Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Julistarternes veietråd! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35062)

unaturligslank 18-08-10 23:06

Sv: Julistarternes veietråd!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor (Innlegg 918397)
hvordan skal æ spise mere fett da - forslag:)

Du kan jo prøve med litt fet dressing på salaten. Jeg for min del steker alt i meierismør. Bacon spiser du jo daglig allerede.
Spiser du nok i mengde? Hvor store fiskestykker har du spist?
Kanskje du burde regne på maten din, legge det inn på mat på data f. eks. Har ikke testet det selv ennå, men har forstått det sånn at du da får opp prosentandel av fett/protein/karbo. Det er jo ikke noen vits å legge til mer fett hvis du regner på det og det viser seg å være nok. Må ikke skyte i blinde;).
Hvor mange kcal får du i deg pr dag? Iflg Atkins er det ikke nødvendig å telle kalorier, men han anbefaler å ligge innenfor 1500-1800 kcal pr dag om jeg husker riktig. Personlig mener jeg det er for lite, i alle fall foe meg. Men du kan bruke det som en pekepinn og se om du ligger veldig lavt eller veldig høyt.

COG3015 19-08-10 14:52

Jojovekt, altså... Tilbake der jeg var for 1 1/2 uke siden, og ned i vekt med totalt 6 kilo... Noen andre som merker at vekten svinger mye?

unaturligslank 19-08-10 15:23

Foreløpig har jeg bare hatt svingende vekt i tilfeller når det har vært min egen skyld. Men ellers kan det jo komme av endringer i vann/salt balansen, og syklus.

tora trollmor 19-08-10 16:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank (Innlegg 918435)
Du kan jo prøve med litt fet dressing på salaten. Jeg for min del steker alt i meierismør. Bacon spiser du jo daglig allerede.
Spiser du nok i mengde? Hvor store fiskestykker har du spist?
Kanskje du burde regne på maten din, legge det inn på mat på data f. eks. Har ikke testet det selv ennå, men har forstått det sånn at du da får opp prosentandel av fett/protein/karbo. Det er jo ikke noen vits å legge til mer fett hvis du regner på det og det viser seg å være nok. Må ikke skyte i blinde;).
Hvor mange kcal får du i deg pr dag? Iflg Atkins er det ikke nødvendig å telle kalorier, men han anbefaler å ligge innenfor 1500-1800 kcal pr dag om jeg husker riktig. Personlig mener jeg det er for lite, i alle fall foe meg. Men du kan bruke det som en pekepinn og se om du ligger veldig lavt eller veldig høyt.

Ja jeg må nok prøve å regne litt på inntaket. takk takk

ellen1960 21-08-10 08:27

Jeg så denne tråden alt for sent....men henger meg med alikevel:rolleyes:
Jeg startet på dette kostholdet 12-07
Jeg er 50 år og 162 høy, jeg har en drøm om å bli 53 kg innen 01-06-2011

Startvekt 77,5 kg
midjemål: 99 cm
rompe(på det bredeste) 114

Mål idag
vekt:73,9 (-3,6)
midje: 91(-8 cm)
rompe: 110 (-4)

Ser i tråden at jeg kanskje skal måle arm og lår osv også

Debz 22-08-10 09:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ellen1960 (Innlegg 919742)
Jeg så denne tråden alt for sent....men henger meg med alikevel:rolleyes:
Jeg startet på dette kostholdet 12-07
Jeg er 50 år og 162 høy, jeg har en drøm om å bli 53 kg innen 01-06-2011

Startvekt 77,5 kg
midjemål: 99 cm
rompe(på det bredeste) 114

Mål idag
vekt:73,9 (-3,6)
midje: 91(-8 cm)
rompe: 110 (-4)

Ser i tråden at jeg kanskje skal måle arm og lår osv også

Velkommen og lykke til! :D

ltfutt 22-08-10 11:58

Ennå et kilo har forsvunnet :) Dette liker jeg :)

Nå er det vel snart på tide å ta opp igjen treningen også - for å se hva det kan gjøre... sommer og latmannsliv er ikke akkurat noe man slanker seg på.

110,6 i dag, ned 7,2 siden 31. juli.

Nahemah 22-08-10 12:08

Så bra, er så deilig når det går nedover. Gleder meg til min veiedag på onsdag og, for jeg har smugtittet litt og vet at jeg har gått ned.:p:D

Pruttilutt 23-08-10 07:21

Forrige mandag etter fyllekule; 102,2
Dagens mandag: 101,0.
yey! :) :)

Debz 23-08-10 08:46

Dagens vekt: 82.6 sukk... dvs opp 100 gr

Elidma 23-08-10 09:21

Hei alle sammen.

Jeg "meldte" meg inn 12 juli og startet da. Har ikke fått vært her inne så mye pga ferie etc. Jeg håper det endrer seg nå.

Min startvekt var 76,9.
I dag veide jeg 72,5 :)

Planen er å gå på ketolyse til jeg er rundt 65 kilo og deretter gå over på lavkarbo. Foreløpig så synes jeg at dette går bra.

annex 23-08-10 15:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Debz (Innlegg 920732)
Dagens vekt: 82.6 sukk... dvs opp 100 gr

Hei Debz,
du har jo gått ned ca 0.9 kg pr uke siden du starta, og det er fortsatt dritbra!
Hold humøret oppe selv om vekta beveger seg i rykk og napp, vi heier på deg!
:heia::heia::heia::heia:

unaturligslank 23-08-10 15:32

I dag er jeg skamfull og vegrer med for å legge ut vekta:o. Nøyer med med å si at det har gått gale veien. Sleit litt med motivasjonen etter sprekk siste helg og har vært litt for slepphendt med kh. Litt for mye lavkarbo-sjokolade og bær bl.a. Men i dag er en ny frisk, og jeg er i gang med Skaldeman. Det innebærer ikke så store endringer for min del, men noen små forandringer som jeg tror kan hjelpe:)

mallilen 23-08-10 17:09

- 1 kg siden mandag. Me like!

Overarm:-1 cm
Bryst:+1,5
Midje:0
Hofte: -1,5
Lår:-0,5

:)

sarasirene 23-08-10 21:08

jeg har målt meg igjen i dag... Hadde egentlig ikke tenkt før torsdag, men det ble i dag ;)

bryst: - 1 cm
midje: - 3 cm
overarm: 0 cm
hofter: 0 cm
lår: - 1 cm
legg: - 1 cm

http://pic4ever.com/images/dancegirl2.gif

Gressenka 24-08-10 13:46

Totalt 5 kg og 24 cm borte vekk på 6 uker. Ikke helt fornøyd. Men jeg trener ikke så jeg kan vel ikke syte:)

Lillemeg1 24-08-10 18:11

ned 400gram, og har tante rød på besøk, så er jo godt mulig hun har litt vann med seg. Så gleder meg til å veie meg når hun har dratt

unaturligslank 24-08-10 19:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gressenka (Innlegg 921559)
Totalt 5 kg og 24 cm borte vekk på 6 uker. Ikke helt fornøyd. Men jeg trener ikke så jeg kan vel ikke syte:)

Ikke undervurder resultatet ditt. Tenk heller 5kg og 24 cm!!!YES:D
Du har holdt deg til dietten, endret mange vaner og ser resultater. Du nærmer deg målet ditt litt etter litt. Det er viktig å se på fremgangen i et litt større perspektiv, og ikke måle graden av fremgang ut fra hva du har gått ned/eller opp i løpet av noen dager, eller en kort uke, avhengig av hvor ofte man veier seg. Spesielt når man står stille er det viktig å tenke slik.

Men du har faktisk gått ned 0,8333333 kg pr uke, og det er kjempebra:D

Selv har jeg så og si ikke gått ned noe disse (snart) 4 ukene siden jeg startet. Pga noen små feil jeg har gjort har jeg gått opp nesten alt det jeg først tok av. MEN! Jeg har lest og lært mye den siste tiden. Og viktigst av alt. Jeg har ikke gitt opp!! Så jeg må faktisk si at jeg er ganske fornøyd med meg selv akkurat nå:heia::heia:

Gressenka 24-08-10 21:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank (Innlegg 921763)
Ikke undervurder resultatet ditt. Tenk heller 5kg og 24 cm!!!YES:D
Du har holdt deg til dietten, endret mange vaner og ser resultater. Du nærmer deg målet ditt litt etter litt. Det er viktig å se på fremgangen i et litt større perspektiv, og ikke måle graden av fremgang ut fra hva du har gått ned/eller opp i løpet av noen dager, eller en kort uke, avhengig av hvor ofte man veier seg. Spesielt når man står stille er det viktig å tenke slik.

Men du har faktisk gått ned 0,8333333 kg pr uke, og det er kjempebra:D

Selv har jeg så og si ikke gått ned noe disse (snart) 4 ukene siden jeg startet. Pga noen små feil jeg har gjort har jeg gått opp nesten alt det jeg først tok av. MEN! Jeg har lest og lært mye den siste tiden. Og viktigst av alt. Jeg har ikke gitt opp!! Så jeg må faktisk si at jeg er ganske fornøyd med meg selv akkurat nå:heia::heia:

Tusen takk for oppmuntringen!:D Man lærer mye underveis. Ikke minst lærer man balansen, om jeg kan si det slik. Balansen mellom fett, protein og karber. Hvor mye man tåler, og hvor mye mat man må ha.

Egentlig så ser jeg på de ukene her som øvelse, for det er først nå jeg er så trygg på meg selv at jeg ikke trenger å veie maten for å være sikker på at jeg holder meg innenfor.

Jeg har for eksempel lært at jeg bruker lang tid på å komme i ketose(nesten 4 dager) men det skal litt til før jeg detter ut av den. Men slik er min kropp! Man må nesten bare prøve seg frem, og så lenge vekten går nedover og man føler at kuren er til å leve med så er jo alt bare flott:)

Masse lykke til vidre til deg;)

Nahemah 25-08-10 07:26

Veiedag idag, startvekt 28 juli var 109,5
Idag veier jeg 103,6.:D

Gressenka 25-08-10 10:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nahemah (Innlegg 922005)
Veiedag idag, startvekt 28 juli var 109,5
Idag veier jeg 103,6.:D

Godt jobba!:heia:

tora trollmor 25-08-10 17:03

Veiedag i dag. -1,7kg denne uka. gått ned alt jeg selv la på meg sist uke. 3 kg tilsammen siden starten 21 juli

Dollsine 26-08-10 18:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor (Innlegg 922315)
Veiedag i dag. -1,7kg denne uka. gått ned alt jeg selv la på meg sist uke. 3 kg tilsammen siden starten 21 juli

Vi er i litt samme båt ser det ut som; kan det være trønderværet som slår inn:D Jeg står og surrer og roter og går litt opp og litt ned. Totalt har vekta gått ned ca 1,7 kg siden midten av juli. MEN! Jeg har ikke gått opp; tross et stort inntak av fett. Vi får vel holde ut sammen, og så kommer det etterhvert når kroppen skjønner at dette ikke er så farlig:rolleyes:

tora trollmor 26-08-10 18:36

Ja Dollsine, vi fra Trønderlag kan jo holde sammen ja, Godt at det e flere trøndere her å:) Sammen skal vi klare dette, å dere som er fra resten av landet, stå på. Selv har jeg bestandig hatt vanskelig for å komme meg videre ned fra der hvor jeg er nå. 3 -4 kg opp å ned men aldri mere. er utrolig spent på om jeg klarer å gå ned til ønsket vekt med lavkarbo. mye god mat er det i allefall:)

StineH 26-08-10 20:25

En liten oppdatering i fra denne kanten!

Gått ned 10,2 kg siden jeg begynte 22. Juli. Kan ikke si at jeg er misfornøyd med det! Men kjenner jo at jg er litt utålmodig. MEN alt skjer jo ikke over natten..

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.