Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Julistarternes veietråd! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35062)

annex 27-08-10 03:50

Sv: Julistarternes veietråd!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StineH (Innlegg 923020)
En liten oppdatering i fra denne kanten!

Gått ned 10,2 kg siden jeg begynte 22. Juli. Kan ikke si at jeg er misfornøyd med det! Men kjenner jo at jg er litt utålmodig. MEN alt skjer jo ikke over natten..

.
Stå på prinsesse, det går litt i rykk og napp, du imponerer og inspirerer meg veldig, og jeg ser du har glimtet i øyet. Dette klarer du! Tida er din venn, kroppen skal også tilpasse seg. Kortsiktige delmål og langt perspektiv er en strategi som hjelper meg.
.
:blomster::blomster::blomster:

Megvel 27-08-10 09:49

Stå på jenter!
I dag klokka jeg inn på 69,1!

Debz 27-08-10 11:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av StineH (Innlegg 923020)
En liten oppdatering i fra denne kanten!

Gått ned 10,2 kg siden jeg begynte 22. Juli. Kan ikke si at jeg er misfornøyd med det! Men kjenner jo at jg er litt utålmodig. MEN alt skjer jo ikke over natten..

Gratulerer, det er fantasisk! Kan jeg spør hva du har gjort for å oppnå så bra resultat?? Jeg begynte 12/7 og har bare gått ned 5 kg...ingenting skjer for tiden og jeg holder på å gi opp....

unaturligslank 27-08-10 12:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Debz (Innlegg 923338)
Gratulerer, det er fantasisk! Kan jeg spør hva du har gjort for å oppnå så bra resultat?? Jeg begynte 12/7 og har bare gått ned 5 kg...ingenting skjer for tiden og jeg holder på å gi opp....

Hei Debz:). Hvis du ser på tickeren til StineH ser du at hun har mye høyere BMI enn deg. Du kan ikke regne med like stor/rask nedgang som henne. Det er fysisk umulig.

Siden jeg er i gang svarer jeg enda litt mer på dine vegne deg Stine, håper det er i orden:).

Stine går på Skaldeman, og så vidt jeg har sett på jornalen hennes vært veldig flink til å holde seg til kuren. Den kuren inkluderer ikke noe søtt, og det er virkelig alt søtt, inkludert blåbær, mørk sjokolade og funsaft;). Hun har spist masse slankekjøttkaker, dvs kjøtt og fett, og minimalt med grønt.

På skaldeman 50+ er det ikke lov å spise mer enn 12 kh pr dag (15 på ketolyse) og du må fordele disse utover dagen, max 3 kh pr måltid.

Dette er egentlig veldig logisk, om du samler alle kh til et måltid (som i alle fall jeg gjorde ofte i starten på ketolyse) kan dette føre til blodsukkerstigning og utskillelse av insulin, man går ut av ketose. Det er ikke lov med erstatningsvarer. Skaldeman er altså veldig likt ketolysekuren, men litt strengere. Jeg anbefaler virkelig boka GI-Null! Han er som sagt litt streng, og det har i alle fall jeg veldig godt av:D

Lillemeg1 27-08-10 20:11

Står ikke HELT stille lenger :D ned 200gram:heia:og jeg har appåte mensen. Så det lover jo bra.

Gressenka 27-08-10 22:04

Fikk tante rød i dag så det var vel grunnen til at jeg hadde super craving i går og enda verre i dag! PYTON! Var sååååå bær ved å sprekke!:mad:

Mannfolk skal være så jævli glad for at de slipper det hormonhelvette "uka" bringer med seg!:mad:

Sunroad78 28-08-10 10:13

Eg "måtte" berre tjuvtitte på vekta i dag, sjølv om eg eigentleg har veiedag på tysdagar, og eg har gått ned 1,3 kg sidan tysdag og det 3 dagar før offentleg veiedag :D

EG ER SÅ NØGD!!!! Sidan 14. juli har eg no eit totalt vekttap på 12,1 kg :D :D :D

Debz 28-08-10 20:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank (Innlegg 923401)
Hei Debz:). Hvis du ser på tickeren til StineH ser du at hun har mye høyere BMI enn deg. Du kan ikke regne med like stor/rask nedgang som henne. Det er fysisk umulig.

Siden jeg er i gang svarer jeg enda litt mer på dine vegne deg Stine, håper det er i orden:).

Stine går på Skaldeman, og så vidt jeg har sett på jornalen hennes vært veldig flink til å holde seg til kuren. Den kuren inkluderer ikke noe søtt, og det er virkelig alt søtt, inkludert blåbær, mørk sjokolade og funsaft;). Hun har spist masse slankekjøttkaker, dvs kjøtt og fett, og minimalt med grønt.

På skaldeman 50+ er det ikke lov å spise mer enn 12 kh pr dag (15 på ketolyse) og du må fordele disse utover dagen, max 3 kh pr måltid.

Dette er egentlig veldig logisk, om du samler alle kh til et måltid (som i alle fall jeg gjorde ofte i starten på ketolyse) kan dette føre til blodsukkerstigning og utskillelse av insulin, man går ut av ketose. Det er ikke lov med erstatningsvarer. Skaldeman er altså veldig likt ketolysekuren, men litt strengere. Jeg anbefaler virkelig boka GI-Null! Han er som sagt litt streng, og det har i alle fall jeg veldig godt av:D

Tusen takk for en så fin og fullstendig svar :D

ltfutt 29-08-10 13:57

I dag viste vekta det samme som for en uke siden. Nesten forventet, etter 3 dager på seminar med lite kontroll på hva som er i maten som serveres, og masse (altfor mye) drikke av ymse slag. Sjekka stix på fredag, og jada, jeg var i ketose, men altså, samme vekt nå som forrige søndag.

Gikk en liten faen i meg da, så nå har jeg oppheva støttemedlemsskapet på den lokale tarzan-fabrikken.

annex 29-08-10 14:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ltfutt (Innlegg 924502)
... oppheva støttemedlemsskapet på den lokale tarzan-fabrikken.

He he he, beste jeg har hørt i dag!!! :lol::lol::lol:

Pruttilutt 30-08-10 07:33

Opp 600 gram siste uke.

unaturligslank 30-08-10 13:48

83,2 kg i dag.
1 kg igjen så er jeg der jeg var før sprekken min for et par helger siden!
Uka nå, så satser på at vekta forsvinner når den er over.

Sunroad78 30-08-10 19:10

Eg er sååååå spent til i morgon. Eg har tjuvtitta litt på vekta så eg veit at eg har gått ned sidan forrige tysdag, men samtidig føler eg at eg har lagt på meg litt i helga etter krem m/blåbær både fredag, laurdag og søndag + ein sandwichis på søndag.

Men for meg er dette ein av dei få sprekkane eg har hatt sida 14. juli, så det var ein kontrollert "sprekk", utan å gå over karboinntaket bortsett frå søndagen då eg SPRAKK for isen hadde nesten 40 karbo aleine :s.

Debz 31-08-10 11:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sandramor (Innlegg 924887)
Opp 600 gram siste uke.

Du er ikke alene søta, jeg har holdt meg unna forumet fordi jeg er så flau og skammer meg. Jeg har for første gang (har vært i norge 23 år) fått familie på besøk fra USA. Min nevøen har vært her i ei uke og jeg ramlet av lasset. Har ikke spist alt som se andre men en bit her eller der - men det var nok. Var opp over 1 kg fra min minste...har ikke oppdatert tikkeren enda. Begynte å skjerpe meg i går men har ikke komme i ketose enda. Vet dette er ingen hjelp til deg, men vi har en uttrykk på engelsk som lyder "misery loves company"....sender deg en stor klem og vi bare begynner igjen..:hearts:

raindew 31-08-10 11:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Debz (Innlegg 925525)
Du er ikke alene søta, jeg har holdt meg unna forumet fordi jeg er så flau og skammer meg. Jeg har for første gang (har vært i norge 23 år) fått familie på besøk fra USA. Min nevøen har vært her i ei uke og jeg ramlet av lasset. Har ikke spist alt som se andre men en bit her eller der - men det var nok. Var opp over 1 kg fra min minste...har ikke oppdatert tikkeren enda. Begynte å skjerpe meg i går men har ikke komme i ketose enda. Vet dette er ingen hjelp til deg, men vi har en uttrykk på engelsk som lyder "misery loves company"....sender deg en stor klem og vi bare begynner igjen..:hearts:

Jeg synes og det er vanskelig å holde seg i ketose når noe spesielt skjer --- føler liksom at jeg kommer til å gå glipp av noe hvis jeg ikke "koser" meg med mat. De siste ukene har jeg flyttet tilbake til England (i uka før det "koste" jeg meg med for mye øl og litt fyfy-mat), og så var jeg i bryllup (hvor jeg jo måtte spise litt av alt, +drikke alkohol...). Forhåpentligvis kommer vi til å takle disse spesielle hendelsene bedre når vi har blit litt mer drevne LCHF'ere ;) Det tror ihvertfall jeg!

Stå på, Debz! Du klarer det! :heia:

unaturligslank 31-08-10 12:16

En kontrollert sprekk er fortsatt en sprekk. Konsekvensene er de samme. Og noen tar kanskje kontrollerte sprekker litt for ofte?

Jeg kjente suget etter noe godt i helgen, da gikk jeg og lagde meg kyllingvinger. Man kan kose seg med lovlig mat og!

Men det er ikke alltid lett, og det krever styrke. Lykke til til oss alle:):)

unaturligslank 31-08-10 12:19

Og Debz! Ikke gjem deg fra forumet, hit kan du komme for støtte!!

Gjemmer man seg fra forumet litt for lenge tror jeg man lett kan falle fra. Alle sprekker innimellom, så her kan man få forståelse og tips.

Når jeg sprakk tok jeg ikke tickeren opp, synes ikke du trenger det. Bare vær flink, og gled deg til du kan justere den lenger ned:)

annex 31-08-10 12:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Debz (Innlegg 925525)

Jeg var jo ute av keteose i 5-6 dager for to uker siden, og siden jeg først var ute av keteose, så skeiet jeg ut mer enn nødvendig. Spratt opp 3 kg!
Men de raste av igjen i løpet av en ukes tid. Så en sprekk er ikke krise.
Det er vel sånn at de ekstra karboene binder mer vann i kroppen, men dette går fort bort igjen når man er tilbake på keteose.
Etter denne opplevelsen, så blir jeg bare mere bestemt på å holde meg til kuren, men jeg skjønner at en sprekk er ingen stor krise, man blir satt litt tilbake, men kroppen har god tid, sålenge det over tid går rette veien.

unaturligslank 31-08-10 12:44

Min sprekk har sittet lenger i på vekta, men hvordan vi tåler det er vel individuelt.

Tror mange gjør som deg og skeier ut ekstra når man først skeier ut, sprekken blir lang, eller en sprekk fører til en ny, og til enda en ny, osv.

Psyken kan også ha varierende toleranse for sprekker. En sprekk kan ta fra en motet, og da faller man fra dietten/gir opp. Jeg merker i alle fall motivasjonsfall etter sprekk.

Også spørs det jo hvor ofte man tillater seg selv kontrollerte sprekker da. Gjør man det for ofte, vil man jo ikke gå ned. Skal man tillate seg selv å sprekke ukentlig, månedlig, en gang i halvåret?

Jeg skal prøve å ikke vike fra reglene før jeg har gått ned minimum 10 kg. Håper jeg klarer det!!

Men jeg er enig i at man ikke skal se på den som en stor krise. Skjer det må man bare stramme opp igjen, og fortsette videre.

Debz 31-08-10 20:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av raindew (Innlegg 925533)
Jeg synes og det er vanskelig å holde seg i ketose når noe spesielt skjer --- føler liksom at jeg kommer til å gå glipp av noe hvis jeg ikke "koser" meg med mat. De siste ukene har jeg flyttet tilbake til England (i uka før det "koste" jeg meg med for mye øl og litt fyfy-mat), og så var jeg i bryllup (hvor jeg jo måtte spise litt av alt, +drikke alkohol...). Forhåpentligvis kommer vi til å takle disse spesielle hendelsene bedre når vi har blit litt mer drevne LCHF'ere ;) Det tror ihvertfall jeg!

Stå på, Debz! Du klarer det! :heia:

Tusen takk Raindew for dine positive ord, jeg virkelig håper det :o

Debz 31-08-10 20:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank (Innlegg 925547)
Og Debz! Ikke gjem deg fra forumet, hit kan du komme for støtte!!

Gjemmer man seg fra forumet litt for lenge tror jeg man lett kan falle fra. Alle sprekker innimellom, så her kan man få forståelse og tips.

Når jeg sprakk tok jeg ikke tickeren opp, synes ikke du trenger det. Bare vær flink, og gled deg til du kan justere den lenger ned:)

Du har sikkert helt rett, det har i hvert fall ikke blitt bedre med å holde meg vekk - lettere å bare la det skli ut. Men det er så flaut når alle er så flink og jeg sank som en stein...men jeg skal prøve igjen ;)

Debz 31-08-10 20:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 925562)
Jeg var jo ute av keteose i 5-6 dager for to uker siden, og siden jeg først var ute av keteose, så skeiet jeg ut mer enn nødvendig. Spratt opp 3 kg!
Men de raste av igjen i løpet av en ukes tid. Så en sprekk er ikke krise.
Det er vel sånn at de ekstra karboene binder mer vann i kroppen, men dette går fort bort igjen når man er tilbake på keteose.
Etter denne opplevelsen, så blir jeg bare mere bestemt på å holde meg til kuren, men jeg skjønner at en sprekk er ingen stor krise, man blir satt litt tilbake, men kroppen har god tid, sålenge det over tid går rette veien.

Håper inderlig at du har rett...er liv redd at jeg ikke kommer inni ketose igjen. Hele magen min er helt oppblåst og jeg ble så nedstemt!
Men vil gjerne takke alle dere for alle de snille ordene, hvis jeg klarer dette det vil være takk til dere på forument for det er dere som holder meg gående... :)

unaturligslank 31-08-10 20:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Debz (Innlegg 925879)
Du har sikkert helt rett, det har i hvert fall ikke blitt bedre med å holde meg vekk - lettere å bare la det skli ut. Men det er så flaut når alle er så flink og jeg sank som en stein...men jeg skal prøve igjen ;)

Jeg har IKKE vært flink hele tiden, og det er sikkert mange andre som kan signere på den! Men jeg skjønner følelsen...
Har du blitt med på konkurransetråden? Om å gjøre å holde seg lengst uten sprekk. Kanskje det kan hjelpe på motivasjonen:)

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35968

Pruttilutt 31-08-10 21:00

Debz - her er du blant venner, og det er lov å falle. Vi står jo her og tar i mot deg. Jeg har sagt det tidligere og jeg sier det igjen; nå som jeg går gjennom litt problemer med vekt, motivasjon og konsentrasjon så er samholdet blant julistarterne virkelig det som gir meg piffen til å fortsette!

Det er igrunn ganske synd at det er offentlig forum, for mange faktorer for min litt trøblete uke kommer nok av private grunner som nok ikke kan tas opp her i offentligheten :)

raindew 01-09-10 10:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av sandramor (Innlegg 925915)
Debz - her er du blant venner, og det er lov å falle. Vi står jo her og tar i mot deg. Jeg har sagt det tidligere og jeg sier det igjen; nå som jeg går gjennom litt problemer med vekt, motivasjon og konsentrasjon så er samholdet blant julistarterne virkelig det som gir meg piffen til å fortsette!

Det er igrunn ganske synd at det er offentlig forum, for mange faktorer for min litt trøblete uke kommer nok av private grunner som nok ikke kan tas opp her i offentligheten :)

Samholdet her er helt fantastisk :)

Journalområdet er sperret slik at kun medlemmer kan se det, så det er jo litt mer privat enn de andre trådene. Du kan jo begynne å skrible noen tanker ned der :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.