![]() |
Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!
Jeg har massser i fryseren - lar stykkene tine, og varmer litt i micron. Da blir de ikke så dvasne. Ellers spiser jeg pizzaen kald. Synes også det er godt. Jeg har inspirert mange av kollegaene mine - som IKKE går på lavkarbo - men som ville ha oppskriften!
|
Står i ovnen nå ;D
|
Da står den til avkjøling etter steking nr. 2. Skal den bli ganske flat? Den var mer fluffy ved 1. steking, men sank sammen ved steking 2. Gleder meg til å smake :)
|
Tynn bunn eller ikke, denne var ufattelig god!!!!!
|
Denne skal jeg prøve i dag. :D
Det eneste jeg ikke skjønner, er hvordan dere kan bruke KETCHUP (harrysaus) som pizzasaus. Det direkte krymper seg i meg når jeg hører om sånn blasfemi. :lol: Jeg koker alltid sausen selv og fryser ned så jeg har. Til nøds bruker jeg tomatpuré som jeg blander ut med vann til passe konsistens, og har i litt søtstoff, salt, pepper, hvitløk og oregano og rører godt. Ketchup hører kun hjemme på pølsa. IIIIIK! Gleder meg til Ooopsie-pizza i kveld, mens jeg ser Sarah Connor chronicles. :D |
Sitat:
Hvilken oppskrift bruker du? |
Jeg freser litt finhakket løk og hvitøk i litt olivenolje i en gryte, så har jeg oppi ca. 1/2 liten boks tomatpuré. Så lar jeg det frese litt før jeg har oppi 1-2 bokser hakkede tomater. Løken må ikke bli brent!
Så har jeg oppi salt, pepper, litt søtstoff (sukker eller sukrin) og masse oregano og basilikum. Lar det småputre i en halvtimes tid eller så. Rester har i fryseposer til en annen gang. :) |
Takk skal du ha! Denne skal jeg prøve - for den kan jeg da bruke til annet fyll enn kjøttdeig.
|
Sitat:
FORDI at jeg liker best å lage mat med minst mulig ingredienser OG som lager minst mulig oppvask! :lol: Jo, og så tenkte jeg vel at pizzaen ikke hadde godt av å ha så mye vått fyll på seg..hmmm... Hilsen latskapen-lenge-leve Kristin :D Når det er sagt, så er dere selvfølgelig velkomne til å dele deres oppskrift på pizzasaus!! :heia: Litt variasjon skader jo ikke ;) |
hihi blasfemi faktisk.. men er greit med enkel saus da. jeg lagde meg pizza uten bunn idag - var veeeeldig sulten - med hakka tomater og hvitløk og krydder, det ble IKKE godt! krydret nok for lite.. skylder på at jeg er syk, glemte sikkert bare å krydre ordentlig eller noe. Men litt kjedelig med bare hakka tomater og kjøttdeig da..:p
|
pizza UTEN bunn.. hmmm.... det hørtes noe spesielt ut :p
|
er oppskrift på det her inne da, men jeg hastet nok litt for mye til at det ble godt. Dessuten har jeg alltid synes at det beste på pizzaen er bunnen, og at resten nesten er overflødig..:p
|
:lol: det hørtes litt rart ut :p Men hver sin smak :D
|
yeah, tror jeg skal prøve med bunn neste gang ja, det er litt bedre det, greit å kunne holde i den også, og å kunne skjære den i biter. Sånn som den ble ble det jo egentlig bare kjøttdeig i tomatsaus..:p
|
Jah..det hørtes ut som en gryte liksom :p
|
Snadder!!!
Idag har jeg prøvd pizza-bunnen din! Det var kjempegodt! Mye hvitløk tar helt klart bort eggesmaken.Jeg satte bunnen inn i ovnen før varmen var kommet til 100. Da den var helt fast, tok jeg den ut og att den på benken ihverfall et kvarter. Det gjorde at den ble fastere. Fyllet var ganske enkelt kjøttdeig blandet med bacon og halv boks hakkede tomater med basilikum og oregano. Brukte endel urtekrydder i for å piffe den opp. Jeg spiste den med en gang, og den var ikke løs! Brukte creme fraiche som dressing...... Ble kjempegodt:sikle: Veldig mettende. Jeg er igang med lavkarbo igjen etter laaaang tid med masse karber, brød, og kilo...... |
Så flott du likte den!! :sikle:
|
Sitat:
|
Hihi ja sant, jeg er skikkelig sånn pizzabunn - brød - bakevarer jente, jeg synes det er det beste i verden. Kunne gjerne spist bare pizzabunn med litt saus på på lørdagene jeg. Men nå er jo ikke det helt keto-vennlig, så da er det greit å bruke denne bunnen og FYLL på :p
|
Aldeles NYDELIG pizza!!! :sikle:
Jeg blanda osten inn i bunnen (istedet for å strø den over) Som fyll brukte jeg en pk. kjøttdeig, 1 boks tomater og 1/2 boks rømme + masse løk- og hvitløkspulver Ååååh, så godt!! :sikle: |
:heia::heia:
|
Kristin!!! TUSEN TAKK! Jeg er evig takknemlig!! Det var NYYYDELIG! Syns det var litt trist å kalle den Oopsie-inspirert-pizzabunn, så i kokeboka mi heter den Kristinbunnen ;) Det var helt fantastisk. Tusen, tusen takk.. :)
|
Bump for Hjørdis.
|
Sitat:
Tusen hjertlig takk!! Så stas at en pizzabunn er kalt opp etter meg :D:D Weeeheeee :heia: |
Yes baby!!! Kristinbunn! :heia: Jeg har ikke spist pizza siden jeg startet med ketolyse i oktober. Og nå tenker jeg bare WHY NOT??? :eek: Dette var grisegodt!! Satt og åt og tenkte bare: Er det virkelig virkelig sant at jeg slanker meg nå??? Nammenammenam! Kristin, jeg elsker deg! :suss:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:49. |