Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Etikk og økt inntak av kjøtt/fisk/egg (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40547)

Tittit 17-02-11 10:10

Sv: Etikk og økt inntak av kjøtt/fisk/egg

alle dyr har denne ettervirkning,men de må ikke nødvendigvis ha det.

lifejack 17-02-11 17:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1032447)
Litt nysgjerrig på om du spiser egg? For om man skal gå ut fra dyrevelferd har definitivt ikke "eggleggermaskinene" det særlig bra heller. :o

I og med at det står veganer i filosofiboksen hennes, tror jeg nok ikke det går så mye egg;)

Charlott 17-02-11 17:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lifejack (Innlegg 1032804)
I og med at det står veganer i filosofiboksen hennes, tror jeg nok ikke det går så mye egg;)

Hehe, der ser du! Er så vant til at det står "vektoperert Lutzer" der, så at det er forandret har ikke jeg fått med meg serru :p

lifejack 17-02-11 17:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1032806)
Hehe, der ser du! Er så vant til at det står "vektoperert Lutzer" der, så at det er forandret har ikke jeg fått med meg serru :p

Nei, det er ikke så lett å få med seg alle de små forandringene. Lurer til og med på om hun ikke hadde "vektoperert vegetarianer" en liten stund også? (correct me if I'm wrong, Iset!):)

Iset 17-02-11 21:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1032806)

Hehe ja, jeg levde jo mer etter Lutz-prinsippene før jeg ble veganer. Ja, jeg er veganer og spiser ikke egg, honning, melkeprodukter eller annet som kommer fra dyr. Dog kjøper jeg ull til barna, så 110 % konsekvent er jeg ikke, men jeg prøver.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lifejack (Innlegg 1032813)
Nei, det er ikke så lett å få med seg alle de små forandringene. Lurer til og med på om hun ikke hadde "vektoperert vegetarianer" en liten stund også? (correct me if I'm wrong, Iset!):)

Nei du har helt rett. Jeg var vegetarianer i en ukes tid før jeg gikk helt over til veganismen. Hadde egentlig ikke tenkt å bli veganer før jeg så film av og leste om melkeindustrien, da var jeg veganer på sekundet og har vært det siden. Jeg trodde det skulle være vanskelig, men det har gått over all forventning og jeg stortrives. :)

... Og så klinger det så fint i filosofiboksen min atte ... Hehe. Jeg har jo ikke så mye å gjøre her på forumet lenger, men jeg er jo en av de første som ble medlem her da forumet startet, så det er litt vanskelig å forsvinne helt og, liksom.

Charlott 17-02-11 21:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 1033066)
Dog kjøper jeg ull til barna, så 110 % konsekvent er jeg ikke, men jeg prøver.

Ull er vel greit? Den blir jo bare klippet av sauene?

Iset 17-02-11 21:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1033088)
Ull er vel greit? Den blir jo bare klippet av sauene?

Nja, det er mye jævelskap der også, med klipping på akkord, sauer med store sår osv. Det har vært endel om disse australske sauene (husker ikke navnet på rasen) som ble mishandlet under klipping. Og sauene blir slaktet etterhvert for å havne i fårikålgryta. Men jeg har mindrer skrupler med ull enn med kjøtt og egg og melk, for å si det sånn, selv om jeg ikke kommer til å kjøpe ull kritisk fremover slik som før.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.