Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Være med på ny runde fra 12. januar? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=22795)

clovek 11-01-09 20:44

Sv: Være med på ny runde fra 12. januar?

heisann. lurte på om eg og kunne henge meg på her..
men må jo si at eg ikke har boka eller noe ennå. må jo skaffe meg den då.. noen som vet kor lang tid det tar før den kommer..
denne kuren ser jo så bra ut, har ca 15- 20 kilo som må av. og jeg blir jo så inspirert når jeg ser alle som er så flinke til å få av seg mage kilo..
har denne veka som var gått mere og mere over til lavkarbo, men ikke for fort..+ jeg har trenet 4 ganger.. men denne veka tenkte jeg at jeg ville gå helt over til ketolyse kuren.. bare så dumt at jeg ikke har boka og kan lese .. så håper på noen goe råd mens jeg venter på den..

Ella-A 11-01-09 22:11

Snehvit - jeg er også alene om det. Har samboer men han skal ikke gå på dette, han ser så bra ut at han trenger ikke det heller, og jeg gidder ikke tvinge han når han ikke har motivasjonen :)

Chanela - velkommen hit, dette er en fantastisk kur/diett/livsstil :)
Kjenner til å må forandre på retter, ikke fordi jeg er muslim, men fordi jeg ikke "tåler" enkelte ting. Å spise kylling og fisk er for meg som å spise oppkast. Min kjære spiste stekt laks idag, og jeg brekte meg av lukta som snek seg inn på stua mens han stekte det. Kan ikke forklare det, det bare er sånn :(

chanela og trillian78: De har målebånd på enkelte matbutikker - gjerne sammen med hårbørster/strikk osv (har det der jeg jobber), på kid, princess og lignende butikker, i tillegg til sikkert sy/garnbutikker. Har det som regel på steder de selger gardiner og sånn. Mange steder å finne det. Finner det sikkert også på typ nille eller europris også. Kjøpte mitt på kid jeg :)

trillian78 11-01-09 22:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ella-A (Innlegg 610976)

chanela og trillian78: De har målebånd på enkelte matbutikker - gjerne sammen med hårbørster/strikk osv (har det der jeg jobber), på kid, princess og lignende butikker, i tillegg til sikkert sy/garnbutikker. Har det som regel på steder de selger gardiner og sånn. Mange steder å finne det. Finner det sikkert også på typ nille eller europris også. Kjøpte mitt på kid jeg :)

Ok, takk for tipset Ella! Da blir det nok målbånd på meg i morra :D Til nå har jeg bare målt med en sytråd. Får jo ikke cm da, men får målt endringen. Og det er jo det viktigste for motivasjonen.

Har ikke sett målbåndene i de matbutikkene jeg handler i. Vet desverre ikke om noen sy/garnbutikker annet enn husfliden (jeg er en katastrofe med tanke på håndarbeidsevner), men Kid el.l skal jeg vel klare å finne.:rolleyes:

Snehvit 12-01-09 09:38

God morgen alle sammen!!!

Ville bare ønske dere en riktig så god start på deres nye år!!!

Dette skal bli så bra og vi skal bli så lekre!!!!!!

Snehvit 12-01-09 09:43

trillian: ser du bor i oslo, de har målebånd i alle strikkebutikkene! Feks strikkedilla på Oslo City, Tveita (de er stengt denne uka), Grorud har strikkebutikk, det ligger en på kjelsås (mener jeg å huske), eller så ligger Tjorven ved Majorstuahuset! De har alle sånne geniale som man ruller pent sammen :)

Everio 12-01-09 09:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Snehvit (Innlegg 611467)
God morgen alle sammen!!!

Ville bare ønske dere en riktig så god start på deres nye år!!!

Dette skal bli så bra og vi skal bli så lekre!!!!!!

I lige måde :) Såååååååååååå klar nå ja :spent:

Anitra 12-01-09 11:56

God morgen :)

jeg startet opp igjen mandag 5 januar, og ved veiing fredagen etter var det "bare" 0,6 kg igjen før jeg er tilbake på -10 kg som jeg hadde før jul. Nå skal jeg holde på til påske i 1. omgang, men skal ikke ha samme utskeielse som i jula. Det ble for hardt for magen min..

Joranna 12-01-09 12:06

Hei
Begynte 5 januar. -2,3 kg ble det denne uken.. Jippi.. :D Og lykke til alle som starter i dag.. :)
:klem:

Ella-A 12-01-09 13:10

trillian: det var ikke en dum ide, og om du merker av på sytråden så kan du jo måle når du får målbånd? eller måle med sytråd og bruke tomstokk til å måle hvor langt det ble, om du har det.. :p ihvertfall bra du tenkte så langt at du målte :)

trillian78 12-01-09 14:06

Snehvit: Takk for tipset. Da blir det nok strikkedilla på OSlo City i dag :D

Ella-A: Å måle med sytråden på tommestokken var en god ide. Det hadde jeg ikke tenkt på. Sysaker har jeg ikke (tråden kom fra en sånn sykit man får på hoteller :p), men verktøykasse har jeg :stortsmil:

Ellers ser jeg at det hele tiden renner på med nye folk! Lykke til hele gjengen!

chanela 12-01-09 16:40

Hei alle sammen!

Takk for tipset om hvor vi kan finne målebånd.

Tenkte jeg skulle skrive noen ord om min dag (så langt)

Til frokost ble det et halvt egg, orket ikke mer + pille

Til lunsj ble det en kylligfille som var stekt med(Hindu) sitronpepper og (knorr) Kjøtt og grill krydder + grønn salat med eddik og olje + pille
Og to flasker mineralvann hver på 0,7 liter

Til middag har jeg enda ikke bestemmt meg, har ikke fått tak i matvekt så er litt usikker på om jeg får riktig mål..

Hva synes dere om dagens meny? er det ketolyse ok?

Håper alle har hatt en bra ketolyse dag i dag! ;)

chanela 12-01-09 18:35

Hei igjen!

Til middag spiste jeg ca. 225 g laksefile, med en halv bunt brokkoli og jeg lagde hollandaisesaus fra bunnen av, men den ble ikke noe god!

Nå skal jeg gå ut og i løp av kvelden vil jeg drikke en flaske vann til 0,7l.

Men lurer på fra dere erfarne brukere om jeg har skjønnt riktig hvordan en dags meny skal se ut? Er det nok fett, og passe karbohydrater?

Gleder meg til å høre hvordan deres start har vært!

Smiline 12-01-09 18:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av chanela (Innlegg 611877)
Til frokost ble det et halvt egg, orket ikke mer + pille

Til lunsj ble det en kylligfille som var stekt med(Hindu) sitronpepper og (knorr) Kjøtt og grill krydder + grønn salat med eddik og olje + pille
Og to flasker mineralvann hver på 0,7 liter

Til middag har jeg enda ikke bestemmt meg, har ikke fått tak i matvekt så er litt usikker på om jeg får riktig mål..

Hva synes dere om dagens meny? er det ketolyse ok?

Håper alle har hatt en bra ketolyse dag i dag! ;)

Hei du.
Du kan nok få problemer med vektnedgang pga for lite mettet fett. Du bør suplere med med noe grønt til frokost og noe fett. Du kan f-eks. bruke en stangselleri m sæter rømme til dipp, osteterninger. Ellers er det jo fett i eggeplommen...
Hvis du opplever å være sulten så kan det være større grunn til å se på det mettede fettet og...

Ellers har du kommet veldig godt i gang, så gratulerer!:)

P.S
Du lurte på elternativer til svin. Det finnes oksekjøtt som har mye fettmarmorering. På slakteren har jeg fått tak i mye bra :)

AnnChristin 12-01-09 19:34

Go aften alle sammen:)
En liten oppdatering. Begynte mandag 5 jan, og har veiedag på fredag. Vekta viste minus 500 g - så nå er jeg i gang.
Synes det er veldig praktisk å veie meg på fredag, så har jeg liksom "helga å gå på":)
Moro med så mange motiverte og flinke folk. STÅ PÅ:)

chanela 12-01-09 19:51

[quote=Smiline;612072]Hei du.
Du kan nok få problemer med vektnedgang pga for lite mettet fett. Du bør suplere med med noe grønt til frokost og noe fett. Du kan f-eks. bruke en stangselleri m sæter rømme til dipp, osteterninger. Ellers er det jo fett i eggeplommen...
Hvis du opplever å være sulten så kan det være større grunn til å se på det mettede fettet og...

Tusen takk for tipset, da skal jeg prøve å spise mer grønnt og mer fett i morgen.. Planen var å starte frokost med en tunfisk i olje med salat , og lunsj tenkte jeg 1kyllingfilet med cherry tomater (kan vi spise det?) og salat.. Middag har jeg ikke tenkt på enda..

Nøste 12-01-09 21:22

Da er jeg i gang ;o)
Har vert en travel dag, så jeg føler at jeg har gått litt på akord med dietten i dag, men det jeg har spist til nå er:
Frokost: 2stk "polarbrød" se oppskrift på oppskriftsidene m/majones, Ruccola, ost, skinke og paprika og agurk.
Lunsj: 1stk. av det samme,
Middag fikk jeg ikke tid til, så da ble det en proteinbar med minimalt med karbohydrater, men tenkte å lage en salat nå, med litt proteiner m.m.
Vet ikke hvordan dette høres ut, men tror nok jeg burde ha spist mer;o)
Noen som vet hvor mye fett vi bør beregne for hver dag?

Nøste 12-01-09 21:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nøste (Innlegg 612257)
Da er jeg i gang ;o)
Har vert en travel dag, så jeg føler at jeg har gått litt på akord med dietten i dag, men det jeg har spist til nå er:
Frokost: 2stk "polarbrød" se oppskrift på oppskriftsidene m/majones, Ruccola, ost, skinke og paprika og agurk.
Lunsj: 1stk. av det samme,
Middag fikk jeg ikke tid til, så da ble det en proteinbar med minimalt med karbohydrater, men tenkte å lage en salat nå, med litt proteiner m.m.
Vet ikke hvordan dette høres ut, men tror nok jeg burde ha spist mer;o)
Noen som vet hvor mye fett vi bør beregne for hver dag?

Vel da har jeg i også spist: salat m/ babybell, tunfisk, og litt div. grønnsaker m/liten eller ingen karboinh.
Fant en dressing i butikken med kun 14 karboh. pr 100ml. noe som er veldig lite med tanke på at vi ikke bruker 100ml på en salat ;) (Mango-curry dressing i sort plastflaske)

Jabba 12-01-09 22:05

Ca 150-200 gr fett til dagen.....

Smiline 12-01-09 22:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av chanela (Innlegg 612131)
Planen var å starte frokost med en tunfisk i olje med salat , og lunsj tenkte jeg 1kyllingfilet med cherry tomater (kan vi spise det?) og salat.. Middag har jeg ikke tenkt på enda..

Tomater er det desverre altfor mye carber til at du må kutte ned eller ut noe annet i løpet av dagen. Når du er ferdig med kuren kan du introdusere tomater, bønner, linser og annet for å få et bedre kosthold bassert på det du har lært, men med rikitig type karber. Ketolysekuren er en utrolig fin introduksjon til en ny måte å tenke og ha kjennskap til maten du får i deg uten at det blir for kompisert og for mye fokus, etter min mening.

Har du fått og lest Ketolyse boken?
Hvis ikke sett deg inn i hva du KAN spise, det gjør det mye lettere, og ved usikkerhet så kan du tenke deg at med ca 15-20 g karbohydrater om dagen, så blir det lite til andre ting.
Matvaretabellen er veldig fin hvis du er usikker.
http://lavkarbo.no/matvaretabell

Det er iktig at du setter deg inn i kuren og leser boken. En mixing av ulike kurer er lite heldig.

Ellers syns jeg det irker som du er godt i gang:)

Gleder meg til neste måling selv, håper jeg...:confused: :p

Smiline 12-01-09 22:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av AnnChristin (Innlegg 612115)
Go aften alle sammen:)
En liten oppdatering. Begynte mandag 5 jan, og har veiedag på fredag. Vekta viste minus 500 g - så nå er jeg i gang.
Synes det er veldig praktisk å veie meg på fredag, så har jeg liksom "helga å gå på":)
Moro med så mange motiverte og flinke folk. STÅ PÅ:)

Grattis med vektnedgang. Dette kommer til å gå strålende:)

HenriettKK 12-01-09 22:43

Jeg begynte 3 januar. Har gått ned 5 kg :)

trillian78 12-01-09 22:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Smiline (Innlegg 612384)
Tomater er det desverre altfor mye carber til at du må kutte ned eller ut noe annet i løpet av dagen. Når du er ferdig med kuren kan du introdusere tomater, bønner, linser og annet for å få et bedre kosthold bassert på det du har lært, men med rikitig type karber.

Jeg må si meg uenig i dette. Jeg spiser tomater stort sett hver dag. Tomater har 2,5 karb per 100g. Nå er tomater ganske tunge... Så man kan vel ikke gafle ned så det tyter ut av ørene på en. Men litt tomater er det da del plass til? Vei opp tomatene du spiser de første gangene så du får litt "feelingen" for hvor mye 100 g tomater egentlig er.

chanela 12-01-09 23:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av trillian78 (Innlegg 612515)
Jeg må si meg uenig i dette. Jeg spiser tomater stort sett hver dag. Tomater har 2,5 karb per 100g. Nå er tomater ganske tunge... Så man kan vel ikke gafle ned så det tyter ut av ørene på en. Men litt tomater er det da del plass til? Vei opp tomatene du spiser de første gangene så du får litt "feelingen" for hvor mye 100 g tomater egentlig er.

Tenkte litt selv at 2-3 cherry tomater ikke var så farlig (de er kjempe små) bare sånn at det ble litt forandring i den grønne salaten med kyllingen.. Grunnen til at jeg trodde at tomater var "greit" er fordi de er nevnt på side 152 i boka.,... Klarer ikke å lese hele boka fra begynnelse til slutt,har lest det som jeg trodde var viktig, venter på brillene mine!

chanela 12-01-09 23:12

ps. bare en liten digresjon at brukte en sånn stix i dag, og den ble rosa med en gang! Betyr det da at jeg er i ketose? er ikke det litt tidelig? Men jeg har drukket 4x0.7l vann (mineralvann) og spist det som er nevnt...

trillian78 12-01-09 23:13

Tror fint du kan spise mer enn 2-3 cherrytomater! Jeg pleier å ligge på mer 5-6 til lunsjsalaten. En eske cherrytomater pleier å veie 250 g. Har en sånn eske i 3 dager.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.