![]() |
Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje
Hmm, dette tror jeg jammen jeg vil prøve=) Får vel ta meg en tur på helsekosten og se hva de har og by på :rolleyes:
Jeg har "vanlig" cocosa uten smak i hus fordi jeg bruker det i kaffen innimellom og ikke vil ha kokossmak i den, men hvis jeg skal spise det rett av en skje er det kanskje bedre å ha litt kokossmak? Er det forskjell på virkning om det tas "varmt" via kaffe ift "kaldt" rett fra boksen? Håper noen vet :o |
Sitat:
|
Takk for svar :)
|
Tror ikke det er forskjell på virkningen. Bruker den nå bare i varmt. Brukte Cocosa med smak til å begynne med, men ble alvorlig kvalm av å spise den "bar" etterhvert og nå har jeg den bare i te som ikke har så mye smak i seg...
Vanlig Cocosa bruker jeg i kaffe/te.... Til å steke bruker jeg smør...:D |
Ja, tror jeg går for å fortsatt har den i kaffen jeg :ja: Jeg var å kjøpte UDO's istad, men jeg kjøpte piller og da blir det vel for lite for det sto bakpå at hvis man ville ta mer enn 2ml(2 piller)x2 daglig var det anbefalt og heller ta det i ren oljeform.. Sååå da var det vel nesten bortkasta penger da :confused: Hvis ikke de er veeeldig snille å lar meg bytte imorgen... Trooor jeg har kvitteringen her og har ikke åpnet den... *håper*
|
Hmmm... første reaksjon på Udo's er at den ikke kan innblandes i en provokasjonstesting på eliminasjonsdietten min. Virkningen var noe eksplosiv/rumlende, så jeg må derfor vente med den slik at jeg kan finne ut om jeg tåler den maten jeg tester eller ikke.
... og jeg som var SÅ klar. |
Da er jeg blitt så inspirert av dette at jeg har skaffet meg begge oljene og har tatt dagens doser... Litt rumling i magen er det eneste jeg har merka ennå... :)
|
Så kjekt å ha deg med i shottegjengen, Gerd!
Jeg er oppe på 2*2 ts Udo's nå. I morra blir det 3*2, evt 2*3, jeg får se :) |
Jeg hadde cocosa og har idag kjøpt Udo, så i morgen starter jeg. :) Jeg begynner med 10 ml av hver morgen og kveld (hvis dere ikke har andre forslag da :) ).
|
Hvis du ikke er vant med å shotte olje, så kan det være lurt å starte på 5ml/1 ts og øke i løpet av noen dager.
|
Jeg starta forsiktig, med 1 ts av hver 2 ganger i dag...
Og udosen smakte ikke blomster akkurat :o Hater konsistensen av rene oljer.... Å kjenne den oljen i munn, da spyr jeg.. Men jeg blanda 1 del olje og 2 deler vann + noen dråper sitron. Og shotta den godt bak i halsen... En god slurk kaffe etterpå :D Cocosaen gjorde jeg det samme med, men brukte varmt vann slik at oljen smelta... :ja: |
Må oljene "shottes" eller kan de blandes i mat? :)
|
Du kan godt blande dem i mat, Trixie.
I morra planlegger jeg å putte mine oppi avocado-lime-kokossmoothie. Cocosa tar jeg gjerne i te eller kaffe. En fløteskvett gjør oljen mindre synlig/følbar for de som plages med det. |
Sitat:
Og idag er jeg og igang=) Ca 3 ts cocosa litt innimellom i kaffekoppen og 2ss udos retti munnen (ser mange starter med mindre, men siden det sto 2ss på flaska tok jeg det jeg:o) |
Kan hende du får deg litt magetrøbbel, Rikkemor! Galleblæra vil kanskje ikke takle en sånn dose rent fett, bare sånn at du er advart. Jeg merket kvalme, sure oppstøt og dårlig mage på 1-2 ts de første dagene ... ;)
|
Pytt sann; 2 ss Udo`s går helt greit i løpet av dagen - det er verre med 2ss. cocosa utover dagen :o Den oljene er sær :_ohmy:
|
Sitat:
|
Hehe, kanskje bare jeg som er følsom, da. Og så hadde jeg også i vare det Bitorres skrev om galle. Men nå er jeg oppe i 2 ss av hver daglig, og det går helt greit nå! :) Ikke gått ned noe mer foreløbig, men jeg er så tålmodig atte. ;)
|
Sitat:
|
Bruker målebeger fra apoteket, så jeg vet at jeg får i meg anbefalte 30ml pr dag:)
|
Sitat:
Apropos... Jeg var jo på helsekosten idag og fikk en finfin brosjyre :) Egentlig 2 da, begge fine, men den ene var veldig fint forklart og med masse informasjon som jeg ble glad for å lese og forstå (kunne ikke noen bare sagt før i forbindelse med mettet, enumettet og flerumettede fettsyrer at det gikk på bindingene mellom karbonene liksom:rolleyes:, da hadde jeg faktisk forstått det..).. Fant så ut at disse brosjyrene ligger på nettet og tenkte at de kan være fine å lese, spesiellt for alle i denne tråden tenker jeg:snill: Linken er her.. Og de 2 brosjyrene jeg har lest foreløpig er disse 2, anbefales ;) http://soma.no/wp-content/themes/som...ljer.jpg&h=250: http://soma.no/wp-content/themes/som...en16.jpg&h=250 |
Forresten, en helt annen ting.. Det står jo veldig klart presisert at oljen skal holdes mørkt og kjølig med kork.. Jeg jobber vekk og til tirsdag reiser jeg... Reise-tiden er ca 8 timer før jeg er ved et nytt kjøleskap... Kan dette være et problem ift å ta med Udo'sen? Burde jeg fryse den i forkant sånn at den forhåpentligvis ikke klarer å komme over grensa som står på flaska på 7grader? :confused: :hjelp:
|
Vel, da kan jeg rapportere om mindre magemål etter kun få dager!
har ikke målt men ser jo at det er mindre som tyter over buksa.. Og jeg har ikke levd kun lavkarbo i denne tiden :p |
Note to self: Aldri ta stor dose med Udos og cocsa for sent på kvelden!!!!
Jeg har bare ligget og vridd meg og glodd i taket i natt. Følte meg litt sånn som en energizer bunny der jeg lå og det selv om jeg hadde vært på en time spinning (for første gang i mitt syndefulle liv) og en time bodypump, rett etter hverandre tidligere på dagen. Jeg følte meg nesten høy, tror det må være oljene, for jeg spiste ikke noe spesielt og trening pleier å ha motsatt virkning. Jeg kom på at jeg har glemt å måle livlinja, får gjøre det i kveld har jo bare holdt på siden tirsdag og nå har tanta kommet på besøk så nå merker jeg nok ingenting på vekta med det første. kanskje ikke livet heller for jeg blir så oppblåst. |
DETTE er en interessant tråd !
Takk, Photobscura ! :klem: Nok en gang ! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36. |