![]() |
Sv: Maiskravletråden 30+
Jeg har nettopp sett filmen "I am number four" og for dere som liker eventyr miksa med action så anbefales den på det sterkeste! Åh så gøy med slike filmer!
|
Da tar jeg meg en ukes pause fra lavkarbo! Orker ikke mer dritt nå.. Snakkes!
|
Sitat:
|
Sitat:
Hva skjer? Du var jo så happy i går??:confused: |
Har vært en tur hos legen i dag jeg. Var hun som anbefalte med Hexeberg. Jeg har ikke vært hos Hexeberg til konsultasjon, har lest masse osv.
Legen sjekka meg opp og ned og tok masse blodprøver. Greit å følge med på kroppens utvikling. I går prøvde jeg en sånn ketostix, bare for moro egentlig. Slo ut på den nest svakeste. |
Godt at du blir følgt opp Menseen! :)
Jeg har lært her inne at utslag er utslag, uansett hvilekn styrke det blir! Så da er du i Ketose! Håper kiloene renner av nå! Jeg har vært i 17.mai fering i barnehagen til eldste idag, smakte bare bittelitt på kakaen og det var fordi minstemor puttet kake i munnen på meg og jeg syntes det virket ufint av meg å sitte å spytte ut... :P Nå har jeg spist biff til lunsj, kun fordi jeg fikk så lyst på det! Egentlig er jeg litt lei, vekten står bom fast og jeg føler meg ikke så vel i meg selv for tiden. Men jeg skal IKKE gi opp, bare stå på så kommer nedgangen seg kanskje igang igjen! |
Sitat:
Stå på, dette klarer du!!:heia: |
huff! sorry, jeg så ikke dem autocorecten för nå jeg Mamseen!
Takk for heiarop! |
Sitat:
|
Sitat:
Takker!! |
Huff, nei var bare alt som plutselig ramlet sammen. Masse skolearbeid som må bli gjort, men som ikke er blitt begynt på, familietrøbbel, samt jeg er så usikker på han som jeg holder på med.. Alt ble bare alt for mye, og jeg tenkte at trøstespising hjalp før, og det kommer til å hjelpe nå. Men etter to dager der jeg nesten ikke har gjort annet enn å spise så har jeg funnet ut at dette funker faktisk ikke. Nå ligger jeg her stappmett etter dagens taco (med mais og lefse) og har egentlig mest lyst til å bare kaste opp. Jeg er så skuffet over meg selv, over hvor liten viljestyrke jeg har. Skal liksom ikke mer enn bittelitt før jeg vipper over kanten..
Jeg hadde tenkt å skeie ut en uke, men jeg tror jeg stopper her. Jeg føler meg misslykket, stygg, oppblåst å ikke minst utrolig dårlig med den syke kvalmen, overspistfølelsen og hodepine.. Jeg er utrolig skuffet over meg selv. |
Akkurat det det der med at fargen på stixene kan indikere dehydrering når den blir mørk stemmer ikke på meg. Jeg drikker minst 2 liter vann i tillegg til det jeg drikker til måltidene så jeg er ihvertfall ikke dehydrert men får mørke stix for det. :)
Nupsida, skjønner hvordan du har det. Det ER vanskelig å holde seg borte fra mat når ting går mot en. Særlig når man er vandt til å spise bort det vonde. Men nå har du prøvet det og sett at det faktisk ikke funker, så er det nye friske tak! :klem: |
føler meg litt "lost" jeg...:(
bør jeg ha en journal? - hvorfor/hvorfor ikke? hvor finner jeg sticks? - må jeg ha det? spiser jeg riktig? nok? for lite? for mye? holder på å bla meg gjennom stadig flere oppskrifter og tråder om råd og tips...hjeeeelp! åhhh jeg er så forba... utålmodig, vil ned - nåååå!!! fort fort fort!!! uff..:o |
bør jeg ha en journal? - hvorfor/hvorfor ikke? Jeg bruker journalen for å holde orden på meg selv, skriver logg om vekt og trening.
hvor finner jeg sticks? - må jeg ha det? Stix finnes på apoteket, 50kr for 50stk. Du må ikke ha dem men jeg synes det er veldig gøy å tisse på pinner så jeg bruker dem! spiser jeg riktig? nok? for lite? for mye? Hva spiser du da? Husk å drikke masse vann! Kunstige søtingsstoffer kan påvirke slankingen negativt. Spiser du nok fett? Sitat:
|
Sitat:
Du er jo ikke mislykket fordi at du sprakk i noen dager. Du vil jo "back on track", og du kommer nok til å klare deg fint. En annen ting, som jeg kan si helt sikkert; og det er at du er i hvertfall ikke stygg! Men kjenner til følelsen. Familier går gjennom perioder der ting er litt krise innimellom, men det går stortsett over og ordner seg til det beste. Når det gjelder fyren; hva er du usikker på? Om han er bra for deg? Dine følelser for han, eller kanskje hans for deg? La det gå naturlig for seg. Merker du at dette ikke er riktig, så er det ikke det. Lytt til dine egne følelser og magefølelse ikke minst. Når det gjelder skolearbeidet; lag deg noe godt (gjerne noe salt som er lavkarbo) og ha pepsi max eller hva slags sukkerfri brus du liker (gjerne med litt koffein), ha på bakgrunnsmusikk og bare gå inn for at NÅ skal det arbeides, så setter du deg ned og gjør det. Fokuser på hvor godt det blir etterpå. Krysser fingrene for deg i alle fall :) |
Farger på svaret var lurt, så jeg tar og gjør det samme :D
bør jeg ha en journal? - hvorfor/hvorfor ikke? Hvorfor ikke er vel egentlig et godt svar her. Det er veldig greit å skrive en journal. Man føler man får mer orden på seg selv, og legger mer merke til hva man gjør riktig, eventuelt feil, i perioder med lite eller stor nedgang hvor finner jeg sticks? - må jeg ha det? Det finner du på apoteket. Jeg går på ketolyse, men bruker ikke stix. Men for all del, det er ikke dyrt, og kan være en grei peikepinn spiser jeg riktig? nok? for lite? for mye? Det kan du finne ut gjennom å føre en journal. Eventuelt snakk med noen på de spørretrådene, eller Lena Beatrice ( http://lenabeatrice.net/ ) holder på å bla meg gjennom stadig flere oppskrifter og tråder om råd og tips...hjeeeelp! åhhh jeg er så forba... utålmodig, vil ned - nåååå!!! fort fort fort!!! uff..:oUtålmodige er vi bortimot hele gjengen, men vekten går sin gang. Enkelte perioder stopper det bare opp, andre ganger går man jevnt og trutt nedover. Håper dette hjalp :) |
Haha, ler godt her. Skrev feil: det finner du ut gjennom å spise en journal. Har vært innpå damnyouautocorrect.com i hele dag så syns det var meget passende.
|
Nupsida!!! :klem:
Sitat:
Ta det med deg vidare, og sjå dei siste dagane som ein siger heller enn eit nederlag. Siger fordi du ser kva det gjer med deg istaden for det du skulle ønske det gjorde. Og så blir du sterk og kan bygge deg opp ein ny verktøyboks som hjelper deg å meistre det som blir stort og vanskeleg. Stor klem frå Zillah |
Sitat:
|
Hihihi, jeg har lagd meg bursdagsostekake :D Gleder meg til å spise den! Bare synd jeg ikke har noen å dele den med i dag. Oh, well. More for me :D :o
|
Sitat:
:blomster: gratulerer med dagen!! - har du oppskrift og kanskje? :) |
Sitat:
tusen takk! Ja, oppskrifta er lagd på Gerds ostekake, med noen små justeringer. Her finner du min versjon :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Gratulerer med dagen Vaskleklut! :heia:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22. |