![]() |
Sv: Ingen vektoppgang julen 2011!
Jeg har ikke gått opp og ikke ned i vekt i jula - får vel være fornøyd med det. Det ble en del mer karber enn planlagt. Nå gleder jeg meg til hverdagen med faste måltider :)
|
Da kom veiedagen. Den viste en nedgang på svimlende -300 g siden før jeg tok juleferie. Og det er jeg kjempefornøyd med! Endelig en jul hvor jeg ikke har gått opp i vekt :D
|
Vekta holdt seg helt stabil gjennom hele julen :) Idag er den ned 400 gr!
|
Jeg har veiedag i dag, og fikk sjokk da jeg gikk på vekta. 1 kg NED i jula:eek: Fatter ikke hvordan det er mulig, jeg har jo virkelig spist masse god mat og kost meg med masse lavkarbogodt. Nå ble jeg glad:D Snikveide meg i går, og trodde jeg hadde gått noen hundre gram opp, men det var nok bare vannvekt kombinert med mens og treg mage, for i dag var den plutselig 1,5 kg ned. O'lykke:)
|
Jeg har heller ikke gått opp i vekt i jula, så målet er oppnådd denne gangen. :-)
Har ikke skeiet nevneverdig ut i år heller vil jeg si. |
Jeg føler at jeg har kost meg masse, men må jo si meg enig i min mor i at jeg knapt har spist i år ift tidligere år:o Kost meg har jeg uansett, men det var jo lavkarbogodteri og -kake. Høykarbo har jeg knapt puttet i kjeften, kun 1 skal riskrem m/saus, hjemmebrygget øl og litt brunsaus noen dager.
Det som overrasker meg mest er at det finnes så mye lavkarbogodt jeg kan spise. Har spist mye hjemmelaget sjokolade, kransekakestenger, hjemmelaget lys gløgg og karamell (nam!!), så jeg har ikke engang savnet sjokolade, potetgull, brus og kaker. Utrolig:rolleyes: |
Jeg har mistet 0,7 kg i løpet av jul og nyttår..og det er jeg kjempefornøyd med :) Målet var å ikke gå opp, og jeg har virkelig kost meg med masse god lavkarbomat!
|
Sitat:
|
Takk Marella :))) Jeg er veldig fornøyd, og faktisk litt overrasket. Har ikke skeiet ut, men har spist mer enn hva jeg vanligvis gjør, lavkarbodessert og kanskje en lavkarbokake til kaffen, og allikevel gått ned. Tror det er første julen jeg ikke har lagt på meg:) Ser at du også har vært råflink! Stå på, du er faktisk en inspirasjon for meg :)
|
Jeg har ikke veid meg på en stund nå, men vekta har svingt litt i jula. Tenkte å trippe oppå vekta når jeg føler meg mer i gjenge igjen og har fått fruktsalater og andre småting ut av systemet.. Har ikke fråtset, men litt småspising her og der.. Tror jeg uansett tar meg inn igjen og at jeg har funnet frem til en måte å spise på i løpet av høsten som fungerer ok for meg på lengre sikt. Håper... Og etter at jeg lagde lavkarbomarsipan med sukrin og stevia og 87-% plamilsjokolade med litt kokosolje så fikk konfekteskene høyt oppå skapet stå helt i fred for meg. Syns det minnet masse om marsipanbrød med mørk sjokolade. Sååå digg! Har alltid likt det mye bedre enn jule-og påskemarsipanen med lys sjokolade som smaker altfor søtt uansett. :D Den skal definitivet lages igjen og igjen! Var jo også så enkelt å lage med ferdigskoldede malte mandler fra allergimat (på tilbud før jul).
|
Nei, se der! Jeg har gått ned en halvkilo i jula, gitt! :)
|
Sitat:
Så mange som har klart seg bra! Supert! :D |
Gikk opp 0,1 kg i julen. Fornøyd med det! Har allerede tatt det av igjen :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hm nå fikk jeg lyst på mer marsipan. All gone...:p Jeg kan vel ikke skryte på meg null oppgang i jula heller, men det var greit å ha det å strekke seg etter. Kanskje det hadde vært verre resultat uten noe mål i det hele tatt. Så takk for utfordring, trådstarter! :) Jeg gikk vel opp rundt en kilo tenker jeg... Og jeg er fortsatt ikke helt i gjenge igjen når det gjelder enkelte matvarer. F.eks. pinnekjøtt i går fikk tilbehør av både rødkål, saus (med hvetemelsjevning) og litt tyttebærsyltetøy... Noen karboreduserte muffinser som ungene ikke likte (typisk!!! :( ) spiste jeg to av - og det var nok bortimot 15 karber pr muffins. Og da er er sukkermengden halvert og røra tilsatt litt stevia i stedet. Jeg syntes jo de ble nydelige og saftige. Kokosmel i stedet for hvetmel og et halvt egg pr muffins. Hadde jeg lagd til meg selv ville jeg eksperimentert videre med null sukker. Irriterende at ungene ikke sluker alt jeg lager.. :o |
Jepp jeg har gått NED :D
Så for første gang 7-tallet først når jeg veide meg i går, og det er 2 år siden sist. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Takker - uvant "bivirkning" av jula :D
|
Midt i jula gikk jeg ned, hurra! Men rett over nyttår gikk jeg opp det jeg gikk ned i jula, hurra!
Dvs jeg er der jeg var FØR jula. Kanskje like greit fordi nå 1 uke etter nyttår, ja da gikk jeg ned ytterligere en kilo. Er nå nede på 68 tallet. Har ørlitegrann underhudsfett jeg skal bli kvitt på magen, så en kilo til kan gjøre susen. Etter at jeg begynte mer målrettet styrketrening så har jeg faktisk gått inn i midjemål ift de bildene jeg la ut i "Bildetråden" for et par uker siden også. Så jeg er fornøyd med meg selv jeg. Tror jeg har stort sett kun gått opp ifm tidligere juler med unntak av de julene jeg var aktiv idrettsutøver da.....men det er maaange år siden det gitt.:) |
Gikk ned 1 kg over jul.
*Klappe seg selv på skuldra ja. |
Sitat:
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28. |