![]() |
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg vil også være med!
Jeg begynte på lavkarbo en gang i fjor, men falt av etter at par uker siden jeg ikke klarte å forsvare meg mot høykarbofolket. Og så fikk jeg så lyst på brød. Og en skive ble to, og to skiver ble... alt for mange. Forrige gang jeg forsøkte ble jeg kjempedårlig på kvelden etter første gjennomførte dag. Jeg antar at det var karbo-abstinenser jeg hadde. Denne gangen har jeg trappet ned, og fra jeg startet på fredag til i dag har jeg ligget på mellom 30-80 karber om dagen - men ikke noe brød, pasta osv. Var ganske kvalm på søndag, men det gikk heldigvis over. Har gått ned 1,9 kilo (vannvekt regner jeg med) siden fredag, og jeg føler meg ikke fult så oppblåst. I følge BMI er jeg normalvektig. I følge midje-hofte ratio er jeg overvektig. Sånn er det når ALT er samlet på mage/rumpe/lår. Fra midjen og opp ser jeg veldig slank ut, og ingen skulle tro at rumpa var diger... Jeg er overbesvist om at karbohydrater ikke er riktig for oss. I hvertfall ikke i store mengder. Men det er vanskelig med omstilling når samfunnet (og matbutikken!) sier at jeg skal dytte i meg karbohydrater, men samtidig aldri få lov til å være skikkelig mett! Jeg sliter med å spise nok fett, så nå sitter jeg på terrassen hos mine foreldre og spiser en pakke vossafår... |
Sitat:
|
Du er virkelig en inspirasjon Pruttilutt! :D Mange kilo du har gått ned! Fantastisk!
|
Hjertelig takk for det! :D Har kommet meg dit jeg er i dag takket være de jeg var i julistarter-gruppe med i fjor, dette forumet og generelt støtten fra familien. Tilsammen har jeg gått ned nærmere 35 kg.
Jeg ønsker å være med dere, følge dere på denne reisen - og jeg startet opp på mandag på rundt nr 2, så jeg kan hjelpe dere med å komme i gang og dere får meg til å holde på videre ;) |
Pruttilutt: utrolig kjekt at du starter på nytt med oss! En kjemperessurs og inspirasjon!:D
Vi er på hytta og har akkurat kost oss med marjusen sin ostelasagne, den er fantastisk! Og utrolig enkel:) Ha en fin kveld! |
Det er kjempekoselig å høre :D
Kos dere på hytta, her går det i innevær og hjemmekos for en enslig sjel - men akk så koselig med stearinlys, røkelse og nøtter i skåla :rolleyes: |
Sitat:
|
Sammen skal vi klare nå de målene vi har satt oss! Sant, damer? ;)
Her i gården har det gått i en halv omelett til frokost (bacon, fetaost, olje, tomater) og hjemmelagde kjøttkaker til middag (tok et par nå til kvelds). Kjenner huden min er kjempeirritert for tiden. Det klør og popper opp durter og småkviser overalt! Tisser som en tulling og har gått flere ganger på tyngre dobesøk i dag. Minner alle om å drikke nok vann! Ellers... ågud. Ketostix helt mørk - indikerer at jeg har vært dårlig med vannflaska i dag. Har en applikasjon til telefonen min som minner meg på å drikke vann, og fører statistikk over inntak. Kjempesmart ;) Nå er jeg mett i magen, kjenner jeg ser fram til å leve med to måltider igjen. Passer meg yppelig! Ellers har jeg de vanlige symptomene på at noe er i gjære; hodepine, svimmelhet, litt kvalm innimellom, slapp og EKSTREMT "behov" for smågodt, sjokolade og potetgull. Merkelig:rolleyes: Vi må bare holde ut og stå sammen. |
Ned 600 g i dag også, snart tilbake på start :) (Veietråd var lurt, legger inn veiedager der i morgen)
Dagens meny: - 5 skiver bacon, 2 speilegg - omelett med masse ost (fordelt over 2 måltider) -1 skive lavkarbobrød - kjøttboller med brokkoli - Ett stykke Pavlova (har vært i bursdag og ble utrolig stresset over alt maset om min tomme tallerken. Kaken var det beste alternativet) :o Er SKIKKELIG fysen på ett eller annet, så det blir reker, avocado og majones til kvelds... |
Hei hei:) slenger meg på jeg også. Begynte 1 juni på ketolyse. Har kjøpt bok og lest så føler meg klar til en ny runde (LCHF tidligere, men desverre gått mye opp igjen:mad:) Hvor viktig er det å bruke ketolyse tabelettene?Ødelegger jeg min egen fremgang viss jeg ikke tar disse? Jobber ellers med å komme meg opp på fett, mangen gode tips her:) Jeg bruker Udos choise kapsler i tillegg for å gi kroppen en liten bust, er ikke så veldig flink til å spise fisk.. og synest tran er grusomt (kjenner smaken resten av dagen=kvalm). Noen som vet om dette er lurt?
|
Superfin mat du har laget i dag. Og kaken (jada, jeg så det nok ;) ) håper jeg du nøt med god samvittighet. ;)
Ned 800 gram fra gårdagen til i dag, og forigårs til gårdagen ned 1100 gram. Er bare vann. Vet det stopper på 90,5 - kjedelig. Men det er jo bare å fortsette ;) |
Ja kjempebra med en egen veietråd! :ja: Bra initiativ!
I dag har maten gått greit, bare håper det ikke er for lite, for jeg har vært rimelig travel da jeg har vært hjemme alene med barna (minstemann er 10 måneder, og mannen leser på eksamen). Så når det gjelder aktivitetsnivå så er jeg mer avslappet og har det mye roligere når jeg er på jobb :fnise: Men såklart koselig å tilbringe ekstra tid med barna! Startet på jobb igjen etter permisjonen for bare en måned siden, så alle fridager er kjærkomne. Det var maten ja. Til frokost ble det den vanlige frokostpannekaken med syltetøy :p Virkelig enkelt og godt syns jeg! Og holder meg mett leeenge (MYE lenger enn to brødskiver tidligere gjorde). Til lunch ble det omelett, og til middag en baconcrispwrap med egg- og baconsalat. Nå tidlig kvelds spiste jeg en av wrap'ene med baconost på. Var egentlig ikke det beste jeg har smakt... syns de ble litt gummi altså. Er også fysen på noe i kveld, og skal slenge meg velfortjent ned i sofaen. Så planlegger en bringebærsmoothies! :sikle: |
Jeg har klart meg yppelig uten noen tabletter. Jeg tar en støyt Sana-Sol på morgenen, og om jeg husker på det tar jeg 1 ss nøytral olivenolje.
Om man opplever muskelkramper kan det være lurt å starte med magnesium, og for de av oss som sliter med sukkerhunger, kan kromtabletter være et greit alternativ. Fint om man leser seg opp på diverse vitaminer og mineraler, og tilfører matvarer (som er tillatt) som inneholder dette. For dere som er plaget med jernmangel/blodmangel har jeg noen tips i ermet. Er bare å si i fra. (Jobber som helsesekretær, så har litt basiskunnskap) |
Dagen ble slik:
Frokost: eggerøre, bacon og nannahs knekkebrød Lunsj: 2 knekkebrød med krydderost Middag: ostelasagne, rømme og salat Snack: atkins sjokolade, Pepsi Max og et glass rødvin.. Stixen var lilla før middag, så håper ikke vinen og sjokkisen ødlegger! |
Sitat:
|
Knekkebrødene til nannah har veldig lite kh, men noen nevnte å droppe brøderstatninger helt i starten...why?
|
For å venne seg av med behovet for "brødskiven". Mange som er mentalt avhengige av den brødskiva til frokost og lunsj, og som kvier seg for å starte på lavkarbo siden det i prinsippet er forbuden frukt.
Når tiden er inne og vi alle er godt i gang skal jeg slenge ut den fete brødoppskrifta jeg har lagd selv, 2 karb per skive med bortimot 30 gram fett. |
Jeg skriver fra iPhone, så beklager hvis ting er rotete!
Fett ja... Har vel ikke skrevet opp steikefett og slikt, men det teller kanskje ikke? I tillegg litt fløte i kaffen. Oi, ja og så mumset jeg bitteltt brie til lunsjen også ;) |
Sitat:
Steikefett telles hvis det oppsuges i det du lager. Fløte i kaffen er kjempebra! |
Pruttilutt: jeg måtte inn å titte litt på bloggen din :p Vil bare skryte av bl.a bildene dine! Utrolig morsomt med før og nå-bilder når det er slike resultater!! *all ære til deg*
Og flott at du kom inn i bunaden din! :D Den er jo bare helt nydelig (jeg har samme, tjihi) |
Sitat:
Har vurdert mange ganger å legge ned bloggen siden det er litt laber tilbakemeldinger og dermed litt liten motivasjon. Ja, vet du, at jeg klarte nå det eneste målet jeg hadde satt varmet godt i hjerterota. Tenk at jeg klarte det! :rolleyes: |
Sitat:
Ang. blogging og tilbakemeldinger... Hvis du virkelig liker å blogge ville jeg byttet til feks blogger.com. Dette fordi jeg ser at man må legge igjen mailadresse om man vil kommentere på den du bruker nå... Det kan gjøre at det blir "for mye pes" for leseren... (Blogger selv, men om noe heeeelt annet enn lavkarbo) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:49. |