Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Starter 1. juni - Blir du med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=44671)

Sanna 1 15-07-11 12:20

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Heldige dere som bor så "nær" Sverige.
Her på vestlandet har vi ingen mulighet til å handle billig....
Har ledd mye av Ullared på tv, men hadde jeg hatt muligheten
hadde jeg også reist dit !:)

etaeb 15-07-11 12:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1160832)
Heldige dere som bor så "nær" Sverige.
Her på vestlandet har vi ingen mulighet til å handle billig....
Har ledd mye av Ullared på tv, men hadde jeg hatt muligheten
hadde jeg også reist dit !:)

Ja, det er utrolig kjekt.. Har sett på Ullared på tv jeg også.. Morsomt program, men jeg skjønte hvordan de hadde det når jeg endelig fikk kommet ditt jeg også.. er jo ett mekka for oss som liker handle billig billig ;p

Rikkem0r 15-07-11 12:47

Ja, jeg må vel kanskje få testa ut Ullared etterhvert da.. :rolleyes: Men tror jeg må ta ferja til strømstad å kjøre derfra altså, må jo ha buffet og taxfree :p Ååååh, jeg er så trøtt idag..! Mamma ringte å vekte meg halv 11 eller no.. Vet det ikke akkurat er tidlig, men blei litt langt besøk igår og var ikke i seng før halv 5 eller no sånt :o Laga den smoothien når jeg kom hjem i natt også, den var nammis! :D Blir ikke siste gang nei :sikle:

etaeb 15-07-11 12:53

Det er å anbefale... jeg bor fem min unna horten, så horten moss er ikke noe prob for oss:) Er ikke mye ålreit å bli vekket nei, her har jeg en liten en som nekter sove hele natten..Og gjerne vil opp klokken fem på morran, i dag klarte jeg å ha henne i senga til 7 :0) Men jeg er merkelig nok ikke trøtt og sliten... :0) hehe..Koselig med besøk da, er jo sikkert ikke hver dag du er oppe så seint;)

bente1 15-07-11 15:50

Jeg kom akkurat innom døren igjen etter handletur. Måtte finne de tingene som mangler før ferien. Litt klær til guttungen, solkrem, idoform osv.

Og så gikk jeg likså godt innom og kjøpte meg en bitteliten rimelig nett-pc.:) Får nesten abstinenser av å tenke på å være uten dere i ferien, så nå slipper jeg forhåpentlig det - hvis det er nett der da - jeg er jo ikke 100% sikker på det, men det er jo et bra hotell, så sannsynligvis er det noe.
Trenger dere vet dere for å holde meg sånn noenlunde i nakken i ferien;)

Rikkem0r 15-07-11 16:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1160998)
Jeg kom akkurat innom døren igjen etter handletur. Måtte finne de tingene som mangler før ferien. Litt klær til guttungen, solkrem, idoform osv.

Og så gikk jeg likså godt innom og kjøpte meg en bitteliten rimelig nett-pc.:) Får nesten abstinenser av å tenke på å være uten dere i ferien, så nå slipper jeg forhåpentlig det - hvis det er nett der da - jeg er jo ikke 100% sikker på det, men det er jo et bra hotell, så sannsynligvis er det noe.
Trenger dere vet dere for å holde meg sånn noenlunde i nakken i ferien;)

Nåååh :love: Blir godt å ha deg her med oss :)

Pruttilutt 15-07-11 17:13

Innom for å puske litt på dere alle. :love:
Dollsine: Her er fella både gått i, trødd i, spøtta på og brent. If you catch my drift. Gurp og jeg har en fin visjon for helgen: Ny mann, kontinuerlig promille, sol og ingen telefon. Vi tar hverandres batteri, gjemmer det og gir det ikke tilbake UANSETT hva. Funny, men hun er i samme situasjon. Mannfolk ;) Tihi.

Nå har vi sovet en liten blund etter jeg har vært hos legen. Sykemeldt 4 uker - ut vikariatet. Orker ikke mer. Er det greit, Dollsine?

For første gang i historien var jeg på førfest hos og med mennesker jeg ikke vet. Det var skikkelig eksponering for angsten det, altså! Kom i snakk med ei fantastisk jente som jeg fikk god kjemi med - håper hun skal dit i dag og, for det skal visst vi. :D I dag... i dag blir en god dag.

Til gjengjeld for at jeg ikke er i ketose og SIKKERT har lagt på meg 10 kg og er over 100, så spiser jeg ett måltid per dag. Resten av energien kommer fra alkoholen. Hvitvinen i går hadde restsukker på 0,5 gram per liter. Må finne tak i navnet når vi finner dunken.

Tenker på dere alle! <3

bente1 15-07-11 17:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1161039)
Dollsine: Her er fella både gått i, trødd i, spøtta på og brent. If you catch my drift. Gurp og jeg har en fin visjon for helgen: Ny mann, kontinuerlig promille, sol og ingen telefon. Vi tar hverandres batteri, gjemmer det og gir det ikke tilbake UANSETT hva. Funny, men hun er i samme situasjon. Mannfolk ;) Tihi.

Nå har vi sovet en liten blund etter jeg har vært hos legen. Sykemeldt 4 uker - ut vikariatet. Orker ikke mer. Er det greit, Dollsine?

For første gang i historien var jeg på førfest hos og med mennesker jeg ikke vet. Det var skikkelig eksponering for angsten det, altså! Kom i snakk med ei fantastisk jente som jeg fikk god kjemi med - håper hun skal dit i dag og, for det skal visst vi. :D I dag... i dag blir en god dag.

Til gjengjeld for at jeg ikke er i ketose og SIKKERT har lagt på meg 10 kg og er over 100, så spiser jeg ett måltid per dag. Resten av energien kommer fra alkoholen. Hvitvinen i går hadde restsukker på 0,5 gram per liter. Må finne tak i navnet når vi finner dunken.

Tenker på dere alle! <3

Hehehe likte visjonen deres for helgen:D gjemme batteriene er en veldig god ide når en har trøbbel med menn og drikker alkohol, ja:)

Håper du får en kjempekjekk fest. Veldig koselig å treffe nye mennesker som en får god kontakt med. Kos deg, vennen:)

bente1 15-07-11 17:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1161025)
Nåååh :love: Blir godt å ha deg her med oss :)

:love::love::klem:

Rikkem0r 15-07-11 18:15

Håper du koser deg masse i helga Prutti'n!=) :hearts: Og ja, veeeldig lurt å gjemme batteriene sånn at man ikke får "en god idé" om å sende en mld utpå kvelden/natta :ja: Kan komme på en gang eller 3 jeg har gjort det jah :o

Pruttilutt 15-07-11 18:55

Ja, føles ganske smart å gjøre det slik ;)
I natt gikk jo alt, ALT, feil, så nå er det reparering for selvverden ;)
Straks ut, bare samle sammen litt items :D
Ha en fiiiin kveld!

Og Bente; er glad du tar oss med <3 :love:

Dollsine 15-07-11 20:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt (Innlegg 1161039)

Tenker på dere alle! <3

Og vi tenker på deg! Høres ut som du/dere har en god plan på hvordan helga skal håndteres! Jeg liker at du tar vare på deg selv jeg snuppa :love:
Ellers kommer det jo masse muligheter både på mandager (og andre dager) da det passer å starte opp igjen. Jeg tror du trenger denne breaken. Gjør den derfor ordentlig slik at når du våkner så er du ferdig med den. For øvrig kan du gjøre som du vil, og pass bare på å ikke gjøre noe jeg ikke ville gjort. Og det er lite i grunnen.... :D

Jeg sjekka forøvrig vekta i morges og den har gått til værs for å si det sånn:eek:. Det har blitt for mye kh og proteiner de siste dagene og skrotten er smekkfull av vann. Men men, spist er spist og gjort er gjort. I kveld er det pizza på menyen; jeg med ostekjeksbunnen og de andre med vanlig bunn. Tenker jeg spretter hvitvinen min og jeg så jeg er sikker på at den ikke mugler:D. Ha en god kveld alle sammen!

Nå er det ferie her i gården, og merkelig nok har jeg ikke feriefølelse. Den hadde jeg mer i forrige uke. I dag har jeg - nei, det ble feil - jeg har satt gubben til å spakle noen vegger sånn at jeg får malt dem. Ny farge er på gang. Har vært planlagt i mange år, men har bare ikke kommet i gang.

bente1 15-07-11 21:02

Hei inne er det helt greit å si at man setter gubben i arbeid, Dollsine :D
Så kjekt å fornye seg litt i heimen:)

Jeg sitter og ser på So you think you can dance. De er så utrolig flinke!!!

Sønnen min er ute en tur så vi har utsatt middag til kvelds i dag. Blir pizza her i gården også. Gjør et forsøk med knekkebrødoppskriften m malte frø igjen. Spent på om gutten min godkjenner den:)

Rikkem0r 15-07-11 21:06

Høres ut som en god plan å sprette den hvitvinen Dollsine, den må jo ikke bli dårlig :D Nå har jeg akkurat spist middag og registrert på diett.no... Får følelsen av at jeg spiser så ekstremt mye jeg... Tror jeg må vurdere litt underveis i forhold til hvordan det går om jeg kanskje må begrense inntaket litt... Fordelinga idag er 80/19/1 :eek: (7gram karbohydrater)
Istad klarte jeg å slenge hestehalen i et lys også :hylgrine: Vil ikke ta det ut av hestehalen for å se hvordan det ble engang.. Det var hvertfall 10cm som røyk, men vet ikke helt hvor mye av håret som blei tatt :(
Nå tror jeg jeg skal kose meg med en kaffekopp og solarium jeg :snill:

Rikkem0r 15-07-11 21:17

Og mens jeg koser meg med kaffe må jeg forresten dele dagens middag, for det var namme :D Kjøpte Jacobs tapasdeig med parmesan, hvitløk og rosmarin her om dagen og hadde helt glemt at jeg hadde det i kjøleskapet.. Lagde små kjøttboller av den å bare stekte, servert med smørkokt brokkoli :sikle: Den kjøttdeigen var sinnsykt god og kan virkelig anbefales hvis man liker litt krydret mat :ja:

Dollsine 15-07-11 21:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1161169)
Istad klarte jeg å slenge hestehalen i et lys også :hylgrine: Vil ikke ta det ut av hestehalen for å se hvordan det ble engang.. Det var hvertfall 10cm som røyk, men vet ikke helt hvor mye av håret som blei tatt :(

Hva har du gjort? Tent på håret? Og brent av 10 cm? Eller?? Det er sikkert bra å dra bort ja; det er jo i heimen de fleste ulykker skjer.... :D
Den tapasdeigen hørtes god ut; hvor kjøpte du den da?

Rikkem0r 15-07-11 21:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dollsine (Innlegg 1161192)
Hva har du gjort? Tent på håret? Og brent av 10 cm? Eller?? Det er sikkert bra å dra bort ja; det er jo i heimen de fleste ulykker skjer.... :D
Den tapasdeigen hørtes god ut; hvor kjøpte du den da?

Jeg skulle bytte noen lys i en lysestake og litt ved siden av sto det et kubbelys og brant.. Jeg var ikke helt oppmerksom på det når jeg lente meg fram så hestehalen min prøvde å sloss med flammen og tapte :( de "hår-bitene" jeg sto igjen med i handa etterpå var ca 10cm lange, men vet ikke hvor mye som faktisk ble tatt da... Håper det var en liten tust, men har ikke turt å sjekke... Drar å tar sol nå, så får sjekke i dusjen etterpå... Heheh, ja det er i heimen - det er helt sikkert! Hvertfall når det er frøken kløne-klønesen som bor i det huset :D
Tapasdeigen kjøpte jeg på meny, og den var knallgod :ja: Noen ganger savner jeg litt saus når jeg bare spiser kjøtt og grønt sånn, men krydderet i deigen laga så sinnsykt god smak og kjøttbolene blei sååå gode å saftige at det var null problem :D

bente1 15-07-11 23:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r (Innlegg 1161199)
Jeg skulle bytte noen lys i en lysestake og litt ved siden av sto det et kubbelys og brant.. Jeg var ikke helt oppmerksom på det når jeg lente meg fram så hestehalen min prøvde å sloss med flammen og tapte :( de "hår-bitene" jeg sto igjen med i handa etterpå var ca 10cm lange, men vet ikke hvor mye som faktisk ble tatt da... Håper det var en liten tust, men har ikke turt å sjekke... Drar å tar sol nå, så får sjekke i dusjen etterpå... Heheh, ja det er i heimen - det er helt sikkert! Hvertfall når det er frøken kløne-klønesen som bor i det huset :D

Åååå, du må være forsiktig, vennen!:( Uff, så kiipt, du har jo nettopp vært hos frisør og fikset deg også! Håper det ikke var så galt som det hørtes ut!:klem:

Vi har akkurat spist pizza, det var godt, så jeg spiste altfor masse. Har spist litt vel mye de siste dagene, kjenner jeg, kommer nok til å synes på vekta.... Men pizzabunn av knekkebrødoppskriften med malte frø ble i alle fall godkjent av sønnen min, så i framtiden blir det den jeg bruker. Smaksmessig absolutt det beste alternativet jeg har prøvd på lavkarbo - men kommer jo ikke opp mot min orginale hvetebunnsdeig, må jeg bare innrømme.... -Men noe må man jo bare ofre;)

Rikkem0r 15-07-11 23:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1161251)
Åååå, du må være forsiktig, vennen!:( Uff, så kiipt, du har jo nettopp vært hos frisør og fikset deg også! Håper det ikke var så galt som det hørtes ut!:klem:

Vi har akkurat spist pizza, det var godt, så jeg spiste altfor masse. Har spist litt vel mye de siste dagene, kjenner jeg, kommer nok til å synes på vekta.... Men pizzabunn av knekkebrødoppskriften med malte frø ble i alle fall godkjent av sønnen min, så i framtiden blir det den jeg bruker. Smaksmessig absolutt det beste alternativet jeg har prøvd på lavkarbo - men kommer jo ikke opp mot min orginale hvetebunnsdeig, må jeg bare innrømme.... -Men noe må man jo bare ofre;)

Det ser ikke ut som det blei så ille=) Dette er vel en av de få gangene jeg faktisk er glad for å ha tjukt hår.. :o Nå har jeg tatt sol, dusja og smørt krroppen og nå er det sofakooos, daaaajli:D

Bra pizzaen blei godkjent av sønnen og da! =) Da har du vært flink! :D Jeg kjenner det akkurat som deg, kjennes ut som om jeg har spist altfor mye i det siste og tror nok det vil vise seg når jeg går på vekta... Feilfordelt er det jeg spiser og.. Plutselig blitt så veeeldig lett å få i seg fett, når jeg i tillegg til mat supplerer med både cocosa og Udos... Jeg har havna ut sånn som dette idag:

Energi: 2584
Fett: 235.23
Karbohydrat: 7
Protein: 109.5
Prosent: 82f/17p/1kh

bente1 16-07-11 00:15

Godt det gikk bra med håret da, Rikkemor, - hadde du hatt mitt tynne pistrete hår hadde det nok vært vesentlig værre ja:D Hørtes forresten deilig ut med litt kroppspleie - litt selvpleie er deilig, jeg er altfor lite flink til det:rolleyes:

Den fordelingen hørtes jo perfekt ut da - en slik fordeling jeg skulle ønske jeg hadde - da går jeg ned mest;) Jeg blir bare litt fettlei av og til, og i det siste er det bltt mye t-kaker og frøknekkebrød, og det tror jeg er litt partystopper for meg... Men godt da, og så for ikke å snakke om de muffinsene.... :eek: Men vi får si jeg lader opp til ferien;)

Fremdeles strappmett etter pizzaen, det er natta snart, så sovner sikkert som en stein. Ønsker dere alle rigtig god natt!

Rikkem0r 16-07-11 01:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bente1 (Innlegg 1161294)
Godt det gikk bra med håret da, Rikkemor, - hadde du hatt mitt tynne pistrete hår hadde det nok vært vesentlig værre ja.
Hørtes forresten deilig ut med litt kroppspleie - litt selvpleie er deilig, jeg er altfor lite flink til det

Den fordelingen hørtes jo perfekt ut da - en slik fordeling jeg skulle ønske jeg hadde - da går jeg ned mest.. Jeg blir bare litt fettlei av og til, og i det siste er det bltt mye t-kaker og frøknekkebrød, og det tror jeg er litt partystopper for meg... Men godt da, og så for ikke å snakke om de muffinsene.... Men vi får si jeg lader opp til ferien

Fremdeles strappmett etter pizzaen, det er natta snart, så sovner sikkert som en stein. Ønsker dere alle rigtig god natt!

Ja, det kan jo hende at det funker for meg og altså.. Er nå de siste dagene, spesiellt etter jeg oppdaga cocosa og udos at jeg ligger på sånn fordeling.. Bortsett fra at jeg igår kom litt høyt på karbene da, men det var jo under 20 så ser ikke på det som noen krise.. =) Og litt lavt idag, men det får også bare være greit :snill: Det er vel bare kaloritelleren i meg som synes det ser litt gæernt ut, og at jeg føler at jeg spiser litt for mye selv om det eeegentlig ikke er så enorme mengder..
Imorgen tror jeg jammen jeg skal ha bringebærsmoothie til frokost :D For den var diggalicious asså=) Blir vin imorgen også, bestekameraten min fikk overtalt meg :o Er nesten aldri ute med han da, så det blir veldig gøy :D Gleder meg =) Ooooh, jaaaa muffins :sikle: Har klart å holde meg unna fryseren idag, så det ligger fortsatt 18stk der *stolt*
Nå har jeg vært ute å kjørt en kamerat til byen og føler igrunn det er på tide å legge seg... Jeg er altfor glad i å være oppe om natta.. Men det er så deilig når alt er mørkt å stille på utsiden, og jeg kan kose meg med pc, tv, stearinlys og vannflaska mi=) Men snaaaart er det jeg ser på på tv'n ferdig og da tenker jeg at det er tia for å putte kroppen i senga :rolleyes:
God natt og sov godt alle sammen :hearts: :sove:

etaeb 16-07-11 07:20

God morgen jenter :D

bente: Jeg skal ha pizza i kveld, har du prøvd den bunnen som står i ketolyseboken? med soyaprotein? (er litt sånn :eek: når det gjelder det soyaproteinet etter det soyabrødet, som ble grusomt:( ) hvordan er det du lager bunnen din?

Rikkemor: oi, da har du hatt flaks ;) jeg har brent av meg litt lugg noen ganger (:eek: svime her også) hadde hestehalen min gått i lyset hadde jeg fått hetta...hihi:cool:

Sanna 1 16-07-11 10:56

Heisann på alle.
Her er det sol og fint for siste gang på lenge, ifølge værmeldingene.
Og om noen timer kommer to sønner hjem på ferie. En er singel og den andre har med seg familien. Tre herlige barnebarn og det blir kjekt. :)
På onsdag kommer datteren vår med mann og barn. Da blir det folksomt etterhvert.... Vi har heldigvis god plass, men det hender det blir litt "knuffing" ! :boxing::realmad: Og særlig hvis været er dårlig og en blir tråkkende oppi hverandre.
Jeg er nå mest spent på maten og om jeg greier å få laget mine spesialiteter når jeg må lage så mye mat på en gang. Skal mye mat til så mange..... :D
En får ta det som det kommer !

Rikkem0r 16-07-11 11:28

Goooood morning =)
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av etaeb (Innlegg 1161326)
God morgen jenter

bente: Jeg skal ha pizza i kveld, har du prøvd den bunnen som står i ketolyseboken? med soyaprotein? (er litt sånn når det gjelder det soyaproteinet etter det soyabrødet, som ble grusomt ) hvordan er det du lager bunnen din?

Rikkemor: oi, da har du hatt flaks jeg har brent av meg litt lugg noen ganger ( svime her også) hadde hestehalen min gått i lyset hadde jeg fått hetta...hihi

Jeg er veldig skeptisk til soyaprotein, så jeg har laget den pizzabunnen her :) Jeg synes den er skikkelig god, men man må smøre tyyynt lag utover så den dekker en hel panne for at den skal bli sprø og god ;) Vet Bente ikke synes den var no god da, så sannsynligvis er hennes 10 ganger bedre :p Men jeg synes den var god og det samme m en kamerat som var her og spiste med meg når jeg laga den :ja:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1 (Innlegg 1161419)
Heisann på alle.
Her er det sol og fint for siste gang på lenge, ifølge værmeldingene.
Og om noen timer kommer to sønner hjem på ferie. En er singel og den andre har med seg familien. Tre herlige barnebarn og det blir kjekt.
På onsdag kommer datteren vår med mann og barn. Da blir det folksomt etterhvert.... Vi har heldigvis god plass, men det hender det blir litt "knuffing" ! Og særlig hvis været er dårlig og en blir tråkkende oppi hverandre.
Jeg er nå mest spent på maten og om jeg greier å få laget mine spesialiteter når jeg må lage så mye mat på en gang. Skal mye mat til så mange.....
En får ta det som det kommer !

Her har vi og siste soldagen på leeenge... Det er jo igrunn greit nok for meg da, jeg skal jo på jobb på tirsdag så og si uansett hvordan vær det er jeg :snill: Litt småknuffing blir det vel alltid når en familie kommer tett på hverandre over litt tid=) Hvertfall min familie ;)
Håper du får til matlaging og alt annet som hører med=) Det blir nok en utfordring når det skal kokkeleres til så mange, men jeg heier på deg :heia: Også må du kose deg masse med barnebarna!=)

etaeb 16-07-11 11:45

Hvor får jeg tak i fiberhusk og mandelmel?
Og hva bruker du på pizzaen? Jeg sliter skikkelig med å få i meg nok grønnsaker, uten at karboinntaket skyter til værs....

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.