![]() |
Sv: Influensavaksine, skal dere ta den?
Sitat:
I USA gis det nå 36 vaksine-injeksjoner I løpet av barnets første 18 måneder og 68 vaksine-injeksjoner i løpet av de første 18 år. Verdens mest vaksinerte barn befinner seg i USA. Samtidig er det et faktum at amerikanske barn aldri har vært mer sykelige enn nå.MMR-vaksinen har ført til at det har dukket opp en atypisk form for voksen-meslinger som ikke fantes før MMR ble introdusert. Dette er menneskeskapte «Frankensteins meslinger» som kan være svært alvorlig og føre til komplikasjoner og død. Påskuddet for at det gis vaksine mot meslinger er at 1 av 100.000 barn kan få «hjernefeber» som en følge av sykdommen. For meg er slikt dette mer skremmende enn muligheten for å få en sykdom. Hvor lang tid vil det ta før vi i Norge finner alle disse vaksinene helt nødvendige ? |
Sitat:
Når vi blir syke eller vaksinerte, skaffer immunforsvaret seg en fantomtegning av «forbryteren». Litt forenklet kan man si at antistoff-politiet patruljerer alle innganger til kroppen med en kopi av tegningen og kan raskt gripe inn hvis de identifiserer viruset eller bakterie som er avbildet. Influensavirus muterer, og i løpet av en årstid har det endret seg så mye at «fantomtegningen» ikke lenger ligner. Derfor er det nødvendig å la seg vaksinere hvert år. Influensavirus er en hel familie av forskjellige virus. Noen er i omløp blant mennesker, andre, som for eksempel H5N1 og H7N1, blant fugler. Siden da en person som har gennomlevd sykdommen har et bredere forsvar mot influensa enn en som "bare" har fått vaksine, vil jeg påstå at den ikke vaksinerte står bedre rustet til å takle neste omgang med mutert influensavirus. Det må vaksineres mot influensa hver år fordi viruset muterer, men vi vaksineres mot røde hunder og lignende sykdommer EN gang,og det holder for de aller fleste. |
Sitat:
Vaksinene er mye mer dødelige enn svineinfluensaen? Javel, vi får nå se om over 6000 stk dør av vaksinene i nærmeste fremtid. *venter spent* |
Sitat:
Ikke veldig mye å skrike opp om, syns nå jeg! |
Sitat:
|
Dessuten, hvorfor hauses akkurat denne vaksinen sånn opp, når den er omtrent like godt utprøvd som vanlige influensavaksiner? Den inneholder vel omtrent de samme virkestoffene, og influensavaksiner som gruppe er jo svært godt utprøvd, men siden influensavirus varierer fra år til år er aldri enkelte influensavaksiner utprøvd i stor skala. Jeg tror ikke denne vaksinen er skumlere enn sesonginfluensa-vaksiner, jeg tror heller det er media som har hauset opp dette såpass mye at folk er blitt engstelige pga. dét.
|
Sitat:
Jeg kommer uansett ikke til å vaksinere meg, immun eller ikke så ser jeg ingen grunn til det overhodet. Det håper jeg folk respekterer. Faktisk er det en kompis av meg som går rundt og prøver å finne noen som kan smitte han innen to uker :p, sånn at han kan unggå å ta vaksinen, ettersom han står som hoveddonor av nyre til broren sin. |
Siden da en person som har gennomlevd sykdommen har et bredere forsvar mot influensa enn en som "bare" har fått vaksine, vil jeg påstå at den ikke vaksinerte står bedre rustet til å takle neste omgang med mutert influensavirus. Nja, dette er også en ting de lærde strides om. Det finnes nok av de som mener at man er "like immun" om man tar vaksinen, som man blir av å ha hatt influensaen, nettopp med bakgrunn i at den muterer så raskt. Og det som er mer enn litt skummelt, synes jeg, er at vi i Norge nå har en situasjon der viruses aktivt smitter frem og tilbake mellom menneske og dyr (griser), og det scenarioet er skrekken, for mange forskere på smittespredning/virusstammer. Muteringen går raskere enn hos de fleste andre virus.. Vaksinen, i likhet med sykdommens påvirkning av immunforsvaret, er en boost, ikke en sovepute.. Som jeg har sagt tidligere, man finner den informasjonen man leter etter, i internet-alderen. Mener fremdeles dette er en sak der man baserer seg på tro/overbevisning og, til tider, overload av informasjon. En overload som gjør oss lei av hele spørsmålet, eller at man får en selektiv filtrering som gjør dette til en "kampsak", ser man føler at man sitter på sannheten. Så får diskusjonen om hva som er "sannheten" komme senere, den gjør gjerne det, når flere fakta ligger på bordet og er tilgjengelig for allmenheten. Dvs meg :) Tar sprøyta, og har faktisk tiltro til at de som styrer med dette har kompetanse på området. Er sånn at om jeg ikke klarer å lese meg til et klart svar på ting jeg lurer på, så blir jeg rimelig handlingslammet. Så da leser jeg helst det som kommer fra (norske) myndigheter, og prøver å stole på at de vet hva de sier. Resten tillegger jeg VG... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Enkelt og greit :) (selv om jeg aldri i verden kommer til å skjønne logikken i at det er ok at 1000-1500 mennesker dør av sesonginfluensa, mens Norge blir snudd på hodet pga de 100 helseministeren antas kan dø av svinevarianten...) |
Sitat:
|
Sitat:
Men faktum er jo at svineriet kan angripe hvem som helst, også små barn, så jeg har lyst å vaksinere meg for å ha større sjanse til å slippe unna sjiten, både av økonomiske årsaker og fordi jeg ikke orker tanken, ble så dårlig av influensa sist at jeg nesten trodde jeg skulle dø. Og jeg vil helst unngå å se mine egne barn bli så syke. |
Sitat:
|
Gutter og jenter, takk for debatten....den har vært givende og har underholdt meg i dag :-))
Nå kaster jeg inn håndkleet i akkurat denne tråden med noen velvalgte ord.... Det sies jo også at Lavkarbo/LCHF beskytter mot virusinfeksjoner bedre enn vanlig høykarbokost :) |
Ooog dauen skal jo en årsak ha..
Noen dør ikke av vaksina, men med vaksina. Noen dør ikke av svineinfluensaen, men med den... Og det er kanskje DET som er vansklig å bevise?? HVIS jeg står med foten 99% i grava, så tar jeg vaksina og dør. Da blir det jo feil å si at vaksina har skylda. Men på samme måte; jeg er frisk som en fisk!!! MEN så får jeg influensaen og dør... Og influensaen får skylda. Det kun Vår Herre vet er at jeg hadde en hjertesykdom som ikke hadde latt meg bli særlig gammal likavel. Til sammenligning så tror jeg at det er flere friske spreke unge/ungdommer som dør på idrettsarenaen hvert år enn hva influensaen/vaksinaen sannsynligvis vil kreve.. |
Sitat:
Det skumle er jo alle de tingene utenom maten, rengjøringsmidler, såper, hudkremer, forurensning osv. Og røyker kan ødelegger man jo hvertfall kroppen. Men man får ruste kroppen så godt man kan. |
Sitat:
|
Sitat:
og vis ikke folk vaksinere sine barn , kan tilog med polie komme tilbake , den er nesten utryddet her i landet ,men den sniker seg desverre inn igjen med våre nye landsmenn, og da kan de som ikke er vaksinert få denne sykdommen og smitte andre ,, er det det vi vil her i landet , få tilbake utryddet sykdommer fordi noen enkelte hysteriske foreldre ikke vil vaksinere sine barn at enkelte er skeptiske til svineinfluvaksin ja det kan jeg forstå..er selv i risikogruppen ,men mitt legekontor drøsser det inn med folk og jeg har fått beskjed om og vente ,,for de har nok pasienter sikkert mange som ikke er i risikogruppen også |
Sitat:
Hehe, hva kaller du da det som herjer landet nå? Fordi man frykter 100 dødsfall ?? |
Det er litt forskjell på polio og svineinfluensa. Hvis vi slutter å vaksinere barna våre vil flere av disse sykdommene komme tilbake og det er katastrofalt.
|
Sitat:
og husker godt at det var et barn som ble hjerneskadet ,men det er fremdelse ikke bevist at det var av vaksinene tenk om de fleste hadde tengt som deg den gangen ,, tror du virklig ikke at dine barn også kunne vært i faresonen den gangen ,, men takket være alle vi andre som vaksinerte våre barn ,, har dine sluppet og få alle disse sykdommer |
Sitat:
|
Synes alle argumenter for og mot vaksina er bra jeg.
Og jeg synes at man burde akseptere hver enkelts holdning. UANSETT hva man velger vil det gi dødsfall, men det vil også berge. Og jeg er sikker på at alle og enhver har tenkt nøye gjennom de valg de gjør. Jeg må nok tenke litt mer...:o |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25. |