![]() |
Sv: Septemberskravletråden for 30+
Sitat:
|
Heisann, slenger meg inn på diskusjonstråden jeg også!
kjekt å se at det er mange her som nærmer seg målene sine, det er jammen inspirerende å se! :) jeg gikk veldig lei av egg i forrige omgang av lavkarbo (2006-07), men jeg har oppdaget den geniale eggemelken som jeg fant oppskrift på her inne. i dag fikk jeg til den perfekte blandingen for min smak. da får jeg faktisk i meg nesten 3 egg, litt fløte og mye smør, uten at det smaker egg og mye smør, hehe. genialt! nå skal jeg planlegge morgendagens mat før jeg finner loppekassa. Ciao ;) |
Må bare få sagt det, etter gårsdagens veiing er jeg nå offisielt normalvektig! Bare et par kilo til nå så er jeg helt ferdig! Så kommer den vanskeligste jobben da, å holde vekten. Helt surrealistisk at jeg har gått ned 36 kg siden jeg startet.
|
Gratulerer Christine, fantastisk bra!
|
Sitat:
Gratulerer så utrolig mye! :D Du har vært skikkelig flink har du! Håper ikke dette betyr at du forlater oss i 30+ da.. |
Sitat:
Signerer vaskeklut, og håper du ikke forlater oss. :D |
Sitat:
|
Gratulerer Christine!! det er en super milepæl altså!! håper du forteller oss hvordan det er å holde vekten, hvordan det føles å være "på den andre siden", hehe. :)
|
Gratulerer Christine! Så flink du har vært. Hvor lang tid har det tatt for deg?
Lykke til videre. |
Takk for gratulasjoner!
Nå er jeg jo ikke helt ferdig enda, har noen kilo igjen å gå ned. Men sånn ut over det så kunne det ikke ramle meg inn å forlate dere her inne. Det er jo dere jeg synes jeg hører sammen med, og dere som forstår hvordan det er. Kanskje om et par år så er jeg slank oppe i hodet og føler det annerledes, men nå er det dere her inne som jobber med de samme tingene som meg som jeg føler jeg hører til med. :klem: |
Sitat:
Jeg gruer meg forresten veldig til alt maset fra folk rundt meg kommer til å komme, om at nå kan jeg jo spise ditt og datt for nå slanker jeg meg ikke mer. Har prøvd å forklare at lavkarbo er en varig livsstilsendring, men det synker visst ikke inn. |
Christine76: Da sier du at de kan passe sine egne saker :p
Jeg orker aldri høre på maset til folk. "Når skal du begynne å spise normalt igjen da?" "Aldri." "ALDRI??" "Nei, hvorfor skal jeg begynne å spise det som gjorde at jeg ble feit i utgangspunktet? Da blir jeg jo bare feit igjen da." "Men... Brød og sjokolade og... og.." "Du kan godt spise det du, spis så mye du vil, men klag ikke til meg om/når du blir feit!" .... :D |
Det var et bra svar vaskeklut :D
|
Hva gjør dere på ikveld da?
Her er det rolig og stille, blir snart å finne puta. De siste nettene har vært urolige, med tilsvarende lite og ingenting søvn. |
Sløver i sofa'n og prøver å bli kvitt den vedvarende hodepinen.
Blir nok senga på meg snart |
Jeg føler jeg er flink :D (for en gangs skyld)
Jeg har vaska badet, og nå leser jeg kunsthistorie. Leser om egyptisk kunst nå:cool::o Er pensum, jeg har ikke veldig spesielle hobbyer :P Har kokt et par egg jeg skal spise nå straks og :D |
Jeg har stort sett sittet med PCen og forumert. Og så har jeg rocket med rockeringen i 20 min og så ryddet litt. Nå er det nok på tide å finne sengen snart, for det er en ny dag i morgen og jeg må gjøre ungene klar til barnehage alene.
|
Gratulerer Christine! Kjempeflink har du vært!
Jeg brygger på noe, en forkjølelse antar jeg. Skal ha mesteparten av morgendagen fri, men har sagt jeg skal komme innom for å ta meg av ting som jeg har avtalt med kunder å gjøre fredag. Noe som gjør at jeg føler meg ganske så flink. Jeg har gomla en halv pakke med Ricola halsdrops uten sukker; noe som har gjort magen litt ustabil. Haha, burde visst at det kom til å skje. SÅ, hadde jeg kjempelyst på noe varmt og litt lettfordøyelig i kveld. Det endte opp med noe jeg syns var svingodt! Picnicskinke i biter, ost i biter (eventuelt revet), fløte, brokkoli, pepper og ketchup. Ha ost, fløte og pepper i en kasserolle og varm opp. Sleng oppi picnicskinka og la de kose seg sammen. Kok opp vann med salt i til brokkolien og når brokkolien har fått et oppkok så kutter du den i biter og slenger oppi sammen med fløten. Jeg er ketchupoman, så hadde en dæsj med sukkerfri ketchup oppi og rørte godt rundt. Kjempeenkelt og veldig godt! Kan umulig være mye karber i? Picnicskinka er på 1 gram kh, ost er vel bortimot ingenting, brukte ca 1,5 dl med kremfløte, og 3 store brokkolibuketter. Jeg har uansett god samvittighet :) Og et mulig tips til dere andre der ute! Skal snart køye jeg også, "MÅ" bare se litt mer One Tree Hill... |
Sitat:
Du er nok ikke alene om å tenke på jobben som nå ligger foran oss. Men jeg skal klore meg fast her inne enda ett år til, tenker jeg. Og sette meg en max grense på vektoppgang til: 2 KG :cool: (julen? :lol: ) |
Jeg kjøper visst oftere og oftere nye klær nå. Men endelige belønningen er en solid shoppingrunde i London i november :D
Jeg har også satt meg en grense, når jeg først er ferdig nå så skal jeg ikke over 70 kg igjen, da må jeg gjøre noe med en gang. Jeg har tatt en utrolig vanskelig telefonsamtale i dag som jeg har gruet meg til og hatt vondt i magen for i et par uker. Utrolig lettet. Og så ser det ut til at jeg skal få meg ny jobb på nyåret. |
Sitat:
Sitat:
og en god klem for at du har hatt det så vondt i det siste :klem: |
Har kjøpt meg vaffeljern i dag :D . Noen som har et tips til en god lavkarbo oppskrift ?
|
Sitat:
|
Sitat:
Røra står i kjøleskapet klar for steking ! PS ! den smakte fortreffelig også uten å steke den ;-) |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41. |