Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Mer enn 30 kg overvekt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=127)
-   -   Augustskravletråden 30+ (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=46483)

Bønna200 15-08-11 21:22

Sv: Augustskravletråden 30+

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1183714)
åååh :( :klem:

Jeg trengte en klem! Takk, Vaskeklut:) Og en stor:klem:tilbake!

vaskeklut 15-08-11 23:04

ÅÅÅH!!! Jeg er så lykkelig! For første gang på ...MANGEMANGE år! Jeg må bare få det ut noen plass :o Jeg har fått meg mannebein :D :love: Han er bare så ... så.. BRA! åh.

Og for de som liker nerdegreier: jeg har i tillegg bestilt meg en mini-pc! Rettere sagt en slik en. Og så måtte jeg jo ha en folder til, og da ble det en slik en :D

Zillah 15-08-11 23:55

::: plystre :::

gvm82 16-08-11 00:45

Flytta for ei tid tilbake til ein bitteliten plass der alle kjenner alle. Eg kjente omtrent ingen frå før av, og vett av erfaring at det er ikkje alltid lika lett å komma inn i slike "samfunn".
Men nå er eg så glad, for alle har vore heilt topp her. Eg blir bedd med dei andre damene i bygda på klubb, kino og fest, og eg følar det som om dei verkeleg har lyst til at eg ska trivast her. Eg er så glad :)

MsSparrow 16-08-11 03:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1184020)
ÅÅÅH!!! Jeg er så lykkelig! For første gang på ...MANGEMANGE år! Jeg må bare få det ut noen plass :o Jeg har fått meg mannebein :D :love: Han er bare så ... så.. BRA! åh.

Så hyggelig å høre! Deilig når man finner noen man trives sammen med! :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gvm82 (Innlegg 1184093)
Flytta for ei tid tilbake til ein bitteliten plass der alle kjenner alle. Eg kjente omtrent ingen frå før av, og vett av erfaring at det er ikkje alltid lika lett å komma inn i slike "samfunn".
Men nå er eg så glad, for alle har vore heilt topp her. Eg blir bedd med dei andre damene i bygda på klubb, kino og fest, og eg følar det som om dei verkeleg har lyst til at eg ska trivast her. Eg er så glad :)

Godt med en fin velkomst! Alt blir så mye lettere. Håper det fortsetter sånn!

Jeg har hatt ei helg der jeg virkelig skeiet ut. :mad: Det var på lørdagen, fest og fanteri sammen med gode venner vil nok vises på vekta denne uka her. Men var flink på søndag, selv om formen var laber. Så nå er det bare å fortsette.

volvojenta 16-08-11 07:23

Isj og æsj!

Skulle på vekta i går etter at det er over to uker siden , og den viser akurat samme tall som sist! Skjønner ingenting. Har ikke skeiet ut med hverken sjokolade eller potetgull:(.
gikk inn på diett.no og la inn ca det jeg spiste i løpet av dagen i går, det viste seg at jeg får for lite sink, kan det ha noe med saken å gjøre?:confused:
Har da virkelig merket at ei bukse har blitt romsligere så dette var nedtur!
Godt å få det ut blant dere andre nybegynnere, jeg startet i slutten av juli og gikk ned to kilo første uka og trodde dermed at jeg var godt i gang.. Er vel for tidlig å nå et "platå" etter to uker???
Ja, ja, jeg får bare holde på for det er ikke vanskelig å la være ris, pasta og poteter. Har ikke sug etter sukker heller:D.
Skal vente ei uke med å veie meg så får vi se da.

Sukk!:o

Carisma 16-08-11 09:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av volvojenta (Innlegg 1184145)

Er ikke cm like viktig som vekt da? Ser ut som du ser deg litt vel blind på vekta...

Bønna200 16-08-11 12:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1184020)

Og for de som liker nerdegreier: jeg har i tillegg bestilt meg en mini-pc! Rettere sagt en slik en. Og så måtte jeg jo ha en folder til, og da ble det en slik en :D

Grattis:D

Bønna200 16-08-11 12:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av volvojenta (Innlegg 1184145)
Isj og æsj!

Skulle på vekta i går etter at det er over to uker siden , og den viser akurat samme tall som sist! Skjønner ingenting. Har ikke skeiet ut med hverken sjokolade eller potetgull:(.
gikk inn på diett.no og la inn ca det jeg spiste i løpet av dagen i går, det viste seg at jeg får for lite sink, kan det ha noe med saken å gjøre?:confused:
Godt å få det ut blant dere andre nybegynnere, jeg startet i slutten av juli og gikk ned to kilo første uka og trodde dermed at jeg var godt i gang.. Er vel for tidlig å nå et "platå" etter to uker???
Ja, ja, jeg får bare holde på for det er ikke vanskelig å la være ris, pasta og poteter. Har ikke sug etter sukker heller:D.
Skal vente ei uke med å veie meg så får vi se da.

Sukk!:o

Synes det nesten er viktigere med målene jeg da. For det kan man SE:p
Her går kiloene i rykk og napp, men har nå gått ned ca 6 kg siden jeg begynte for noen uker siden. Og det er jo et under, såmm som jeg har spist etter jeg begynte på lavkarbo:eek:

vaskeklut 16-08-11 12:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1184521)
Grattis:D

Takk :D Det er så fint og flott å være meg akkurat nå:rolleyes:

Nupsida 16-08-11 12:51

huff, får så dårlig samvittighet når jeg aldri er her nesten!

Idag har jeg faktisk ett års dag som lavkarber, weehuuu :D

mizzim 16-08-11 15:59

wrææææææææææl

oooh, spennende asså.
fikk brev fra Porsgrunn idag..

Time til sammtale/undersøkelse mandag 12.09.2011 kl 09.00
duuu å du å jeg gleder meg, men er såå spent på om jeg veier lite nok.. er jo ikke nådd bmi grensa enda.. å håper viiirkelig at jeg klarer 2 - 3 kg innen 12 september. magler bare rett over 1 kg til bmi grensa, men vil helst være litt under den å liksom.
ååå det kiler i magen bare jeg tenker på det altså:D hehe.. wee..

Bønna200 16-08-11 17:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mizzim (Innlegg 1184748)
wrææææææææææl

oooh, spennende asså.
fikk brev fra Porsgrunn idag..

Time til sammtale/undersøkelse mandag 12.09.2011 kl 09.00
duuu å du å jeg gleder meg, men er såå spent på om jeg veier lite nok.. er jo ikke nådd bmi grensa enda.. å håper viiirkelig at jeg klarer 2 - 3 kg innen 12 september. magler bare rett over 1 kg til bmi grensa, men vil helst være litt under den å liksom.
ååå det kiler i magen bare jeg tenker på det altså:D hehe.. wee..

Jeg har nylig kasta meg på denne tråden og lurer bare på hva er det med Porsgrunn? :)

Bønna200 16-08-11 19:38

Litt rart, men så meg sjøl i speilet istad, på leting etter min fiende elveblesten, og syntes jeg så tynnere ut. Sånn helt plutselig. Tenkte at det kan jo ikke stemme. Så fram med målebånd. Og tre cm mindre under brystet, to rundt mitt største, som er hofte-mage parti. Og jeg ser helt tydelig at mye av haka mi har forsvinni:D
Men snodig da, så fort:eek:

Nupsida 16-08-11 20:06

http://nadjasin.blogg.no/ Har skrevet ett lite innlegg om mitt år med lavkarbo! :)

Hadde vært morro om dere stakk innom :)

ciamor 16-08-11 20:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1184853)
Jeg har nylig kasta meg på denne tråden og lurer bare på hva er det med Porsgrunn? :)

Det lurer jeg også på! ;)

Zillah 16-08-11 22:09

Da skulle de ha klikka på wææææææææææææææææææl og fulgt linken :D
Kjempespennande, mizzim!

Min formiddag var forferdeleg. Eg har hatt det ganske ok på det kurset eg er på, er saman med ein fin gjeng. Men i dag måtte vi gjennom kartlegging av ferdigheter i lesing, skriving og matematikk. Det har eg gjort ein gong før for nokre år sidan, og det var ei ubehageleg oppleving, men i dag var det rett og slett grusomt.

Eg har ikkje problem med norsk, men eg kortslutta på matematikken, og blei sittande og skjelve og gråte da eg ikkje klarte å rekne ut eit enkelt substraksjonsstykke. Blei tatt tilbake til det eg så hendig har "gløymd" frå angstanfall på eksamen og sånn. Det positive i dag er i alle fall at eg ikkje sprang hylande ut av klasserommet med påfølgande tur til psykologen. (Og det er bra, for eg har ingen lenger, dessverre.) Men uff. Påminning om at eg har litt å jobbe med, her, om eg har tenkt å endeleg kome med gjennom eit studium. Har mislyktes mange nok gongar no.

Er det andre som har problem - ikkje først og framst med matematikk, men med meistring av tankar og kjensler i ein slik stress-situasjon? Eg har nok eit problem med umenneskeleg høge krav til meg sjølv og kanskje eit for stort fokus på uviktige detaljar. Eg vart til dømes sittande etter testen og tenke på korleis eg hadde satt ring rundt svaralternativa i ei oppgåve i staden for å sette strek under, slik det stod i teksten. Og korleis det mangla 2 komma i ei oppgåve der vi hadde blitt bedt om å sette inn manglande punktum. Det forstyrra meg slik... teksten berre skreik etter å få komma, men det hadde jo ikkje oppgåva bedt om. Det var ikkje det som var viktig der.

Eg var kjempesliten i ettermiddag... Glad eg ikkje treng å dra inn tidleg på kurs i morgon.

Bik 16-08-11 22:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 1185003)
http://nadjasin.blogg.no/ Har skrevet ett lite innlegg om mitt år med lavkarbo! :)

Hadde vært morro om dere stakk innom :)

Flott blogg :)

Anarko 17-08-11 09:59

Zillah: i morgen begynner jeg selv på skole etter å ha ventet lenge på muligheten. Merker jeg er litt nervøs for blant annet hvem jeg havner i klasse med og hvordan overgangen blir. MEN; dette har jeg hatt så ekstremt lyst til så lenge, og motivasjonen er skyhøy, så jeg har rett og slett bare bestemt meg for at dette skal jeg klare. Jeg er et ordentlig stabeist, så når jeg har bestemt meg for noe så gjennomfører jeg. Om du ikke er fullt så sta som meg, men tenker at du skal klare det likevel, så har du nok helt rett i at du kommer til å klare det :)
Håper jeg sovner tidlig i kveld og er opplagt og klar til i morgen :)

mizzim 17-08-11 10:47

Porsgrunn skal hjelpe oss å få en baby. vi har vært prøvere i snart 6 år å vårt største ønske er en baby.

Carisma 17-08-11 11:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mizzim (Innlegg 1185518)
vårt største ønske er en baby.

Prøv å fokusere på andre områder i livet også. For mye fokus kun på det kan være det lille som gjør det vanskelig :o

mizzim 17-08-11 18:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1185553)
Prøv å fokusere på andre områder i livet også. For mye fokus kun på det kan være det lille som gjør det vanskelig :o

nei, det er ikke det lille elstra som gjør det vanskelig. har vært prøver ei 6 år, er ufrivillig barneløse fordi jeg har pcos å ikke får eggløsning..
så hjelper ikke å ikke fokusere på det, da skjer det bare ikke noe, for det kommer ikke egg uten hormon behandlinger.
nå skal vi inn til prøverør da..

Carisma 17-08-11 19:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mizzim (Innlegg 1185843)
for det kommer ikke egg uten hormon behandlinger.

Det fikk jeg beskjed om også. Og eggstokkene var stappfulle av cyster. Hadde hverken regelmessig mens eller eggløsning. Så la jeg om til lavkarbo, begynte med akupunktur og vips var jeg helt uventet gravid. Selv om jeg noen år før fikk beskjed om at jeg sannsynligvis ikke kunne bli det og hvertfall ikke uten tunge hormonbehandlinger.
Det jeg mente var at om det er det eneste du klarer å tenke på vil det skape ekstra stress i kroppen, og stress hindrer graviditet minst like mye som hormontrøbbel gjør. Så om du klarer å finne andre ting å glede deg over vil du kunne senke stressnivået og bedre sjansene.

mizzim 17-08-11 20:34

ja:D men det har jeg. nå gleder mjeg meg over vekt tap vær uke, jeg er ny gift å stor koser meg
jeg skal kanskje begynne på fotograf skole.. så har myye å glede meg over.. tenker egentlig lite på baby for tiden.. har lakt det på is før vi skulle til porsgrunn.. å nå har vi fått time der 12 september, til info møte.. wee

Katta66 17-08-11 23:33

Mizzim; det høres kjempespennende ut, ønsker deg all mulig lykke til og håper det gir de resultater du ønsker :)

Zillah; det der hørtes ikke noe godt ut. Skjønner dette har en historie for din del og det er nok vanskelig å havne i situasjoner du tidligere har opplevd som vanskelige. Sender deg en god :klem:

Jeg trodde denne tråden var for de over 30 år jeg, men der tok jeg feil. Jaja, beklager :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.