Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45728)

Photobscura 14-07-11 10:17

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Takk! :)

Jeg tror joggu jeg har gått inn en cm rundt magen! Wooo! Og det var til og med etter mat. Magen har stått stille på akkurat samme målet i evigheter mens andre mål har gått inn, så dette er et helt nytt tall for meg! Håper det fortsetter!

Antoinette6 14-07-11 10:17

:heia:

Jeg følger intenst med !

Photobscura 14-07-11 10:19

Haha, der løy jeg visst. :p Sjekka notering av vitale mål, og har sett akkurat dette tallet før, men bare en eller to ganger. Jeje.

langaard 14-07-11 10:23

Jeg kan også rapportere om en smalere midje:D

Cyan 14-07-11 10:28

Så bra, Photo :heia:

Jeg har blitt 2 cm smalere rundt midjen. Det er cocosaen, det er jeg faen meg sikker på :ja:

Photobscura 14-07-11 10:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1159967)
Så bra, Photo :heia:

Jeg har blitt 2 cm smalere rundt midjen. Det er cocosaen, det er jeg faen meg sikker på :ja:

Cool! :heia:
Jeg ligger fortsatt tre cm over det absolutt smaleste jeg har vært rundt midja, men jeg håper det går seg til snart. Drømmen er å komme under åtti cm, og jeg har vært farlig nære ...!
Men jeg tror også at kroppen fortsatt samler vann, men jeg merker at det slipper litt i rykk og napp nå.

Rikkem0r 14-07-11 11:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1159772)
Forresten, en helt annen ting.. Det står jo veldig klart presisert at oljen skal holdes mørkt og kjølig med kork.. Jeg jobber vekk og til tirsdag reiser jeg... Reise-tiden er ca 8 timer før jeg er ved et nytt kjøleskap... Kan dette være et problem ift å ta med Udo'sen? Burde jeg fryse den i forkant sånn at den forhåpentligvis ikke klarer å komme over grensa som står på flaska på 7grader? :confused: :hjelp:

Ingen som vet eller har forslag :confused:

Antoinette6 14-07-11 11:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1160048)
Ingen som vet eller har forslag :confused:

Du kan få kjøpt sånne små vesker på apoteket som holder f.eks. insulinsprøyter kjølige. Ser ut som brilleetui. Mulig du må helle over oljen i mindre flasker.

Verdt et forsøk, kanskje ?

Gerd 14-07-11 11:18

Eller bruk en liten kjølebag. Jeg har kjøpt en liten snerten sak på Nille. Størrelse så den tar en 6-pack :ja:

Rikkem0r 14-07-11 11:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6 (Innlegg 1160050)
Du kan få kjøpt sånne små vesker på apoteket som holder f.eks. insulinsprøyter kjølige. Ser ut som brilleetui. Mulig du må helle over oljen i mindre flasker.

Verdt et forsøk, kanskje ?

Jeg vet helt sikkert at jeg ikke kan helle det over i noe, jobber offshore og kontrollen på heliporten er veldig streng så alt av sånne ting være forseglet :(

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1160052)
Eller bruk en liten kjølebag. Jeg har kjøpt en liten snerten sak på Nille. Størrelse så den tar en 6-pack :ja:

Av samme grunn som over er jeg veldig usikker på om jeg får en kjølebag igjennom sikkerhetskontrollen :confused:Den skal overleve 2 flyturer og en helikoptertur den flaska da, så uansett må jeg jo pakke den godt inn.. Bare bekymret for temperaturen :( Skal ikke være lett :nei: Derfor jeg tenkte, siden det står at man kan fryse den når den er uåpnet for å forlenge holdbraheten, at det kanskje funker hvis jeg da fryser den først og at den da vil holde seg kald nok til jeg er fremme?

Cassiopeia 14-07-11 11:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1160072)
Derfor jeg tenkte, siden det står at man kan fryse den når den er uåpnet for å forlenge holdbraheten, at det kanskje funker hvis jeg da fryser den først og at den da vil holde seg kald nok til jeg er fremme?

Så lenge det står at den kan fryses, så synes jeg det er verdt et forsøk!

Menneh... Flaskene står framme i romtemperatur og fullt lys i alle butikker der jeg har sett dem. Kan det være noe bra da? Uåpna eller ei?

Charlott 14-07-11 11:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1160072)

Av samme grunn som over er jeg veldig usikker på om jeg får en kjølebag igjennom sikkerhetskontrollen :confused:Den skal overleve 2 flyturer og en helikoptertur den flaska da, så uansett må jeg jo pakke den godt inn.. Bare bekymret for temperaturen :( Skal ikke være lett :nei: Derfor jeg tenkte, siden det står at man kan fryse den når den er uåpnet for å forlenge holdbraheten, at det kanskje funker hvis jeg da fryser den først og at den da vil holde seg kald nok til jeg er fremme?

Vil tro det er like mye som kan ødelegges om den fryses som om den blir varm?

Hva med å legge den LITT i fryseren, så den blir skikkelig kald, og så pakke den inn i godt med avispapir? Papiret isolerer greit, event thermopose?

Rikkem0r 14-07-11 11:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia (Innlegg 1160080)

Menneh... Flaskene står framme i romtemperatur og fullt lys i alle butikker der jeg har sett dem. Kan det være noe bra da? Uåpna eller ei?

Nei det tror jeg ikke er bra :nei: Det er presisert at de skal stå kaldt og mørkt ihvertfall( og ikke komme i kontakt med oksygen da, men det gjelder jo ikke når de er uåpna).. For å unngå harskning av oljene mener jeg det var(glemmer litt fort når jeg bare leser ting sånn kjapt :o ).. Men i helsekosten der jeg kjøpte hadde de et eget lite kjøleskap til de altså=)

Ja, lurer på om jeg rett og slett bare må prøve frysemetoden jeg :confused:

smgj 14-07-11 11:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia (Innlegg 1160080)

Kjøleskap der hvor jeg kjøpte min også.

Men - hva med sånne "kjøleposer" for ølbokser? Kan det brukes under transport, kanskje? Og kanskje du kan pakke flaska sammen med noen poser med isbiter fram til første flyplass?

Rikkem0r 14-07-11 12:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1160087)
Vil tro det er like mye som kan ødelegges om den fryses som om den blir varm?

Hva med å legge den LITT i fryseren, så den blir skikkelig kald, og så pakke den inn i godt med avispapir? Papiret isolerer greit, event thermopose?

Det står på esken den kom i, under oppbevaring at: Oppbevares kjølig ved høyst 7grader C, før og etter åpning. Åpnet flaske er holdbar i 6 uker. Forlenget holdbarhet på opptil 2 år oppnås ved frysing av uåpnet flaske. Kostilskudd kan ikke erstatte et sunt og variert kosthold.
Så jeg tror ikke frysing vil skade oljen, bare redd for at den blir for varm underveis :o
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1160095)
Kjøleskap der hvor jeg kjøpte min også.

Men - hva med sånne "kjøleposer" for ølbokser? Kan det brukes under transport, kanskje? Og kanskje du kan pakke flaska sammen med noen poser med isbiter fram til første flyplass?

Ja, det kan jeg jo gjøre :ja: Det er ca 2,5 timer hjemmefra til første innsjekk så det hjelper jo litt :)

Charlott 14-07-11 12:09

Lurer i såfall på hvordan feks iherb sender sine Udo`s flasker?

Cassiopeia 14-07-11 12:17

Enda en god grunn til å bruke DHL-transport?

Jeg tror ikke noen timer eller dager har så mye å si i denne sammenhengen. Det er stor forskjell på å ha flaska i romtemperatur under transport og å ha den stående framme på benken til daglig.

Så lenge det står på pakken at den kan fryses, så stoler jeg på at det ikke er skadelig.
På den andre side: Lasteromma på fly er som regel kalde, så du trenger kanskje ikke noe ekstra kjøleemballasje der?

Evt frys den, og pakk den godt inn i bobleplast. Den er både knusesikring og god temperatur-isolasjon.

Rikkem0r 14-07-11 12:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1160104)
Lurer i såfall på hvordan feks iherb sender sine Udo`s flasker?

Hmm, ja du sier noe der... De som havner på postkontoret i noen dager osv kan jo umulig være så kalde i alle fall.. Dere som har fått dem på døra, hvis det er noen? Hvordan temp har det vært på de da, hvis dere husker? Kanskje det ikke er så krise da... Det er jo et begrenset tidsrom den evt vil kunne få litt høyere temperatur liksom..

Rikkem0r 14-07-11 12:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia (Innlegg 1160116)
Enda en god grunn til å bruke DHL-transport?

Jeg tror ikke noen timer eller dager har så mye å si i denne sammenhengen. Det er stor forskjell på å ha flaska i romtemperatur under transport og å ha den stående framme på benken til daglig.

Så lenge det står på pakken at den kan fryses, så stoler jeg på at det ikke er skadelig.
På den andre side: Lasteromma på fly er som regel kalde, så du trenger kanskje ikke noe ekstra kjøleemballasje der?

Evt frys den, og pakk den godt inn i bobleplast. Den er både knusesikring og god temperatur-isolasjon.

Ja, tenker jeg gjør som du skriver i bunn her=) Fryser å pakker godt inn i bobleplast :ja: Tusen takk for alle svar :) Deilig å ha planen på plass på forhånd så jeg ikke står å blir megausikker på tirsdag :o

Cyan 14-07-11 12:30

Jeg ville ikke vært bekymret når det bare er snakk 8 timer og en uåpnet flaske

Matglad 14-07-11 14:24

Har blitt inspirert av denne tråden og har nå bestilt meg Udos (cocosa er allerede i hus). Har prøvd Udos tidligere og fikk da etterhvert problemer med gallesmerter. Det var før jeg begynte på ordentlig lchf, spiste mer Fedon og var ikke så vant til fett. I tillegg er det mulig jeg begynte med for store mengder, husker ikke mengdene nå.

Skal i hvert fall teste dette for å se om det kan hjelpe litt på de siste strie kiloene. Og denne gangen skal jeg starte forsiktig så jeg ikke får problemer med galla. Uansett tror jeg dette er vedlig sundt for min kropp :).

nellie 14-07-11 18:17

Det er nok åpnede flasker som bør oppbevares i den temperaturen:)

Rikkem0r 14-07-11 18:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1160236)
Det er nok åpnede flasker som bør oppbevares i den temperaturen:)

Ja, det er nok da det er viktigst :ja: Ble bare bekymret for å ødelegge den siden det sto såpass strikt på esken til flaska:)

nellie 14-07-11 18:24

Har sett at de fleste helsekostbutikker osv, som selger Udos, oppbevarer det i kjøleskap. Det er sikkert best å oppbevare det kaldt, hvis man kan, selv når flaskene er uåpnede. Men 8 timer i romtemperatur er ingen krise.

Rikkem0r 14-07-11 18:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1160240)
Har sett at de fleste helsekostbutikker osv, som selger Udos, oppbevarer det i kjøleskap. Det er sikkert best å oppbevare det kaldt, hvis man kan, selv når flaskene er uåpnede. Men 8 timer i romtemperatur er ingen krise.

Nei, krysser fingrene for at det går bra :ja: Bare pakke den godt inn, for det er ikke akkurat noe jeg har lyst til å drukne klærne mine i det greiene der :p

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.