Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Oopsie-inspirert pizzabunn! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=21992)

Kristin_B 09-12-08 20:21

Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!

Hmmm...når den ikke er bløt mer?? :o Hehe.. Eller når osten oppå begynner å bli gyllen på en måte..

Ja, den er spesiell..men den beste erstatningen jeg har smakt ;)

ChristianB 09-12-08 21:21

Spiser i dette øyeblikk :)

Fyllet jeg lagde ble litt kjedelig (bare kjøttdeig og løk, hadde ikke annet), men ellers var den god. Og så lettvint å lage.. Men jeg stusset litt på hvor mye bakepulver, hvitløkspulver og oregano det skulle være, jeg er ikke så veeeldig erfaren på kjøkkenet så måtte gjette meg litt frem. :P

Forsto jeg rett, smaker bunnen litt mindre egg i morgen? For nå minner det litt mer om omelett med kjøttdeig og ost på enn pizza :D

Kristin_B 09-12-08 21:39

Jeg falt kanskje allermest for den fordi den er sååå enkel å lage :lol: Latskapen lenge leve!!
Dette med kryddermengde er egentlig etter smak og behag. Men det skal en del til før det blir for mye...synes JEG da ;)
Det fyllet ditt kunne sikkert ha vært mer spennende, og hadde sikkert dekket over litt eggesmak det og.. med litt pizzasaus, eller ketchup som jeg bruker..
Har ikke synes den har smakt egg jeg faktisk..men bruker som sagt en god del hvitløkskrydder :ja:

Lykke til en eventuell neste gang da!! :heia:

ChristianB 09-12-08 21:49

Gjett om det blir flere ganger :D

Gerd 20-12-08 23:29

Ny favoritt :heia:

Kristin_B 20-12-08 23:48

:heia::heia:

er i hvert fall kjempekjappis å lage ;)

majama 03-01-09 18:51

Og kjempegod:heia:

Kristin_B 03-01-09 23:01

jeeeee:heia:

Mellon 05-01-09 09:58

Denne var overaskende god, selv om vår ble litt våt pga. fyllet, men gikk ned på høykant med kniv og gaffel. Ble bedre da den fikk stå over natta, og smaker også godt kald. Tok og pakket den i prosjoner dagen etter og frøs, tenkte jeg kunne ta med til lunsj på jobb :D

Kristin_B 05-01-09 10:14

Bruker ikke så vått fyll jeg, men vil tro den løser seg opp noe om du bruker veldig vått fyll ja! Bra du likte den!! :heia:

elian 07-01-09 15:23

Mmmmm... Nå er det lenge siden jeg har spist Kristin's pizza... Tror jammen jeg må lage en ny en i morgen :D

Mosepjusk 07-01-09 16:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elian (Innlegg 606775)
Tror jammen jeg må lage en ny en i morgen :D

:lol:
Jeg skal lage i kveld. Skal fryse ned... tror jeg :smile:

Tone-G 08-01-09 16:43

Åhhhh! Gosj, det her så jo helt nydelig ut Kristin :klem: og :suss:

Jeg holder jo på med middag nå, men fant ut at jeg skal lage den som kveldsmat idag! For jeg klarer nesten ikke å vente med å smake på denne :sikle:

Det kan jo ikke være mye karber i denne.. jeeeesesss *smask*

Kristin_B 08-01-09 18:15

Har liggende i kjøleskapet nå jeg :sikle:
Følte jeg ikke fikk den helt til i går :confused: men i dag var den digg :sikle: Er mange som sier den er bedre dagen etter...
Superkjekt til både frokost, lunsj og middag, både varm og kald :D

Tone-G 08-01-09 18:20

:lol: min ligger i ovnen nå, å den skal jeg spise senere ikveld.. Iallefall litt av den.. Det lukter nydelig her nå:sikle:

Kristin_B 08-01-09 18:21

Lurer på om jeg var litt gnien på hvitløken i går...hmmmm... Ellers så stekte jeg ikke bunnen lenge nok først - den ble nemlig litt klissete.. :eek:

Mosepjusk 08-01-09 23:24

Mmmmm... Den jeg laga i går var HELT perfekt!
Masse oregano i bunnen, tacokrydra kjøttdeig og rødløk som fyll.. dååån asså, hehe!
Vi spiste 3 stykker hver, så gikk resten i fryseren.

Kristin_B 09-01-09 00:30

Mmmmm :sikle:

elian 09-01-09 12:35

Fikk ikke laget den her om dagen, men NÅ er stekovnen satt på. Pizza i kveld!!!!! :p:p:p:p:p:p

Kristin_B 09-01-09 12:40

:spent:

Fungus 14-01-09 12:50

Tusen fulle bæreposer med takk for den her. Middagen igår var nyyydelig., og frokosten idag ennå bedre, og jeg gleeeder meg til lunch :D
Eneste problemet var at bunndeiga ble veldig flytende, og slurvete som jeg er, så har jeg jo ikke vatret opp komfyren, så endel av bunnen rant ned i ene hjørnet, hahaahha.,

Om noen har triks for å få en mer deigaktig røre, så vil jeg gjerne vite om det :) Og om noen har triks for å øke sprøheten så er det også veldig interessant :rolleyes:

Kristin_B 14-01-09 15:25

Du må bare late som det er en tynn italiensk pizzabunn :D
Og så må du nok vatre opp komfyren din :D

marquise 14-01-09 15:50

Lurer på...... Har jo laget denne pizzaen flere ganger med veldig godt resultat :) Men nå sist gang frøys jeg ned halve pizzaen. Det ble ikke no' vellykka resultat når jeg varmet den opp igjen, ble så altfor løs og myk,- hva gjør jeg galt.
Hadde den på bakepapir på plata, i ovnen ca. 20 minutter.

Kristin_B 14-01-09 17:03

Oi...det har jeg aldri gjort faktisk :o
Her går den med før man trenger å fryse den :p

Ella-A 18-01-09 01:09

jeg har lagd denne en gang - og faktisk bare spist det to ganger fra fryseren (siden jeg hadde "julefri") men det gikk greit nok når jeg hadde den i mikroen :D ble kanskje litt seig? hvordan gjør andre det da? jeg har det liksom som krisemat til arbeid og sånn, så "sparer" liksom litt, har en tendens til å bli fort lei hvis jeg spiser det samme hele tiden :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.