Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Oppstart 1.oktober - på'n igjen (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48189)

tuftemor 10-10-11 15:05

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bumbleroot (Innlegg 1226775)
Bare ned 300 gr, men er alikevel ganske fornøyd. Lørdag spiste jeg en stor bolle popcorn og sukkerfri sjokolade + masse cola zero (måtte jo drikke opp det jeg har hjemme før jeg kan slutte :p )

300 g her og 300 g der blir fort kilo av :) Stå på videre, lykke til

avokado 10-10-11 17:08

Gratulerer alle sammen som har gått ned!! :-)

Jeg gikk ned 0,8 kg - hadde vel håpet på å runne 1 kg, men men, fornøyd bør jeg jo være bare det går riktig vei.

26.09 - 101,3 kg
03.10 - 99,3 kg (-2 kg)
10.10 - 98,5 kg (-0,8 kg)

Tunge Tonjis 10-10-11 17:48

Jeg veide meg visst ikke i dag :o Kommer sterkere igjen i morgen. (Tror uansett ikke jeg har gått ned no).

teleslynga 10-10-11 19:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tuftemor (Innlegg 1227103)
Første uke unnagjort. Ble 3 kg. ned:)
Er kjempe fornøyd og føler jeg er i gang.
Gleder meg allerede til neste gang jeg skal på vekten:D
Mitt første delmål er å komme ned i 2 siffret:o Det skal bli deilig det:p

03.10.2011 106 kg (start vekt)
10.10.2011 103 kg

Kjempebra! Snart tosifra!

Tunge Tonjis 10-10-11 19:52

Dere er kjempeflinke hele gjengen. Alle har gått ned :) JIPPI :)

MarLok 10-10-11 23:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tunge Tonjis (Innlegg 1224384)
http://www.lavkarbohuset.no/index.php .. Sjekk det også ut, jeg har blant annet bestilt pasta, pizzabunn og brød derfra :) smaker ganske ålreit og laaavt i karbs :) Hva slags bakemiks var det snakk om? Sjokoladebakemiks hvor man bare kunne tilsette noe?

Hei igjen; det var de samme bakemiksene de har inne på denne nettsida. Har ikke fått testa ennå, men gleder meg til å prøve. (Baking står relativt langt nede på lista mi for tida...)
:)

MarLok 10-10-11 23:13

Så gøy å lese om alle fine resultater! Grattis alle.
Da var dagen kommet (blir en uke og en dag, siden jeg begynte for alvor her inne sist søndag. Men nå er mandag dagen med stor D!)

Søndag 2. oktober: 99,9 kilo
Mandag 10. oktober: 96,8 kilo.

*stolt*

Viktor4u 10-10-11 23:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Knut ned til 90kg (Innlegg 1226774)
Veiedag:
1/10 110kg
10/10 105,4kg

Ned 4,6kg:) Nå er jeg igang..

Supert Knut, du tar meg snart igjen så kan vi kjempe oss ned til 90 sammen :)

Status er 3.10.2011 - 104.5 ( Jeg vet jeg skreiv 103, men det var 104,5 )
10.10.2011 - 102.5 Jippi ned 2 kg, det var mer en forventet

Kjedelige greier dette med prolaps, ikke stort man får gjort da, men ønsker deg god bedring.

Videre så har jeg fått fiksa Nannhas Knekkebrød, det er supert, sitter å mesker meg nå med knekkebrød med Castello Blue, supergodt.
På benken ligger det 2 stk Lollypop brød, skal ligge over natten, er skikkelig spent. Viste dere at hvis man legger linfrø i vann for lenge feks over natten blir de giftige ? Ikke jeg heller :), men skal vist være fakta, så jeg tok ingen sjanser, så jeg kasta 200 gr GIFT :)

Nå er det snart tirsdag igjen

tuftemor 10-10-11 23:20

:heia::heia: dette går fint...

Tunge Tonjis 11-10-11 07:05

Ikke mye å skryte av, men alt er bedre enn ingenting. -300 g ned :s
Neste uke blir det tur til Trondheim, så da regner jeg med at vektreduksjonen heller ikke blir noe å skryte av. Men, gir ikke opp :)

Luggetuppen 11-10-11 07:18

Denne uka står jeg i hvert fall ikke stille. 0,6 kg ned :D

Syntes det går saaaaakte, men ikke pokker om jeg har tenkt til å gi opp enda. Selv som GBP-operert har jeg slitt med et enormt søtsug, men det er i ferd med å slippe taket.

Nelly 11-10-11 12:37

0,6 ned. Hadde virkelig forhåpninger om MYE mere. Veide en kilo mindre på alle snikveiingene mine i forkant også pluttselig opp en kilo på mandag. Så det var skuffende. Startet uka med trening da i hvert fall. Og 0,6 ned er i hvert fall riktig vei, er ikke det. Men litt surt når jeg følte jeg lå ann til mere....

Ennah79 11-10-11 12:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nelly (Innlegg 1227865)
0,6 ned. Hadde virkelig forhåpninger om MYE mere. Veide en kilo mindre på alle snikveiingene mine i forkant også pluttselig opp en kilo på mandag. Så det var skuffende. Startet uka med trening da i hvert fall. Og 0,6 ned er i hvert fall riktig vei, er ikke det. Men litt surt når jeg følte jeg lå ann til mere....

Kjenner igjen den følelsen, Nelly - men 0,6 er jo kjempebra!!! Tror jeg skal slutte med alle snikveiingene for å redusere stresset for meg selv, og unngå sånne skuffelser, vil du være med?

MrSil 11-10-11 13:52

Hei!
Vil gjerne slenge meg på her jeg også, om ikke innmeldingsfristen har gått ut? :)
Startet mandag forrige uke, 03.10.2011.

125,5 - mandag 03.10.2011
120,8 - tirsdag 11.10.2011 (Skulle egentlig hatt veiedag igår, men tiden gikk og jeg fikk ikke tak i nok i forbifarten!)

Er forsåvidt første gang jeg prøver meg på noen slags form for lavkarbo diett, så dette blir spennende! :)

tuftemor 11-10-11 15:14

Velkommen mrSil
Du er jo allerede godt i gang:)
Ønsker deg fortsatt lykke til vi er jo i omtrent samme gruppe:)
jeg også startet 03.10.11
Det er første gangen for meg også, blir spennende men lover bra:D

Soti 11-10-11 17:45

I går var veiedag, ja! Glemte helt ut å dele (de kjekke) resultatene med dere. Startet sist mandag på kuren, er kjempefascinert av at det er mulig å suse så fort ned i vekt uten å være sulten...
Mandag 3/10: 74,0 kg
Mandag 10/10: 70,5 kg

tuftemor 11-10-11 19:23

Gratulere Soti:)
Er det ikke gøy, stå på videre og lykke til:cool:

Himaele 11-10-11 21:37

Hei på dere :)
Fikk et tips om at det fantes en "oktober gjeng", og da måtte jeg slenge meg med! Gøy å være sammen med fler som har startet omtrent samtidig, ha noen "ferskinger" å dele gode og onde dager med ;)

Jeg startet på lavkarbo mandag 19 august, så jeg har holdt på litt lengre enn oktober da. håper det går bra ;)

Veier meg hver mandag. Eller. prøver å bare veie meg da. men må smug kikke litt av og til :rolleyes:

Det første målet jeg hadde tenkt å nå var ned 10 kg.
Men, drømmen er å komme ned ca 20. Så siden mål 1 nesten er nådd har jeg tørt å øke målet til 20kg :)

Etter ei uke viste vekta -3,2 kg
etter to uker viste den -3,3 kg til
etter tre uker viste den -0.6 kg.
Så jeg har gått ned 7 kg på 3 uker. Kjempe fornøyd!
Hadde jo håpet på å gå ned 1 kg sist uke men. 0.6 er nå neeesten 1 kg ;)
føler jeg har slitt litt med å få i meg nok fett.. kjøpte meg sånn derre.. *tenke.. teflonhjerne* cocosa? kokosfett i dag. Håper det kan hjelpe litt.
Så må jeg ha en liten skjerpings ang å drikke nok vann!

Noen jeg beg å lure på i kveld: Vet dere om det er vanlig å få vondt i magen? Har hatt en del vondt, kjennes nesten ut som det er i tarmene det gjør vondt? :confused: aner jo ikke om det har noe med lavkarbo å gjøre men....

Blir gøy å bli kjent med dere alle, og følge dere videre! :)

Marlykk 11-10-11 22:46

Hei hei.. fin tråd.. jeg vil være med... Herlige jenter..som vil konkurere litt.
Jeg tror det kan motivere oss enda mer.. så vi må prøve da..
Startet 3 okt... 87,5kg veiedag.. mandag
vekta 10okt... 86,2kg... dvs 1,3kg ned første uka.
Håper på å gå ned 20-25 kg innen sommer 2012. Er det for stort ønske???he..he.. prøver jeg...såe ser vi an.....
Kunne klart mer om jeg fulgte dietten .. men litt brød..litt melk.. litt alkohol-drikke..
hmm.. Fornøyd likevel.. og må prøve videre....

Nelly 11-10-11 22:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ennah79 (Innlegg 1227870)
Kjenner igjen den følelsen, Nelly - men 0,6 er jo kjempebra!!! Tror jeg skal slutte med alle snikveiingene for å redusere stresset for meg selv, og unngå sånne skuffelser, vil du være med?

Oisann...ikke snikveie noenting???? Jeg må avvenne meg da. Da blir det kun en veiing om dagen(må starte der altså)

Luggetuppen 11-10-11 23:05

Jeg ønsker meg ny badevakt! Noen som kan foreslå er grei og billig en?

Den jeg har er skikkelig håpløs. Hvilken vekt den viser er som å trille terning. For moro skyld veide jeg meg en kveld rett før jeg gikk til sengs, og så etter at jeg stod opp igjen på morgenen (da hadde jeg vært en tur på do i løpet av natten og ikke drukket noe som helst). Vekten påstod da at jeg veide 800 gram mer på morgenen enn kvelden :rolleyes:.

Også har den en "fancy" innbygget funksjon: internminne! Hvis man veier seg med kort mellomrom husker vekta den forrige veiingen og nekter å måle på nytt. Noen ganger viser den et åpenbart feil tall fordi jeg står skevt på den, eller den vipper litt i fugene mellom gulvflisene, men ikke pokker om den vil veie på nytt nei! Møkkasak! Også så dyr som den var (kostet godt over 1000-lappen for 8 år siden).

Nerthus 11-10-11 23:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Luggetuppen (Innlegg 1228430)

Den jeg har er skikkelig håpløs. Hvilken vekt den viser er som å trille terning. For moro skyld veide jeg meg en kveld rett før jeg gikk til sengs, og så etter at jeg stod opp igjen på morgenen (da hadde jeg vært en tur på do i løpet av natten og ikke drukket noe som helst). Vekten påstod da at jeg veide 800 gram mer på morgenen enn kvelden :rolleyes:.

Også har den en "fancy" innbygget funksjon: internminne! Hvis man veier seg med kort mellomrom husker vekta den forrige veiingen og nekter å måle på nytt. Noen ganger viser den et åpenbart feil tall fordi jeg står skevt på den, eller den vipper litt i fugene mellom gulvflisene, men ikke pokker om den vil veie på nytt nei! Møkkasak! Også så dyr som den var (kostet godt over 1000-lappen for 8 år siden).

Glem vekta og invester i et stilig målebånd istedet? ;)

Knut ned til 90kg 11-10-11 23:21

Sitat:

Hei,

Vekten jeg bruker funker bra. Bare pass på at den står på samme sted når du veier deg om du har skjeve gulvfliser. rei vekt til 545,- på www.lefdal.com Du finner vekten her: http://www.lefdal.com/product/hus-hj...wilfa-badevekt
Vekten har også tilleggsfunksjoner som vanninnhold, fett og muskelmasse om du ønsker å se noe på dette. Kan være greit hvis du føler vekten stagnerer. Kan da like gjerne være at du øker i muskelmasse samtidig som du forbrenner fett.

Lykke til videre:)

Knut ned til 90kg 11-10-11 23:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Viktor4u (Innlegg 1227642)
Supert Knut, du tar meg snart igjen så kan vi kjempe oss ned til 90 sammen :)

Status er 3.10.2011 - 104.5 ( Jeg vet jeg skreiv 103, men det var 104,5 )
10.10.2011 - 102.5 Jippi ned 2 kg, det var mer en forventet

Bra nedgang - stå på videre så er 90 tallet der før du aner:)

Jada jeg er målrettet og så snart ryggen fikser trening i tillegg til dietten skal nok jeg gå raskt ned:) Det er ikke min utfordring, men hjelper med litt konkurranse..:)

Min utfordring blir å holde vekten på 90 kg når jeg kommer dit... men det kan vi kanskje hjelpe hverandre til:)

maysa 12-10-11 09:00

Sitat:

Jeg ønsker meg ny badevakt! Noen som kan foreslå er grei og billig en.

hehe jeg måtte bare ..håper du finner deg en fin en med musklerog er skikkelig hottie....av og til blir tasteleifer skikkelig artige

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.