Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell ernæringsdebatt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Er det rart det finnes mange overvektige barn? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41049)

nilmor 14-03-11 20:55

Sv: Er det rart det finnes mange overvektige barn?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1056394)
Så kort og greitt oppsummert det jeg tror egentlig alle mente! :heia:

Takk for den hyggelige tilbakemeldingen, syntes tråden allerede har blitt hyggeligere!! :p

Kula 14-03-11 22:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nilmor (Innlegg 1056392)
Så folks; "Always look at the bright side of life" :D

Men, hva pokker skal vi diskutere da...? :-)

-

langaard 14-03-11 22:32

Hvorfor henge seg opp i bagateller, når det finnes trær:geip:

nilmor 14-03-11 23:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 1056546)

-

Hehe...den biter jeg ikke på Kula :)

langaard 14-03-11 23:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nilmor (Innlegg 1056597)
Hehe...den biter jeg ikke på Kula :)

:lol:

Brimstone 15-03-11 02:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 1056546)

-

Global oppvarming på grunn av alle som konverterer til lavkabo. Det er vår skyld, siden de fleste av oss blir varmere :D

Vibeke-67 15-03-11 11:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Brimstone (Innlegg 1056632)
Global oppvarming på grunn av alle som konverterer til lavkabo. Det er vår skyld, siden de fleste av oss blir varmere :D

Nei, ikke fordi vi blir varmere, men fordi vi spiser så mye kjøtt. man må jo produsere så store mengder kjøtt for å fø oss.
For naturen er det helt klart mer optimalt om flere blir vegetarianere.

Kula 15-03-11 11:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1056911)
Nei, ikke fordi vi blir varmere, men fordi vi spiser så mye kjøtt. man må jo produsere så store mengder kjøtt for å fø oss.

Mulig du har rett, men er det egentlig slik? I løpet av en dag klarer jeg meg med 300-500 g animalsk føde for å holde meg mett. Jeg har aldri prøvd, men det aner meg at jeg måtte ha spist ganske mange kilo agurk for å holde meg tilsvarende mett...

-

otika 15-03-11 12:29

Lavere strømpriser :lol:

Før måtte jeg alltid ha 24 grader i huset,nå nøyer jeg meg med 17-18,fryser ikke heller :D

otika 15-03-11 12:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 1056927)
Mulig du har rett, men er det egentlig slik? I løpet av en dag klarer jeg meg med 300-500 g animalsk føde for å holde meg mett. Jeg har aldri prøvd, men det aner meg at jeg måtte ha spist ganske mange kilo agurk for å holde meg tilsvarende mett...

-

Tenk på alle dass turene du hadde fått da :D

Photobscura 15-03-11 14:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 1056927)

-

Det blir da vel fort mer kjøtt på oss om vi slutter å spise opp all maten til planteeterne!

(For ikke å snakke om slutter å brenne tonnevis med kjøtt for holde prisene oppe ...)

Vibeke-67 15-03-11 14:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1057073)
Det blir da vel fort mer kjøtt på oss om vi slutter å spise opp all maten til planteeterne!

(For ikke å snakke om slutter å brenne tonnevis med kjøtt for holde prisene oppe ...)

Men er det ikke noe med avgassene til kuene? De fiser og fisen forurenser?

Photobscura 15-03-11 14:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1057076)

Dette vet jeg ikke så mye om, men mener metangassen dannes av kraftfôr, og ikke nødvendigvis gress.

Cherry 15-03-11 14:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Husmor27 (Innlegg 1049276)
jvb : neivel , jeg synes at MINE barn trenger de ekstra karbohydratene som er i vanlig hvetemel :) Altså jeg ser ikke på det som feil / eller usunt å gi dem et kosthold som innebærer både lavkarbo /høyakrbo prinsipper. Når de er så små som mine - så er det helt på jorde å sette barna sine på diett. Og i hvert fall da dem slett ikke er overvektige i det hele tatt!

Du syns de trenger HVETEMEL? Melet som er oppe og avgjort av alle helseguruer her i verden, lavkarbo eller ei, ikke er bra for oss? Javel...

Kula 15-03-11 15:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1057086)
Du syns de trenger HVETEMEL? Melet som er oppe og avgjort av alle helseguruer her i verden, lavkarbo eller ei, ikke er bra for oss? Javel...

Husk på at dette er synsing, og ingen diskusjon! Jeg, for eksempel, syns at jorden er ganske flat. Hva syns du?

-

Kula 15-03-11 15:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1057076)

På den annen side har jeg praktisk talt helt sluttet å avgi denne type gasser etter at jeg kuttet ut kornprodukter. Det må tas med i regnskapet.

-

Vibeke-67 15-03-11 20:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 1057129)
På den annen side har jeg praktisk talt helt sluttet å avgi denne type gasser etter at jeg kuttet ut kornprodukter. Det må tas med i regnskapet.

-

Hehe, en ku mindre som fiser. Ok! :heia:

Husmor27 18-03-11 11:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cherry (Innlegg 1057086)

Cherry: Kan vel si det annerledes de trenger det ikke, men de får det - og jeg ser ikke på det som feil å gi de vanlig kneip brød ei heller å gi dem lavkarbo baserte middager som vi andre spiser ;) I bunn å grunn så kjører vi ikke noe diett på dem.

Kula 18-03-11 15:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1057497)
Hehe, en ku mindre som fiser. Ok! :heia:

Ku og ku, fru Blom!

Ok, til og med Litago har introdusert gutte-kuer...

-

Greddy 18-03-11 19:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67 (Innlegg 1056911)

I alle økosystemer så holder naturen populasjonen av en tilfeldig valgt dyreart nede eller i kontroll ved hjelp av leveareal og tilgang til mat.
Takket være jordbruk, som er en angrep på naturen selv, så har jordbruk klart å fø flere mennesker, slik at menneskepopulasjonen har eskalert ubegrenset. Og ekspandert til alle verdenshjørner.

For naturen sin del, så hadde det vært fordel for mennesker å gå tilbake til røttene og levd som jeger/samler. Riktignok vil det bli hunger og nød og flere milliarder vil dø av sult. Men slik er naturen, den dreper dyr for å holde ting i system som har fungert i millioner av år.

"circle of life"

Kula 18-03-11 23:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Greddy (Innlegg 1060151)
I alle økosystemer så holder naturen populasjonen av en tilfeldig valgt dyreart nede eller i kontroll ved hjelp av leveareal og tilgang til mat.
Takket være jordbruk, som er en angrep på naturen selv, så har jordbruk klart å fø flere mennesker, slik at menneskepopulasjonen har eskalert ubegrenset. Og ekspandert til alle verdenshjørner.

For naturen sin del, så hadde det vært fordel for mennesker å gå tilbake til røttene og levd som jeger/samler. Riktignok vil det bli hunger og nød og flere milliarder vil dø av sult. Men slik er naturen, den dreper dyr for å holde ting i system som har fungert i millioner av år.

"circle of life"

Du har dessverre helt rett i dine betraktninger...

-

Sweet Pink Kitty 09-04-11 23:13

Jeg tenker at dette ikke er så mye å reagere på, da vi ikke vet bakgrunnen for dette. Jeg husker at vi gjorde litt det samme hvis det var spesielle dager. Jeg var en av de barna som hadde med kake eller muffins på skolen hvis jeg hadde bursdag, og på lørdager fikk jeg lørdagsgodt. Det hendte det gjerne at jeg fikk en Kvikk Lunsj hvis vi var på skitur.

For meg er dette litt hysterisk, så lenge man ikke gjør dette hver dag. Jeg kan ikke fatte hvorfor man skal bry seg så mye om hva andre gjør, hva jeg gjør med min kropp er ingen andres business strengt tatt, og vi har ingen forutsetninger for å vite hvorfor det var slik. Kanskje de feiret bursdag og hadde med seg seg dette. Uansett, jeg synes det er en større uting å være så fordømmende.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.