Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre dietter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Easy Life høst 09 (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28221)

Kitt 27-10-09 11:58

Sv: Easy Life høst 09
 
Sånn, for eksempel!

http://www.photosight.org/up/2006/06/03/37452.jpg

Ellers finnes det i vanlige pakker, med eller uten salt.
Her er den uten:

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:1...ilder/2580.gif

frifuggel 27-10-09 11:59

Sv: Easy Life høst 09
 
Bare hopp over brødet og juice, så har du nesten et måltid.. ;)

Kitt 27-10-09 12:00

Sv: Easy Life høst 09
 
Akkurat det at jeg kan spise så mye meierismør jeg vil , er jo nesten det beste med hele ketolyse- greiene for meg!:sikle::hungry::sikle:

-Lilletrille- 27-10-09 12:49

Sv: Easy Life høst 09
 
Tusen takk Kitt. Nå skjønner jeg hva som er smør :D:D:D

(...huff...domme meg..:p..ikke fortell dette til noen da...:o:o:o)

Amalie1967 27-10-09 13:50

Sv: Easy Life høst 09
 
Hei på dere:-)
Jeg er helt ny her:-) Skal begynne på Easy life på fredag 30 oktober, så jeg kan ingen ting foreløpig:-)
Men har lest hele denne tråden pluss noen fler som handler om Esy life.... og føler at jeg lærer masse her:-) Lurer på om jeg da skal starte en ny tråd for helt nye eller om jeg skal henge meg på dere:-) Imponert over dere:-) Seløv skal jeg ned 15 kilo tror jeg, venter med veiingen til kursstart, da jeg ikke stoler på min vekt...

Kitt 27-10-09 13:52

Sv: Easy Life høst 09
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av -Lilletrille- (Innlegg 787968)
Tusen takk Kitt. Nå skjønner jeg hva som er smør :D:D

(...huff...domme meg..:p..ikke fortell dette til noen da...:o:o)

Ingen spørsmål er dumme, vet du!:klem:
Men man forblir dum om man ikke tør spørre!:p

Skal ikke si noe til noen, jeg! ;)

-Lilletrille- 28-10-09 12:59

Sv: Easy Life høst 09
 
Hei dere:stortsmil

Da var det onsdag igjen, og jeg har fullført 2 uker på shake. Stolt:p Jeg er megaspent på hvor mye jeg har gått ned i vekt denne uka, og ikke minst lurer jeg på hvordan jeg skal fortsette dette prosjektet... Skal høre litt med kursleder idag hvordan hun vil anbefale meg å fortsette, om jeg evt kan begynne med litt mat. Har lyst å fortsette i ketose en stund enda, men det er jo masse godt man kan spise uten karbohydrater i... Tror uansett jeg skal fortsette med bare pulver fram til helga, så får jeg se om det blir en kyllingfilet eller noe da... Hvordan går det med dere da? Noen fler som har veiedag idag? Klemmer:klem:

agurken 28-10-09 14:01

Sv: Easy Life høst 09
 
I går hadde jeg veiedag og kurskveld. Hadde gått ned 1,4. slik at jeg nå er på -12 kg tilsammen. Godt fornøyd med det:)
Men ble skikkelig provosert i går, jeg har vel nevnt før at vi har en ubrukelig kursveileder. I går åpnet han med spørsmålet: "Ja, hva har vært verst denne uka da?" Jeg ble helt paff, skal ikke en kursleder gi oppmuntring og spørre hvordan det har gått, om folk har det bra??? Så jeg svarte bare: VERST? Og ei annen hev seg på med "skal vi ikke fokusere på det positive her da?"
Jeg blir virkelig det motsatte av motivert av de timene, og har ikke lyst til å gå lenger. Har greid meg stort sett på egenhånd til nå, så jeg klarer nok litt til. Noen svarte jo på spørsmålet hans da, og dermed ble fokuset flyttet til hva som er forbudt og ikke lov akkurat nå, i stedet for våre gode opplevelser med å gå ned i vekt!
Mulig jeg reagerer litt voldsomt fordi jeg har pedagogisk utdannelse selv, men mannen burde virkelig hatt et ABC-kurs i ped!
Hva syns dere, og hva er deres opplevelser på kurskvelder?

agurken 28-10-09 14:03

Sv: Easy Life høst 09
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av -Lilletrille- (Innlegg 788373)
Hei dere:stortsmil

Da var det onsdag igjen, og jeg har fullført 2 uker på shake. Stolt:p Jeg er megaspent på hvor mye jeg har gått ned i vekt denne uka, og ikke minst lurer jeg på hvordan jeg skal fortsette dette prosjektet... Skal høre litt med kursleder idag hvordan hun vil anbefale meg å fortsette, om jeg evt kan begynne med litt mat. Har lyst å fortsette i ketose en stund enda, men det er jo masse godt man kan spise uten karbohydrater i... Tror uansett jeg skal fortsette med bare pulver fram til helga, så får jeg se om det blir en kyllingfilet eller noe da... Hvordan går det med dere da? Noen fler som har veiedag idag? Klemmer:klem:

Lykke til i kveld forresten, Lilletrille! Du har nok garantert gått ned:)
Håper din kurskveld blir mer positiv enn min!

-Lilletrille- 28-10-09 14:24

Sv: Easy Life høst 09
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av agurken (Innlegg 788398)
Lykke til i kveld forresten, Lilletrille! Du har nok garantert gått ned:)
Håper din kurskveld blir mer positiv enn min!

Hei og takk for det:) Hærregud jeg hadde virkelig blitt provosert av en sånn uttalelse fra en som liksom skal motivere, og hjelpe folk ned i vekt!! :mad: Er det mulig da?? Høres ut som vedkommende har havnet på feil sted mhp pedagogiske evner ja, hører flere som sier at når de hver uke holder på å sprekke/gi opp, så hjelper det ukentlige møtet dem med å fortsette med ny giv. Får jo ikke akkurat ny giv av en sånn en som tar fram de negative tingene da.... Nei, holder med deg i å fortsette på grunnlag av egen motivasjon, er jo tydeligvis lite å hente der. Men om du slutter å gå på møtene da, blir det no problem tror du? Vi fikk beskjed av vår kursleder at dersom vi sluttet å dukke opp der, så kom hun til å "hanke" oss inn, hehe...det er jo positivt ment, og jeg håper at vi blir såpass fulgt opp at det ikke er bare å gi blaffen. Vi går jo på kurs og felles-samlinger av en grunn, og det er bl.a at det er mye lettere å gi blaffen når man gjør dette alene. Du kan jo fortsette å gå pga veiinga og for å få fulgt med fettprosent osv, og så bare prøve å overhøre de negative tingene som blir sagt.... Klem fra meg:)

-Lilletrille- 28-10-09 14:26

Sv: Easy Life høst 09
 
Forresten, gratulerer med flott vektnedgang Agurken!!!:D:D Det går jo strålende :):):)

-Lilletrille- 28-10-09 14:30

Sv: Easy Life høst 09
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Amalie1967 (Innlegg 787986)
Hei på dere:-)
Jeg er helt ny her:-) Skal begynne på Easy life på fredag 30 oktober, så jeg kan ingen ting foreløpig:-)
Men har lest hele denne tråden pluss noen fler som handler om Esy life.... og føler at jeg lærer masse her:-) Lurer på om jeg da skal starte en ny tråd for helt nye eller om jeg skal henge meg på dere:-) Imponert over dere:-) Seløv skal jeg ned 15 kilo tror jeg, venter med veiingen til kursstart, da jeg ikke stoler på min vekt...

Hei på deg:) Velkommet hit, bare 2 dager igjen til kursstart på deg, blir spennende! Masse lykke til på fredag :)

agurken 28-10-09 14:37

Sv: Easy Life høst 09
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av -Lilletrille- (Innlegg 788404)
Hei og takk for det:) Hærregud jeg hadde virkelig blitt provosert av en sånn uttalelse fra en som liksom skal motivere, og hjelpe folk ned i vekt!! :mad: Er det mulig da?? Høres ut som vedkommende har havnet på feil sted mhp pedagogiske evner ja, hører flere som sier at når de hver uke holder på å sprekke/gi opp, så hjelper det ukentlige møtet dem med å fortsette med ny giv. Får jo ikke akkurat ny giv av en sånn en som tar fram de negative tingene da.... Nei, holder med deg i å fortsette på grunnlag av egen motivasjon, er jo tydeligvis lite å hente der. Men om du slutter å gå på møtene da, blir det no problem tror du? Vi fikk beskjed av vår kursleder at dersom vi sluttet å dukke opp der, så kom hun til å "hanke" oss inn, hehe...det er jo positivt ment, og jeg håper at vi blir såpass fulgt opp at det ikke er bare å gi blaffen. Vi går jo på kurs og felles-samlinger av en grunn, og det er bl.a at det er mye lettere å gi blaffen når man gjør dette alene. Du kan jo fortsette å gå pga veiinga og for å få fulgt med fettprosent osv, og så bare prøve å overhøre de negative tingene som blir sagt.... Klem fra meg:)

Du har rett i det, at motivasjonen blir vanskelig å holde oppe helt på egenhånd. (Selv om jeg er et stabeist;)) Og jeg trenger å sjekke fettprosenten også, så jeg kommer nok til å gå på samlingene. Men vi er jo tydeligvis flere som reagerer, så vi får heller bli flinkere til å si fra. Klarer liksom ikke helt å holde det inni meg hvis jeg blir så provosert.
Neste uke jobber jeg kveld, så da slipper jeg, hehe...
I morgen er dagen da denne jenta skal spise sitt første måltid på en stund, og jeg har store planer:) Har planlagt å bake kyllingfilet i ovnen, surret med bacon og fløte over. Og grønnsaker da. Håper ikke dette blir for mye av det gode, mitt gamle jeg ville sagt at det var fy-fy. Men som jeg har skjønt, er dette en lavkarbo-rett!?

-Lilletrille- 28-10-09 15:53

Sv: Easy Life høst 09
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av agurken (Innlegg 788415)
Du har rett i det, at motivasjonen blir vanskelig å holde oppe helt på egenhånd. (Selv om jeg er et stabeist;)) Og jeg trenger å sjekke fettprosenten også, så jeg kommer nok til å gå på samlingene. Men vi er jo tydeligvis flere som reagerer, så vi får heller bli flinkere til å si fra. Klarer liksom ikke helt å holde det inni meg hvis jeg blir så provosert.
Neste uke jobber jeg kveld, så da slipper jeg, hehe...
I morgen er dagen da denne jenta skal spise sitt første måltid på en stund, og jeg har store planer:) Har planlagt å bake kyllingfilet i ovnen, surret med bacon og fløte over. Og grønnsaker da. Håper ikke dette blir for mye av det gode, mitt gamle jeg ville sagt at det var fy-fy. Men som jeg har skjønt, er dette en lavkarbo-rett!?

Ja jeg har også forstått at det er bare å meske seg med kjøtt og fete ting, hehe.. Men kutter du ut en pose om dagen da eller? Skal du begynne med ett måltid pr dag fast, eller blir det bare i morgen til å begynne med? :)

agurken 28-10-09 17:12

Sv: Easy Life høst 09
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av -Lilletrille- (Innlegg 788433)
Ja jeg har også forstått at det er bare å meske seg med kjøtt og fete ting, hehe.. Men kutter du ut en pose om dagen da eller? Skal du begynne med ett måltid pr dag fast, eller blir det bare i morgen til å begynne med? :)

Det blir bare dette ene måltidet i første omgang, og det er forresten på fredag. Sa feil dag, i min iver etter mat;) Skal ta alle posene i tillegg, men slår sammen to halve til ett måltid. Så tilsammen blir det fortsatt 6 måltider.
Tror jeg til og med skal unne meg et lite glass tørr hvitvin, da er jeg skikkelig gæærn ass! Hihi..

-Lilletrille- 29-10-09 09:09

Sv: Easy Life høst 09
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av agurken (Innlegg 788455)
Det blir bare dette ene måltidet i første omgang, og det er forresten på fredag. Sa feil dag, i min iver etter mat;) Skal ta alle posene i tillegg, men slår sammen to halve til ett måltid. Så tilsammen blir det fortsatt 6 måltider.
Tror jeg til og med skal unne meg et lite glass tørr hvitvin, da er jeg skikkelig gæærn ass! Hihi..

Du altså, hahaha...di gærne jente:lol:...tilogmed et glass vin, hihi, jeg tror ikke jeg kan ta meg ett glass enda, er redd jeg tar hele flaska... :full:
Ja jeg gikk da ned igår, men ikke mye, kun 0,6 kilo... Men fikk jo en sånn pangstart i forrige uke, at jeg nesten forventa det. Det går nå iallefall rette veien:) Jeg kunne godt spise et måltid mente kursleder, i tillegg til shakene, og ikke noe karbo om jeg ville holde meg i ketose. Og begynn med tefat, hehe, sa hun. Magen må jo sakte men sikkert venne seg til mat igjen. Og regner jo med at magemålet har krympet betraktelig, så vi blir nok fortere mett. Men jeg har ikke bestemt meg enda, om jeg bare skal kjøre på med ei uke til med shake først... Vet du om disse "vannkiloene" kommer tilbake med en gang vi spiser mat? Eller om d er annerledes når man spiser uten karbo? Huff er så lite lysten på å gå opp igjen nå...selv om jeg vet d er bare vann og tarmfyll...har jo ingenting med fettprosent å gjøre... Må fundere litt fram til helga, se hvor sugen jeg blir på mat... Ha en strålende dag, nå skal jeg være flink å dra på trening. :suss:

agurken 29-10-09 14:07

Sv: Easy Life høst 09
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av -Lilletrille- (Innlegg 788694)
Du altså, hahaha...di gærne jente:lol:...tilogmed et glass vin, hihi, jeg tror ikke jeg kan ta meg ett glass enda, er redd jeg tar hele flaska... :full:
Ja jeg gikk da ned igår, men ikke mye, kun 0,6 kilo... Men fikk jo en sånn pangstart i forrige uke, at jeg nesten forventa det. Det går nå iallefall rette veien:) Jeg kunne godt spise et måltid mente kursleder, i tillegg til shakene, og ikke noe karbo om jeg ville holde meg i ketose. Og begynn med tefat, hehe, sa hun. Magen må jo sakte men sikkert venne seg til mat igjen. Og regner jo med at magemålet har krympet betraktelig, så vi blir nok fortere mett. Men jeg har ikke bestemt meg enda, om jeg bare skal kjøre på med ei uke til med shake først... Vet du om disse "vannkiloene" kommer tilbake med en gang vi spiser mat? Eller om d er annerledes når man spiser uten karbo? Huff er så lite lysten på å gå opp igjen nå...selv om jeg vet d er bare vann og tarmfyll...har jo ingenting med fettprosent å gjøre... Må fundere litt fram til helga, se hvor sugen jeg blir på mat... Ha en strålende dag, nå skal jeg være flink å dra på trening. :suss:

0,6 er jo nedgang, og det går nedover litt ulikt hver uke. Det er mi erfaring i alle fall. Så grattis med det:) Utfordrer deg til å ta ei uke til på shaken;) Hihi...
Du vil nok gå litt opp igjen når du begynner å spise, men det er vel bare maten som ligger i tarmene og gir litt ekstra vekt. Vet egentlig ikke om maten vil binde vann også når du fortsatt er i ketose...
Vekta mi har stått stille hele denne uka, og det er litt kjipt når jeg faktisk bare holder meg til shaken. Men har vel nådd et platå kanskje, og jeg prøver å ikke være så opphengt i vekta. Kanskje fettprosenten og cm er på vei ned i stedet:)
Stå på, Lilletrille, dette klarer du! Det er verdt noen dager til på shake, og vekta VIL rase:)

-Lilletrille- 29-10-09 21:00

Sv: Easy Life høst 09
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av agurken (Innlegg 788822)
0,6 er jo nedgang, og det går nedover litt ulikt hver uke. Det er mi erfaring i alle fall. Så grattis med det:) Utfordrer deg til å ta ei uke til på shaken;) Hihi...
Du vil nok gå litt opp igjen når du begynner å spise, men det er vel bare maten som ligger i tarmene og gir litt ekstra vekt. Vet egentlig ikke om maten vil binde vann også når du fortsatt er i ketose...
Vekta mi har stått stille hele denne uka, og det er litt kjipt når jeg faktisk bare holder meg til shaken. Men har vel nådd et platå kanskje, og jeg prøver å ikke være så opphengt i vekta. Kanskje fettprosenten og cm er på vei ned i stedet:)
Stå på, Lilletrille, dette klarer du! Det er verdt noen dager til på shake, og vekta VIL rase:)

God kvelden agurken:)
Ja, jeg har vel egentlig bestemt meg for å ta en uke til med shake. Det koster meg ikke SÅ mye egentlig, synes det går utrolig greit å leve på shake en periode. MEN jeg gleder meg på mat ja...det gjør jeg. Men når jeg først er igang her, med ketose, så holder jeg på den noen dager til. Jeg snakket med kursleder litt idag ang dette, og hun skulle snakke endel om mat på neste møte, onsdag, så da får jeg holde meg til da. Men da MÅ jeg venne magen min til mat tror jeg...fordi jeg har et kommende julebord om ikke så altfor lenge....hehe..,.og da vet jeg jo at jeg kommer til å både spise og drikke. Kan være greit å ikke bli syk den kvelden pga at jeg går rett fra pulver...hehe...tror faktisk jeg må "prøvedrikke" litt før den tid, hehe..se hvordan kroppen min reagerer på litt alkohol... Blir vel fort full tenker jeg, ...så det er jo en fordel da, at man ikke trenger å ha i seg så mye, ulempen er vel at man får veeeldig lyst på nattmat av diverse art.... Nei, får forberede meg sterkt psykisk før det julebordet der....hehe...:p Jeg tror ikke maten binder vann så lenge man holder seg i ketose. Det kommer vel når man spiser karbs igjen. Så vekta di har stagnert, huff, ikke noe moro det. Men du har jo gått utrolig mye ned, hrgd 12 kilo!!! Det er jo masse!! Ikke rart om kroppen tar seg litt "hviletid". Men som du også sier, fettprosenten kan jo godt rase nedover likevel. Jeg gleder meg til helga er over nå jeg...hehe...da er det verste gjort. Klem klem:)

agurken 30-10-09 10:48

Sv: Easy Life høst 09
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av -Lilletrille- (Innlegg 788957)
God kvelden agurken:)
Ja, jeg har vel egentlig bestemt meg for å ta en uke til med shake. Det koster meg ikke SÅ mye egentlig, synes det går utrolig greit å leve på shake en periode. MEN jeg gleder meg på mat ja...det gjør jeg. Men når jeg først er igang her, med ketose, så holder jeg på den noen dager til. Jeg snakket med kursleder litt idag ang dette, og hun skulle snakke endel om mat på neste møte, onsdag, så da får jeg holde meg til da. Men da MÅ jeg venne magen min til mat tror jeg...fordi jeg har et kommende julebord om ikke så altfor lenge....hehe..,.og da vet jeg jo at jeg kommer til å både spise og drikke. Kan være greit å ikke bli syk den kvelden pga at jeg går rett fra pulver...hehe...tror faktisk jeg må "prøvedrikke" litt før den tid, hehe..se hvordan kroppen min reagerer på litt alkohol... Blir vel fort full tenker jeg, ...så det er jo en fordel da, at man ikke trenger å ha i seg så mye, ulempen er vel at man får veeeldig lyst på nattmat av diverse art.... Nei, får forberede meg sterkt psykisk før det julebordet der....hehe...:p Jeg tror ikke maten binder vann så lenge man holder seg i ketose. Det kommer vel når man spiser karbs igjen. Så vekta di har stagnert, huff, ikke noe moro det. Men du har jo gått utrolig mye ned, hrgd 12 kilo!!! Det er jo masse!! Ikke rart om kroppen tar seg litt "hviletid". Men som du også sier, fettprosenten kan jo godt rase nedover likevel. Jeg gleder meg til helga er over nå jeg...hehe...da er det verste gjort. Klem klem:)

Hei Lilletrille:) Så flink du er som har stålsatt deg for nok en uke på shake!! Kjempebra, når du egentlig var så klar for å begynne med mat! Det kommer til å gå fint, selv om jeg skjønner helgene er tøffe. Sikkert litt ekstra vanskelig når man har familie. Der har jeg en fordel tror jeg, for jeg bor alene. Noen fordeler skal det ha å være singel og, hehe;)
I dag var vekta mi så vidt på vei ned igjen, noen få hundre gram. Og cm rundt livet var også mindre, så da er det forhåpentligvis i gang igjen. Men nå skal jeg jo spise litt i helga, så regner med det vil bremse det. Håper ikke jeg blir dårlig, som du sier, ved å tilføre kroppen mat igjen. Får spise saaaakte tror jeg, sånn at magen henger med i svingene.
Ønsker deg en god helg, med masse deilig sjokoshake blandet i kaffen;)

Thilda 30-10-09 18:30

Sv: Easy Life høst 09
 
Hei dere kan jeg hive meg på hos dere? Går på Xtravagnaza men det er jo det samme opplegget som easy life. Til søndag har jeg gått på pulveret en uke er spent på veiing til mandag.

-Lilletrille- 31-10-09 16:02

Sv: Easy Life høst 09
 
Hei hei agurken:)
Så da var vekt-tapet ditt igang igjen, så hærlig!!! Jeg er utrolig spent på hvilke resultater denne uka skal gi...håååper jeg går mer ned enn sist uke. Det har ALT å si for motivasjonen min fremover...JEg higer sånn(!!)...etter å komme inn i en av mine gamle dongeribukser....sånt blir jeg virkelig motivert av. Hittil har jeg bare vandret rundt i litt sånn slarkete bukser. Har nettopp vært gravid, så det er en god stund siden jeg har fått på meg en av mine gamle bukser. Hvordan er det med deg, har du spist ett måltid idag?? Heldige heldige du...hehe..jeg ser virkelig fram til bare å få spise ett egg:D haha, kan jo hende jeg blir mett bare av ett eneste egg til å begynne med... Du må fortelle hvordan det var å spise igjen, og om du ble mett fort. Jeg har spist en halv karamell-bar idag. Ikke så aller verst, veldig godt å tygge igjen. Og sulten slipper ganske fort. Idag fant jeg forresten ut en del av grunnen til at det har vært ganske enkelt for meg å gå på shake i 2 uker. Jeg har nemlig omtrent ikke vært på butikk, eller noen plass hvor jeg kan bli frista av noe, pluss at jeg har en liten baby, og det har vært travelt for å si det sånn. Idag har jeg hatt barnefri, og vært på en handlesenter, og oioiiii, så frista jeg ble av alle luktene overalt... Tror ikke jeg skal tilbake dit på en stund...hehe...;) Men idag er det lørdag, verste dagen egentlig. Får benke meg med tv ikveld, og så er det bare 3 dager igjen gitt!!! Jeeeej:p:p Stor klem og ha en fin lørdagskveld:)

agurken 01-11-09 13:31

Sv: Easy Life høst 09
 
Hallo Lilletrille:)
Da var det søndag, og snart en ny uke unnagjort med pulver. Vi er jaggu flinke!!! Så bra det går fint med deg, og at du holder ut! Skjønner godt det du sier med butikk, jeg har heller omtrent ikke vært inne i en butikk siden jeg startet. Kjøper liksom dopapir og tannbørste, det er det. Mine gamle bukser er nå dratt fram fra skapet, og de passer!! Det er en utrolig deilig følelse, og jeg må glise litt for meg selv hver gang jeg tar de på, hihi. Men jeg er jo kommet litt lenger enn deg, så snart er du der og:)
Fant ut grunnen til at jeg har stått litt stille på vekta, for i går kom mensen... Da går jeg alltid litt opp, så det er jo fint å vite grunnen.
Men ja!!! Jeg spiste mat i går!!! Hadde jo besøk av ei venninne i helgen, og hun er litt mer på Grete Roede-mat, så vi endte opp med å lage to litt forskjellige middager. Hun er liksom litt allergisk for fløte og smør og sånn, og det er jo det jeg skulle ha. Men det gikk fint.
Jeg lagde kyllingfilet, fylte den med litt krydderost, surret den i bacon og stekte den i deilig smør sammen med masse sopp og asparges og fløte!! Det var så utrolig deilig, men jeg ble fort mett ja. Orket ca en halv kyllingfilet, da ga jeg opp. Var jo litt redd for hva magen ville si og, men det gikk kjempefint!
Håper du har en god søndag, vi koser oss med shake:)

-Lilletrille- 01-11-09 14:10

Sv: Easy Life høst 09
 
Hei agurken:p
Heldige du...som kommer i gammelbuksene allerede...!! MEN jeg er forhåpentligvis der snart jeg også. Hørtes utrolig deilig ut med den middagen...nammi... Men du, jeg lurer på en sak. Når du er ferdig med bare shake, og skal spise igjen, tenker du lavkarbo da? Eller å følge easylife-konseptet med tallerkenmodell? Jeg ble skikkelig fascinert av lavkarbodiett, leste masse om den, og tenkte jeg absolutt skulle prøve den. Men så pratet jeg endel med kursleder, og hun sa at det er tallerkenmodellen som gjelder på easylife. Fordi dersom man skal leve etter lavkarbo, samtidig som man går på f.eks 2 shaker pr dag, så er det visst veldig vanskelig mhp at man jo skal ha mye fett i lavkarbo, og dermed fort kan komme ut med kalori-overskudd. Så jeg datt litt tilbake på å bare følge "oppskriften" til easylife jeg, og se hvordan det går. Så får jeg heller kutte mer på karbs etterhvert hvis jeg ser at det ikke funker. For man må jo få i seg de riktige næringsstoffene også, og da vil jeg ikke holde på å mixe kurer når jeg ikke vet så altfor mye om dette. Hva har du tenkt fremover? :):)

agurken 01-11-09 14:32

Sv: Easy Life høst 09
 
Hm, det var et godt spørsmål... Jeg har egentlig også tenkt at jeg skal fortsette litt på lavkarbo, i alle fall til jeg er kommet ned dit jeg vil. Og det jeg spiste i går var jo absolutt et lavkarbomåltid. Det var det jeg fikk beskjed av kurslederen at jeg burde gjøre på dette tidspunktet. Men dersom det kræsjer litt med easylife er det jo dumt... Får spørre litt mer når jeg nærmer meg. Men når jeg har nådd målet mitt tror jeg at jeg kommer til å fortsette med en liten Fedon-variant. Dvs. å spise de gode, langsomme karbohydratene. Tenker at kroppen trenger litt av det jeg da, det er jo der både den og hjernen henter energien fra. Så helt på lavkarbo kommer jeg nok ikke til å spise da. Heller velge skikkelig grovt rugbrød og sånn.. Tror det er sånn easylife anbefaler og egentlig.
Jeg nærmer meg sakte 13 kg minus nå, og har tenkt å fortsette på kun shaken til ca 18. Dvs 5 kg til, og det burde jeg jo klare på i alle fall 1 mnd. Det er ikke så lenge...
Du begynner å spise litt til uka eller, din heldiggris? ;)

-Lilletrille- 01-11-09 15:08

Sv: Easy Life høst 09
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av agurken (Innlegg 789904)
Hm, det var et godt spørsmål... Jeg har egentlig også tenkt at jeg skal fortsette litt på lavkarbo, i alle fall til jeg er kommet ned dit jeg vil. Og det jeg spiste i går var jo absolutt et lavkarbomåltid. Det var det jeg fikk beskjed av kurslederen at jeg burde gjøre på dette tidspunktet. Men dersom det kræsjer litt med easylife er det jo dumt... Får spørre litt mer når jeg nærmer meg. Men når jeg har nådd målet mitt tror jeg at jeg kommer til å fortsette med en liten Fedon-variant. Dvs. å spise de gode, langsomme karbohydratene. Tenker at kroppen trenger litt av det jeg da, det er jo der både den og hjernen henter energien fra. Så helt på lavkarbo kommer jeg nok ikke til å spise da. Heller velge skikkelig grovt rugbrød og sånn.. Tror det er sånn easylife anbefaler og egentlig.
Jeg nærmer meg sakte 13 kg minus nå, og har tenkt å fortsette på kun shaken til ca 18. Dvs 5 kg til, og det burde jeg jo klare på i alle fall 1 mnd. Det er ikke så lenge...
Du begynner å spise litt til uka eller, din heldiggris? ;)

Okei du fikk beskjed om det ja. Men da mener han at du skulle spise så mye fett du bare ville da eller? fordi jeg også hadde egentlig tenkt å spise lavkarbo til jeg når målet mitt, men ble jo som sagt litt usikker...Vil jo ikke får kalori-overskudd pga fettet...selv om det er "riktig" fett. Men nå sa kursleder at vi skulle prate litt om mat til uka, så får vel høre da. Bare jeg går ned så...hehe.. OG jeg er enig med deg, kommer nok til å havne på "normal" mat tilslutt, med ekstra fokus på lavt karboinnhold. Men det passer igrunnen meg perfekt. Er ikke et potet-menneske i det hele tatt. Myyye mer glad i kylling, salat og slikt. Men jeg vet jo at jeg kommer til å spise karbo, er jo karbo i så mye annet, grønnsaker bl.a. Og brød. Grovt brød er jo veldig godt da, jeg har brukt ingers rugbrød en stund, og det er jo veldig godt. Du skal shake 5 kilo til, hrgd, du er jo kjempeflink!!! Det skal mye motivasjon og viljestyrke til. For selv om jeg ikke er sulten nå om dagen, så kjenner jeg at jeg savner dette å tygge, og diverse smaker. Spiste en karamell-bar igår, og tilogmed det var godt:p Men skal begynne med kokte egg/kylling osv, med krydder på. Gleeeder meg, det skal bli godt:D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no