![]() |
Sv: Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol
Den var til kula..;) kom ikke så godt fram ser jeg.. :D
Og Iset: Man finner de samme sykdommene hos dyr, både ville dyr og de som lever i fangenskap. Ville vært snodig om det var dietten deres som var så vrang for å si det sånn - siden ville dyr spiser 100% naturlig. Ikke røyker de og drikker heller.. :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvem er sunn nok da? Hvem er sunn nok som man kan trekke fram som et eksempel på at man kan bli syk selv om man lever etter boka? Da har jo INGEN levd sunt nok! Det er en sirkelargumentasjon som ikke holder vann. Hvis du blir syk - har du ikke vært sunn nok. Dette er en ad hoc hypotese.. hvor svaret er gitt på forhånd. Du setter premisser som utelukker alle andre konklusjoner. At Lance Armstrong fikk kreft - to ganger - må være fordi han har trent for mye da? Av alle de som sykler tour de france får han kreft. Altså må han ha gjort noe feil? Ville heller si at han hadde fått kreft uansett - men takket være at han trener mye og lever sunt har han overvunnet kreften TO ganger faktisk!
Hørt om spontane mutasjoner? Det er mutasjoner i naturen som ikke har noen årsak, den bare oppstår. Det er kopieringsfeil i DNA som gjør at det oppstår spontane mutasjonoer som kan føre til kreftdceller. Mutasjonene skjer hver dag i kroppen vår, flere ganger i sekundet. Stort sett klarer kroppen å rette opp disse mutasjonene selv. Men noen ganger går det galt, som når vanlig celler utvikler seg til kreftceller ved mutasjon. DNA er laget for å mutere, lage feil, eller hadde vi ikke hatt evolusjon. |
Sitat:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9599 Aftenposten skrev til og med en artikkel bare få dager etter "bommerten", der de skrev at de tok feil, Atkins døde visst ikke av hjertesykdom allikevel. Åhåi. Så flott at de sjekker fakta før de skriver ja. |
Sitat:
I dag er det meget vanlig at hunder får dia2 og hjerteproblemer fordi de spiser som eieren. Men nå har jeg sagt før at sykdom relatert til fedme - har en klar årsakssammenheng... maten ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Ja, når jeg har spist.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Som det går fram her.. Veide Atkins 114 kilo da han døde 72 år gammel...
http://www.express.co.uk/posts/view/...ift-the-pounds Thursday July 17,2008 By Jo Willey EXTREME low-carbohydrate diets like the Atkins plan lead to more weight loss than low-fat regimes recommended by doctors, research has found. Overweight people on a low-carb diet like the controversial Atkins lost two-thirds more weight over two years than those on a low-fat plan. The Atkins diet involves eating more protein and fat in foods such as meat, cream and butter, and cutting out bread, sugar and other foods high in carbohydrates. Low-carb dieters lost an average of 10.3lb, the study found, compared with 10lbs on a Mediterranean diet and only 6.5lbs on a low-fat diet. The drop was on a par with that achieved by prescription weight-loss drugs, the researchers said. Dr Iris Shai, who lead the research, said: “Clearly, there is not one diet that is ideal for everyone. “We believe this study will open clinical medicine to considering low-carb and Mediterranean diets as safe effective alternatives for patients.” The three diets were randomly assigned to 322 moderately overweight workers at a nuclear research centre. Maximum weight loss was achieved after six months but improved health benefits were found over the whole two-year period. The study, by Ben-Gurion University in Israel and published in the New England Journal of Medicine in the US, was met with caution by diet experts yesterday. http://images.dailyexpress.co.uk/img...earchbox/1.gif SEARCH UK NEWS for: Dietician Juliette Kellow said the small study needed to be given “careful consideration”. She said: “Other larger studies have shown that whilst low carb diets might cause a greater weight loss in the beginning, over time, the weight loss is the same. “To lose weight, you need to reduce the calorie intake and increase the calorie output by being more active.” The Atkins diet attracted a massive following in recent years after many celebrities were said to follow it. At its height in 2003 more than three million Britons were on the diet and the Atkins book sold more than a million copies in Britain and the US. But heart experts warned a high-cholesterol diet could cause arteries to fur up and increase the risk of heart attacks. And nutritionists said followers were depriving themselves of vital nutrients by cutting an entire food group from their diet. The plan suffered an even greater hit when it was revealed that its creator, Robert Atkins, died weighing 18 stone at the age of 72. In January last year a study showed just one per cent of UK dieters were following Atkins compared with almost 20 per cent on Weight Watchers. In 2005, the British Medical Research Council condemned the plan as “negligent pseudo-science” and “a massive health risk”. |
Sitat:
Mutasjoner i naturen vet jeg ingenting om men du har sikkert rett i det. Men det går jo inn under "de som blir syke uansett", og de har jeg jo gang på gang forklart at jeg selvsagt mener også finnes. Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg blir alltid så overrasket over dette med Atkins. Nå finnes det faktisk dokumentasjon som har blitt presentert at Dag Viljen (tror det var han) i Aftenposten, til og med. Og han har lenket til det her inne.
Atkins var normalvektig når han ble lagt inn på sykehus etter å ha slått hodet på isen. Intravinøs (er det skrevet riktig?) næring, som var full av karbo, gjorde at han gikk opp fryktelig mye i vekt på de få dagene før han døde. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Der kan du se dødsattesten hans med egne øyne. |
Jeg synes også at Armstrong er et dårlig eksempel. Jeg vil tro at det er få av verdens toppidrettsutøvere som spiser bare "naturlig" mat. Jeg vil anta at han ikke spiser rent kjøtt, med naturlig fett og grønnsaker. Her er det nok mat som til en viss grad er manipulert (ikke nødvendigvis doping) for å være "optimal".
|
"The plan suffered an even greater hit when it was revealed that its creator, Robert Atkins, died weighing 18 stone at the age of 72."
Han døde feit.. er vel ikke noe å diskutere. Han klarte ikke å følge sin egen "kur" da sikkert... Har jobbet på sykehus og har ALDRI opplevd at noen som er hardt skadet eller ligger i koma.. legger på seg! |
Sitat:
|
Dersom man lever strengt lavkarbo og plutselig får nesten ren karbo som eneste næring, så er det klart man vil gå opp i vekt.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Grete waits har vel løpt for mye hun da.. blir jo meningsløst å diskutere.
|
Sitat:
|
Det finnes bakterier og virus i verden, det finnes medfødte feil og svakheter, det finnes mutasjoner og det finnes ulykker. Alt dette kan man ikke spise seg vekk ifra.
Men meget mange lidelser er ikke frikjent fra å ha en utløsende årsak fra noe vi har inntatt, frivillig eller ufrivillig. Deriblandt diabetes både 1 og 2, kreft, MS, ME, ADHD, parkinson/demens/alzheimer, hjerte og karsykdommer, etc etc etc. Dessuten er sykeliggjøring IKKE noe positivt. Det hjelper ikke å gå rundt å tro at man aldri blir frisk, garantert. Men å tro på at man blir frisk vil garantert kunne ha en positiv effekt. Så jeg velger å ikke "respektere" sykdommen til folk og fri dem fra at de kan være årsaken selv, helt eller delvis. Dette er tricky, vet det, men jeg tror bare at en slik holdning gjør det vondt værre. Pilleindustrien ser gjerne at sykeliggjøringen fortsetter, det selger man piller på. Man skal huske på et det finnes så mye som ikke kan forklares i verden, feks healing, bønn, akupunktur, etc etc og folk får hjelp på slike merkelige måter. Jeg tror det er krefter i hver enkelt av oss som kan flytte fjell, bokstavelig. Men så lenge man fornekter seg sine evner vil de aldri blomstre. Å være åpen, ta til seg kunnskap, tro på det umulige og gjøre det utrolige. Mange har gjort det, mange er i ferd med å gjøre det og mange vil gjøre det. Det er det som skjer i verden idag og det som gjør fremtiden meget spennende. Det er bare så forferdelig vanskelig at man ikke vet fasiten, man må gjøre sine vurderingen og tro på magefølelsen, men det er så viktig å ta egne valg og stole på seg selv. Ingen andre gjør det for en. |
Ja, jeg synes det er litt meningsløst å diskutere fordi vi ikke vet hva disse menneskene spiser og utsetter seg for på andre måter.
her er forresten linken som forklarer Atkins død, hvis noen skulle være interessert: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9599 |
Sitat:
|
Sitat:
Ja ja, jeg har i alle fall fått meg mang en god latter av alle selvmotsigelsene dine i denne diskusjonen. Takk for i aften! - |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
- |
Sitat:
|
Sitat:
Det jeg sier er at det som kan være redningen for noen, kan være gift for en annen. Slanke folk som lever relativt sunt og trimmer har ikke større sjans for å få kreft eller andre sykdommer enn en som lever lavkarbo. Det er min mening... :rolleyes: |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:38. |