![]() |
Sv: Følgetråd for alle som begynte på ketolyse i OKTOBER. "Oktoberklubben"
Sitat:
Vil bare påpeke en ting: Viss du leser boka, ser du at det er 15 karbs dagen. Ikke 10...Og det meste bør komme fra grønnsaker som vokser over jorda...Kroppen trenger all den næring den kan få :ja: Og du kan etter 4 uker begynne å øke karbene. Men du må ikke. Viss du trives med å spise ca 15 kabs dagen, så kan du bare fortsette med det. Men som sagt, dette står forklart i boka. Ser også at du spiser en del ifa. Mitt beste råd er, viss du er litt søtavhengig... Rett å slett kutte ut så mye som mulig med søtstoff. For det trigger søtbehovet :ja: :) |
Da har jeg misforstått det som har stått i boken.:( Må visstnok lese den igjen, var sikker på 10 karbs først og så 15 etter 1 mnd.
Det kan jo kanskje henge med at vekten min har stått stille i 2 uker eller mer. Nå skal jeg spise mere grønnsaker :) Takk Gerd for at du svarte så fort :o Jeg syns ikke krom tablettene hjelper mot søtsuget, jeg har bestemt meg at jeg ikke skal spise mer av IFA på en stund nå. Må holde meg unna:cool:. |
Sitat:
Og du kan ta litt ekstra krom for å få bort det værste suget :ja: Jeg er sjøl sukkeravhengig. Og for meg er det aller beste å holde meg unna kunstig søtning... Skal ikke mye til før jeg får lyst på mer... :o Det er bedre å ligge på mellom 15 0g 20 karbs dagen. (og som sagt mesteparten fra grønnsaker)For da får kroppen tilført de næringsstoff, vitaminer og mineraler den trenger for å fungere og forbrenne optimalt :ja: |
Nå trenger jeg ikke spare på mine grønnsaker.:D
Jeg har rasjonert det meste til middag og litt til lunch. Skal bli godt med agurk, litt tomater, salat og annet grønt til hvert måltid.. Er faktisk veldig glad i grønnsaker, var hardt å begynne å veie karbo i starten.. Ser i bloggen din at du er ferdig slanket:)....Grattis Hvor lenge har du holdt på? |
Slankingen har jeg tatt i etapper på et år..fra 1.2.07-1.2.08... først ca 5-6 mnd. hvor jeg gikk ned 17.5 kilo. Så generell lavkarbo ei stund, så et lite raid før jul i 07... lavkarbo i jula... og en runde på de siste 3 kiloene januar 08...
Siden har jeg levd på rein og naturlig mat og stooooortrivs med det :D |
Hei!
Kan jeg og bli med her? Begynte på ketolyse i oktober igjen og har hittil gått ned 5 kg. I tillegg går jeg på Bailine 2 ganger i uka som har vist gode resultater + trening og da seff. Prøver å holde motivasjonen oppe, da dumme vekta ikke har vist noe nedgang enda. Er litt oppblåst og rar i kroppen merker jeg. Jeg har veiedag på lørdager. Tilslutt vil jeg si: Vi er kjempeflinke!!! Jeg er sikker på at kroppen er supertakknemlig for at vi gir den masse god mat og bedre helse.:D |
Syns du er flink jeg:p. Det ble vel en del shopping etterhvert:cool:.
Du trives med vekten din nå? Jeg får bare holde ut og være strengere med meg selv når det gjelder søtsuget:(. Kan jeg ta 2 stk krom tabletter for å få bort søtsuget? Etter at jeg fikk vite at IFA var noe vi kunne spise så har jeg bare gumlet i meg som bare det. Jeg blir så fort hektet etter 1:(. Pepsi Max har jeg heldigvis blitt flinkere med, drikker det bare hvis jeg er ute med venner. Drakk det igår, var på Djengis Khan igår med en venninne. Der er det jo fint for oss som som spiser lavkarbo. |
Jeg skal på djengis i kveld :D
Joa, nye klær har det blitt ;) Og jeg trives, og føler meg normal... Tynn er jeg ikke, noen sylfide kan jeg aldri bli :) Søtsuget vil med tiden minke... Men noen raptuser kommer jo lell... :o Da er det bedre å stå i mot... Vanskelig, ja.... Men følelsen etterpå når du har seira, er god :D Husk, spis deg god og mett til hvert måltid... Da også minker suget etter søtt :) |
Stillestående denne uken. Men er fornøyd, mandag veide jeg mere så det som var på har kommet av!
|
Sitat:
_23 kg syns kjempe godt.... MERE ROS TIL DEG:D |
Hva er forskjellen på Ketolyse og lavkarbo?
Litt forvirret som vanlig igjen:(. |
Lavkarbo er generell å ligge lav på karbo, typisk Fedon .,Mens ketolyse går du over i fettforbrenning, altså ketose.
Litt kort forklart, men ser håndball på tv så rekker ikkje mer ;) |
Veiedag: minus 1 kg siste uka.
9 kg tilsammen nå og jeg er fornøyd med det, ja :D Det nye jeg har spist denne uka er lapper. Smaker nyyyyydelig med smør og masse ost på!! Godt med en liten pause fra speilegg og omelett. Hehe... Har besøk denne helga og er så glad for at jeg fint klarer å holde med til kuren. Neste utfordring er julebord om 2 uker. Har et stort ønske om å holde meg i ketose da også. Hva gjør dere med julebord? tar gjerne i mot tips til hva man kan spise og drikke :p |
Så flink du har vært Stellamor :-) Er så inspirerende å se kiloene bli borte :-)
Vil du dele oppskriften på lapper med meg? Kjenner jeg trenger litt forandring fra egg og bacon og omelett jeg også... Julebord på jobben er tapas så der kan jeg nok bare velge å vrake :-) Og til drikke så blir det vodka og sukkerfri battery, liker ikke vin og øl, så jeg tror det skal gå bra med julebord for min del.. Men jeg reiser til London på onsdag og der kommer jeg til å slite med å holde meg i ketolyse, men men får gjøre det beste ut av det ..:-) |
Stella og Nelly - gratulerer med flotte vekttap! Så flinke dere har vært.
Jeg starte i september og har siden da vært på en del restaurantbesøk og skal på tre julebord. For min del går det veldig greit.:) Det har ikke vært noe problem å bestille mat tilpasset vår kost - alle er veldig velvillig til det. Jeg husker alltid å skryte av servicen til kelneren når jeg bestiller - og da får jeg ekstra oppmerksomhet :cool:. Dersom de serverer julemat på julebordet - ja, så er jo det som regel perfekt for oss. Bare be om ekstra av det tillbehøret som vi kan spise og la andre ligge. Styr unna alkohol med søtt blandevann - GT f.eks. syns jeg er godt. Jula er jo midt i blinken for oss - mye god og fet mat:) Jeg gleder meg og har ingen planer om å gå ut av ketose - julen skal ikke ødelegge min kur. Lyke til - og kos dere :) |
Sitat:
Vi er veldig flinke. Hihi... Jeg har brukt oppskriften på lapper til Gerd. De holder seg bra i kjøleskapet eller i fryser. Hun har oppskrifter på masse nyyydelig mat :D Lykke til med London-tur! Det er mange utfordringer vi må gjennom :) |
Sitat:
Skal nok klare meg på julebordet. Ettersom det er om 2 uker, så er det altfor tidlig med julepause da. Har nemlig bestemt meg for en pause i juledagene. Du er jo superflink som skal holde på kuren også da, Lillemor!! |
Vekten min har endelig bevegd seg nedover siden sist jeg klagde på at vekten stod stille i 2 uker. Jeg veide meg på lørdag og har gått ned -2 kg:D. Jeg er super super glad:heia:. Jeg måtte veie meg igjen idag for å sjekke at det stemte, veide meg hos mamma på lørdagen. Tenkte kanskje at hennes vekt var ødelagt, men nei da:).....
Pappa feiret 70 års dag på lørdag også med over 100 gjester. Masse god mat og masse gode kaker og andre desserter. Jeg klarte å holde meg fullstendig unna desserten:cool:, spiste istedenfor en halv clementin.. det var en skikkelig prøvelse, men jag var mett og orket ikke kaker. Jeg er så stolt av meg selv!! |
Flinke dere er!
Og det er tøft å avstå, når man har alt forann seg ja. Jeg hadde veiedag i går, og på 6 uker har jeg gått ned 5,5 kg. Og det er jeg fornøyd med :D Håper på litt til før jul, for da blir det nok noe ekstra. |
bare -300 gram denne uken... Men minus er minus. :p
|
Ble bare -400 gram på meg. Så lenge det ikke går oppover så er det greit.
|
:heia:
Sitat:
|
Takk takk, det var ikke lett.:p Når jeg så alle kakene før vi spiste middag var jeg 50/50 om jeg skulle smake eller ikke. Men etter middagen var jeg ikke interresert i alle søtsakene. Jeg var så stappa, spiste bare en runde også. Jeg har ihvertfall pleid å spise 2 omganger:rolleyes:.
Nå håper jeg at vekten ikke stopper mere nå. Er så gøy når det går nedover. Prøver hardt å tenke på hva jeg har gjort annerledes:cool: |
Har gått på ketolyse i 5 uker no og fant ut at eg skulle øke med 5 karber... Men eg datt rett ut av ketosen med en gang eg!!! Skikkelig depp!! Er det normalt??
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19. |