![]() |
Sv: Gå ned i vekt sammen?
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg krysser fingrene for deg iallefall :-) |
Sitat:
|
Kan man spise for mye fett ? Legger maten min inn på diett.no ,men fikk et utrolig høyt fett innhold i det jeg hadde spist ,men kun 20 karb. I en avocado var det jo kjempemye fett , men det kan jeg vel spise på lavkarb? Blir i tvil om jeg er på rett spor eller om jeg har gammle fordommer m.h.t. at man ikke skulle spise fett .:)
|
Sitat:
Når du ser på innholdsfortegnelsen på matvarer skal du alltid finne ting med lite karbohydrater :-) I avacado er det fett som er bra for kroppen har jeg skjønt, iallefall det eieren av treningsentret jeg trener på sa, det samme sa samboeren min når han kjøpte inn en pose med avacado til meg idag :-) Jeg spiser avacado og ananas til mellom/eller kveldsmåltid :-) |
Ok ,så i avokado er det fett som er bra for kroppen . Takk for svaret Silje.:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Æsj.... nå angrer jeg på kjøpet av kjedelig vekt.... den med kirsebærblomstene var fin! Og den med stjerna og..... ja,ja..... det viktigste er vel at den viser mindre og mindre? Noe den ikke gjør akuratt nå... blæh...
|
Jeg vil gjerne være med her, synes mine -26-isj kg er såpass nære 30 at jeg ønsker litt ekstra..støtte? av noen i samme situasjon..blir helt matt av alle "ja jeg må ned 4 kg til sommerferien"-folkene, og ønsker å kunne snakke om vår egen situasjon og bli forstått.
Nå har jeg levt ketogent i litt over 2 mnd og gått ned 7'isj kg. Har hatt noen sprekker allerede, hhvs sjokolade fordi jeg er enormt viljesvak i tillegg til at jeg ikke ville bli helt 'nazi'..samtidig kjenner jeg at jeg har altfor mye å ta av så jeg kan ikke bli slapp. Nå har vekta stått så og si i ro i 3 uker, varierer fra 84,4-85,4 fra dag til dag. Spørsmålet mitt er: er det noen her fra Bergen som kunne tenke seg å ta steget ut fra internett? Middagsavtaler, menydiskusjoner, turgåing...hva som helst for å øke egen motivasjon og forhåpentligvis få noen gode samtaler ut av det! |
I dag har jeg kosa meg i butikken: Kjøpt kalvestek (dagens middag), kyllinglår, røkelaks, masse grønnsaker og en (God bless ´em) amerikansk cæsardressing med kun 3g kh/100g! Og 100g dressing er mye..... så da blir det Cæsarsalat på meg! Uten krutonger....
Sitter her etter en sen lørdagsmiddag og er helt svett; lurer på om jeg er tilbake i ketose. Blir spennende å se på vekta i morgen! Drakk desverre en halvliter Pepsi max i dag.... Benedictee: Desverre ikke i Bergen, men velkommen inn hit! Jeg har også 25-30 kg som skal av, men stortrives her inne på 30+! |
Jeg måtte kjøpe ny vekt den gamle viste 2,5 - 3 kg forskjellig om jeg sto med beina samla eller ikke. Den nye vekta er bedre, men på den veide jeg 3 kg mer, så jeg måtte justere tickeren min for det.
Håper dere som tror dere skal bruke den og den størrelsen når dere blir tynnere, ikke blir like skuffa som meg. En gang for mange år siden gikk jeg ned 34 kg, da trodde jeg at jeg kunne bruke samme størrelse som sist gang jeg veide det samme, men den gang ei. Blei så sur at jeg gav fa..., og det tok meg ca 1 1/2 år å gå opp 40 kg. Så fokuser heller på bedre helse og hva dere kan gjøre med kroppene deres, enn hvordan dere ser ut. Bli ikke fornærmet, jeg mener godt. Lykke til alle sammen. |
Sitat:
Bare lurer, vil jo gjøre det jeg kan for å få ting til å gå rett vei igjen... Er det ikke mensen så mistenker jeg at det kan være måten jeg har spist på, denne uka iallfall...har spist lite...sikkert ikke nokk fett... Har vært skikkelig giddasløs, spesielt når det har kommet til å lage mat selv. Har veiedag i morra, men mistenker at det ikke skjer store ting til da! :p Jeg får peise på med fett i dag, og mye grønsaker til middag, og drikke mye vann!! Hoho, kanskje jeg er heldig!? :p Ååååh, som jeg gleder meg til å komme i gang med TRENIIIING!!!! :D |
Sitat:
Ananas? Man skal vel spise Seterrømme og! :) Mest mulig fett! :) |
Sitat:
I dag har jeg hatt en skikkelig teit matdag... bra frokost med eggerøre og røkelaks, ble dårlig i magen, tok litt fiberhusk. Spiste lunch på cafe; energisalat, for mye carb tror jeg: spirede linser, feta, hummus, salat, agurk, nøttemiks og dressing. Droppet brød og svarte oliven. Så kaffekos med kremfløte i kaffen.. og et minivaffelhjerte med krem på. Nå er jeg SULTEN og må lage mat..... aaaaaaa...... |
Er ikke så lett å spise ute nei. Ofte er det en eller to ingredienser som man helst burde utelatt. Tenk positivt.........det kunne vært verre.
Jeg har ikke helt oversikten over vekten min enda siden jeg er på hytten. Gleder og gruer meg til tirsdag morgen nå jeg skal veie meg. (veier meg alltid om morgenen uten klær :) Idag har jeg spist tre kokte egg til frokost, litt lavkarbo lasagne til lunsj, en nakkekotelett med litt brokkoli til middag og en nakkekotelett til kvelds. Ikke så mye karber ant enn en ts med rømme på kotelettene. Nå har jeg tatt meg et glass rødvin så det blir vel noen karber ut av det (må finne meg en vin med lavere karb innhold tror jeg) For meg er det viktig å kunne beholde litt av kosen i hverdagen som vin i ny og ne og kaffe. Tror det er viktig for å holde motivasjonen oppe over lengre tid. |
Hei, jeg også vil henge meg på her vis det er greit. Skal selv ned 30 kg. Starta med lavkarbo 21 juli, men har ikke gått ned mere en 3 kg, har veie dag på onsdag:)
|
Sitat:
|
-1,8 kg denne veka, heldigvis framleis rette vegen etter oppgangen i ferien! Men om eg har gått ned, og kor mykje, ja det er ei overrasking frå gong til gong.
2,2 kg igjen til minimumskravet 1. oktober 02.08.2010 106,4 09.08.2010 106,0 16.08.2010 104,2 |
Sitat:
|
Hei. Vil gjerne henge meg på denne tråden.
Har spist lavkarbo i ca 10 mnd. Men ikke gått ned :) Eller, jeg gikk ned 3-4 kg. men de kom tilbake nå i ferien. Vet ikke helt hva jeg gjør galt (bortsett fra ferien da :), men har bestemt meg for å være enda mere nøye med hva jeg spiser og drikker. I går kveld veide jeg 99,8, mens i dag veier jeg 97,8. Får vel ta utgangspunkt i det siste tallet. Så da blir målet mitt å komme ned til 92,8 innen 1. oktober. Jaja, det er jo lov å prøve seg. (skal på en ferie til før den tid.....) |
Velkommen kiwo og gratulerer Zillah!
Jeg veier nå ca. 102,5, litt opp og ned alt ettersom... 102,7 i dag morges. Første uka forsvant 2 kg, andre uka 700 g.... håper fettforbrenningen kommer ordentlig igang snart. Jeg må nok bli bedre til å veie og slutte med snacksingen innimellom. Men jeg prøver å komme inn i dette på en måte som gjør at jeg kan leve med dette, selv om rask nedgang hadde vært supert også... så er nok langsom nedgang bedre! |
Veiedag i dag.... Ned ca 700 gram :) Så dette lover bra frem til 1. oktober :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37. |