![]() |
Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?
Sitat:
Og når man i tillegg vet hvilken virkning raske karbohydrater (ris, pasta, snop, brus) har på insulinproduksjonen, og i neste ledd hva som skjer med insulin som blir overstimulert over tid skjønner jeg ikke hvorfor man med viten og vilje vil påføre noen det. Ikke om sjansene er 1000 til 1 på at man forblir frisk heller :nei: For det er utrolig kjipt å være den ene. Sitat:
|
Sitat:
mange ganger virker det som at det vi holder handa over som vi foreldre mener er usunt vil gjøre barna enda mer nysgjerrig på det, og de stuper i fatene når de er på besøk,for dette har de ikke hjemme.dette har jeg fått erfare når det har vært besøk hjemme hos oss.men alle er jo ikke sånn da.min datter er under tester for å finne ut hvor vidt hun er allergisk mot melk eller har laktose intoleranse. hun har den siste uken ikke hatt diare og oppkast. da vi har brukt soyamelk og rismelk. jeg har alltid ment at melk er kalveføde, men har en mann som er frelst av melk hehe. derfor har barna her fått melk.så hennes allergi slo fort ut og det var lett å finne ut at noe var galt. men jeg vet jo at det ikke alltid stemmer for andre,det er veldig synd:( |
Sitat:
|
Sitat:
Bare en bitte liten ting, Titti76. Etter at du har satt et punktum midt i en tekst, kan du ikke trykke på den lange tasten nederst på midten av tastaturet ditt, også kalt spacebar på nynorsk. Hvis du i tillegg holder shift-tasten nede når du skriver første bokstaven i en ny setning, vil du få deg en overraskelse: Det blir stor bokstav i begynnelsen av setningen, og den blir mye enklere å lese. Bare hvis du gidder altså... - |
nei det er sant,men at det skylles litt pga gener og bakomliggende hormonforstyrrelse el annet har jeg tro på i visse tilfeller. når en ser all den forskjellige kosten som er rundt omkring og mange ganger lever de tynne og de overvektige av samme kost.
vanskelig å debattere egentlig,siden det er så mange sider av en slik sak. |
Sitat:
Først er det ene også det andre. Gidder ikke slik trakassering, for kom ikke her å fortell meg at det du nettopp skrev ikke var sarkastisk. Men skal gjøre det jeg, ingen problem. Men tror det er best at vi lar denne diskusjonen mellom oss ligge, er ikke interesert i å få en dårlig dag pga dette. Ikke kommer vi noen vei heller. Vi blir ikke enig og det er det som er saken i en diskusjon. Men når en sak går over til å slenge dritt er diskusjonen over for min del. Jeg liker diskusjon/debatt men jeg finner meg ikke i hva som helst. Du får ha en fortsatt fin kveld. |
Sitat:
Hadde en datter som ble sykelig overvektig og en sønn som ble undervektig på nøyaktig det samme kostholdet. Å påføre ungene feks blodsukkersvingninger når jeg vet hvordan det påvirker feks meg, hadde ikke vært aktuelt om jeg hadde hatt kontrollen over maten til unga nå. Det er i allefall helt sikkert! Frukt hadde heller ikke vært daglig kost, svært lite nyttig å få i seg der også... :) |
Sitat:
Hverken min sønn eller min datter har hormonelle sykdommer, den ene ble sykelig overvektig mens den andre ble undervektig, selv om de var friske og i aktivitet. Han spilte fotball og trente mens hun var aktiv med hest og holdt på i stall bla. Vi bodde 3-4 mil unna gatekjøkken og jeg sto for handlinga. Altså, de var friske, aktive og hadde ikke tilgang på gatekjøkkenmat eller snop utover hva jeg sto for. |
Sitat:
Belager om du oppfatter det som spydig, det har på ingen måte vært hensikten. Kan ikke helt se at jeg har klaget på deg, men om du oppfatter det slik må jeg bare beklage det også. Dette er et diskusjonsforum og at noen vil være uenig med deg og nysgjerrig på hva du bygger dine meninger på er ganske naturlig på en plass som dette :) Å påstå at jeg slenger dritt er forøvrig en rimelig drøy kommentar! |
Sitat:
"Bare en bitte liten ting, Titti76. Etter at du har satt et punktum midt i en tekst, kan du ikke trykke på den lange tasten nederst på midten av tastaturet ditt, også kalt spacebar på nynorsk. Hvis du i tillegg holder shift-tasten nede når du skriver første bokstaven i en ny setning, vil du få deg en overraskelse: Det blir stor bokstav i begynnelsen av setningen, og den blir mye enklere å lese" Bare hvis du gidder altså... i tillegg ba du meg om å legge på den forendværende teksten så du skulle forstå at den var til deg.du skjønte jo at den var til deg,hva var problemet da. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
dette var virkelig ikke meningen. håper du tilgir meg? er litt for provosert her nå skjønner du, å da går det litt fort her. unnskyld nok engang..herregud å flau jeg er:o da sletter jeg det jeg har skrevet til deg åsså sender jeg det videre til rett person. |
Sitat:
|
å takk nå ble jeg letta.
at det går ann:o jeg har pms så det holder i dag, så burde igrunn ikke diskutere noe særlig for da blir jeg så engasjert at det nesten tilter for meg hehe |
Sitat:
Den var unødvendig spydig, jeg beklager det! Men ta det som en oppfording til å skrive mer lesbart. Det er faktisk lite lesevennlig å kutte ut mellomrom og stor forbokstav. Det kan føre til at noen ikke gidder å lese innleggene dine. Det ville jo være synd! - |
Sitat:
at du gidder å være sånn. en oppfordring til deg: LA VÆR Å LESE MINE INNLEGG!!!! da slipper du å irritere deg. |
Sitat:
? - |
Sitat:
|
Sitat:
let it go... |
Sitat:
Det finnes jo ting som dysleksi og sånne ting. Ikke så kult å bli kritisert for noe man rett og slett ikke kan noe for... |
Sitat:
|
Sitat:
Helt enig! Jeg kunne aldri tenke meg å kritisere skrivefeil som skyldes noe man rett og slett ikke kan noe for. Hvis man gjør så godt man kan burde man slippe slikt. Men, er det noen her som har gjort noe slikt da? - |
Sitter å humrer litt for meg selv når jeg leser på denne tråden.
Hvorfor gå rundt å irritere seg på ting man ikke får gjort noe med? Var det slik at trådstarteren ble litt misunnelig på ungene?? ;) Kan man ikke heller fokusere på det postive i omgivelsene, tenk på de foreldrene som har initiativ til ta med barna i svømmehallen til masse sunn fysisk aktivitet :) Dessuten er det vel en generell prioritering for folk på dette forumet å kutte på sukkerinntaket til ungene. Tror ingen er uenig i det. Så folks; "Always look at the bright side of life" :D |
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31. |