![]() |
Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!
Hahhaa sånn er jeg også. Sitter av og til og ser på film eller serie på laptopen og da må jeg surfe litt innimellom. :lol: Jeg har stort sett slike lopper 90 %€ av tiden, litt irriterende. Men skal jeg se en grøsser jeg har gledet meg til, venter jeg til det er helt mørk, skrur av alt lyset og setter meg i sofaen med teppe på, uten forstyrrelser. Woho.
|
Har søkt på isonunt og piratebay nå, ingen resultat. :undrer:
|
Sitat:
(Vi snakker tross alt piratvirksomhet :p) |
Hehe, pirat schmirat. Takk, nå er The Vanishing vei ned. :D
|
Pøh, Spoorloos var jo slettes ingen skrekkfilm. Bra, joda, litt thrilleraktig, men ikke skrekkfilm. Snodig.
Nå skal jeg se den originale 13 Ghosts fra 1960, tenkte jeg! |
Nææj! Jeg har klart å laste ned remaken to ganger! Vel, Tarantino's Grindhouse - Death Proof, da!
|
Sitat:
Deretter...tja, reprise...?? Men det spiller ingen rolle, digger Tarantino :cool:. |
Jeg syntes at Blair Witch Project var skummel. En anmelder mente det var mer skummelt å sitte og se på et kakestykke sige sammen, så meningene om den filmen er delte...
Min grunn til å synes at den var fæl, er alle teltturer i min ungdom hvor vi fortalte spøkelseshistorier og skremte hverandre, så jeg kan levende forestille meg hvor jævlig det ville vært å oppleve 10% av den filmen. I tillegg kommer utallige hytteturer til strømløse hytter flere mil i fra folk ( og en gang rett ved siden av en krigsskueplass hvor titusner av unge menn omkom under harde kamper - dere kan vel gjette dere til de historiene vi fortalte ... Kl 24 skulle vi gå ut for å se om vi kunne se gjenferd, ha, ha. Gjett at det var en gjeng som ikke turte å gå ut på do engang :D) Den værste grøsserboka jeg har lest er The Shining/Ondskapens Hotell al Stephen King. Filmen som ble lagd etterpå er jo rene Night Garden/Drømmehagen - ikke skummel i det hele tatt. Jeg kunne i årevis etter å ha lest boken, ikke være inne på et bad hvis dusjforhenget var trukket foran badekaret. Men jeg vet at jeg har en ganske livlig fantasi da! :D |
Apropos skrekkfilmer, har ikke Michael Jackson filmen premiere i helga? :shifty: :fnis:
|
Sitat:
|
Sitat:
Fant forresten "Sidste Time" på cdon, så nå skal det sjekkes om den fortsatt er skummel! |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Spoorloos, er den nederlandsk som den høyrest ut?? Er sjølv ikkje så god på skumle filmar, eg er SÅ pysete! (Eg hoppar himmelhøgt av ingenting.) The Others likte eg godt til dømes, men slike splatgreier som Saw etc er IKKJE mi greie i det heile tatt. |
Sitat:
Sitat:
Jeg har sett den serien. du snakker om. Synes den var dåååårlig. Eneste grunnen til at King fikk den laga var fordi han mente de hadde utelatt for mange detaljer, men man må jo inngå noen kompromisser. Uansett, når man ser en majoritet av de filmene som har blitt av King's litteratur, så kommer i mine øyne The Shining høyt opp på listen! Sammen med Pet Semetary og Misery. Det er sååå mye søppelfilmer som har Stephen King sitt navn på seg. Har noen sett Silver Bullet f.eks? Haha, varulvkostymet ser ut som om det er kjøpt på Standard festmagasin for en hundrelapp :p |
Sitat:
Er dessuten stor fan av Stephen King jeg også. Har sett mange av filmene hans i det siste. Det tok laang tid før jeg turte klappe en St Bernhard igjen etter å ha sett Cujo.. :p Christine så jeg som ungjente og ble vettaskremt. Kanskje jeg må se den på nytt igjen??? Pet Semetary så jeg rett før vi reiste til Irland. Og der var vi på besøk nettopp på et pet semetary....:eek: |
Sitat:
|
Halloween, + H2..8, men ikke 3-ern og ikke Rob Zombie (9). Det er kommet Halloween 10 (heter 2 2009, men er 10. filmen i rekken i følge Webstedet til filmene)
Norske Naboer og den danske filmen Nattevakten er også fine å se på lørdag :-) |
Cujo er jo dritkjedelig. En grøsser om en farlig hund, liksom. Jeg skvatt kanskje en halv gang. Pet Semetary, derimot ... :angst og psykoser:
|
Sitat:
Sitat:
Ja, og så noen Stephen King-filmer og Sidste time som jeg gjerne vil se igjen. |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Jeg husker jeg skulle ut på do en gang i løpet av filmen. Åpner døra for å gå ut i gangen og hvem andre enn denne stooore siklende hunden, stående på to møter meg?! DA var jeg ikke tøff i trynet...:p |
Apt Pupil er mer thriller enn grøsser, den er ikke skummel i det hele tatt. MEN, den er dritbra, en av de bedre filmene jeg har sett. VELDIG bra film. Graveyard Shift er også grei, den så jeg faktisk midt på natta alene hjemme da jeg var 12 år gammel. :p Tisset nesten på meg. I dag er den ikke like skummel, men litt creepy.
|
Sitat:
|
Fankern altså, hadde vi bare fått barnefri en hel helg hadde jeg murt meg inne med god mat og drikke og 100 grøssere. :p
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13. |