![]() |
Sv: Lavkarbo har ikke noe for seg
Og jeg skal følge dem også :D I dag - operasjon få-i-meg-mer-fett. Er helt surrealistisk for en tidligere GR-dame dette, og det går en liten faen i meg også merker jeg. Gir liksom finger'n til mitt tidligere lavkaloriliv, byebye. ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
Dessuten har du sagt i et tidligere innlegg at: Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Følte Gerd stilte et vanlig spørsmål som kunne være til hvem som helst her inne. Men jeg skal være ærlig med deg jae-ols! Jeg sliter også med deprasjoner I det siste har jeg slitt med å spise, orker ikke å trene etc etc. All mat smaker papp hos meg. Vi kan gjerne skylde på lavkarbo og ja lavkarbo passer ikke for alle! Tror mye handler om hvordan man forteller hva lavkarbo er for noe til nysgjerrige mennesker her ute i verden med å være nøytral. Har fortalt hva lavkarbo er for noe til nysgjerrige mennesker, noen ganger har jeg vunnet over dem og andre ganger har jeg tapt. Men du sier at lavkarbo har skylden på din psykiske helse. Har du lyst til å forklare det nærmere? Føler du har nevnt i alle dine innlegg at du må ha: -Brød, corn flakes, kake, softis etc etc - høykarbomat. "Klager" over at du ikke liker lavkarbomat for det smaker ikke godt. Men har du prøvd alle oppskriftene her inne? (det er mange syns hvertfall jeg, og det går ann å forandre på oppskrifter som passer mer til vår gane?) Kan ikke si til dere at lavkarbo har gjort meg deprimert for jeg har aldri fulgt lavkarbo 100%. Har prøvd gang på gang, men målstreken har jeg enda ikke sett....! Du forteller til oss at du har ikke noe liv,lever i fattigdommen og har ikke hatt sex på 17år. Tror det er mange som føler at de ikke har noe liv pga mange grunner, tror det er mange her inne som har lite penger og har akkurat nok til det pengene må gå til, snakker om husleie, regninger, mat etc etc. For meg handler ikke sex bare med å ligge sammen, men for meg handler sex så mye annet. Tror det er mange her inne som sliter med de samme tingene som du gjør. Husk: Det er ikke alle som vil eller tørr å åpne seg. Innleggene du har skrevet her inne har jeg på en følelse at du vil være i grøften, du vil være en negativ person. Du har fått masse kommentarer av andre. (Jeg har også hatt en følelse at enkelte vil "hjelpe" deg, men du vil ikke ha hjelp. Tar kanskje feil?) Du har sikkert lest dem, men har du gjort noe med dem? Jeg kan og vil ikke besteme over livet ditt. Men det går ann å snu det negative til det positive om man ønsker det. Tror mye går på viljen. Vil man synes synd på seg selv så værsegod, vil man skjule sykdommen sin så værsegod. Man bestemmer selv hvordan man vil leve. Mener det går ann skrive det anerledes for hvordan vi har det med oss selv eller forteller folk hvordan man har det. Det er ikke alle som forstår hvordan det er å være deprimert. Tror mye handler om oss også som sliter med deprasjon. At vi må la andre gi dem en sjanse, stille dem med med åpne kort. For mye handler om den enklete.....! |
Sitat:
What goes around, comes around er det noe som heter. Signerer Rufus. |
Sitat:
http://multimedia.pol.dk/archive/002...IE_233540a.jpg og Lettbrødet de selger på coopen?? |
Sitat:
Du sier du tar i mot all hjelp - du har fått uttallige støttemeldinger og tips og forslag - men foreløpig ser det ut til at du har slaktet de fleste som strider mot det du har "bestemt" deg for... Fokuser nå heller på å spis ordentlig mat minst 3 ganger om dagen i tillegg til softisen og napoleonskaken - spiser du bare høykarbo og lite kjøtt og grønnsaker blir du syk uansett (lavkarbo eller ikke) - både fysisk og psykisk. Bruk den energien du har på å spise ordentlig mat istedet for eller ihvertfall i tillegg til godisene dine - så vil du også orke mer trening. Da kan du heller redusere på godisene når du får mer overskudd både mentalt og psykisk. (Det er bevist at høykarbo-kosthold kan forverre depresjon, i tillegg til at pga blodsukker-svingninger blir man trett, humørsyk og slapp - noe som ikke vil hjelpe din depresjon). Jeg klarer ikke se at lavkarbo.no på noe som helst vis kan hjelpe deg videre når det gjelder dette kostholdet ihvertfall... Kanskje vektklubb.no er bedre? Legg inn et vekttap på .25 kg pr uke - sett opp god tid - slik at du får spist masse mat. Der får du også forslag til menyer pr dag du kan ta utgangspunkt i. Det kan kanskje hjelpe deg til å få i gang et sunnere spisemønster. Lavkarbo vil alltid være der om du ønsker å prøve senere når du har mer overskudd og helse til å bruke tid til å sette deg inn i kostholds-filosofien :) |
Ellers så er delikatess sesam fra wasa 100% fullkorn. Enda bedre:)
|
Sitat:
Uenig i at lavkarbo har skyld i de psykiske plagene dine - du har ikke fulgt lavkarbo-kostholdet nøye nok til å kalle det lavkarbo, og det er IKKE tullprat - det kan enhver som leser gjennom alle postene dine se.... I tillegg har du ikke holdt på lenge nok OM du hadde fulgt lavkarbo 100% til å se at det ville forverre dine plager. Du har derimot vært deprimert "så og si hele livet"... så hva er da årsaken til at du hadde depresjon FØR du begynte på lavkarbo? |
Sitat:
Sitat:
...500 kcal per dag er forøvrig er ren sulting - ingenting i hverken kropp eller psyke vil fungere på et så lavt energiinntak..) |
Sitat:
Jeg har selv hvert på randen av å avslutte alt pga dyp depresjon - og det skal da lite til for å forverre tilstanden om man møter motstand eller utfordringer, eller om man ikke får til ting som man gjerne vil skal være en del av løsningen og veien til et bedre liv... Du har faktisk min dypeste medfølelse - jeg håper du finner veien utav depresjonen - da den vil formørke alle sider ved livet ditt. Jeg har også egen erfaring med at det NYTTER å komme seg utav depresjon - men det krever i en allerede presset situasjon ekstremt mye av deg selv som person - det er du som må være hovedkilde til endring, til å finne ting som gjør livet ditt lysere - til å la være å henge deg opp i negative ting... Personlig ville jeg ikke klart det uten en utmerket terapeut som visste å stille meg de rette spørsmålene - som gjorde at jeg ble flinkere til å reflektere hvorfor jeg stadig vekk gjorde som jeg gjorde... og som lærte meg hvordan og når jeg kunne velge å handle annerledes, mer positivt istedet for å stadig forverre en mørk og negativ situasjon. |
Dersom du virkelig spiser 500 kcal om dagen, så er det ikke så rart om du går ned i vekt. Om alt er fettvekt er en annen ting :o.
Jeg tror ikke psykologer har særlig peiling på ernæring, nei! Min har i hvert fall ikke det :). For å få utbytte ut av en hver livsstil, så må man jo holde på resten av livet, ellers er man like langt .. |
Sitat:
|
Kroppen din ER maten du putter inn i den. Maten holder hele maskineriet ditt igang..
Forer du maskina di på softice og napoleonskaker vill den fuske...både fysisk og psykisk... Tenk etter hva kroppen din trenger...hva du kan gi den for å gjøre den friskere.. lavkarbo eller ikke...psykiske lidelser har aldri blitt kurert av sukker! Hilsen ei som og har hatt dype depresjoner og sliter med angst....som jeg synes blir dempet lavkarbo...men det er min erfaring:ja: |
Sitat:
Jeg har ikke mer peiling enn en psykolog - eller kanskje har jeg det? Ikke nødvendigvis hva som vil hjelpe DEG - det tror jeg faktisk du selv har best peiling på - men med erfaring selv i å komme seg utav den depresjon som nesten tok livet av seg - mener jeg at jeg har en smule "peiling" på depresjon... Det du sier om 40 egg i uka er en overdrivelse - jeg spiser knapt et par egg i uka - det finnes et stort utvalg andre matvarer på lavkarbo som du kan spise - og dette VET du - du har blitt informert av flere på forumet når du har etterspurt mat du kan spise. I tillegg er forumet fylt av informasjon - men som du sier i en tidligere post - du orker jo ikke lese alt... Og igjen - du har aldri BEGYNT med lavkarbo!!! DU sier selv i et uttall av poster at du spiser is og kake og andre ting fylt av karbo! Tar jeg feil? Det er bare å lese igjennom postene dine så ser du jo selv? |
Nå har ikke jeg lest alle svarene her, men ser jo at den har tatt en annnen vending enn å diskutere artikkelen på trening.no
Jeg ville bare si min reaksjon på artikkelen, og det er at forskningen som viser at lavkarbo fungerer blir kritisert med ganske så latterlige argumenter spør du meg. Han (hun?) kritiserer f eks at studien ikke er gyldig for man ikke vet om alle personene i forskningen spiste det samme hver dag til samme tid (som f eks shaker). Dette sier jo veldig lite om hvorvidt et kosthold fungerer eller ei! For alle mennesker er ulike,m forberenner ulikt etc. Dssuten irriterer det meg at personlige erfaringer ikke skal ha noen gyldighet. Det er en foreldet oppfatning at gyldig forskning kun er det som kan telles og måles. Igrunnen holder det å lese om alle de positive erfaringene her inne, så vet man igrunnen at det funker. Men det er en ting som jeg er enig med artikkelforfatteren i, og det er at om man oppfatter et kosthold som rigid og restriktivt, er det nærmest umulig å følge det over tid. Godt at jeg ikke opplever kostholdet mitt som annet enn helt ordinært og fullt ut levelig etter fire år i bransjen :lol: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:24. |