Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Carisma 08-05-12 00:46

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1344360)
og hvor spiser man i oslo? ikke asiatisk.

hvor i Oslo er det da? Styr unna big horn! De har blitt slakta i alle tester, dyrt og dårlig. Velg heller hereford steakhouse om du vil ha biff. Ellers finnes det en god del bra tapas plasser. San leandros har avdelinger i vika, på Grünerløkka og Majorstua. Delikatssen på løkka og majorstua... Olympen på Grønland er bra på sikringskost, og stilig lokale. Ali baba på Grønland har billig og god tyrkisk. Sjekk evt guidene på oslopuls.no for flere tips.

vaskeklut 08-05-12 01:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1344476)
hvor i Oslo er det da? Styr unna big horn! De har blitt slakta i alle tester, dyrt og dårlig. Velg heller hereford steakhouse om du vil ha biff. Ellers finnes det en god del bra tapas plasser. San leandros har avdelinger i vika, på Grünerløkka og Majorstua. Delikatssen på løkka og majorstua... Olympen på Grønland er bra på sikringskost, og stilig lokale. Ali baba på Grønland har billig og god tyrkisk. Sjekk evt guidene på oslopuls.no for flere tips.

big horn har vi i trondheim og, så det er uansett uaktuelt. men vi skal bo i dronningens gate, på astoria tror jeg. oslopuls var et godt tips, sammen resten av dine og andres her. takk, alle! skriver ned alle tipsene jeg får :)

Regret 08-05-12 13:22

Tips til lunsjmat til å ha med på jobb som ikke lukter så mye? Med så lite karbo som overhode mulig?

BenteR 08-05-12 13:25

eggerøre med baconbiter og ønska grønt (jeg elsker vårløk og paprika)

Yrla 08-05-12 13:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Regret (Innlegg 1344593)
Tips til lunsjmat til å ha med på jobb som ikke lukter så mye? Med så lite karbo som overhode mulig?

Kyllingsalat, ostesalat, hjemmebakte pannekaker med smør og ost.

shailene 08-05-12 15:06

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har forskjellige typer proteinpulver forskjellige bakeegenskaper? Tenkte å kjøpe et nøytralt pulver til baking. Helst noe annet enn bakepro.

Sanney 08-05-12 18:19

nå er jeg så "heldig" at jeg har fått permitteringsvarsel. jeg blir permittert i opptil 30 uker, og da blir jo mest sannsynlig sommerferien forsvunnet i permittering..
men kan jeg regne med at jeg får feriepengene mine selv om jeg er permittert? eller blir de spist opp ett eller annet sted.. bedriften stenger jo egentlig 3 uker i juli, men hvis jeg er permittert, kan jeg da ta den når jeg vil, sånn egentlig?

må jo kontakte nav og sånn etterhvert, men jeg har masse tanker inni hodet mitt nå o.o

Kitt 08-05-12 18:38

Vet ikke så mye om sånne regler, men du finner sikker masse på nav. no

Det jeg vet, er at ingen kan ta feriepengene dine! Det er DINE penger uansett!!!

Bedriften er jo ikke konk heller, den prøver jo å unngå å bli det ved å kun permitere i harde tider i håp om at det kommer bedre tider senere!:)

Carisma 08-05-12 21:43

Feriepengene ble opptjent i fjor så de skal du ha uansett :ja: be om å få de så fort som mulig så de ikke prøver seg på noe!

Sanney 08-05-12 21:58

vi får dem som regel første uka i juli. tviler på at de prøver seg på noe tull, "røysla" står sterkt hos oss. omtrent all på gulvet er organisert :) bare masse tanker i huet som surrer da jeg aldri har vært med på dette før.
men det kom ikke som noen bombe egentlig, så jeg er ikke opprørt eller noe. bare håper pengene kommer når det skal og at det ikke blir tull med dagpenger. har tross alt lån og husleie som skal betales.

Kanutten 08-05-12 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1344760)
nå er jeg så "heldig" at jeg har fått permitteringsvarsel. jeg blir permittert i opptil 30 uker, og da blir jo mest sannsynlig sommerferien forsvunnet i permittering..
men kan jeg regne med at jeg får feriepengene mine selv om jeg er permittert? eller blir de spist opp ett eller annet sted.. bedriften stenger jo egentlig 3 uker i juli, men hvis jeg er permittert, kan jeg da ta den når jeg vil, sånn egentlig?

må jo kontakte nav og sånn etterhvert, men jeg har masse tanker inni hodet mitt nå o.o

Hvis du ikke får feriepenger eller rettmessig lønn kan du rett og slett begjære bedriften konkurs.

Lava 09-05-12 01:21

borte :p

Catwoman 09-05-12 11:04

Kan man ha hjernehinnebetennelse uten at utslettet synes godt?? Sös havna på legevakta i natt med kjempevond nakke, ukontrollert oppkast og bittelitt utslett uten at de kunne si hva det var.....

Dietta 09-05-12 11:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1344990)
Kan man ha hjernehinnebetennelse uten at utslettet synes godt?? Sös havna på legevakta i natt med kjempevond nakke, ukontrollert oppkast og bittelitt utslett uten at de kunne si hva det var.....

Ja. Har en venninne som hadde veldig svakt, nesten usynlig utslett.
Håper det ikke er det :klem:

Dietta 09-05-12 11:16

Kan man med god samvittighet myrde en dame på Mva kontoret i Tønsberg ? Damen som ikke kunne jobben sin, og sa at mannens firma ikke var momspliktig, og dermed har lurt han for 75.000,- i fradrag for mva i fjor ? (Er nå advkokatmat)
Jeg føler STOOOOOR trang til å myrde !!!!!!!!!!!!!

Catwoman 09-05-12 11:17

Håper virkelig ikke det nei.....:( Nytt legebesök om noen få timer.

LaLa77 09-05-12 11:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1345001)
Kan man med god samvittighet myrde en dame på Mva kontoret i Tønsberg ? Damen som ikke kunne jobben sin, og sa at mannens firma ikke var momspliktig, og dermed har lurt han for 75.000,- i fradrag for mva i fjor ? (Er nå advkokatmat)

Det blir kjapt så mye søl av mord.:eek:
Har du vurdert noen harde slag og spark på velplasserte steder isteden?:D

BenteR 09-05-12 11:55

Sitat:

Skjønner godt irritasjonen din, men mord kan vli noe sølete, og så kommer politiet og tar deg etterpå:eek::cool:
Tragisk med slike mennesker som ikke kan jobben sin :mad:
Du får satse på at advokaten tar henne

Runegutt 09-05-12 11:56

Sitat:

Stakkars mann!

Ellers er jeg for en praksis der slike rådgivingsfeil automatisk degraderer en til gatefeier med kost. Tre års kostepraksis bør være passende for slike "forseelser"
Mangler man lokale veier, så finnes det milevis med fylkesveier osv. der man kan koste og plukke søppel i veikanten.

shailene 09-05-12 13:47

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1344695)
Har forskjellige typer proteinpulver forskjellige bakeegenskaper? Tenkte å kjøpe et nøytralt pulver til baking. Helst noe annet enn bakepro.

Ingen som vet? Tenkte å bestille pakke fra iherb i dag.

Runegutt 09-05-12 13:52

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1345080)
Ingen som vet? Tenkte å bestille pakke fra iherb i dag.

Er du misfornøyd med bakepro?

Torkil selger bakemix.
Jeg personlig synes Bakepro fungerer best.

Rune

Chamomilla 09-05-12 14:05

Noen som har fått sendt pakke til Poste Restante By i Sverige og tatt med inn i Norge?

Ja for å spare toll og tull og tøys og ta med mer vitaminer/mineraler enn man får lov til via netthandel.

Går det greit og er det lovlig? Jeg er ikke ute etter å smugle noe som helst. Da dropper jeg det heller. Vet det er en grense på 3 mnd eget forbruk og maks for 3000 NOK. Noe mer jeg evt bør vite om jeg dirigerer en pakke dit? :)
3 mnd forbruk er det i henhold til helsemyndighetenes anbefalinger for maksdoser av vitaminer eller mineraler eller kan det være det jeg har fått anbefalt å ta - og sikkert høyere i massevis enn det helsemyndighetene anbefaler.

shailene 09-05-12 14:10

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1345082)
Er du misfornøyd med bakepro?

Torkil selger bakemix.
Jeg personlig synes Bakepro fungerer best.

Rune

Har aldri prøvd bakepro. Ingen av nettbutikkene jeg pleier å bestille fra selger det, og det er så tiltak å sette opp ny konto bare for å bestille en ting:p Har også hørt fra andre at de syns det er overpriset til å være et standard proteinpulver, derfor jeg tenkte jeg kunne finne noe billig på iherb. Tenker f.eks. myseprotein eller eggehviteprotein, var noen her som skrev at de har forskjellige egenskaper..

elien 09-05-12 14:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1330323)
Hvilke rettigheter har en når NAV ikke holder frister, å hva bør en gjøre. Hu ene som egentlig er den eneste på det lokale NAV som det er tak i er ikke min saksbehandler, men hu tar nå tak i det. Hu beklager seg på NAV`s vegne. Men det hjelper ikke meg noe.

Fastlegen er heller ikke noe særlig imponert av saksbehandlingstid. Har søkt om Uføretrygd i august, fikk da beskjed på det tok ca 4 mnd. Har med gjevne mellomrom "mast" på saken. Fikk bare høre så lenge jeg hadde AAP så fikk jeg ikke vite noe før det går ut. Etter å ha snakket med hu jeg nevnte over her, så gikk hu inn i saken. Å ingen hadde sett på den (det var ca 14/3):eek:
Snakket med hu på tirsdag, å hu beklager så mye. Men hu kunne se at saken var under behandling nå, det var den ikke sist. Å vis jeg ikke har hørt noe til begynnelsen av mai så måtte jeg ringe hu igjen.

Elin

Har nå fått bekreftet at det er i orden(innvilget), med stor beklagelse på at det har tatt alt for lang tid:)

En bør har blitt løftet av mine skuldre, å hu som egentlig ikke var min saksbehandler er nå min:)

Elin

Dietta 09-05-12 14:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LaLa77 (Innlegg 1345024)
Det blir kjapt så mye søl av mord.:eek:
Har du vurdert noen harde slag og spark på velplasserte steder isteden?

Jeg starter kikck-box trening i dag :D Damen vet ikke hva hun har i vente ;)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1345037)
Skjønner godt irritasjonen din, men mord kan vli noe sølete, og så kommer politiet og tar deg etterpå:eek:Tragisk med slike mennesker som ikke kan jobben sin :mad:
Du får satse på at advokaten tar henne

Ja, dere har rett Mye søl og besøk av politiet etterpå er vel ikke den beste løsningen. elv om det frister veldig :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Runegutt (Innlegg 1345039)
Stakkars mann!

Ellers er jeg for en praksis der slike rådgivingsfeil automatisk degraderer en til gatefeier med kost. Tre års kostepraksis bør være passende for slike "forseelser"
Mangler man lokale veier, så finnes det milevis med fylkesveier osv. der man kan koste og plukke søppel i veikanten.

Det var et strålende forslag :heia: Og mens damen går og koster, kan jeg nyte godt av kick-boxing treningen jeg har tenkt å starte med i dag. Kan bli myyyyyye moro ut av det. Hun som fyker rundt med kosten, og jeg som småsparkende følger etter :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.