Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

Sanna 1 08-07-11 10:14

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Sitat:

I morgen må jeg nesten ta litt vin med de andre, og er livende redd for både virkningen vinen har på meg og for å miste kontrollen på hva jeg strapper i meg når jeg drikker... Så egentlig gleder jeg meg ikke så veldig til denne helgen - føler meg liksom litt sær hele veien:rolleyes:
Du kan jo passe på å drikke like mye, eller mere Farris som vin, da går det bedre. Og når du drikker vin ute på restaurant eller bar, - husk på at det er du som betaler og kelneren er din servicemann. Be om den vinen som har minst restsukker.
Lykke til og begynn å glede deg litt til å gå ut.... :)

Rikkem0r 08-07-11 10:26

Ja og Pruttilutt siden jeg skal ut og tenkte å ta en tur på polet samtidig sjekka jeg i tråden her nå, det var Dark Syrah den vinen jeg tenkte på :)

bente1 når du kjører idag og sier akkurat det så trenger vel ikke folk spørre no mer om den saken? Og som Sanna 1 sa, imorgen er det jo bare å be om den vinen med minst sukker og være flink til å drikke vann/farris ved siden av =) Håper det blir bra og at du koser deg masse ute både idag og imorgen :)

Rikkem0r 08-07-11 12:36

Dark Syrah hadde de jo ikke på polet i Skien da, og hu sa at da hadde de den helt sikkert ikke i Porsgrunn heller.. Jeg sjekka nå, og joda det hadde de men jeg fikk anbefalt en annen rødvin som skulle være lik Dark Syrah og med mindre restsukker=) Blir spennende å se om den er god=) les Rives D'ALCION heter den, satser på den er namme men skal smake på den i kveld sånn at jeg er sikker før jeg tar den med i bursdag da=)
Nå har jeg endelig fått i meg frokost også :D 2 jacobs chilipølser med litt tomat, agurk og aioli ved siden av =) Litt bedre matlyst idag kjenner jeg, selv om tanken på å lage noe er et tiltak i seg selv.. Da er det kjekt å hive 2 pølser i stekepanna :p

Dollsine 08-07-11 13:13

Trivsel!

Fridag:p
Blodtrykk og kolestorol alldeles normalt, og legen er positiv til lavkarbo :p
20 grader i Trøndelag i dag, lettskyet noen dråper fra oven :p
Har investert i en ny vin idag, bare 1,2 g sukker http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/hvitvin/tyskland/calles-riesling-20092010/sku-5815001 Blir vel på en snurr:p
Enda to dager fri = langhelg :p
Gubben støvsuger:p
Mandag er en fin dag for restart:p
Glemte å dra innom Rema og se på pølser - ny sjanse senere i dag:p
Tebrød og en boks makrell er inntatt. Nå skal resten av dagen nyyyytes.

Skulle hatt flere slike dager! Ha en gooooood dag alle sammen!

bente1 08-07-11 13:19

Takk Sanna1 og RikkemOr :klem: Jeg liker bare tørr hvitvin, så er ikke så bekymret for karbene - mer det at jeg tåler så ufattelig lite alkohol på dette kostholdet..... -Hadde en skikkelig dårlig opplevelse første gang jeg drakk vin i ketose.... Men jeg får prøve å være forsiktig og heller gå hjem hvis jeg kjenner det ikke går:)

I dag prøvde jeg meg forresten på å lage hjemmelaget sjokolade av rå-kakao produktene jeg kjøpte fra øko-sjokolade. De står i frysen nå for å stivne. Smaken på "sausen" før den var stivnet var veldig lovende altså Har ikke fått steviaen jeg bestilte enda, så brukte sukrinmelis til søtning. Tror egentlig den kalde sukrinsmaken fungerer bra sammen med den bitre sjokoladesmaken, det utjevner hverandre, så var kanskje ikke noe dumt valg:p Spent på å smake det ferdige produktet :sikle: Skal avgi rapport om det blir vellykket - i tilfelle noen andre også har lyst til å prøve seg;)

bente1 08-07-11 13:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1156051)
Trivsel!

Fridag:p
Blodtrykk og kolestorol alldeles normalt, og legen er positiv til lavkarbo
20 grader i Trøndelag i dag, lettskyet noen dråper fra oven :p
Har investert i en ny vin idag, bare 1,2 g sukker http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/hvitvin/tyskland/calles-riesling-20092010/sku-5815001 Blir vel på en snurr:p
Enda to dager fri = langhelg :p
Gubben støvsuger:p
Mandag er en fin dag for restart:p
Glemte å dra innom Rema og se på pølser - ny sjanse senere i dag:p
Tebrød og en boks makrell er inntatt. Nå skal resten av dagen nyyyytes.

Skulle hatt flere slike dager! Ha en gooooood dag alle sammen!

:love: Håper resten av dagen din blir like fin Dollsine!

Foksy 08-07-11 13:24

For et herlig positivt innlegg Dollsine :D

Rikkem0r, hva med å spise litt mindre fett og bittelitt mer karber i dag og i morgen, da vil ikke vinen gå RETT i fletta på deg :p Og jeg er nå helt overbevist at kroppen min har fått en kickstart av å være moderat noen dager og så gå over på minimalt karbs...har gått ned 1,4 kg siden mandag! :heia:
Jeg veier meg hver dag, klarer ikke å la være, og hver eneste dag har jeg sett nedgang på vekta, så det har gått jevnt og trutt nedover. Syyyykt deilig å være en hel kilo under 90!!!

Forresten må jeg si velkommen tilbake til Nysgjerrig nok, synes du er kjempeflink som klarer å styre dette uten å bli helt kontrollfreak, med tanke på at du har hatt spiseforstyrrelser må det være en vanskelig balansegang, som du klarer med glans! :D

Appelsinpiken, jeg så nedgangen din i vekttråden, kjempebra jobba! Også på "ferie" da, vanskelig å få til nedgang da *klapper i hendene* :D

Ja, det var vel enda flere innlegg her, men jeg husker ikke mer i farta :p
Ha en flott dag, og helg alle sammen!
Jeg skal på hyttetur med to studievenner, får se hvor flink jeg kommer til å være :p

Appelsinpiken 08-07-11 13:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MariaB (Innlegg 1155850)
Appelsinpiken: Åh! frokost på balkongen hørtes helt nydelig ut!! Hva er det du jobber med der nede? Har vært mye i Tyrkia selv, og liker meg veldig godt derm :ja:

Jeg jobber med tannlegeformidling :).

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1155920)
Appelsinpiken: Ahhh, jeg som var så glad for å komme hjem fra Tyrkia, men nå når du beskriver frokost på balkongen og sånn kunne jeg såå ønske at jeg var der nede igjen... Og så bra med nedgang! :heia:

Takk takk! :) Har jo stått litt fast de siste to ukene. Håper virkelig at det er reell nedgang og ikke vekta som tuller med meg. Får jo se om en uke, hva vekta sier da. Kanskje det hjalp at jeg har falt litt ut av ketose? Eller at jeg drikker absurd mye? Syns det er vanskelig å drikke nok vann, men har vært på en butikk (av typen smartclub, de har jo ALT!) og der fant jeg en stoor kasse med lightvariant av lipton ice tea. Den går det mye av! :p Har også funnet en limonade jeg kan drikke. Er ikke så glad i cola, og det meste av lett-drikkene er cola light og cola zero.
Men: heller masse lipton light enn å ikke få i seg nok væske.

I morgen skal jeg på hamam. Dette er godt for kropp og sjel, altså! :D

bente1 08-07-11 13:32

Appelsinpiken og Foksy: kikket i vekttråden, gratulerer begge to, fantastisk altså!:heia::heia::heia:

Sanna 1 08-07-11 13:34

Nå var det så mye vinsnakk her, at jeg reint fikk lyst på et glass.
Men det er nok noe i at en tåler alkohol dårligere på dette tidspunktet.
Skulle tatt seg ut om jeg, gamle kjerringa gikk rundt og sullet, når gubben kommer hjem fra jobb. :full:
Jeg har stekt lapper og hadde på en dæsj rømme + ørlite sukrin på 3 stk.
Det minnet litt om smaken av rømmevafler og det tok ca 1,5 sekunder å sluke de i seg.... :hungry: ?? Egentlig ikke, men det var sabla godt !
Har tre igjen og de får jeg spare til kvelds.

Rikkem0r 08-07-11 13:55

Jammen da vettu, bente1, er det bare å bruke goood tid på vinen og drikke mye vann e.l ved siden av:) Det går jo å blande ut med sprite zero eller farris også for å minske alkoholprosenten?=) Så slipper du å bli frøken susesen bare på et glass;) Jeg skal ihvertfall passe på å drikke en del vann ved siden av vinen imorgen, også tror jeg igrunn ikke det skal bli noe problem at jeg blir superfull.. Jeg vet hvertfall fra tidligere når jeg har drukket i ketose at jeg ikke har reagert no særlig mer enn ellers..=)
Foksy, så godt jobba asså! :D Jeg blir imponert og heier masse på deg :heia:

Foksy 08-07-11 14:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1156104)
....
Foksy, så godt jobba asså! :D Jeg blir imponert og heier masse på deg :heia:

Tusen takk:p Jeg er så glad i dag, det tar litt tid å finne ut hva som passer for sin egen kropp...håper jeg har funnet oppskriften nå:D

bente1 08-07-11 14:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1156104)
Jammen da vettu, bente1, er det bare å bruke goood tid på vinen og drikke mye vann e.l ved siden av:) Det går jo å blande ut med sprite zero eller farris også for å minske alkoholprosenten?=) Så slipper du å bli frøken susesen bare på et glass;) Jeg skal ihvertfall passe på å drikke en del vann ved siden av vinen imorgen, også tror jeg igrunn ikke det skal bli noe problem at jeg blir superfull.. Jeg vet hvertfall fra tidligere når jeg har drukket i ketose at jeg ikke har reagert no særlig mer enn ellers..=)

Heheh, heldige du som ikke reagerer! Jeg snøvler etter to glass jeg...... Men drikker så sjelden at jeg tåler egentlig lite selv når jeg ikke er i ketose. Men ja, drikke veeeeldig sakte er nok tingen, så har jeg kontroll. Begynner å bli litt for gammel til å rave rundt på byen - heldigvis er datteren min bortreist, så risikerer i alle fall ikke å møte henne på et utested i byen heheh;)

Foksy 08-07-11 14:33

Glemte å skrive at jeg har gått ned mellom 4 og 5 cm nedover hele kroppen nå, bryst, midje, tykkmage og hofter :)

MariaB 08-07-11 14:38

hihi, jeg blir rent vinsugen av alt praten jeg også! :D Skal ha meg et glass eller to ikveld jeg også, så får vi se ;)
Jeg merker ikke kjempeforskjell av alkoholtoleransen på ketolyse, det varierer egentlig veldig hvor mye jeg tåler! Noen ganger blir jeg på en god snurr av å åpne flaska, andre ganger kan jeg drikke 6 øl uten å merke en ting. Kommer an på dagsformen, matinntak og hvor mye søvn jeg har fått de siste dagene ;) Etter jeg fikk barn tåler jeg generelt lite, mye pga dette med søvn :p

Foksy og appelsinpiken: Fantastisk nedgang! Det er så gøy!! :heia:

Rikkem0r 08-07-11 14:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1156122)
Heheh, heldige du som ikke reagerer! Jeg snøvler etter to glass jeg...... Men drikker så sjelden at jeg tåler egentlig lite selv når jeg ikke er i ketose. Men ja, drikke veeeeldig sakte er nok tingen, så har jeg kontroll. Begynner å bli litt for gammel til å rave rundt på byen - heldigvis er datteren min bortreist, så risikerer i alle fall ikke å møte henne på et utested i byen heheh;)

Heheh, såpass ja=) Du er nok sånn som mamma du da, husker jeg nevnte noe for hu at "det går jo ann å ta det rolig og kanskje bare ta med 6 øl eller no" i en eller annen forbindelse.. Og hu da: Åhh, herregud.. 6 øl, hadde jo vært drita jeg da :p Mens jeg kan stort sett ta inn rimelig store mengder uten å bli altfor full og dårig blir jeg så og si aldri, så er jo litt deilig det da.. Men billig i drift? Ehhh, nei... Går fort over en tusenlapp på byen ja, så tenkte jeg skulle prøve å begrense det litt i helgen i alle fall så ikke det blir for mye sukker fra det holdet.. Vanskelig utover kvelden å gjøre det jeg vet er riktig når jeg er så glad i drammer fulle av sukker..
Heheh, ja det er vel greit at hun er bortreist kanskje=) Er vel ikke alltid like stas å møte på dattera på en snurr kan jeg tenke meg :rolleyes:
Tenkte at jeg skulle ut å se om jeg kunne finne et antrekk for morgendagen snart også jeg.. Men så vet jeg liksom ikke helt hva jeg kunne tenke meg... Må vel finne en bursdagpresang og.. Geleshots dropper jeg, rett og slett fordi jeg ikke har noe overskudd til å styre med å lage noe som helst uansett hvor kjapt og enkelt det er...

Rikkem0r 08-07-11 14:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Foksy (Innlegg 1156124)
Glemte å skrive at jeg har gått ned mellom 4 og 5 cm nedover hele kroppen nå, bryst, midje, tykkmage og hofter :)

:heia::heia::heia: Så braaa! Hååååper jeg snart kan få noen skikkelige resultater også... Nå er jeg ihvertfall på vei inn i ketose igjen.. Ned 1,5kg fra igår :p Mye vann som skal ut ja :ja:

Foksy 08-07-11 14:43

Jeg kan anbefale rom med cola zero/pepsi max og sitron/lime.

Utrolig godt!! Og jeg er kresen altså :p

Foksy 08-07-11 14:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1156133)
:heia::heia::heia: Så braaa! Hååååper jeg snart kan få noen skikkelige resultater også... Nå er jeg ihvertfall på vei inn i ketose igjen.. Ned 1,5kg fra igår :p Mye vann som skal ut ja :ja:

Da er du i gang! :D

Rikkem0r 08-07-11 14:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Foksy (Innlegg 1156137)
Jeg kan anbefale rom med cola zero/pepsi max og sitron/lime.

Utrolig godt!! Og jeg er kresen altså :p

Ja, tenkte jeg måtte sjekke opp captain morgan spiced gold på polet sine sider ettersom jeg er mye mer glad i spiced rom enn blank.. *google* Ooooff, 13,2 g/l... Meeen, asså.. Det er jo 4cl i hver dram da.. Og hvis de har colazero/light eller pepsi max å blande med blir det da ikke sååå ille? Er jo begrensa hvor mange jeg får i meg liksom.. Hva mener dere?

Foksy 08-07-11 14:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1156143)
Ja, tenkte jeg måtte sjekke opp captain morgan spiced gold på polet sine sider ettersom jeg er mye mer glad i spiced rom enn blank.. *google* Ooooff, 13,2 g/l... Meeen, asså.. Det er jo 4cl i hver dram da.. Og hvis de har colazero/light eller pepsi max å blande med blir det da ikke sååå ille? Er jo begrensa hvor mange jeg får i meg liksom.. Hva mener dere?

Hvis du klarer å få i deg 2 dl (20 cl...det blir 5 drinker det) med rom, så har det blitt skarve 2,64g karber :)
Ikke verdens undergang tror jeg :p

Rikkem0r 08-07-11 14:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Foksy (Innlegg 1156144)
Hvis du klarer å få i deg 2 dl (20 cl...det blir 5 drinker det) med rom, så har det blitt skarve 2,64g karber :)
Ikke verdens undergang tror jeg :p

Heheh, nei det er jo ikke akkurat det :p Og vinen som jeg skal drikke i bursdagen er forholdsvis snill; 2g/l tror jeg det var?, så selv om jeg kommer litt opp i karber skal det nok gå fint :ja:

bente1 08-07-11 16:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1156148)
Heheh, nei det er jo ikke akkurat det :p Og vinen som jeg skal drikke i bursdagen er forholdsvis snill; 2g/l tror jeg det var?, så selv om jeg kommer litt opp i karber skal det nok gå fint :ja:

Det går helt sikkert fint, du kan jo bare passe på å få i deg minimalt med karber gjennom maten, egg, kjøtt og smør resten av dagen, så kan du drikke karbene isteden :)
-Og grattis med 1,5 kg ned!!! Nå er du definitivt i ketose igjen ja, føles deilig tenker jeg:D

Pruttilutt 08-07-11 17:00

Kjempefestlig å lese om alles vektnedgang og centimeterskrymp! Blir så glade på deres vegne. Vet selv hvor ufattelig, beskrivelig deilig den følelsen av glede er :)

Dollsine 08-07-11 17:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1156210)
Kjempefestlig å lese om alles vektnedgang og centimeterskrymp! Blir så glade på deres vegne. Vet selv hvor ufattelig, beskrivelig deilig den følelsen av glede er :)

Jepp; nettopp derfor vet du at din tur kommer også!!!
Ikke heng med hodet:nedfor: jenta mi:hearts:; det blir turen din (og min) - snart. Når vi får justert:jegvant: oss vet du.

Så inntil da: :heia: heia på oss!!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.