Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Trening (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Piskeklubb? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8676)

Siljevanilje 07-06-06 09:16

Sv: Piskeklubb?

fjonken: det hørtes hvertfall veldig kjekt ut. :ja: eller begynn på karate. ved stavanger karate klubb. kjempe kjekke folk. kjempe morro trening.

sirimor 09-06-06 06:37

Litt sent i avtrekkern, men her er forrige ukes oppdatering:

uke 22: 29. mai - 4. juni.

mandag: morgentur 60 min. - utført:)
tirsdag: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - ikke utført:mad:
onsdag: morgentur 60 min. - utført:)
torsdag: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
fredag: morgentur 60 min. - utført:)
lørdag: styrke, armer 30 min. + 30 min. rask gåtur - utført:)
søndag: morgentur 90 min. - utført:)

Det går greit, ikke lei enda. Men det har blitt litt sene kvelder i det siste.
Flott sommervær og lyse, lange kvelder, da er det vanskelig å legge seg tidlig. Stelle i hagen eller sette opp ekstra kjøkkenskap, og når man først begynner, da er det vanskelig å slutte før man er helt kaputt sånn i 24-tida. Passer ikke helt sammen med det å stå opp midt på natta for å trene det:o

sirimor 09-06-06 06:49

Og her er inneværende ukes trening. Også endel sene kvelder her.

Uke 23: 5. - 11. juni.

mandag: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
tirsdag: morgentur 60 min. - utført:)
onsdag: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - ikke utført:mad:
torsdag: morgentur 60 min. - ikke utført:mad:
fredag: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:) men armer istedet, ikke utført rask gåtur:mad:
lørdag: morgentur 60 min. - ikke utført:mad: dårlig form
søndag: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:) men ben

Her ble det ikke så bra. Hele uka har jeg snoka i gotter og kakerester etter bursdagsfeiring forrige helg. Pluss endel veldig sene sommerkvelder:o . Men i skrivende stund (fredag) er jeg på rett vei igjen, gårsdagen inkludert.

Georgine 11-06-06 20:14

Du gjennomfører jo store mengder trening hver uke Sirimor, selv om du har et par dager med ikke utført :klem:

Skal bare melde at jeg har gjennomført styrketreningsprogrammet mitt i dag..

sirimor 11-06-06 20:34

Joda, skal vel ikke klage. Hovedsaken er at det ikke blir for mange hviledager etterhverandre. Da kan det lett gå over til hvileuker vet jeg:o

Flott at du trener du også. En dyd av nødvendighet for deg det da, også så sterk som du blir! Får en helt annen kroppsfølelse med sterke muskler. Herlig.

Fjonken 12-06-06 13:01

Fjonken pusser støv av sitt medlemmskap her og legger inn en ny ukeplan: Ja, for nå er altså eksamensstyret over og jeg har igjen tid til å trene.
Begynner med en forsiktig uke uten store mål.. annet enn å gjennomføre det som blir satt opp.

Tirsdag: 30 min step - Gikk det gitt.. Hurra er i gang igjen.. Og 1helt døgn til neste utfordring.
Onsdag: Styrketrening og kondisjon på studio - 20 min tredemølle med klatring, 15 min sofasykkling intervall, 30 min roing intervall.. men no styrketrening ble det ikke fordi programmet mitt må oppdateres.
Torsdag: 30 min step - Endres til innkjøringsveiledning pga nytt treningsprogram og avtale med treningsinstruktør. - 45 min styrketrening + 20 min oppvarm og nedtrapp. Pluss 45 min instruksjon og testing av apparater.
Fredag: Styrketrening og kondisjon på studio - Får se hvor støl jeg blir. Bytter eventuelt ut med 30 min stepp, fordi jeg skal også vaske huset den dagen. Det ble ikke helsetudio, jeg var så støl at jeg omtrent ikke kunne løfte armene. Men jeg vaska huset 5 timer i strekk, så det burde jo kompensere..
Lørdag: kveldstur med stavene - Strålende vær ble til maratonløp på Ultra og mange timers hektisk jobbing på kjøkkenet etterpå for å sørge for at alle de uinviterte grillgjestene mine fikk mat nok.. Skjer hver gang det er fint vært det.. Da kommer hele den fordømte slekta snikende uten noe som helst av mat med seg.. Sånn er det å ha svær grill, sosial mann med stor familie og stor hage.. Blææææh! Kjøkkenslaven var utslitt utpå kvelden.. !
Søndag: kveldstur med stavene - Dritvær... Det frista ikke overhodet, dessuten stakk mannen min ut på jobb...

sirimor 12-06-06 14:55

Der var du jo, herlig at eksamen er ferdig. Godt å få deg tilbake. Fullt treningsfokus, vi må ikke dabbe av nå! Bra ukeplan, her har du jo aktiviteter hver dag.

Stå på Fjonken, heia-heia:D

Siljevanilje 12-06-06 18:14

min plan for de to neste ukene er å gå litt hver dag som er vi er hjemme ( ikke på utflukt) og øke mengden.

( det finnes mange sånne gå-tur-løyper i utmarka på kypros)

dette som oppvarming før jeg kommer hjem og skal begynne å trene igjen.

Fjonken 13-06-06 10:41

Ingen skal få slå stumpen min i dag... For tenk jeg har gjennomført alle 30 minuttene! :D

sirimor 13-06-06 11:22

Uke 24 : 12. - 18. juni.

man: morgentur 60 min. - bare halveis utført:) dårlig tid:mad:
tirs: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
ons: morgentur 60 min. - utført:)
tors: styrke, ben 30 min. + rask gåtur 30 min. - utført:)
fre: morgentur 60 min. - utført:)
lør: styrke, armer 30 min. + rask gåtur 60 min. - utført:)
søn: morgentur 90 min. - utført:)

Ganske likt som forrige uke, men nå skal jeg klare å gjennomføre det;)

Fjonken 14-06-06 13:06

Skal bare melde om at jeg har gjort mitt i dag..

Jeg har http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_35_8.gif oghttp://smileys.smileycentral.com/cat/7/7_5_141.gif og føler meg http://smileys.smileycentral.com/cat/7/7_5_137.gif etterpå!!!

http://www.smileycentral.com/sig.jsp...p=ZNxdm119YYNO

Fjonken 14-06-06 22:33

Jeg har gjort en endring på treningsplanen min. Helsestudioet mitt ringte og sa jeg kunne få veiledingstime likevel. Fikk først vite at jeg måtte vente til langt uti juli før de hadde ledig time, men så snudde det seg også får jeg time allerede i morgen. Da blir det jo litt bøy og tøy i den anledning, så da dropper jeg steppen.

Fjonken 15-06-06 14:07

Ja, ble en durabelig treningsrunde i dag.. Ingen pisking på Fjonkestumpen i dag heller.. Dæven så flink jeg er!!!:D

sirimor 16-06-06 15:42

Hei Fjonken, støl idag eller;) Det er flott at du er igang igjen:)

Skal bare melde at jeg har trent det jeg skal idag.

Georgine 16-06-06 17:13

Gidder noen å tuppe meg i ræva så jeg kommer i gang med treninga??? :o

tir na nog 16-06-06 20:30

Her er det noen morsomme folk!!... så kjekt å leser at dere har en god humør.. Jeg sitter her og smiler at folk jobber så hardt med trening og til å holde opp motivasjonen.. Jeg har nettop vært på gym og det er så vanskelig ... spesialt når solen er ute som nå... men etterpå kan jeg smiler og kjenner energien i kropp og sjel! - jeg er ny på dette og ikke vant med systemet ennå, (og språket!) med det kommer fort helt sikkert med så kjekke og oppmuntrende folk on line... keep making me laugh and smile!! Lykke til :klovn:

Nille 16-06-06 23:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Georgine
Gidder noen å tuppe meg i ræva så jeg kommer i gang med treninga??? :o

Og ingen reagerer ??

*tupp*

sirimor 17-06-06 09:51

Ups, Har visst ikke fulgt med:o

Her kommer en kjempestorm av tupper rettet mot deg Georgine, så nå skjerper du deg og får ræva i gear, sånn! Ut å tren nå!
(godt noen følger med her, takk Nille)

Georgine 17-06-06 10:12

Var helt knela etter akupressuren i går.. men i lover jeg på tro og ære at jeg skal trene..

Må bare ha i meg frokost først :o

sirimor 17-06-06 11:46

Du har gyldig grunn, så da er det greit:D

Georgine 17-06-06 15:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sirimor
Du har gyldig grunn, så da er det greit:D

:klem:

Har gjennomført 2 øvelser og tilbrakt 3 timer på en gård... skal fortsette nå hvert øyeblikk ;)

Er det virkelig mulig å være så utrolig lite motivert for trening?? :o

Georgine 18-06-06 21:38

Trente ferdig i går og har trent igjen i dag :D

Fjonken 18-06-06 22:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Georgine
:klem:

Har gjennomført 2 øvelser og tilbrakt 3 timer på en gård... skal fortsette nå hvert øyeblikk ;)

Er det virkelig mulig å være så utrolig lite motivert for trening?? :o

JA, det er mulig.. Jeg har nettopp kava meg ut av en slik dal...

Fjonken 18-06-06 22:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tir na nog
Her er det noen morsomme folk!!... så kjekt å leser at dere har en god humør.. Jeg sitter her og smiler at folk jobber så hardt med trening og til å holde opp motivasjonen.. Jeg har nettop vært på gym og det er så vanskelig ... spesialt når solen er ute som nå... men etterpå kan jeg smiler og kjenner energien i kropp og sjel! - jeg er ny på dette og ikke vant med systemet ennå, (og språket!) med det kommer fort helt sikkert med så kjekke og oppmuntrende folk on line... keep making me laugh and smile!! Lykke til :klovn:

Velkommen inn i helvetet eller himmelriket.. Alt kommer ann på hvor dyktig du er til å holde treningsplanene dine.. Skulker du unna blir det 50 offentlige piskeslag.. Er du flink drukner du i ros.. Hva velger du?

Georgine 19-06-06 08:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fjonken
JA, det er mulig.. Jeg har nettopp kava meg ut av en slik dal...

Zukk.. det verste er at fysioterapauten krever full trening i ferien :eek: Må kjøpe tau og lage meg hjemmesnekra Terapimaster der hvor jeg er.. Forstår jo at man må trene når man er i rehabilitering, men zukk... :o

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:56.