![]() |
Sv: Oopsie-inspirert pizzabunn!
:lol: Oioioi!! Så bra at du likte den :heia::heia:
|
Hehe, ble reprise på denne pizzaen i går kveld igjen. Og restene gikk med til frokost i dag :lol:
|
Åååh, jeg har hatt pizza abstinenser en stund nå !! Dette skal prøves ved første anledning ! Gleder meg :D
|
Sitat:
Sitat:
|
Jeg ble SÅ glad da jeg fant denne oppskriften, fordi jeg har en superkresen mann ( han jobbet på Peppes i studietiden...) som er sånn passe fornøyd med min nye kostholdsomlegging. Men denne godtok han som lunsj idag!! Hipp Hurra. Pizza på Lavkarbokur!! Me like:D
|
Sitat:
:heia::heia::heia: |
Jeg må finne en ost jeg kan bruke, uten kumelk! Er det noen som har tips ? :)
|
Sitat:
Hva med soya ost- selges på Meny. Vet dette kan brukes på Pizza,men vet ikke hvordan det smaker Fant dette da jeg googlet litt: oppskrift på osteerstatning som kan brukes på Pizza: 2 ss maizenna, 3 dl erle, 1 egg, 2 ss vann, olje, 1/2 ts sennep, salt, pepper Pisk egg i vannet med gaffel. Ha maisennamel og erleten i en gryte. Visp egg i erleten, og varm forsiktig opp mens du rører til den koker og tykner. Tilsett sennep,olje, salt og pepper. Sausen kan brukes som "ostesaus" på smørbrød, pizza eller til gratinering på f.eks ovnsbakt squash, som hollandais til kokte grønnsaker, eller som saus til kjøttfondue. Denne porsjonen passer til en stor familiepizza. Vet ikke om dette kan være noe. |
Sitat:
Oopsann! Så etterpå at det var 25% kumelk i den, men det finnes endel nisjeprodusenter og ostemakere som lager hvit geitost med bare geitemelk. Bøffelmozzarella er laget på bøffelmelk :rolleyes:, det finnes sikkert andre varianter der ute, ordentlig feta skal være laget på sauemelk hvis jeg husker rett. Har aldri prøvd soyaost, men har hørt skumle ting om smak.... |
Tusen Takk for tips :D
edit : jeg går for Bøffelmozarella i første omgang :) |
Verdens beste pizza! (har jeg sagt det før?) Denne lager jeg nesten hver helg. Veldig greit å dele å ha i frysern, tar med til lunsj på jobben, lækkert:D
|
:heia::heia:
|
Denne var jo kjempegod. En skikkelig god pizza. Jeg nøt hver en bit jeg tok. Det eneste jeg frykter er hvitløkslukten. Hadde jo endel hvitløkspulver i og tenket å ha denne med i matpakken på jobb.
Denne blir jeg å lage, blir en favoritt her i huset ja. Tror nok at resten av huset også vil like denne (jeg er alene hjemme idag og dermed er det bare jeg som koser meg med den). Jeg skal fryse ned resten. |
Sitat:
Fint at du likte den :heia: |
Ja du sier noe der ;)
Min søster går også på ketolyse. Hun prøvde oppskriten igår og fikk senere på kvelden sms fra ho. "Pizzaen var nydelig, men mektig". Ho blei veldig glad for oppskriften, hun også. :D |
Sitat:
|
DA har jeg laget denne pizzaen også, og jeg må bare si som de andre her: den er kjempegod!!
Jeg lagde bunnen som beskrevet, lagde Iset`s pizzasaus og hadde på, og fyllet oppå der. Fyll: Kyllingfilet(3-4 stk)tacopulver(skal lage den som ligger her inne etterhvert, men nå brukte jeg litt ferdig...så litt karbo der) som jeg steker, steker en løk og en paprika og blander alt sammen. Den var som sagt kjmepegod, og veldig mektig! Jeg er glad i mat jeg altså, men orket bare 1 1/2 bit:-) |
:heia::heia:
|
Hm.... denne må prøves... :-)
|
Lykke til :D
|
Denne skal helt klart prøves. Jeg eeeeeeeeeeelsker pizza, og når så mange skryter av den, ja, da må det jo være noe i det ;)
Ser at flere sier at dere fryser den. Det går bra, det, altså? For da er det jo supert å sette av en dag og steke noen runder for så å putte i fryseren. |
Du kan selvsagt ikke forlange at den skal smake som en bunn med hvetemel..men den er en god erstatning synes jeg... Billig og enkel og lage :ja: Lykke til! :heia:
|
Takk Kristin B!
Prøvde oppskrifta di i dag og dette var en suveren pizza-erstatning. Jeg har ikke spist "vanlig" pizza på 1,5 år og denne var kjempegod. Takker, takker, takker... |
Jippi :heia::heia:
|
Nå har vi også prøvd denne :ja:
Nylaga, rett ut av ovnen, så fikk vi veldig omelettfølelse, dog en veldig god omelett. Men til lunsj i går og frokost i dag, så er det mer pizzafølelse, synes jeg. Kaldt pizza er digg. Takk for ei flott oppskrift. Den kommer til å bli brukt flere ganger. Garantert. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42. |