi jeg og søsteren min, selv i den alderen, ikke var klare for å skaffe oss hund. |
Sitat:
Det er klart den gir masse glede også, men å skaffe seg hund fordi barna har lyst på hund når man selv ikke har særlig lyst - det gjør man ikke! For hundens skyld. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48. |