![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
har noen sett karbonadedeig med 3 prosent fett?
og kalvekoteletter? er det rååådyrt? Hvor skal jeg lete? |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Jeg vurderer frem og tilbake om jeg skal kutte ut de vitaminene også... Men så står det jo så fint på siden hans at de hjelper til med forbrenningen... hem... ikke lett å avgjøre... Vil jo ha mest utbytte av alt, uten å ta noe som jeg ikke trenger... ps, helt enig ang fordøyelsen etter lavkarbo! Helt annen verden! :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Om to tynne skiver "vanlig" brød til frokost er det du spiser av ekstra karber, er det nok ikke det som skviser deg opp i vekt igjen!;) |
Sitat:
|
Sitat:
Så skulle vi kun spise det som virker bra for absolutt alle ville det bli lite mat å velge mellom. ;) Videre - når man skal lage et opplegg sånn som Torkil har gjort er det mange variabler. For at det skal virke så må kosten være bedre enn utgangspunktet for de fleste av kundene... Har du et veldig rent kosthold perfekt tilpasset deg i utgangspunktet er det ikke sikkert at produktene hans vil klare å oppnå dette. (Men da har du sannsynligvis ikke behov for disse produktene heller...) Spiser du ferdigmat daglig og potetgull og brus foran TVen til kvelds så er utgangspunktet et helt annet... Da har man antakelig også mindre erfaring på kjøkkenet og kan trenge den støtten som halvfabrikata gir. (Og da bedre halvfabrikata i forhold til ketolyse enn "toromiksene" er... ) Og for det tredje - vi må ikke glemme at ketolyseproduktene også er produkter. DVS at om Torkil tapte på å selge disse så ville de neppe være tilgjengelige på markedet. Jeg hadde iallfall ikke vært så idealistisk. Innholdet er nok en avveining mellom den kvalitet man kan oppnå, til en pris som kundene vil akseptere (og egnethet i forhold til ketolyse) - som det er ellers i verden. Jeg skal ikke legge ord i munnen på ham, men jeg regner med produktene er laget under slike begrensninger/avveininger. Så dessverre - det finnes ingen lettvint vei, Marella. Du må selv lese, sette deg inn i virkningene generelt, eventuelt velge å prøve produktene selv og så beholde eller forkaste dem basert på hvordan de virker på deg... For min egen del så velger jeg å holde meg godt unna soya. (Med det mener jeg at jeg unngår produkter med stort innhold av sådant, men jeg er ikke fanatisk og spiser en GF-pizzabunn med soya en sjelden gang om det faller seg sånn selv om det ikke kunne falle meg inn å kjøpe soyaprotein eller soyamelk for å tilsette i eget bakverk. Sånn som jeg ser det finnes det mange nok alternativer med egenskaper som jeg opplever som bedre for meg.) Grunnen til at jeg gjør dette valget for meg er østrogenvirkningen til soya. Jeg har fra før nedsatt stoffskifte og trenger definitivt ikke å tilføre mer østrogenliknende stoffer (som binder opp stoffskiftehormonene og på den måten virker stoffskiftesenkende). |
Hvorfor klarer jeg aldri spise middag når jeg har laget den maten jeg har lyst på??
Det er banna bein... Hver gang jeg lager middag klarer jeg aldri spise den. I går lagde jeg noe jeg hadde veldig lyst på, men når maten var ferdig??? NOPE! Da sa magen nei. I dag har jeg stekt fisk! gledet meg lenge til det.. Nå er fisken snart ferdig og det andre står på bordet.. Vil jeg ha??? Nei da!! HVORFOR klarer jeg ikke spise mat når jeg selv har laget den?? Lager andre den hiver jeg innpå! |
Er det noe jeg kan bruke for å fjerne voksfarger barn bruker når de tegner når det har sittet lenge på en tavle? Zalo funka ikke. Har ikke white spirit.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Negelakkfjerner er drastisk. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
http://www.livestrong.com/article/10...nstrual-cycle/ http://www.rolv.no/urtemedisin/sykdo...dometriose.htm http://kerryg.hubpages.com/hub/menstrual-cramps-and-soy Fint at det er oppklart. Er ikke interessert i mens og eggløsning så dropper ikke melka men om jeg får lyst på barn er det jo greit å vite at jeg skal kutte det ut.Mulig det hadde virka på humøret, men det finnes ikke noen god erstatning for soyamelk. |
Sitat:
Men hva bruker du soyamelken til? Jeg lager av og til eggemelk og lager kakao av dette. Men hvis du bruker soyamelk til tørstedrikk, så kan du jo prøve å lage mandelmelk for eksempel? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12. |